Gå til innhold

Hva tenker dere? Overtekning?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra en PMS’er til en annen: Finn på noe helt annet i dag, og ta opp tråden igjen når mensen har kommet! 😅 Den overtenkingen og ev meldinger når gjør ikke godt for noen av dere ❤️

Anonymkode: e5924...9d8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har han dysleksi? Det forklarer jo veldig mye 😊 Jeg tror dette kommer til å ordne seg helt fint. 

Anonymkode: 0180f...990

Ja, men ble litt bekymret over rydding på en lørdag. Vi har jo aldri snakket om andre, og om jeg er den eneste han møter for syntes det har vært litt for tidlig å be om eksklusivitet. Så har jeg fått inntrykk at han ikke er på noen date heller ut i fra snapp. For han snapper aldri når han er med meg, men alle dagene siden første møte har jeg fått snapper som tilsier at han ikke er med noe annen. Bortsett fra i går da, hvor det tok lang tid. 

Uansett om jeg skulle møtt andre så hadde jeg ikke sagt til han at jeg skal på date..

TS

Anonymkode: 4ce76...376

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fra en PMS’er til en annen: Finn på noe helt annet i dag, og ta opp tråden igjen når mensen har kommet! 😅 Den overtenkingen og ev meldinger når gjør ikke godt for noen av dere ❤️

Anonymkode: e5924...9d8

Vi har hatt en chat som vi har holdt gående i ganske lang tid. 

Jeg fikk lyst til å spørre om han på en enkel måte om vi får til å møtes igjen en gang før han drar på jobb igjen.  Det er veldig kort til han drar. Så da ser jeg litt hva han svarer, så kan jeg bare tone det ned veldig mye utover når han er på jobb

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men ble litt bekymret over rydding på en lørdag. Vi har jo aldri snakket om andre, og om jeg er den eneste han møter for syntes det har vært litt for tidlig å be om eksklusivitet. Så har jeg fått inntrykk at han ikke er på noen date heller ut i fra snapp. For han snapper aldri når han er med meg, men alle dagene siden første møte har jeg fått snapper som tilsier at han ikke er med noe annen. Bortsett fra i går da, hvor det tok lang tid. 

Uansett om jeg skulle møtt andre så hadde jeg ikke sagt til han at jeg skal på date..

TS

Ok, jeg tror faktisk nå at du overtenker 😊 kanskje du er vant med serie-daterer som er veldig på, men så går det like fort over?  Det er godt mulig her at du bare har snublet over en helt vanlig mann, som «dater» slik vi gjorde før i tiden, altså betraktelig roligere. I hans verden har han kanskje truffet en hyggelig dame (deg) som han holder på å bli bedre kjent med, i et normalt tempo. Mest sannsynlig tenker han ikke i samme problemstillinger som deg i det hele tatt. Han er ikke så god på skriftlig kommunikasjon, men er lun og hyggelig når dere møtes, og jevnlig kontakt på snap ( som sikkert føles enklere for han ift dysleksien).  Han jobber borte, og har sikkert ting han må ordne når han er hjemme - feks kanskje en større opprydning av noe før vinteren. Du kan ikke forvente at han er lik deg heller, og forstår at du sitter og grubler på dette 😊 mest sannsynlig har ikke det falt han inn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dere i et forhold ? 
Hvis ikke så er det litt spesielt å være så på at en begynner å koke sammen en «konfronterende « melding som skal sendes hvis han ikke følger en forventet plan. 
Du må ta det med ro og la han få litt spillerom. 
Hvis kan fortsetter å være litt lunken så er det bare å gå videre uten noe mere drama 

Anonymkode: 2de52...4cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men har du hastverk? Vær gjerne litt bakpå og skeptisk, men hvis du virkelig liker fyren så gi han litt rom til å vise hvem han er. Kanskje han også er litt brent etter damer som har oppført seg rart eller behandlet han dårlig, så han ønsker å ta det litt med ro. 
Datingfasen bør jo ta litt tid så man blir kjent med hverandre før man satser, og han skal også bli kjent med deg.

