AnonymBruker Skrevet 20. september #21 Skrevet 20. september Ja, jeg sov med barna, akkurat som at jeg sover med mannen min. Fatter ikke hvorfor samsoving skal ha et eget ord, mens vi ikke bruker ordet særsoving. Anonymkode: 94421...2c2 4
AnonymBruker Skrevet 20. september #22 Skrevet 20. september Vi samsov fra første stund, og gjør det fortsatt. Hun ble akkurat 4 år. Hun har både eget rom med stor seng, samt en seng inne på soverommet vårt, men vi trives best med alle oppe i sengen vår. Anonymkode: 952b0...972
AnonymBruker Skrevet 20. september #23 Skrevet 20. september Jepp det gjorde jeg og hadde ikke en søvnløs natt. Mest naturlige i verden å samsove. Anonymkode: 070ca...160
AnonymBruker Skrevet 20. september #24 Skrevet 20. september Ja, har samsovet med mine barn. Faktisk helt til uti tenårene fordi de hadde behov for det. De hadde alltid egne senger og rom, men ønsket trygghet og nærhet på natten. Anonymkode: 994bd...524
AnonymBruker Skrevet 20. september #25 Skrevet 20. september Ja, i perioder med begge barna. Nå er eldste 3 år og hun sover først i egen seng for så å komme inn til oss. Yngste på 1,5 sover i egen seng hele natta, men har hatt perioder med samsoving. Får se hvordan det blir etterhvert.. mulig hun kommer inn til oss om natta når hun blir eldre. Anonymkode: 7e47e...401
AnonymBruker Skrevet 20. september #26 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Det var ikke vanlig da jeg hadde baby. Heldigvis hadde jeg nær sagt. Anonymkode: d904c...7e1 Hvor lenge er det siden du hadde baby? Anonymkode: ce7b4...aba 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #27 Skrevet 20. september Ja selvsagt , jeg sliter veldig med søvn selv men samdoving er helt. Naturlig likevel for meg Anonymkode: ce7b4...aba
AnonymBruker Skrevet 20. september #28 Skrevet 20. september Nei, det var ikke noe for noen av oss. Har en venninne som har samsovet med barn i 25 år, yngste er 14 og har ingen planer om å slutte. Jeg fatter ikke hvordan venninnen min orker å ha kravlende, sparkende krabater i sengen. Anonymkode: 8142d...2d1 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #29 Skrevet 20. september Barna mine sov sammen med oss til de var 8-10 mnd, og så var de over i sprinkelseng. Treåringen sover halve natta hos oss så og si hver natt, kommer inn rundt kl 2. Anonymkode: d5756...a59
Misanthropis Skrevet 20. september #30 Skrevet 20. september Det har vi gjort med ungene. jeg( mor) har sovet i dobbeltsenga med baby til ca 2 år ish, gubben har eget soverom. Det funker best mtp amming, mengden søvn og at vi ikke forstyrrer hverandre når han må på jobb.
AnonymBruker Skrevet 20. september #31 Skrevet 20. september Vi gjorde det fordi det var helt nødvendig hvis vi skulle få sove på natta fra 0-1 år. Nå samsover vi mest pga vi er under flytteprosess. Barnet virker mer klar for å sove i eget rom/seng i nesten halvt år nå. Blir nok bedre søvn for både oss og henne. Hun blir to i desember. Anonymkode: fb875...3a6
AnonymBruker Skrevet 20. september #32 Skrevet 20. september Jeg samsov bare da vi ammet flere ganger om natten. Da han ble 6 mnd flyttet vi han på eget rom, og han var veldig trygg på det. Nå er han 2 år og har kun sovet med oss hvis han har våknet brått og vært redd. Både han og vi sover dårlig sammen alle tre, så er glad for at han er så trygg på eget rom. Anonymkode: 2040a...daa
AnonymBruker Skrevet 20. september #33 Skrevet 20. september Nei, hverken jeg eller barnet var komfortabel med det. Så glad barnet ikke likte det heller. Anonymkode: 3e8e8...8ce 2
Irja Skrevet 20. september #34 Skrevet 20. september Ja, samsov med begge til de var ca 3 år. Begge likte det veldig godt. Jeg også 😊
AnonymBruker Skrevet 20. september #35 Skrevet 20. september Jepp. Nå er de 10 og 12, men samsov fra fødsel til de var over 2 år. Med begge ☺️ Anonymkode: 3e83e...097
Lykkeliten* Skrevet 20. september #36 Skrevet 20. september Samsov med barna så lenge de ville. Og eldste er 30 år, så jeg vet ikke hvor gamle de som sier at det ikke var vanlig ‘da’ er. Det var altså vanlig i begynnelsen av 90 tallet.
AnonymBruker Skrevet 20. september #37 Skrevet 20. september Ikke første året, var for redd for krybbedød, men etter barnehagestart rundt 14 måneder ble det fast samsoving. Det ble mindre oppvåkninger etter det. Barnet er nå 6 år og er fortsatt ikke helt klar for egen seng. Prøvde igjen i går med velvillig barn, men det førte bare til våkenatt. Anonymkode: edda9...0a4
AnonymBruker Skrevet 20. september #39 Skrevet 20. september Ja, vi sov godt sånn, så det kjentes ikke som noe poeng å prøve på noe annet. Anonymkode: ee696...a27
AnonymBruker Skrevet 20. september #40 Skrevet 20. september Med din definisjon så samsov jeg ikke 0-3 mnd men fra da til 2-3 år. (Bedcdude crib på nr 2 0-3 mnd, etter det lå vi ofte 4 stykk i sengen) Anonymkode: 77093...573
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå