Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen min gjemmer alltid godteri når han kjøper det. For å ha det for seg selv. Jeg hadde skjønt det hvis vi andre i familien spiste mye, eller tok alt, men det er ikke tilfelle. Jeg er sånn som heller spiser en stripe sjokolade 3-4 ganger i uka istdenfor å spise den typiske lørdagsgodteriet osv. ved siden av kaffen.

I forrige uke kjøpte han 7 plater sjokolade , fordi det var på tilbud. Han puttet de i en kjølebag i matboden, under en annen kjølebag. 

Jeg har kanskje tatt 5 striper fordelt på en uke - typisk ved kaffen, etter en langtur på jogging osv. Jeg skulle ta en stripe nå , men nå har han byttet gjemmested siden han sikkert så at jeg /tenåringsdatteren vår hadde tatt. Hun tok en halv plate når hun skulle bake sjokoladekjeks i helga - noe som jeg også tenker får være greit.s

Er det bare jeg som synes det er fryktelig rart? Jeg er sånn at jeg kjøper en plate f.eks på fredag , legger den i kjøleskapet så tenker jeg at de som har lyst på tar også tar man hensyn med tanke på mengde man tar. Mens han skal liksom gjemme unna alt, og liksom kontrollere at vi ikke tar. 

Anonymkode: 7a495...3df

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart? Sykt usjarmerende vil jeg si. 
Voksen mann og 7 plater sjokkis og ikke vil dele? 
usjarmerende

Anonymkode: aedf8...f1a

• Liker 32
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er helt ekstremt rart. Kanskje du kan lage en avtale med at om at du har din sjokolade i skapet og så kan han ha sin egen i boden. 

Anonymkode: ee678...f88

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det derfor eller er han flau for at han spiser så mye? Begge deler er rart, for all del.

• Liker 8
Skrevet

Jeg gjemmer godteri jeg kjøper som jeg anser som bare mitt, og som jeg gleder meg til å spise når jeg en sjelden gang spiser godteri. Jeg er imidlertid raus og kjøper gjerne godteri og snacks til mannen min og ungdommene våre, dette rører jeg aldri. :snill:

Anonymkode: 38312...c77

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må nesten spørre ham. 

Du kan også ta alle platene og gjemme dem et annet sted, og se hva reaksjonen blir, kanskje du da får et ærlig svar.

Er han matavhengig?

Anonymkode: 9fdc8...9da

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

usjarmerende

Off, det mest usjarmerende og ekle er folk som kaller sjokolade for sjokkis😅

Anonymkode: 29676...472

• Liker 11
Skrevet

Kan det hende at du spiser mer enn du tror? Kanskje han har en reell frykt for at du skal spise opp alt godteriet hans?

Anonymkode: d1eff...ab0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må nesten spørre ham. 

Du kan også ta alle platene og gjemme dem et annet sted, og se hva reaksjonen blir, kanskje du da får et ærlig svar.

Er han matavhengig?

Anonymkode: 9fdc8...9da

Han sier at han er lei av at vi spiser det han kjøper, og hevder at det alltid er tomt når han skal ha det.. Men det stemmer ikke i mitt hode. Da det faktisk er han som spiser mest godteri i huset... Da får han ta å gjemme noen ,da, men legge en i kjøleskapet. 

Hvis vi har nugatti hus, som vi kanskje kjøper en gang i måneden - gjemmer han den også, siden han sier han ikke får noe. På tross av at jeg har sett han spise det flere ganger. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør som mannen din. Fordi jeg kjøper, og rekker ikke å smake før de andre i huset har spist opp alt. Veldig teit om vi får besøk, jeg skal finne frem noe til kaffen...og skapet er tomt for det jeg kjøpte for 2 dager siden. 

Anonymkode: 9cda3...ee7

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

usjarmerende

Sjokkis? Ja tenk om har gjorde det samme med is, kaffis og kakkis? Også dro han på ferie til Spannis i Gran Canarris etterpå. 

Anonymkode: dad10...e5c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør som mannen din. Fordi jeg kjøper, og rekker ikke å smake før de andre i huset har spist opp alt. Veldig teit om vi får besøk, jeg skal finne frem noe til kaffen...og skapet er tomt for det jeg kjøpte for 2 dager siden. 

Anonymkode: 9cda3...ee7

Ja, men han gjemmer det jo for å spise alt selv... Han gjemmer det ikke for å finne frem til en dag vi har besøk.

Ts

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at han skal få slippe å måtte passe på sjokoladen sin. Og han må si fra hvis det han handler ikke er til fellesen. 

Anonymkode: b3997...cff

• Liker 3
Skrevet

Tja..mulig han har en plan med det , og synes det er dumt at du forsyner deg med sjokolade til kaffen og tenåringsdatteren tar for å bake kjeks. Hvorfor kjøper dere ikke bare deres egen sjokolade ?  Vi gjemmer ikke sjokolade, men vi tar jo ikke uten å spørre / si ifra. 

Anonymkode: 9505f...d10

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Synes det er mye bedre når alle bare kjøper det de skal ha selv. Er iriterende å dele på godteri å mat(tenker resturant bestilinger som Pepes), jeg kjøper det jeg har tenkt til å spise. Dersom flere skal ha får de si ifra, så kjøper jeg inn til de også. Men min plate er min!

Anonymkode: 52ca4...885

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at han skal få slippe å måtte passe på sjokoladen sin. Og han må si fra hvis det han handler ikke er til fellesen. 

Anonymkode: b3997...cff

Hvem kjøper 7 plater kun til seg selv, tenker jeg 😅🙈  da får han gjemme noen, og ta noen til "alle". Ikke gjemme absolutt alle, og nekte å si hvor han gjemmer det. 

Ts

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han sier at han er lei av at vi spiser det han kjøper, og hevder at det alltid er tomt når han skal ha det.. Men det stemmer ikke i mitt hode. Da det faktisk er han som spiser mest godteri i huset... Da får han ta å gjemme noen ,da, men legge en i kjøleskapet. 

Hvis vi har nugatti hus, som vi kanskje kjøper en gang i måneden - gjemmer han den også, siden han sier han ikke får noe. På tross av at jeg har sett han spise det flere ganger. 

Ts

Javel, om han spiser mest godteri. Han har vel kjøpt all den sjokoladen fordi han skal spise den da?  Hadde jo ikke hjulpet om han hadde lagt en i kjøleskapet heller, for du og datteren deres har jo spist mer enn en.  Hvorfor kjøper du ikke bare egen sjokolade ? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjøp deres eget. Mannen min og jeg kjøper som regel alltid vårt eget snop og vi spør før vi tar av hverandre.

Anonymkode: e374a...66b

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem kjøper 7 plater kun til seg selv, tenker jeg 😅🙈  da får han gjemme noen, og ta noen til "alle". Ikke gjemme absolutt alle, og nekte å si hvor han gjemmer det. 

Ts

Kommer dere dere ikke til butikken ? Hvis han hadde satt fram en skål med sjokolade og sagt at den får bare han spise av hadde jeg skjønt seg.  Han har jo tydeligvis kjøpt på tilbud for å spare . Hvis du skal ha sjokolade til kaffen hver dag , så kjøp deg sjokolade . Hvis datteren din skal bake sjokoladekjeks , så kjøper hun sjokolade .  Det er litt sjukt at han må gjemme sjokolade, men du forklarer jo godt hvorfor ? 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg «gjemmer» av og til noe, siden han spiser alt med en gang. Men han finner det ofte. Jeg mener jeg kan kjøpe og så spise om noen uker om jeg vil, mens han spiser det opp. 

Anonymkode: 9ab87...77e

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...