Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Med sjokolade??

Har du ikke noe snop i beredskapslageret ditt?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Har du ikke noe snop i beredskapslageret ditt?

Nei

Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Nei

Vi har sjokolade bla pga mye kalorier i liten forpakning 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært ok å gjemme en sjokolade dersom man hadde kjøpt en 50 grams favoritt som man ønsket å spare til lørdag f.eks. Men å sitte og gnu på 7 store plater er jo bare tull. Med mindre han da spiser 6 store plater i slengen? I så fall har han jo mer en bare ett problem, for å si det slik.

Anonymkode: f7cb6...bf7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han skammer seg over å spise mye sjokolade, hehe dette er vel egentlig ikke en sak. Du får bare gjøre det samme om det plager deg. 

Anonymkode: e4db9...32c

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (30 minutter siden):

Vi har sjokolade bla pga mye kalorier i liten forpakning 

Men denne mannen har åpenbart kun godteri lager...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (2 timer siden):

Hun lagde kjeks til familiens gjester. Hva hadde far bydd gjestene på hvis dattera ikke tok jobben? Eller hadde han satt seg i skapet og smugspist? 

Hadde han invitert? Nei jeg vet ikke hva planen var, kanskje å servere sjokolade , kanskje ingenting? Hun kunne jo ha spurt han da. Ikke bare bestemme seg for å lage kjeks av sjokolade til gjestene hans . 

Anonymkode: 9505f...d10

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Men denne mannen har åpenbart kun godteri lager...

Hvordan vet du det?  Kanskje kjøper andre ting på tilbud og, men at feks tannkrem lageret ikke blir tømt på samme måte? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Ukoselig. Jeg mener man skal kose seg sammen med sånt. Vil man ikke dele får man være romkamerater og ha egen hylle i kjøleskapet med navn på...

Ts tar seg en stripe ( faktisk … ) til kaffen til hverdags.  Er det at de koser seg sammen? Ja, mannen prøver jo på et vis å ha eget kjøleskap uten at det går særlig bra . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Vern om dine favorittbiter!" som Freia™ sier.

Når sjokoladen er på tilbud til nesten halv pris, er det smart å kjøpe inn endel om det er et produkt man spiser. Og når det er halv pris, kjøper man vel ofte et par plater ekstra - for å ha en god stund fremover.
Jeg skjønner godt at han misliker at resten av familien forsyner seg uten å si fra eller erstatte det.

TS bør kjøpe sin egen sjokolade som hun kan kose seg med til kaffen.

Anonymkode: 1f04f...0f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er sikkert sukkeravhengig. 

Anonymkode: 34121...d7c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mannen må få ha sjokoladen han har kjøpt og gjemt ifred. Han har kjøpt den for å kose seg når han ønsker det, og har gjemt det for å slippe å gå tom fordi andre forsyner seg uten å spørre.

Det er jo dere som er frekke og tar noe som er hans. Tenk deg hvis datteren din skulle tatt sminken din du har i skapet ditt på badet og lagt det på rommet sitt eller har det med seg i veska si. Sikkert greit å låne sier du, men du finner det jo ikke når du selv vil ha det. Det er det samme med mannens sjokolade, det er borte når han vil ha det.

Familien må lære seg å la andres ting være i fred. Dere kan spørre om å få noen biter, men aldri bare ta. Ser du virkelig ikke at dere stjeler? 

Anonymkode: b3023...a68

• Nyttig 5
Skrevet

Kjøp 7 plater sjokolade og gjem dem. Da har du alltid sjokolade. Jeg kunne aldri hatt det, hadde spist det opp fortere enn svint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å gjemme unna godteri er ikke hovedproblemet, men at han ikke kjøpte med noe til resten av familien sin som ikke har problemer med å ha det liggende fremme.

Sjokoladeplater var billigere før, 5 og så 4 for 100. Så ikke unormalt at vi kjøpte 8 plater i slengen. Så 7 plater er ikke uvanlig å ha på lager. 

Jeg er sånn som ts, som fint kan spise 1 stripe om dagen. Mens samboer da fort klarte å spise en hel plate. Selv om han bad meg gjemme det bort, så gikk han rundt og lette. Og selv om jeg sa at den og den sjokoladen var min, eller at vi hadde fått en felles gave. Så presterte han å spise opp alt. 

Så tipper ts sin mann er av samme kaliber. 

Skal sies at faren til samboer hadde samme problemet, og etter sin andre hjerteoperasjon nå pga tette blodårer, så virker det som om samboer kanskje har lært. Selv om han har visst om hva det kan føre til i lang tid....

Anonymkode: 7e779...b98

• Nyttig 1
Skrevet

Her må det også kjøres en blindskuffe. Familien min chugger alt som er tilgjengelig. Er han sykelig overvektig? Om ikke så hadde jeg ikke hengt meg opp i det selv om det virker litt voldsomt. Sjokolade er ikke som sprit og dop? 

AnonymBruker
Skrevet
Taffel skrev (42 minutter siden):

Her må det også kjøres en blindskuffe. Familien min chugger alt som er tilgjengelig. Er han sykelig overvektig? Om ikke så hadde jeg ikke hengt meg opp i det selv om det virker litt voldsomt. Sjokolade er ikke som sprit og dop? 

Denne fyren blir jo ikke overvektig når det er familien som tar sjokoladen hans.

Anonymkode: fb045...c15

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

"Vern om dine favorittbiter!" som Freia™ sier.

Når sjokoladen er på tilbud til nesten halv pris, er det smart å kjøpe inn endel om det er et produkt man spiser. Og når det er halv pris, kjøper man vel ofte et par plater ekstra - for å ha en god stund fremover.
Jeg skjønner godt at han misliker at resten av familien forsyner seg uten å si fra eller erstatte det.

TS bør kjøpe sin egen sjokolade som hun kan kose seg med til kaffen.

Anonymkode: 1f04f...0f8

Jeg syns han er kjip som bare kjøper til seg selv jeg da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan vet du det?  Kanskje kjøper andre ting på tilbud og, men at feks tannkrem lageret ikke blir tømt på samme måte? 

Så han driver å gjemmer ulike varer på forskjellige steder i huset da?

AnonymBruker
Skrevet

Rart å gjemme bort, men også rart å lukte seg frem til gjemmestedet for så å forsyne seg. Man skjønner vel st den sjokoladen ikke var til alle når den er såpass gjemt. Du kunne vel ha kjøpt annen sjokolade til dattera istedenfor å peile henne inn på gjemmestedet? 😅

Anonymkode: bf60c...386

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde funnet sjokolade som åpenbart var gjemt for oss andre, så hadde jeg spurt mannen min om det var greit at jeg tok litt av sjokoladen før jeg forsynte meg. Sært av han å gjemme syv plater, men også litt respektløst å forsyne seg flere ganger (selvom det er lite) uten å si fra når det åpenbart er et gjemmested. 

Vi deler det vi har, men vi sier alltid fra hvis vi f.eks. spiser opp noe som den andre også liker. 

Anonymkode: 3492b...d2e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...