Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må da være innafor å ha sitt eget beredskapslager 😅 er jo så mye snakk om å lagre 🙄

Anonymkode: 7afa7...ab1

Med sjokolade??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner mannen. Denne gangen har han kjøpt 7 plater for å ha. Når datter har tatt en halv plate og du har spist 7 striper, så har dere spist opp mer enn en hel plate. Det er ikke lite, og jeg antar at han er lei av at dere spiser opp det han har kjøpt. Kan lett se for meg at han kommet til tom boks. 

Jeg synes det er respektløst å forsyne seg av mannens lager. Kjøp ditt eget - problem løst.

Anonymkode: a2117...4d6

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

nå har han byttet gjemmested

Dere er jo som ekorn 🫣

Anonymkode: 1d40b...6d7

• Liker 4
Skrevet

Har han spist noe da? Uansett så er det jo hans sjokolade som han har kontroll på. Bortsett fra at han ikke har det, fordi ts og datteren forskyver seg. Kan jo være han skulle smugspise som du sier av egen sjokolade da han oppdaget at nesten 2 plater var spist opp. 

Anonymkode: 9505f...d10

Ja det har hun jo skrevet lenger opp. Han kjøper nugatti og gjemmer bort fordi han syter over at han ikke får noe nugatti, men ts har sett han spise det flere ganger

• Liker 4
Skrevet

Er han overvektig?

Anonymkode: 1fa3b...965

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner mannen. Denne gangen har han kjøpt 7 plater for å ha. Når datter har tatt en halv plate og du har spist 7 striper, så har dere spist opp mer enn en hel plate. Det er ikke lite, og jeg antar at han er lei av at dere spiser opp det han har kjøpt. Kan lett se for meg at han kommet til tom boks. 

Jeg synes det er respektløst å forsyne seg av mannens lager. Kjøp ditt eget - problem løst.

Man er familie. Da skal ikke mat være mitt og ditt

• Liker 4
Skrevet
Prelunia skrev (Akkurat nå):

Fordi han hadde kjøpt 7 plater, og da tenkte jeg ikke at vi skulle ha enda mer 🙈

Det blir jo ikke mer om det blir spist? På et tidspunkt går han jo tom om ts og datteren tenker sånn. Veldig fint å oppdra datteren til at det bare er å fornye seg av sjokoladen far har gjemt . 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Man er familie. Da skal ikke mat være mitt og ditt

Jeg er uenig. Dette er ikke felles mat, det er godteri som noen vil kose seg med. Her kjøper vi inn det vi har lyst på selv. Og spiser det. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det blir jo ikke mer om det blir spist? På et tidspunkt går han jo tom om ts og datteren tenker sånn. Veldig fint å oppdra datteren til at det bare er å fornye seg av sjokoladen far har gjemt . 

Hun lagde kjeks til familiens gjester. Hva hadde far bydd gjestene på hvis dattera ikke tok jobben? Eller hadde han satt seg i skapet og smugspist? 

• Liker 9
Skrevet

Kanskje dere skal kutte ned på det for å være et bedre forbilde for barna.? Høres ut som dere spiser godterif lere dager i ukssom er barnsligt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er uenig. Dette er ikke felles mat, det er godteri som noen vil kose seg med. Her kjøper vi inn det vi har lyst på selv. Og spiser det. 

Ukoselig. Jeg mener man skal kose seg sammen med sånt. Vil man ikke dele får man være romkamerater og ha egen hylle i kjøleskapet med navn på...

• Nyttig 2
Skrevet

Kanskje dere skal kutte ned på det for å være et bedre forbilde for barna.? Høres ut som dere spiser godterif lere dager i ukssom er barnsligt.

Dere? Mannen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er jo bra om han går tom. Er ikke sunt å spise så mye sjokolade som han tydeligvis gjør

Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Med sjokolade??

Ja hvorfor ikke. 

Anonymkode: 7afa7...ab1

Skrevet

Er mannen overvektig? 

Han høres veldig matavhengig ut som må ha Nugatti og 7 plater med sjokolade. Tilsammen 7-8000 kcal bare der.

Anonymkode: 9fdc8...9da

• Liker 4
Skrevet

Men dette kan dere jo løse, ts.

Mannen kan få ha «sitt» godteri gjemt bort hvor han og kun bare han spiser det. Følelsen han sitter med og som han ikke har delt refleksjonene rundt med deg er nok bare helt lavterskel mangel fra barndommen. Han er trolig vokst opp i et hjem såpass dysfunksjonelt at alt ikke gjemt eller spist var å regne som tapt. Bør han velge å være moden nok til å bearbeide dette? Absolutt. Men i mellomtiden: la han ha et lite lager så han ikke blir så emosjonell. Det er ikke en krise. Menn er ofte veldig emosjonelle. La han gjøre sitt lille rituale og føle seg trygg.

Og så har familien felles «greier» i kjøkkenskapet som han ikke har noe med. Som dere spiser etter behag og så bortetter. 

Anonymkode: d2018...d8d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Off, det mest usjarmerende og ekle er folk som kaller sjokolade for sjokkis😅

Anonymkode: 29676...472

Beklager - SJOKOLADE

Anonymkode: aedf8...f1a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvem kjøper 7 plater kun til seg selv, tenker jeg 😅🙈  da får han gjemme noen, og ta noen til "alle". Ikke gjemme absolutt alle, og nekte å si hvor han gjemmer det. 

Ts

Anonymkode: 7a495...3df

Nå er 7 plater mye, men så er sjokolade også blitt innmari dyrt, så kan forstå behovet for å kjøpe mange når det først er tilbud. Jeg forstår litt hvorfor han gjemmer dem når dere andre driver og forsyner dere av noe han gleder seg til å spise selv. Jeg hadde gjort det samme selv om min partner tok av godteriet jeg kjøpte uten å spørre om det er greit. 

Men hva med å fortelle ham det da? At du ønsker at når han kjøper, så kjøper han noe som kan være felles i tillegg? Han er jo ikke tankeleser :)

Anonymkode: c20d9...f3b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå er 7 plater mye, men så er sjokolade også blitt innmari dyrt, så kan forstå behovet for å kjøpe mange når det først er tilbud. Jeg forstår litt hvorfor han gjemmer dem når dere andre driver og forsyner dere av noe han gleder seg til å spise selv. Jeg hadde gjort det samme selv om min partner tok av godteriet jeg kjøpte uten å spørre om det er greit. 

Men hva med å fortelle ham det da? At du ønsker at når han kjøper, så kjøper han noe som kan være felles i tillegg? Han er jo ikke tankeleser :)

Anonymkode: c20d9...f3b

Man skulle tro at i en familie med felles økonomi så burde det være mulig å avse èn av syv sjokoladeplatert til resten av flokken. At mannen selv skal trykke i seg syv plater på egenhånd høres (p)sykt og egoistisk ut. 

Anonymkode: 4bae9...464

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt sprø oppførsel i min bok. Min og din mat eller godteri eksisterer ikke i en familie. 

Og sju plater?! Han må jo få alvorlige helseproblemer?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...