Anonymkode: 16f7e...497

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok, jeg tror faktisk nå at du overtenker 😊 kanskje du er vant med serie-daterer som er veldig på, men så går det like fort over?  Det er godt mulig her at du bare har snublet over en helt vanlig mann, som «dater» slik vi gjorde før i tiden, altså betraktelig roligere. I hans verden har han kanskje truffet en hyggelig dame (deg) som han holder på å bli bedre kjent med, i et normalt tempo. Mest sannsynlig tenker han ikke i samme problemstillinger som deg i det hele tatt. Han er ikke så god på skriftlig kommunikasjon, men er lun og hyggelig når dere møtes, og jevnlig kontakt på snap ( som sikkert føles enklere for han ift dysleksien).  Han jobber borte, og har sikkert ting han må ordne når han er hjemme - feks kanskje en større opprydning av noe før vinteren. Du kan ikke forvente at han er lik deg heller, og forstår at du sitter og grubler på dette 😊 mest sannsynlig har ikke det falt han inn. 

Takk for svar. Ja det er det jeg har fått inntrykk av, og har latt han ta ting i sin tralt egentlig. Vil også tro at han er heller en sånn som ikke har tenkt over det engang, og bare surrer med sitt. Jeg er helt for at han skal være med venner og hobby siden den er sesong basert, men kjenner det hadde vært fint å møtt han kanskje to ganger i hjemme perioden hans

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er dere i et forhold ? 
Hvis ikke så er det litt spesielt å være så på at en begynner å koke sammen en «konfronterende « melding som skal sendes hvis han ikke følger en forventet plan. 
Du må ta det med ro og la han få litt spillerom. 
Hvis kan fortsetter å være litt lunken så er det bare å gå videre uten noe mere drama 

Anonymkode: 2de52...4cd

Nei, jeg skriver ofte meldinger i notes i stede for å sende de. litt for å få ut tankene uten å faktisk sende de til personen. Det har blitt lit min måte å takle overtenking på. Da får jeg det "ut av systemet" uten å faktisk skrive det til han. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men har du hastverk? Vær gjerne litt bakpå og skeptisk, men hvis du virkelig liker fyren så gi han litt rom til å vise hvem han er. Kanskje han også er litt brent etter damer som har oppført seg rart eller behandlet han dårlig, så han ønsker å ta det litt med ro. 
Datingfasen bør jo ta litt tid så man blir kjent med hverandre før man satser, og han skal også bli kjent med deg.

Anonymkode: 16f7e...497

Ja, men når man er borte annen hver uke, hvor ofte er da innafor å møtes i "hjemme" uka?. De tre første har vært en pr uke, men jeg tenker at to kanskje kunne vært ok? Spesielt siden det er mye enklere å snakke med han i virkeligheten

TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja det er det jeg har fått inntrykk av, og har latt han ta ting i sin tralt egentlig. Vil også tro at han er heller en sånn som ikke har tenkt over det engang, og bare surrer med sitt. Jeg er helt for at han skal være med venner og hobby siden den er sesong basert, men kjenner det hadde vært fint å møtt han kanskje to ganger i hjemme perioden hans

TS

Da synes jeg du skal driste deg til å si at du har lyst til at dere skal treffes litt oftere 😊 Hvis du vet at det er travelt akkurat nå, kan du jo drøye det litt. Lykke til 😊

AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg du skal driste deg til å si at du har lyst til at dere skal treffes litt oftere 😊 Hvis du vet at det er travelt akkurat nå, kan du jo drøye det litt. Lykke til 😊

Ja, jeg tenker at han burde tåle om jeg spør om vi rekker å møtes en gang til før han drar på jobb. Og kan han ikke det så er det helt ok. Så får jeg heller se hvordan han er i neste hjemme periode

TS

• Liker 1
Skrevet

Noe slikt kunne noen skrevet om min mann om han skulle bli singel og måtte ut på datingmarkedet. Han bruker knapt snap og svarer kun på meldinger når han må. Mobilen er i hans verden stort sett til å ringe med, han bruker den knapt til å sjekke værmeldingen liksom. 

