Gå til innhold

Ultralyd av hjertet

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mest pågrunn av at jeg blir fort sliten/utbrent. Kan føle meg ustø når jeg går av og til og svimmel.

Anonymkode: e4bdf...8fe

Dette er ikke typiske tegn på at noe er galt med hjertet og hvis du har snakket med fastlegen din om dette og blitt undersøkt så er ikke dette hjerteproblemer. Da er dette symptomer på stress og angst.

Anonymkode: 30bf2...fc4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta det opp med fastlegen din.  Du bør først og fremst få hjelp med angsten din tenker jeg. Viss legen lyttet på hjertet ditt og sier at alt høres fint ut, så må du klare å tro på det. Jeg vet hvordan det er å ha helseangst selv. Angsten i seg selv kan gi akkurat de symptomene som du går og kjenner på. 

Anonymkode: 2a17b...ca7

Trenger ikke være bra bare fordi en lege lytter på hjertet, og det høres bra ut akkurat der og da. Finnes mye annet som de ikke kan høre. 

( har selv helseangst, og akkurat det der er bullshit. Vet det ikke hjelper noen at jeg skriver det nå🙃

Anonymkode: bdc89...49a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trenger ikke være bra bare fordi en lege lytter på hjertet, og det høres bra ut akkurat der og da. Finnes mye annet som de ikke kan høre. 

( har selv helseangst, og akkurat det der er bullshit. Vet det ikke hjelper noen at jeg skriver det nå🙃

Er nettopp sånn jeg tenker. At det er sikkert bare fint akkurat nå

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er nettopp sånn jeg tenker. At det er sikkert bare fint akkurat nå

Ja.. og det er nettopp sånn det er å ha helseangst også. Det hjelper akkurat der og da. Så går jeg hjem, tenker over ting. Og føler det ikke er godt nok sjekket. Ber legen sjekke mer. Fordi jeg vet at mange leger tar også feil. Alt er ikke bare angst heller. Vi med helseangst kan også bli syke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja.. og det er nettopp sånn det er å ha helseangst også. Det hjelper akkurat der og da. Så går jeg hjem, tenker over ting. Og føler det ikke er godt nok sjekket. Ber legen sjekke mer. Fordi jeg vet at mange leger tar også feil. Alt er ikke bare angst heller. Vi med helseangst kan også bli syke. 

Ja det kan vi😅 hmmm

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja det kan vi😅 hmmm

Men! Når jeg har mye stress, angst osv! Så blir jeg veldig svimmel. Føles ut som jeg er på en båt. Nå vet jeg at den svimmelheten er kun stress og angst. Så det er nok det det er hos deg også 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men! Når jeg har mye stress, angst osv! Så blir jeg veldig svimmel. Føles ut som jeg er på en båt. Nå vet jeg at den svimmelheten er kun stress og angst. Så det er nok det det er hos deg også 🥰

Ja, håper det❤️🥹.. er alltid noe jeg tenker på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Også skriver du tråder på forum som mater angsten din enda mer. Også har du det gående.

Problemet ditt er ikke hjertet, det er helseangsten. Det er den du bør fokusere på og få hjelp med.

Anonymkode: 18cae...3ec

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, håper det❤️🥹.. er alltid noe jeg tenker på.

Samme her! Hvor lenge har du hatt det sånn? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja, det er noen få som vinner i Lotto! Det er helt riktig. Er det da riktig å si opp jobben fordi man har levert inn en Lottokupong?

Er du undersøkt av lege så er det godt nok. Du skal ha en vurdering av helsepersonell med disse typene symptomer over lengre tid. Har du fått det, så er det godt nok.

Det kan komme en meteor ned gjennom hustaket som treffer deg rett i knotten. Vi kan ikke beskytte oss mot alt. Plutselig en dag er vi døde, hele gjengen.

Dere prøver å kontrollere noe som ikke kan kontrolleres. Å oppnå en 100% beskyttelse mot at noe skal gå galt, men det finnes ikke. Ingen kan få det. Mens man baler med dette umulige prosjektet hvor man skal prøve å oppnå å føle seg helt trygg og fjerne all tvil blir kvaliteten på livet faktisk ødelagt.

