Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor låser folk syklene sine sånn at vi ikke får stjålet dem?

Hilsen sykkeltyv. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har felles økonomi og han er den som står for handlingen synes jeg det er en rar ting å gjøre, men be ham nå bare om å kjøpe en plate til fellesen også neste gang han er i butikken. Om dere derimot har separat økonomi skjønner jeg det godt. Det er ganske irriterende mår da en plate er borte på en uke.

Anonymkode: e5fc0...9ac

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dere har felles økonomi og han er den som står for handlingen synes jeg det er en rar ting å gjøre, men be ham nå bare om å kjøpe en plate til fellesen også neste gang han er i butikken. Om dere derimot har separat økonomi skjønner jeg det godt. Det er ganske irriterende mår da en plate er borte på en uke.

Vi har felles økonomi, ja. 

Ts

Anonymkode: 7a495...3df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

en plate er borte på en uke.

Hadde vi snakket en plate daglig kunne jeg skjønt det. Kan man ikke ofre 49,90 på familien på en uke må det være bedre å være singel.

Anonymkode: 6dbe3...a7a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Mannen min gjemmer alltid godteri når han kjøper det. For å ha det for seg selv. Jeg hadde skjønt det hvis vi andre i familien spiste mye, eller tok alt, men det er ikke tilfelle. Jeg er sånn som heller spiser en stripe sjokolade 3-4 ganger i uka istdenfor å spise den typiske lørdagsgodteriet osv. ved siden av kaffen.

I forrige uke kjøpte han 7 plater sjokolade , fordi det var på tilbud. Han puttet de i en kjølebag i matboden, under en annen kjølebag. 

Jeg har kanskje tatt 5 striper fordelt på en uke - typisk ved kaffen, etter en langtur på jogging osv. Jeg skulle ta en stripe nå , men nå har han byttet gjemmested siden han sikkert så at jeg /tenåringsdatteren vår hadde tatt. Hun tok en halv plate når hun skulle bake sjokoladekjeks i helga - noe som jeg også tenker får være greit.s

Er det bare jeg som synes det er fryktelig rart? Jeg er sånn at jeg kjøper en plate f.eks på fredag , legger den i kjøleskapet så tenker jeg at de som har lyst på tar også tar man hensyn med tanke på mengde man tar. Mens han skal liksom gjemme unna alt, og liksom kontrollere at vi ikke tar. 

Ikke bare rart men frekt. Hvorfor deler han ikke sjokolade med familien sin? Og så tenker jeg er han sikker avhengig eller har en spiseforstyrrelse og går og smugspiser? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Ikke bare rart men frekt. Hvorfor deler han ikke sjokolade med familien sin? Og så tenker jeg er han sikker avhengig eller har en spiseforstyrrelse og går og smugspiser? 

Det er jo de andre som spiser av sjokoladen han vil spare?  

Anonymkode: 9505f...d10

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg gjør som mannen din. Fordi jeg kjøper, og rekker ikke å smake før de andre i huset har spist opp alt. Veldig teit om vi får besøk, jeg skal finne frem noe til kaffen...og skapet er tomt for det jeg kjøpte for 2 dager siden. 

Anonymkode: 9cda3...ee7

Men ts sier at dette ikke er tilfellet da han er den som spiser mest av det

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har felles økonomi, ja. 

Ts

Har dere bedt ham kjøpe sjokolade når han handler?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når en halv plate har gått til sjokoladekjeks som dattera vår lagde til alle / gjester vi hadde på lørdagen, synes jeg ikke det er så ille altså.. 

Ts

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sjokkis? Ja tenk om har gjorde det samme med is, kaffis og kakkis? Også dro han på ferie til Spannis i Gran Canarris etterpå. 

Anonymkode: dad10...e5c

Hufg kakkis. Da hadde jeg tenkt det var bæsj det var snakk om 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere bedt ham kjøpe sjokolade når han handler?

Det er egentlig jeg som handler all mat, men han kjørte forbi en butikk med tilbud og kjøpte.

Ts

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Synes det er mye bedre når alle bare kjøper det de skal ha selv. Er iriterende å dele på godteri å mat(tenker resturant bestilinger som Pepes), jeg kjøper det jeg har tenkt til å spise. Dersom flere skal ha får de si ifra, så kjøper jeg inn til de også. Men min plate er min!

Anonymkode: 52ca4...885

7 hele plater og?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen pleide å gjemme godteriet i bilen for da var det vanskeligere tilgjengelig for han, i forhold til om han hadde hatt det i kjøkkenskapet.

Vi kjøpte smågodt hver for oss, men spanderte gjerne på hverandre begge to.

Synes det er rart at mannen din ikke gir dere lov til å få noe, - at han gjemmer det igjen når det ble oppdaget.🤔

Anonymkode: ac180...219

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde vi snakket en plate daglig kunne jeg skjønt det. Kan man ikke ofre 49,90 på familien på en uke må det være bedre å være singel.

Anonymkode: 6dbe3...a7a

Er det pengene det er snakk om?  I så fall kan han jo gi ts 49,90 så kan ts kjøpe sjokolade . 

det her høres ut som bare småunger, jeg kjøpte og sjokolade på tilbud før jul og påske og gjemte når ungene var små. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig jeg som handler all mat, men han kjørte forbi en butikk med tilbud og kjøpte.

Ts

Men hvorfor kjøper ikke du sjokolade da?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

7 store sjokoladeplater til en selv er jo rimelig bingeeating atferd. 

Men uansett:

Den voksne tingen å gjøre er å kjøpe selv. 

Den gøye tingen er å på ren trass flytte på hans lager, gå skikkelig inn for å finne det 😅

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde syns det var en uøkonomisk ting å gjøre. Jeg hadde ikke satt pris på at felles en vår bare gikk til snop og dritt

• Liker 3
Skrevet (endret)

Rart

Endret av Prelunia
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må da være innafor å ha sitt eget beredskapslager 😅 er jo så mye snakk om å lagre 🙄

Anonymkode: 7afa7...ab1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Men ts sier at dette ikke er tilfellet da han er den som spiser mest av det

Har han spist noe da? Uansett så er det jo hans sjokolade som han har kontroll på. Bortsett fra at han ikke har det, fordi ts og datteren forskyver seg. Kan jo være han skulle smugspise som du sier av egen sjokolade da han oppdaget at nesten 2 plater var spist opp. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...