Så ta en prat med han om deres felles forventninger til kontakten dere har, heller enn å bli helt fjortis og tolke alt i verste mening. Og for all del, IKKE stalk han!!

AnonymBruker
Skrevet

Med noen som er veldig vanseklig å få møtt og nesten ikke svarer? Tror ikke jeg hadde giddet. Ja, selvsagt bra at man er touch/feely og gir inntrykk av å være seriøs når man møtes, men når det skjer veldig skjelden og det er veldig vanskelig å få til å møtes, så er det jo ikke så bra. 

Anonymkode: b34db...5a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vil si at hun bør forstå det ut fra slik han oppfører seg når de er sammen (!) og det faktum at han prøver å endre seg når det gjelder meldinger for å passe henne bedre. Nå har han glemt å svare på et spørsmål hun stilte om å hjelpe til med en liten ting på kjøkkenet, så nå vet hun "hvor skapet står". Snakk om å tolke alt i verste mening. Hun har personlige problemer hun må rydde opp i før hun kan være i noe forhold.

Anonymkode: 3ac16...d92

Alle kan glemme iblant, og det er selvsagt ikke noe man bør henge seg opp. Men er det et mønster med lite kommunikasjon, vanskelig å få tak i, glemmer ofte å svare på ting, så er det jo en indikasjon på hvordan man prioriterer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med noen som er veldig vanseklig å få møtt og nesten ikke svarer? Tror ikke jeg hadde giddet. Ja, selvsagt bra at man er touch/feely og gir inntrykk av å være seriøs når man møtes, men når det skjer veldig skjelden og det er veldig vanskelig å få til å møtes, så er det jo ikke så bra. 

Poenget er jo at det er mange som er veldig på i begynnelsen, men så mister de like fort interessen og hopper videre til neste. De er flinke til å date, være sjarmerende og skrive det rette - men det er bare overfladisk og fører ikke til noe. Andre igjen er roligere, og kanskje litt klønete i kommunikasjonen - men det kan være fordi du faktisk ser de slik de er, det er ikke et spill de har lært seg å mestre.  Så hvis ts liker han og tror dette faktisk kan være noe, så kan det være verdt det å roe litt ned og se hvordan det utvikler seg. Smarttelefonen, og apper og reels og alt det der, har gjort noe med konsentrasjonen og tidsvurderingen vår. Alt skal skje så fort hele tiden. Alle er ikke slik, «på» i alle sammenhenger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Poenget er jo at det er mange som er veldig på i begynnelsen, men så mister de like fort interessen og hopper videre til neste. De er flinke til å date, være sjarmerende og skrive det rette - men det er bare overfladisk og fører ikke til noe. Andre igjen er roligere, og kanskje litt klønete i kommunikasjonen - men det kan være fordi du faktisk ser de slik de er, det er ikke et spill de har lært seg å mestre.  Så hvis ts liker han og tror dette faktisk kan være noe, så kan det være verdt det å roe litt ned og se hvordan det utvikler seg. Smarttelefonen, og apper og reels og alt det der, har gjort noe med konsentrasjonen og tidsvurderingen vår. Alt skal skje så fort hele tiden. Alle er ikke slik, «på» i alle sammenhenger. 

Joda, jeg ser også den. Samtidig trenger man ikke være der at man bare skriver overfladisk og sjarmerende på melding heller, det er bare snakk om at man er noenlunde grei å få tak i, og at man skriver litt på melding, særlig om man blir spurt om noe helt konkret. Det trenger man ikke være don juan for å få til ;)

Og nei, det trenger heller ikke skje så fort. Men når man nesten ikke får tekstet og ikke møttes mer enn tre ganger siden i sommer, så er det for meg en indikasjon på prioriteringen. Når man virkelig vil møte noen og det klikker bra, så legger man flere pinner i kors for å få det til. Om man er klønete i kommunikasjonen eller ei. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, etter første møte så fortsatte han og snappe. Så jeg skrev til han at hvis han ville finne på noe en dag han kom hjem så var det bare å si i fra. Da fikk jeg bare et vagt svar, så jeg skrev til han hvis du ikke vil så vær heller ærlig med meg.

