Gå til innhold

Har du sympati med influensere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere influensere er i hardt vær om dagen. Mange har problemer med forretningene sine og blir sterkt kritisert fra mange hold? Personlig mener jeg at man må tåle en støyt dersom man velger å være en offentlig person. Hva mener du? 

Anonymkode: 47f20...b7b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden hadde vært et bedre sted om vi aldri hadde hatt "influensere", mener jeg.

Anonymkode: 83a81...77b

• Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet

En influenser klager over at folk er så slemme i Norge og at det finnes så mange nettroll. Er til dels enig i det, men er det verre i Norge enn andre steder?

Anonymkode: 47f20...b7b

Skrevet

Jeg har sympati med alle som blir utsatt for den såkalte "kritikken" som folk gjemmer seg bak. Det er bare å lese på Rampelys. Folk kaller det "saklig kritikk", men det er hets, latterliggjøring og stygge beskrivelser side opp og side ned. Ingen fortjener noe slikt. 

(Kanskje bortsett fra Trump og Putin).

Anonymkode: 79dea...5eb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Verden hadde vært et bedre sted om vi aldri hadde hatt "influensere", mener jeg.

Enig. 

De er business mennesker i det ene øyeblikket og i det andre, stakkars dumme meg skjønner meg ikke på penger og slikt :sexy:

• Liker 7
Skrevet

Mesteparten nei, men jeg er ikke helt enig i at man må tåle alt som vistnok går under påstått konstruktiv kritikk. Feks så ser en i enkelte tråder og kommentarfelt at folk går rimelig langt av støvleskaftet i spekulasjoner rundt det meste og tidvis regelrett dikter opp sannheter fordi de mener de leser mellom linjene. Folk er raske til å trekke konklusjoner og ennå raskere til å hive seg med på kritikken. 

Anonymkode: dfb0a...194

Skrevet

Det går opp og ned i forretninger - det får de tåle. Inkl å legge ned om markedet ikke er der.

Men ingen skal trenge å tåle dårlig oppførsel. 

Skrevet

Liten/ingen sympati. Influensere som gruppe virker ekstremt navlebeskuende og selvopptatt, og «arbeidet» deres har null samfunnsnyttig verdi. I en tid hvor landet trenger arbeidskraft i nesten alle samfunnskritiske sektorer (helse, utdanning, forsvar) er det kanskje ekstra usympatisk med en gruppe som virker å gjøre «alt» for å tjene penger uten å ta en jobb i ordets tradisjonelle forstand. 

Anonymkode: 611a6...507

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

De drifter en markedskanal. Ingenting de deler der er privat. Hvis de ønsker et tydelig skille, så er dette opp til dem. Men veldig mange av de som får kritikk velger å leve av å selge privatlivet sitt, som et privat Se og Her. Og det som selger da er jo ting som provoserer og som tiltrekker seg folk som har mye meninger om dette da. 

Anonymkode: 9bf3c...d92

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har sympati med alle som blir utsatt for den såkalte "kritikken" som folk gjemmer seg bak. Det er bare å lese på Rampelys. Folk kaller det "saklig kritikk", men det er hets, latterliggjøring og stygge beskrivelser side opp og side ned. Ingen fortjener noe slikt. 

(Kanskje bortsett fra Trump og Putin).

Anonymkode: 79dea...5eb

Enig. Enkelte av trådene der er rett og slett stygge og brukerne av de burde gå en runde eller fem med seg selv å sjekke hvorfor de har så enormt behov for å følge med på mennesker de åpenbart misliker.

Det er folk som har fulgt med på influensere i ti pluss år og som stadig og med glede trekker frem alt de kan komme på av negativitet. Jeg greier ikke å skjønne at det er noe de selv synes er normalt.

Anonymkode: dfb0a...194

• Liker 4
Skrevet

Hva er en influenser? :) 

Anonymkode: c560d...0a9

Skrevet

Ingen sympati med narsissister, kun avsky og skadefryd.

Anonymkode: c07bf...240

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sikker?   Dem gir da mye til bake i form av skatter og avgifter,både som person og de i "rekkene" som "kjøper" 😅

Anonymkode: 380c1...b06

Skrevet

Selvfølgelig har jeg sympati med dem. De er vanlige mennesker.

Jeg er ikke så opptatt av norske influensere selv, men liker Isabel Raad og Linnea  Myhre.

De er begge herlig munnrapp. 

Anonymkode: 3fc0d...4e9

Skrevet

Media er alt for snille med influencere, de fortjener mye skarpere kritikk 

Anonymkode: 20bbe...12c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg forstår ikke poenget med influensere. 

• Nyttig 1
Skrevet

Å være influenser er et vanskelig liv uansett hvor mye penger du tjener. Fordi de har null privatliv. Og ingen pauser fra sosiale medier. De "mister seg selv" og føler seg nok ofte tomme innvendig når de må utlevere livet sitt så mye som de gjør. 
Selv en Hollywood-kjendis har mer privatliv enn en influenser. Så ja, jeg har sympati for de. 

Anonymkode: 4fb5b...43c

Skrevet

Ingen sympati. Joda, noen går langt med kritikken sin, og det grenser til tider til hets. Men husk at dette genererer penger i kassa til influenserne. Negativ oppmerksomhet er positivt for influensere. De legger ofte ut innhold bare for å provosere og skape drama. Ett eksempel jeg kan komme på er når hu sophie elise serverte alkohol i dåpen til sønnen sin. Hun visste at folk kom til å klikke av det. Så melket hun det videre med å komme med idiotiske unnskyldninger. Og folk biter på. De stikker innom snapchat bare foe å få med seg alle detaljer så de kan snakke mest mulig dritt. Mens Sophie Elise ler hele veien til banken. 

Det finnes nok av kjendiser og influensere som klarer å legge ut innhold som ikke provoserer og tiltrekker seg nettroll. Så det går jo an. De velger helt selv hvordan de vil fremstå og hvilken type oppmerksomhet de vil ha. Det er ikke synd på dem. 

Anonymkode: 404ba...bc6

• Liker 2
Skrevet

Det handler ikke bare om å tåle en støyt som offentlig person, men om at man må tåle ordinært næringslivsansvar når man driver millionbedrifter.

Når influensere selger egne produkter, inngår millionavtaler og påvirker forbrukernes kjøpsvaner, kreves det akkurat samme etiske kontroll, merking og sannferdighet som av alle andre aktører i markedet. Å innrette seg etter markedsføringsloven og forbrukerrettigheter er ikke en ekstra belastning man må tåle fordi man er kjendis, det er et lovfestet minstekrav for å drive business.

Når kritikken møtes med at man må passe på helsen sin eller at folk er slemme, snus situasjonen på hodet. Problemstillingen er ikke om enkeltpersoner får krasse kommentarer, men om forretningsmodellen deres tåler et kritisk og faglig søkelys på feilmerking, villedende påstander og etisk svikt i produksjonen.

Anonymkode: d34b6...129

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...