Det vil alltid finnes en ørliten tvil. Det vil alltid finnes en ørliten risiko. Det må alle leve med.

Søk hjelp for helseangst. Du får fremdeles lov å dra til legen etterpå, ingen kommer til å nekte deg det, selv om du neppe kommer til å ønske det sjøl, med mindre du blir ordentlig dårlig.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er noen få som vinner i Lotto! Det er helt riktig. Er det da riktig å si opp jobben fordi man har levert inn en Lottokupong?

Er du undersøkt av lege så er det godt nok. Du skal ha en vurdering av helsepersonell med disse typene symptomer over lengre tid. Har du fått det, så er det godt nok.

Det kan komme en meteor ned gjennom hustaket som treffer deg rett i knotten. Vi kan ikke beskytte oss mot alt. Plutselig en dag er vi døde, hele gjengen.

Dere prøver å kontrollere noe som ikke kan kontrolleres. Å oppnå en 100% beskyttelse mot at noe skal gå galt, men det finnes ikke. Ingen kan få det. Mens man baler med dette umulige prosjektet hvor man skal prøve å oppnå å føle seg helt trygg og fjerne all tvil blir kvaliteten på livet faktisk ødelagt.

Det vil alltid finnes en ørliten tvil. Det vil alltid finnes en ørliten risiko. Det må alle leve med.

Søk hjelp for helseangst. Du får fremdeles lov å dra til legen etterpå, ingen kommer til å nekte deg det, selv om du neppe kommer til å ønske det sjøl, med mindre du blir ordentlig dårlig.

Ja tenkte bare siden det er 6 år siden, så er det lurt med en ny sjekk kanskje

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme her! Hvor lenge har du hatt det sånn? 

Hatt det sånn hele livet trur jeg

Skrevet

Bruker ikke å sjekke hjertet. Er mer redd for hjerneslag/blødning/svulst. Kan man sjekke hodet?

Anonymkode: f217d...f44

Skrevet

Bruker ikke å sjekke hjertet. Er mer redd for hjerneslag/blødning/svulst. Kan man sjekke hodet?

Ikke uten grunn nei. Men få hjelp med helseangsten, det er problemet. 

Anonymkode: a8a32...c05

Skrevet

Kan sikkert sjekke det privat? Men koster vel mye. Akkurat den angsten har jeg ikke hatt. For det merker man vel med mye hodepine, ja sikkert svimmelhet, men lammelse og andre symptomer?

Skrevet

Det er bare å kontakte fastlegen først som sist. Garantert ikke noe galt,men vil i det minste berolige  deg 

Anonymkode: cdfb2...c8f

Skrevet

Viss du veit at du har helseangst og dette er noko som plagar deg i dagleglivet, så er det nærliggande å søke behandling for angsten.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare å kontakte fastlegen først som sist. Garantert ikke noe galt,men vil i det minste berolige  deg 

Anonymkode: cdfb2...c8f

Nei, det vil bare mate angsten. For det vil bare berolige en kort tid. Så kommer nye bekymringer med nye tråder på KG for å få bekreftelse og evt ny tur til fastlegen. Og rundt og rundt. 

TS må få hjelp med helseangsten, for å slippe denne runddansen. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det vil bare mate angsten. For det vil bare berolige en kort tid. Så kommer nye bekymringer med nye tråder på KG for å få bekreftelse og evt ny tur til fastlegen. Og rundt og rundt. 

TS må få hjelp med helseangsten, for å slippe denne runddansen. 

Ja har prøvd. Må enten betale for privat psykolog fordi det er altfor lang ventetid her i møre og romsdal..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er 25. dem hørte en bilyd på hjertet, men dem sa det var helt fint og ingenting

Om du har angst for at noe er galt med hjertet ditt, så tipper jeg denne angsten topper seg når du skal sjekke hjertet ditt, og med rask puls og midlertidig høyt blodtrykk så vil man registrere såkalte bilyder. 

Om du ikke konstant går rundt med høy puls, så er dette helt ufarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...