Gå til innhold

Ultralyd av hjertet

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du må få hjelp. Nå høres jeg kvass ut, men du bruker ressurser fra helsevesenet på unødvendig sjekk.. tenk på de som faktisk trenger det (som min svigermor) synes du burde gått privat da og betalt 4-7k for undersøkelser når du innerst inne vet at alt er ok?
Du sier "hvilepuls er på 65-80" ALLE som kan google vet at det er helt normal puls. Etterpå skriver du "men høyere når jeg trener" altså, alle vet også at pulsen stiger og skal stige når man trener for å frakte oksygen til musklene. Du bokstavelig talt svarer på dine egne spørsmål. Hjertet ditt er helt fint, hadde det ikke vært fint ville du merket det på en eller annen måte. Du har også tatt ultralyd, der fant de ingen feil og du er bare 25 år. Slutt å bruk penger på å sjekke noe om igjen og om igjen, du vil få samme resultat… bruk heller de pengene på privat psykolog sånn du kan få bedre livskvalitet. Du ødelegger livet ditt. Når dette hjertegreiene er over, vil du finne noe nytt. Jeg har vært helt lik.
Fra alderen 19-25 år har hjernen min vært overbevist om at jeg har hatt als, hjernesvulst, brystkreft, beinkreft i skulderen, uhelbredelig rift i ryggen, leukemi og føflekkreft. Nå er jeg 27 år, tok tak i livet og fikk hjelp med angsten. Lever i beste velgående enda;) 

kan legge til at svigermor (over 70 år) har faktisk hjerteproblemer. Og hun merket det med at pulsen var 175!!! Når hun satt stille i en stol strikket over lengre tid. Hun lever helt fint nå med medisiner. 

Anonymkode: b0224...7cc

Hvilken hjelp?❤️

Anonymkode: e4bdf...8fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken hjelp?❤️

HJELP TIL Å JOBBE MED HELSEANGSTEN. Dette er jo skrevet utallige ganger til deg - leser du i det hele tatt svarene du får?

Anonymkode: 18cae...3ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

HJELP TIL Å JOBBE MED HELSEANGSTEN. Dette er jo skrevet utallige ganger til deg - leser du i det hele tatt svarene du får?

JA! Men er jo mange forskjellige midler. Psykolog, kognitiv terapi, medisiner?!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

INGEN her kan vite hva som funker for DEG. Snakk med fastlegen din og lag en form for plan.. hvordan finne ut av dette, hvordan få hjelp! Fastlegen er nøkkelen! 

Anonymkode: 0ae51...037

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Start med å gå til fastlegen og ta det derfra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk aldri til psykolog, men gikk én runde til fastlegen og fortalte om problemene mine. Hun var mer lyttende og anbefalte meg å oppsøke hjelp gjennom kommunen. Jeg ville prøve å "fikse" meg selv først. 

jeg startet med å slette alt av tiktok, nyhetskanaler, forum, reddit - alt hvor det plutselig kunne dukke opp bilder, overskrifter eller videoer om folk som har blitt syke eller fått en sykdom. Aldri besøk slike forum som dette når du har en pågående helseangst, ikke søk bekreftelse på internett generelt da det gir deg er super midlertidig lettelse, men helseangsten egentlig bare forverrer seg. Det vil bli veldig vanskelig å holde seg borte fra alt, men du må starte med å ikke feede hjernen din det den vil ha. 

etterpå hadde jeg en oppgave jeg skulle gjennomføre vær dag. Eks gå en tur og ikke sjekke om jeg "klarte" det. Ikke sjekk pulsen din på tur, ikke løp for å så sjekke puls. Altså kun gå en tur, gå hjem lag deg litt mat og se på tv. Poenget er at hver gang du gjør dette og våkner opp frisk neste dag vil du omstille hjernen litt og litt.

det er så mye mer, men tenker du må prøve å lage en plan selv. Du må kognitiv endre måten hjernen din tenker på. Og det vil være stunder hvor du føler at du MÅ skrive et innlegg på kvinneguiden, eller du MÅ sjekke pulsen din nå. Og det er i de øyeblikkene viktig at du ikke gjør det. Det tar lang tid, for meg tok det cirka 7 mnd til 1 år. Og enda den dag i dag får jeg lyst å google noe. Ikke har jeg tiktok og ikke følger jeg nyhetene lenger.
Masse lykke til, håper du får et bedre liv etterhvert. Men du må jobbe for det. Helseangst er ikke noe som bare går over så lenge du fortsetter å mater den.

Anonymkode: b0224...7cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke vet hvordan du skal løse et problem med din helse må du spørre fastlegen din om hjelp. Det må alle andre!

Anonymkode: 30bf2...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...