AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Tok ultralyd av hjertet i 2020, alt var fint den gangen og ikke noe man skal følge opp sa legen. Jeg har helseangst og tror det er noe galt med hjertet mitt hele tiden. Skal jeg spørre om å få en ny time? Hvor ofte sjekker du hjertet ditt? Jeg føler meg svimmel ofte( kan være angst) vært sånn hele livet Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Det kommer helt an på alderen din og hvorfor du sjekket hjertet i første omgang. Alder og årsak? Anonymkode: 9d515...73e
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Du bare mater helseangsten din med å holde på sånn som dette. Så lenge legen ikke mistenker at noe faktisk er galt med hjertet ditt så er det ikke noe du bare "sjekker ofte". Anonymkode: 18cae...3ec 7 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer helt an på alderen din og hvorfor du sjekket hjertet i første omgang. Alder og årsak? Anonymkode: 9d515...73e Er 25. dem hørte en bilyd på hjertet, men dem sa det var helt fint og ingenting Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du bare mater helseangsten din med å holde på sånn som dette. Så lenge legen ikke mistenker at noe faktisk er galt med hjertet ditt så er det ikke noe du bare "sjekker ofte". Anonymkode: 18cae...3ec Okei:/… Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er 25. dem hørte en bilyd på hjertet, men dem sa det var helt fint og ingenting Anonymkode: e4bdf...8fe "Alle" har bilyd på hjertet av og til. Du er veldig ung og har allerede sjekket mer av hjertet enn de fleste på din alder. Ingen grunn til bekymring. Anonymkode: 9d515...73e 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Jeg er også sånn. Helseangst. Livredd for at det er noe galt med hjertet. Sjekket det tusen ganger med ekg. 3 ekko, 3 holter. har mye symptomer hele tiden.. Anonymkode: bdc89...49a
Kålrota Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er 25. dem hørte en bilyd på hjertet, men dem sa det var helt fint og ingenting Anonymkode: e4bdf...8fe Da er nye undersøkelser helt unødvendig. Jeg skjønner at det kan virke skummelt, men uten symptomer er det ingen grunn til å sjekke om alt er bra. Hva gjør at du tror det er noe galt? Noe konkret? Brystsmerter er for eksempel nesten alltid angst. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Alle" har bilyd på hjertet av og til. Du er veldig ung og har allerede sjekket mer av hjertet enn de fleste på din alder. Ingen grunn til bekymring. Anonymkode: 9d515...73e Jeg kan jo nevne at jeg er 15 år endre enn deg, har en konkret men i utgangspunktet ufarlig "greie" med hjertet, og sjekker det hvert femte år. Anonymkode: 9d515...73e
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Jeg har et passe stort høl i hjerteklaffen, tror jeg sliter meg selv mer ut med å bekymre meg over det, enn det hullet sliter meg ut. Angst er utmattende, gir alt fra hjertebank, susing i ørene, svimmelhet, tett bryst, til kvalme og ja mer angst. Slapp av og pust ut, de fant ikke noe galt, det går bra. Anonymkode: 68ddc...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er 25. dem hørte en bilyd på hjertet, men dem sa det var helt fint og ingenting Anonymkode: e4bdf...8fe Du bør heller fokusere på å få hjelp for helseangsten din. Anonymkode: 18cae...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tok ultralyd av hjertet i 2020, alt var fint den gangen og ikke noe man skal følge opp sa legen. Jeg har helseangst og tror det er noe galt med hjertet mitt hele tiden. Skal jeg spørre om å få en ny time? Hvor ofte sjekker du hjertet ditt? Jeg føler meg svimmel ofte( kan være angst) vært sånn hele livet Anonymkode: e4bdf...8fe Ta det opp med fastlegen din. Du bør først og fremst få hjelp med angsten din tenker jeg. Viss legen lyttet på hjertet ditt og sier at alt høres fint ut, så må du klare å tro på det. Jeg vet hvordan det er å ha helseangst selv. Angsten i seg selv kan gi akkurat de symptomene som du går og kjenner på. Anonymkode: 2a17b...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden Jeg har hatt sterk helseangst for hjertet. Det som til slutt hjalp meg var gradvis eksponering, utsette hjertet for trening f. eks. Kan også anbefale metakognitiv terapi. Anonymkode: 3af5e...abf
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Få hjelp med helseangsten din. Anonymkode: a8a32...c05
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor ofte sjekker du hjertet ditt? Anonymkode: e4bdf...8fe Aldri. Jeg er 48 år og har aldri tatt ultralyd av hjertet, eller noen annen undersøkelse av hjertet. Fastlege har mål blodtrykk et par ganger, da, hvis det teller. Har fortsatt blodtrykk som en konfirmant, forresten. Anonymkode: 5fe50...873
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Kålrota skrev (1 time siden): Da er nye undersøkelser helt unødvendig. Jeg skjønner at det kan virke skummelt, men uten symptomer er det ingen grunn til å sjekke om alt er bra. Hva gjør at du tror det er noe galt? Noe konkret? Brystsmerter er for eksempel nesten alltid angst. Mest ustøhet og svimmelhet.. Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et passe stort høl i hjerteklaffen, tror jeg sliter meg selv mer ut med å bekymre meg over det, enn det hullet sliter meg ut. Angst er utmattende, gir alt fra hjertebank, susing i ørene, svimmelhet, tett bryst, til kvalme og ja mer angst. Slapp av og pust ut, de fant ikke noe galt, det går bra. Anonymkode: 68ddc...2cf Ja hmm.. kan være du har rett Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Hvorfor tror du at det er noe galt med hjertet ditt? Anonymkode: 30bf2...fc4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tror du at det er noe galt med hjertet ditt? Anonymkode: 30bf2...fc4 Mest pågrunn av at jeg blir fort sliten/utbrent. Kan føle meg ustø når jeg går av og til og svimmel. Anonymkode: e4bdf...8fe
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tror du at det er noe galt med hjertet ditt? Anonymkode: 30bf2...fc4 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mest pågrunn av at jeg blir fort sliten/utbrent. Kan føle meg ustø når jeg går av og til og svimmel. Anonymkode: e4bdf...8fe Men fin puls og blodtrykk da Anonymkode: e4bdf...8fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå