Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2026 den 12.44):

Ingenting å tenke over. Kanskje hun har sluppet kontrollen. Jeg forstår mange kvinner holder delvis i kontrollen på eksen i mange år på grunn av barna. Mye av grunnen er nok ofte fordi mennene viser de ikke klarer å ta hånd om barna og livet godt alene. Damene blir derfor bekymret for hvordan barna og deres far har det og holder på kontakten for å sørge for at de har det bra. Jeg har gått fra mine barns far og jeg har relativt mye kontakt når han er alene med barna, ingen når han ikke har barna. Det handler enkelt og greit om hans manglende evne til å passe på seg selv og barna. Angående å sende gave til han via barna osv tenker jeg det like gjerne kan være noe barna ønsker. Det gjør i hvert fall barna her. 

Anonymkode: 697d6...357

Som med min eks. Da jeg gikk sa han: hvordan skal jeg klare dette da ? Alene med barna og alt det med regninger, lage mat og vaske ? Med det blikket. Jeg sa bare: du finner vel ut av det. Det gjorde jeg og du et vel en voksen mann ? Så gikk jeg. Og, ja han klarer seg fint. Barna forteller at han er blitt den husmora. Men det som er rart er at han ringer barna når de er hos meg. Spør om de har det bra hos meg. Om de får det de trenger ! Djeesus! Hvem sørget for dem i alle år og HAN i over 20 år ! Bare fordi jeg har en liten leilighet og ingen bil, så er han liksom bekymret for barna sig mine evner som mor. Blitt så jævlig høy på seg selv. Rot i ditt eget reir sier jeg, så sørger jeg for mitt reir. Har derfor ingen kontakt unntatt det som gjelder barna og det går via e-post. Hadde han kunnet ringt eller sendt meldinger via SoMe til meg, så hadde jeg blitt nedringt døgnet rundt, spørsmål om alt mulig og om jeg kommer tilbake. Selv om det er gått nærmere 6 år siden bruddet. Bli ferdig mann !

Anonymkode: 21fb4...d56

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2026 den 4.20):

Jeg har personlig syntes det har vært litt mye fra henne

hun har ikke gratulert han eller sagt et pip, har heller ikke skrevet på veggen hans i år når han badde bursdag heller ikke sendt gave med barna. 

Anonymkode: 1de20...b13

Hun kan altså ikke gjøre noe riktig.

Anonymkode: 3b3a0...961

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun kan altså ikke gjøre noe riktig.

Anonymkode: 3b3a0...961

Hun har forstått at nye kjærsten er sjalu. I denne tråden er det jo xsen som kommer best frem.

Anonymkode: 9bde2...c4c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hun har forstått at nye kjærsten er sjalu. I denne tråden er det jo xsen som kommer best frem.

Hahaha — LOL!

Det er nesten fascinerende å se hvordan denne tråden har blitt et levende bevis på akkurat det TS spør om. Responsen her inne bærer preg av et voldsomt følelsesmessig oppgulp fra kvinner som åpenbart føler seg truffet. Bitterheten og de underliggende holdningene formelig renner over i kommentarfeltet.

Med en gang en ny partner påpeker en høyst reell og merkelig endring i oppførsel, blir det fullstendig korpsånd. TS blir umiddelbart angrepet, mistenkeliggjort og stemplet som «usikker» eller «sykelig opptatt av eksen». Hvorfor? Fordi mange her inne tilsynelatende deler ekskonens tankegang: At man eier en mann på livstid, og har en slags evigvarerande forkjøpsrett på oppmerksomheten hans, bare fordi man har skviset ut et barn med ham for ti år siden.

Ekskonen har åpenbart brukt de lange Facebook-hilsenene og gavene som et subtilt verktøy for å markere revir og beholde en flik av makt og kontroll. At hun kutter absolutt alt – inkludert oppmerksomhet via barna – i det sekundet forlovelsesringen er på fingeren, er ikke «naturlig tilbaketrekking». Det er en ren og skjær demonstrasjon fra en såret stolthet som innser at hun har mistet grepet.

TS har hatt helt rett i magefølelsen sin hele veien. At bitre kvinner i denne tråden prøver å gaslighte henne til å tro noe annet, sier alt om dem og ingenting om TS.

Anonymkode: c0e30...ea0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor så sjalu TS?

Anonymkode: 1115a...51a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hahaha — LOL!

Det er nesten fascinerende å se hvordan denne tråden har blitt et levende bevis på akkurat det TS spør om. Responsen her inne bærer preg av et voldsomt følelsesmessig oppgulp fra kvinner som åpenbart føler seg truffet. Bitterheten og de underliggende holdningene formelig renner over i kommentarfeltet.

Med en gang en ny partner påpeker en høyst reell og merkelig endring i oppførsel, blir det fullstendig korpsånd. TS blir umiddelbart angrepet, mistenkeliggjort og stemplet som «usikker» eller «sykelig opptatt av eksen». Hvorfor? Fordi mange her inne tilsynelatende deler ekskonens tankegang: At man eier en mann på livstid, og har en slags evigvarerande forkjøpsrett på oppmerksomheten hans, bare fordi man har skviset ut et barn med ham for ti år siden.

Ekskonen har åpenbart brukt de lange Facebook-hilsenene og gavene som et subtilt verktøy for å markere revir og beholde en flik av makt og kontroll. At hun kutter absolutt alt – inkludert oppmerksomhet via barna – i det sekundet forlovelsesringen er på fingeren, er ikke «naturlig tilbaketrekking». Det er en ren og skjær demonstrasjon fra en såret stolthet som innser at hun har mistet grepet.

TS har hatt helt rett i magefølelsen sin hele veien. At bitre kvinner i denne tråden prøver å gaslighte henne til å tro noe annet, sier alt om dem og ingenting om TS.

Enig i alt. 

Det er typisk å forsvare eksen og hate den nye. Men det er jo eksene med det som i deres øyne er "de ubrukelige eksmennene" som hater den nye fordi mannen er annerledes med den nye.

Det er mye høyt revirmarkeringsvehov hos eksene som bastant mener at eksmannen aldri hadde klart seg uten de. Vel.... Virkelighetsorientering: Dere gjorde de ubrukelige ved å gjøre alt og fikse alt og late som dere var sjefen. Dere slapp ikke mennene til og ignorerte alt det de selv gjorde.

Jeg har hatt 2 menn i mitt liv som ble slik. Fordi jeg bodde alene og de flyttet inn til meg. Alt måtte gjøres på min måte da. Så de gadd ikke og jeg gjorde til slutt alt. Men de gjorde virkelig ingen ting.

Så da jeg endelig fikk kastet de ut var jeg lykkelig over å slippe å noen sinne se de igjen. Ingen revir jeg ville ha noe med å gjøre.

Anonymkode: 3f2f2...bbe

Skrevet
Kålrota skrev (På 24.9.2026 den 6.40):

Jeg hadde nok ikke lagt merke til det og hadde ikke tolket noe ut av det. Tiden går, de blir fjernere for hverandre. 

Dette tenker jeg også. Helt naturlig at tett kontakt avtar med tiden mellom ekser.

Anonymkode: 39b3d...eca

• Nyttig 1
Skrevet

Er hun forlovet eller gift selv? Hvis ikke er hun kanskje skuffet over at han kom til det punktet først. Spesielt siden hun fant en ny først. Bare en tanke.

Anonymkode: d3a43...e5b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2026 den 10.23):

Hvorfor i all verden skal hun gratulere og sende gave??

Anonymkode: 0007e...50c

Ja, hvorfor gjorde hun det før TS og mannen ble forlovet? Greit nok å gratulere, men ikke så voldsomt som hun gjorde. 

Anonymkode: 46193...d9f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 9.01):

Hahaha — LOL!

Truffet? Selv har jeg hatt samme mann hele livet. Hva skal jeg føle meg truffet over?

Kanskje vi som klarer å lese situasjonen rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...