Den gangen skrev han at det var veldig mye på agendaen, men vi møttes da i løpet av den hjemme perioden.

Jeg har lyst til å ta det opp igjen med han, men da pusher jeg han sikkert bare enda lengre unna.

Nå har han ikke svart på en time, etter det rare svaret hans. Han skulle jo rydde, men jeg sitter å stresser etter svar på det jeg skrev 😕

TS

Jeez, du overtenker noe voldsomt. Folk må jo få lov til å være opptatt? Ikke for å være frekk, men du høres litt slitsom og krevende ut som maser og forventer så mye. Jeg er god på å svare raskt på meldinger, men snap er jeg ikke SÅ nøye med hvis det ikke er en direkte forespørsel. Det hender også at jeg åpner snap, selv om jeg er opptatt, men venter med å svare til jeg har tid til å svare ordentlig. Kanskje det er tilfellet her? 

Og ikke glem: Mannfolk er enkle sjeler. De legger ikke så mye i meldinger eller leser mellom linjene. Det kan hende han virkelig liker deg, han har jo også steppa opp snap- responsen. Det er jo et godt tegn. 

Jeg tenker at du ikke må stresse så. Er det riktig, så vil det skje. Liker han deg godt nok, vil ha ta kontakt og passe på at du ikke «forsvinner». Pust med magen :) 

Anonymkode: 5fc12...824

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Joda, jeg ser også den. Samtidig trenger man ikke være der at man bare skriver overfladisk og sjarmerende på melding heller, det er bare snakk om at man er noenlunde grei å få tak i, og at man skriver litt på melding, særlig om man blir spurt om noe helt konkret. Det trenger man ikke være don juan for å få til ;)

Og nei, det trenger heller ikke skje så fort. Men når man nesten ikke får tekstet og ikke møttes mer enn tre ganger siden i sommer, så er det for meg en indikasjon på prioriteringen. Når man virkelig vil møte noen og det klikker bra, så legger man flere pinner i kors for å få det til. Om man er klønete i kommunikasjonen eller ei. 

Men ts sier han har dysleksi - jeg tenker det er mulig han unngår vanlige tekstmeldinger dersom han kan. Han snapper henne jevnt og trutt 😊 Det er ikke heller alle som dater så intenst, har det som førsteprioritet eller legger alle pinner i kors o.l. Mange liker å ta det roligere, treffes innimellom, og så økes det etterhvert. Men selvfølgelig, dersom man er vidt forskjellige personlighetstyper der en vil ha det sånn, og den andre stikk motsatt, så fungerer det dårlig 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men ts sier han har dysleksi - jeg tenker det er mulig han unngår vanlige tekstmeldinger dersom han kan. Han snapper henne jevnt og trutt 😊 Det er ikke heller alle som dater så intenst, har det som førsteprioritet eller legger alle pinner i kors o.l. Mange liker å ta det roligere, treffes innimellom, og så økes det etterhvert. Men selvfølgelig, dersom man er vidt forskjellige personlighetstyper der en vil ha det sånn, og den andre stikk motsatt, så fungerer det dårlig 😊 

Liker man ikke å skrive, så kan man ringes iblant i stedet. Å legge to pinner i kors betyr ikke at man nedprioriterer alt annet, men at man virkelig vil få til å treffes og prioriterer det litt mer enn 3 ganger siden sommeren. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Liker man ikke å skrive, så kan man ringes iblant i stedet. Å legge to pinner i kors betyr ikke at man nedprioriterer alt annet, men at man virkelig vil få til å treffes og prioriterer det litt mer enn 3 ganger siden sommeren. 

Jeg sier bare at folk er forskjellige 😊 Man kan ikke alltid bruke sin egen tankegang som mal, og så tillegge andre meninger og hensikter utifra hvordan de oppfører seg i forhold til denne malen. 😊

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...