Gå til innhold

Har du sympati med influensere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hva du mener med influencere. Alle innholds skapere kan jo egentlig gå under dette begrepet inkludert slike som Lars Monsen, Børge Ousland, osv.

Anonymkode: 55c75...2b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men mennesker som slenger dritt om de føler jeg er hakket verre.

Har man så mye i mot influnecere så gjør som oss som ikke bryr seg, la være å se.

Anonymkode: c92a1...eb4

• Liker 1
Skrevet

Sett her fra sidelinjen er min påstand at all kritikk mot influensere kommer fra folk som innerst inne innser at det å følge, klikke, like og interagere med disse er et så rent misbruk av tid, energi og hjernekapasitet at man føler man må kritisere dem imellom all klikkingen for å klare leve videre med seg selv.

Jeg følger ikke med på en eneste influenser og har derfor ingen kritikk å rette mot noen av dem. Uten deg, deg og deg (peker rundt) ville ikke influensere eksistert. Det er du som gjør dem mulig. Det er du som er produktet som skaper influensere. Og jo mer du klikker, dess flere blir det av dem.

Ikke vær et produkt for andre. Fyll livet ditt med bedre innhold. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å være influenser er et vanskelig liv uansett hvor mye penger du tjener. Fordi de har null privatliv. Og ingen pauser fra sosiale medier. De "mister seg selv" og føler seg nok ofte tomme innvendig når de må utlevere livet sitt så mye som de gjør. 

Anonymkode: 4fb5b...43c

Influensere er ikke en homogen gruppe.

Det er mange som driver med trening, mat, sparing og tema som absolutt kan være nyttige for følgere. Mange av disse utleverer ingen måte hele sitt privatliv eller provoserer publikum til å grine.

Når vi tenker på tradisjonelle influensere som ikke har noe faglig innhold og kun driver reklamekanal for egne eller andres produkter har jeg ikke samme sympati. 

Alle må tåle kritikk, men ingen må tåle trakassering. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å være influenser er et vanskelig liv uansett hvor mye penger du tjener. Fordi de har null privatliv. Og ingen pauser fra sosiale medier. De "mister seg selv" og føler seg nok ofte tomme innvendig når de må utlevere livet sitt så mye som de gjør. 
Selv en Hollywood-kjendis har mer privatliv enn en influenser. Så ja, jeg har sympati for de. 

Anonymkode: 4fb5b...43c

Hvorfor skal en ha sympati for det? Det er da et valg de tar hejt selv, og kan finne på noe annet om mangel på privatliv er noe problem

Anonymkode: 20bbe...12c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen sympati med de. Ønsker at de henges ut og avsløres for all juksen de driver med. 

Anonymkode: db31e...336

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, nå nylig leste jeg følgende kommentar i CBE-tråden (om mannen):

"He gives small dick energy"

Anonymkode: 79dea...5eb

Dette er hersay/rykter har du faktisk sitat mao med link?

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (16 timer siden):

Dette er hersay/rykter har du faktisk sitat mao med link?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fair, den er på grensen til hets ja. men er innenfor normal ytringsfrihet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (4 timer siden):

Fair, den er på grensen til hets ja. men er innenfor normal ytringsfrihet.

Den er ikke på "grensen til hets", den ER hets. 

Men dere som er aktive i de trådene har vel blitt helt immun mot slikt og har mistet perspektivet på hva som er akseptabelt og ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2026 den 6.54):

Den er ikke på "grensen til hets", den ER hets. 

Men dere som er aktive i de trådene har vel blitt helt immun mot slikt og har mistet perspektivet på hva som er akseptabelt og ikke.

Jeg er ikke aktiv i den tråden. Men det er jo nettopp sånne tråder bl.a som gir penger til influenserne. Og det vet de. Så de legger ut provoserende innhold nettopp så folk kan drive med kritikk og hets. Dette bidrar de med selv. 

Anonymkode: 404ba...bc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2026 den 17.07):

En influenser klager over at folk er så slemme i Norge og at det finnes så mange nettroll. Er til dels enig i det, men er det verre i Norge enn andre steder?

Anonymkode: 47f20...b7b

Det har de jo helt rett i. Finnes jo ikke grenser for hva folk sender drapstrusler for. Det går fint an å være uening, saklig og høflig. 

Det er liksom blitt lov med alt,, så lenge man ikke liker noen, eller er enige med dem. Dikte opp ting, snakke stygt om kropprne deres, og sende drapstrusler. 

Det er ingen som skal måtte tåle sånt. Det er bare mobbere som mener

Anonymkode: 2bbc1...e75

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2026 den 9.22):

Det her er hets. 

Anonymkode: 2bbc1...e75

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 15.9.2026 den 16.51):

Flere influensere er i hardt vær om dagen. Mange har problemer med forretningene sine og blir sterkt kritisert fra mange hold? Personlig mener jeg at man må tåle en støyt dersom man velger å være en offentlig person. Hva mener du? 

Anonymkode: 47f20...b7b

Det kommer an på hva de blir kritisert for. Hvis de har selv gjort noe som har lagt opp til hets, så er det vanskelig å føle sympati for dem (selv om det er drøyt å si det). Hvis en har lagt opp til hets, så bør en tåle støyten. Men hvis de er i en vanskelig situasjon som de er helt uskyldige, så har jeg sympati for dem.

Endret av Glede og Velvære
AnonymBruker
Skrevet
Glede og Velvære skrev (16 timer siden):

Det kommer an på hva de blir kritisert for. Hvis de har selv gjort noe som har lagt opp til hets, så er det vanskelig å føle sympati for dem (selv om det er drøyt å si det). Hvis en har lagt opp til hets, så bør en tåle støyten. Men hvis de er i en vanskelig situasjon som de er helt uskyldige, så har jeg sympati for dem.

Helt enig. Altså ta eksempelet som henrik troy la ut i går.. hvor hun iselin guttormsen svarer på en negativ kommentar fra en leser. I stedet for å ignorere det, så svarer hun pp en like dårlig måte selv. Hva tror hun egentlig? Hun heller jo godt med bensin på det bålet selv. Hun har skjønt for lengst at sånt tiltrekker seg flere seere, som videre gir henne mer penger. Det er ikke synd på henne. Hadde slike influrnsere ignorert sånne kommentarer fra starten og ikke lagt ut innhold som provoserer så hadde ikke folk orka å bry seg like mye. 

Anonymkode: 404ba...bc6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Helt enig. Altså ta eksempelet som henrik troy la ut i går.. hvor hun iselin guttormsen svarer på en negativ kommentar fra en leser. I stedet for å ignorere det, så svarer hun pp en like dårlig måte selv. Hva tror hun egentlig? Hun heller jo godt med bensin på det bålet selv. Hun har skjønt for lengst at sånt tiltrekker seg flere seere, som videre gir henne mer penger. Det er ikke synd på henne. Hadde slike influrnsere ignorert sånne kommentarer fra starten og ikke lagt ut innhold som provoserer så hadde ikke folk orka å bry seg like mye. 

Er helt enig. Skjønner ikke at folk velger å henge ut andre på den måten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2026 den 20.08):

Hva er en influenser? :) 

Anonymkode: c560d...0a9

Vil tro det er en som har hatt influensa gjentatte ganger?

Hvis ikke, så følger jeg ingen og det er veldig godt for sjel og kropp. De eneste ganger man kan snuble over disse influensamenneskene er når man leser VG, eller enkelte tråder på KG. Resten av tiden får de seile sin egen sjø.

Anonymkode: 63bff...7fd

• Liker 1
Skrevet

Nei til influencere !! 
Kommer aldri til å syntes synd i dem, aldri.

Fatter ikke at verden skulle gå den her veien for det er rett og slett flaut ! 

Helt ærlig spyr jeg 🤮

Anonymkode: 3b7dd...9f1

Skrevet

Jeg tar influenservaksinen hvert år, anbefales. Når det gjelder disse sko/veske/interiør/parfyme/reise/klær influenserne så er vel hele deres «karriere» primært skapt gjennom to følelsemessige reaksjoner fra (den primært kvinnelige) følgerskaren: 1. beundring og 2. misunnelse.

Hets skal ikke noen utsettes for men jeg har begrenset sympati med disse. Selv om jeg svarer her så er faktum at jeg bryr meg ikke om denne gjengen men er smått fascinert over at såpass mange bryr seg/følger/diskuterer dem. Da har de vel truffet et eller annet da. 🤷🏼‍♂️ 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri fulgt noen influensere fordi har null troverdighet for meg. De er utelukkende personifiserte markedsføringskanaler, spør du meg. Det er intet som får meg mindre interessert i å kjøpe et par sko enn at det står Camilla Pihl eller noe annet på dem, eller sminke av Gine Margrethe. Enda mindre selvbruning eller bøkene til Sophie Elise. Det er kun penger, null integritet  hos disse markedsførerne. Kun forbruk og selvopptatthet. Og ja, de jobber antakelig veldig mye. Men FOR en selvsentrert og kjedelig jobb, stakkars mennesker. Kun tyggegummi i hodet til slutt. Og det er fælt at de skal delta i enhver tv-serie som om de har noe å komme med.

Men sånn er altså verden! 

Anonymkode: 85f98...53b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...