AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:53 #41 Skrevet mandag kl. 19:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja har prøvd. Må enten betale for privat psykolog fordi det er altfor lang ventetid her i møre og romsdal.. Anonymkode: e4bdf...8fe Enten det eller...? Hva er andre alternativet? Anonymkode: 18cae...3ec
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:04 #42 Skrevet mandag kl. 20:04 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bruker ikke å sjekke hjertet. Er mer redd for hjerneslag/blødning/svulst. Kan man sjekke hodet? Anonymkode: f217d...f44 Ja.. jeg hadde en skikkelig angst for det for en stund siden. Pga svimmelhet og sånn. Jeg ble henvist til mr av legen. 🤷🏼♀️ Anonymkode: bdc89...49a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:24 #43 Skrevet mandag kl. 20:24 Gunstein123 skrev (33 minutter siden): Om du har angst for at noe er galt med hjertet ditt, så tipper jeg denne angsten topper seg når du skal sjekke hjertet ditt, og med rask puls og midlertidig høyt blodtrykk så vil man registrere såkalte bilyder. Om du ikke konstant går rundt med høy puls, så er dette helt ufarlig. 65-85 i hvilepuls. Høyere ved trening da? Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:25 #44 Skrevet mandag kl. 20:25 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja.. jeg hadde en skikkelig angst for det for en stund siden. Pga svimmelhet og sånn. Jeg ble henvist til mr av legen. 🤷🏼♀️ Anonymkode: bdc89...49a Hva sa mr? Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:28 #45 Skrevet mandag kl. 21:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva sa mr? Anonymkode: e4bdf...8fe Helt fint.. Anonymkode: bdc89...49a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:28 #46 Skrevet mandag kl. 21:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt fint.. Anonymkode: bdc89...49a Forsvant svimmelheten? Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:31 #47 Skrevet mandag kl. 21:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forsvant svimmelheten? Anonymkode: e4bdf...8fe Nei. Tok lang tid. Nå kommer det av og til. Når jeg stresser og får mye angst. Anonymkode: bdc89...49a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:35 #48 Skrevet mandag kl. 21:35 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Tok lang tid. Nå kommer det av og til. Når jeg stresser og får mye angst. Anonymkode: bdc89...49a Ja okei! Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 04:06 #49 Skrevet tirsdag kl. 04:06 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei. Tok lang tid. Nå kommer det av og til. Når jeg stresser og får mye angst. Anonymkode: bdc89...49a Det forklarer det jo... Anonymkode: 0ae51...037
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:57 #50 Skrevet tirsdag kl. 05:57 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja har prøvd. Må enten betale for privat psykolog fordi det er altfor lang ventetid her i møre og romsdal.. Anonymkode: e4bdf...8fe Hvis køen er lang så er det jo bare å få stilt seg i den da. Alternativ må være psykisk helsetjeneste i kommunen. Du behøver ikke henvisning der, kan ta kontakt selv. Så finnes det en del selvhjelpskurs på nett, se på NHI.no. Ligger kurs der spesifikt for helseangst. De er laget av en norsk psykolog og er ganske gode, synes jeg. Anonymkode: 30bf2...fc4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:58 #51 Skrevet tirsdag kl. 05:58 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja tenkte bare siden det er 6 år siden, så er det lurt med en ny sjekk kanskje Anonymkode: e4bdf...8fe Egentlig ikke, for det er ikke vanlig å sjekke hjertet med mindre man er syk. Har du blitt dårligere de siste 6 årene? Har symptomene dine endra seg? Anonymkode: 30bf2...fc4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:36 #52 Skrevet tirsdag kl. 06:36 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Egentlig ikke, for det er ikke vanlig å sjekke hjertet med mindre man er syk. Har du blitt dårligere de siste 6 årene? Har symptomene dine endra seg? Anonymkode: 30bf2...fc4 Nei, aldri smerter eller noe.. Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:37 #53 Skrevet tirsdag kl. 06:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, aldri smerter eller noe.. Anonymkode: e4bdf...8fe Bare kjenner at jeg stresser utrolig mye og med en så indre uro. Så blir redd for høyt blodtrykk snart Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:57 #54 Skrevet tirsdag kl. 06:57 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tok ultralyd av hjertet i 2020, alt var fint den gangen og ikke noe man skal følge opp sa legen. Jeg har helseangst og tror det er noe galt med hjertet mitt hele tiden. Skal jeg spørre om å få en ny time? Hvor ofte sjekker du hjertet ditt? Jeg føler meg svimmel ofte( kan være angst) vært sånn hele livet Anonymkode: e4bdf...8fe Jeg sjekker hjertet årlig med ultralyd og EKG. Det er fordi jeg har fått påvist en arvelig genfeil som kan medføre alvorlig hjertefeil, og jeg følges opp tett for å kunne sette inn tiltak dersom denne feilen skulle utvikle seg slik at jeg må starte behandling/medisinering. Det er bare tre år siden det ble kjent at jeg hadde denne genfeilen og før det hadde jeg aldri sjekket hjertet på noen som helst måte. Så langt er hjertet mitt helt fint, og jeg er ikke bekymret. Mann, 56 år. Jeg tror nok det er angsten din som er problemet, og ikke hjertet ditt, TS. Hvis du skal gjøre noen undersøkelser og tiltak, bør det rettes mot angsten og ikke hjertet. Anonymkode: da6ee...e45
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:00 #55 Skrevet tirsdag kl. 07:00 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sjekker hjertet årlig med ultralyd og EKG. Det er fordi jeg har fått påvist en arvelig genfeil som kan medføre alvorlig hjertefeil, og jeg følges opp tett for å kunne sette inn tiltak dersom denne feilen skulle utvikle seg slik at jeg må starte behandling/medisinering. Det er bare tre år siden det ble kjent at jeg hadde denne genfeilen og før det hadde jeg aldri sjekket hjertet på noen som helst måte. Så langt er hjertet mitt helt fint, og jeg er ikke bekymret. Mann, 56 år. Jeg tror nok det er angsten din som er problemet, og ikke hjertet ditt, TS. Hvis du skal gjøre noen undersøkelser og tiltak, bør det rettes mot angsten og ikke hjertet. Anonymkode: da6ee...e45 Ja.. jeg har iallefall ikke noe medfødt eller noe feil som ikke var oppdaget der. Men alt kan jo skje på dem årene. Men jeg må prøve å puste😅 Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:01 #56 Skrevet tirsdag kl. 07:01 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bare kjenner at jeg stresser utrolig mye og med en så indre uro. Så blir redd for høyt blodtrykk snart Anonymkode: e4bdf...8fe Det er helseangsten som gir deg disse symptomene. Så det er den du må fokusere på og få hjelp for. Anonymkode: 18cae...3ec
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:34 #57 Skrevet tirsdag kl. 12:34 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er 25. dem hørte en bilyd på hjertet, men dem sa det var helt fint og ingenting Anonymkode: e4bdf...8fe Da er det nok ingenting heller. Barnet mitt hadde bilyd på hjertet 2 dager gammel og de fant feilen med en gang. Anonymkode: 9186d...392
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:54 #58 Skrevet tirsdag kl. 12:54 Du må få hjelp. Nå høres jeg kvass ut, men du bruker ressurser fra helsevesenet på unødvendig sjekk.. tenk på de som faktisk trenger det (som min svigermor) synes du burde gått privat da og betalt 4-7k for undersøkelser når du innerst inne vet at alt er ok? Du sier "hvilepuls er på 65-80" ALLE som kan google vet at det er helt normal puls. Etterpå skriver du "men høyere når jeg trener" altså, alle vet også at pulsen stiger og skal stige når man trener for å frakte oksygen til musklene. Du bokstavelig talt svarer på dine egne spørsmål. Hjertet ditt er helt fint, hadde det ikke vært fint ville du merket det på en eller annen måte. Du har også tatt ultralyd, der fant de ingen feil og du er bare 25 år. Slutt å bruk penger på å sjekke noe om igjen og om igjen, du vil få samme resultat… bruk heller de pengene på privat psykolog sånn du kan få bedre livskvalitet. Du ødelegger livet ditt. Når dette hjertegreiene er over, vil du finne noe nytt. Jeg har vært helt lik. Fra alderen 19-25 år har hjernen min vært overbevist om at jeg har hatt als, hjernesvulst, brystkreft, beinkreft i skulderen, uhelbredelig rift i ryggen, leukemi og føflekkreft. Nå er jeg 27 år, tok tak i livet og fikk hjelp med angsten. Lever i beste velgående enda;) kan legge til at svigermor (over 70 år) har faktisk hjerteproblemer. Og hun merket det med at pulsen var 175!!! Når hun satt stille i en stol strikket over lengre tid. Hun lever helt fint nå med medisiner. Anonymkode: b0224...7cc 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:02 #59 Skrevet tirsdag kl. 13:02 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du må få hjelp. Nå høres jeg kvass ut, men du bruker ressurser fra helsevesenet på unødvendig sjekk.. tenk på de som faktisk trenger det (som min svigermor) synes du burde gått privat da og betalt 4-7k for undersøkelser når du innerst inne vet at alt er ok? Du sier "hvilepuls er på 65-80" ALLE som kan google vet at det er helt normal puls. Etterpå skriver du "men høyere når jeg trener" altså, alle vet også at pulsen stiger og skal stige når man trener for å frakte oksygen til musklene. Du bokstavelig talt svarer på dine egne spørsmål. Hjertet ditt er helt fint, hadde det ikke vært fint ville du merket det på en eller annen måte. Du har også tatt ultralyd, der fant de ingen feil og du er bare 25 år. Slutt å bruk penger på å sjekke noe om igjen og om igjen, du vil få samme resultat… bruk heller de pengene på privat psykolog sånn du kan få bedre livskvalitet. Du ødelegger livet ditt. Når dette hjertegreiene er over, vil du finne noe nytt. Jeg har vært helt lik. Fra alderen 19-25 år har hjernen min vært overbevist om at jeg har hatt als, hjernesvulst, brystkreft, beinkreft i skulderen, uhelbredelig rift i ryggen, leukemi og føflekkreft. Nå er jeg 27 år, tok tak i livet og fikk hjelp med angsten. Lever i beste velgående enda;) kan legge til at svigermor (over 70 år) har faktisk hjerteproblemer. Og hun merket det med at pulsen var 175!!! Når hun satt stille i en stol strikket over lengre tid. Hun lever helt fint nå med medisiner. Anonymkode: b0224...7cc Så fint svar! Anonymkode: 1779f...4bb
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:05 #60 Skrevet tirsdag kl. 13:05 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja.. jeg har iallefall ikke noe medfødt eller noe feil som ikke var oppdaget der. Men alt kan jo skje på dem årene. Men jeg må prøve å puste😅 Anonymkode: e4bdf...8fe Alt kan ikke skje med et friskt og ungt menneske på 6 år... Nei. Hjerteproblematikk oppstår når man er godt over midtveis i livet og da får man symptomer. Man føler seg dårlig. Du er frisk, bortsett fra at du har helseangst. Helseangst er ekte sykdom og du bør ta det på alvor, søke hjelp. Enten via fastlege, kommunen din eller selvhjelp. Anonymkode: 30bf2...fc4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå