Gå til innhold

Mye eldre, han virker litt flau.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en veldig fin mann, men haken er aldersforskjellen. Jeg er 36 og han er 54 – altså 18 år mellom oss.

Jeg har barn i ungdomsalderen, han har voksne barn, og ingen av oss skal ha flere. Vi virker egentlig veldig enige om hva vi ønsker oss fremover: noe rolig, stabilt, trygt og godt.

Jeg har nok alltid vært litt «eldre enn alderen», og det viktigste for meg i et forhold er å føle meg trygg og ivaretatt. Det gjør jeg med ham på en måte jeg egentlig aldri har opplevd før.

Men jeg merker at alderen skaper en usikkerhet hos ham. Han var veldig skeptisk til den i starten, og selv om han sier at han nå har lagt det litt fra seg, tror jeg kanskje han tenker mer på det enn han innrømmer. Han kan også virke litt flau over oss utad. Jeg prøvde for eksempel å kysse ham da vi var ute, og da ble han tydelig flau/ukomfortabel. Det gjorde meg selvfølgelig litt usikker.

En annen ting er den eldste datteren hans, som bare er ca. 8 år yngre enn meg. De har et veldig tett forhold, og vi har snakket om at vi ikke helt vet hvordan hun vil reagere. Jeg merker at jeg er redd for at dersom hun reagerer negativt, så kan det påvirke ham så mye at han trekker seg fra meg.

Han er veldig opptatt av at vi skal ta ting rolig og ikke rushe noe, og det er jeg helt enig i. Samtidig kjenner jeg at jeg begynner å få følelser, og blir usikker på hvor mye jeg tør å slippe meg løs når han fortsatt virker litt vinglete.

Dere som har erfaring med større aldersforskjell: Er 18 år noe dere ville vært skeptiske til når man er 36 og 54 og ellers er på samme sted i livet? Og ville dere holdt litt igjen følelsesmessig når han virker usikker, eller bare latt ting utvikle seg naturlig?

Anonymkode: 40526...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være sammen med en som er på alder med ens barn er nasty uansett alder. Regner med han er redd for forholdet med barna og det har han god grunn for. Kjenner flere som kuttet kontakten med far når han tok inn en mye yngre dame 

Anonymkode: 3251b...14d

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ville aldri blitt sammen med noen som er 18 år eldre. Beklager. I mine øyne er det slutt for stort forskjell. 

Anonymkode: 09cc7...2ea

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville aldri blitt sammen med noen som er 18 år eldre. Beklager. I mine øyne er det alt for stort forskjell. 

Fikset skrivefeil..

Og jeg kjenner forresten ei der faren ble sammen med ei som var bare 7 år eldre enn henne, og hun syntes det var utrolig ekkelt og ubehagelig..

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå er det ikke alderen som gjør at han ble ukomfortabel når du prøvde å kysse han ute, det er det da mange som ikke liker uansett alder.  Så det var et dårlig eksempel.

Anonymkode: aa8ca...c6a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det ikke alderen som gjør at han ble ukomfortabel når du prøvde å kysse han ute, det er det da mange som ikke liker uansett alder.  Så det var et dårlig eksempel.

Anonymkode: aa8ca...c6a

Ok, så du vet med sikkerhet at det ikke var det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å være sammen med en som er på alder med ens barn er nasty uansett alder. Regner med han er redd for forholdet med barna og det har han god grunn for. Kjenner flere som kuttet kontakten med far når han tok inn en mye yngre dame 

Anonymkode: 3251b...14d

Slutt! Dette er ikke sant. Dere er begge over 30 år ts, og voksne nok til å ta gode valg på egenhånd. Jeg kan likevel til dels skjønne hans usikkerhet. Jeg hadde måttet stålsette meg for kommentarer som cougar og lignende, hvis jeg fant meg en som er 18 år yngre. Det er utrolig mye fordommer der ute (ref innlegget jeg siterer…).

Når det er sagt så kjenner jeg et par som har nøyaktig den aldersforskjellen du beskriver ts. De har vært sammen i over 10 år og har små barn sammen, og har det veldig fint.

Men som sagt: du må nok gi ham litt tid. Jo eldre man blir, jo mer behov for refleksjon over ting kanskje 😊

Anonymkode: 5dc53...84a

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, så du vet med sikkerhet at det ikke var det. 

Ingen kan vite det med sikkerhet annet enn han, eller deg hvis hun han er ærlig.

Jeg er ikke komfortabel med det i offentlighet. En klem, en hånd på ryggen, stryking eller å holde i henda er noe annet.

Anonymkode: c9918...900

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kunne gjerne blitt sammen med ei som er 18 år yngre. Så tommel opp fra meg!

Anonymkode: cf245...3f6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tror at du må gi han litt tid. Hvorfor stresse?

Når det gjelder «break the news» om deres forhold for nærstående og perifere, vil det komme som et sjokk den første tiden, på samme måte som at det er sjokkerende at en person kommer ut som homofil, er blitt sammen med sin tremenning, har et forhold til bygdas «player» også videre. Det er mange forhold som kan reageres på fra familien sin, men det betyr ikke at en skal følge det. Ikke sant? Vi lever bare en gang. 

Datteren hans på 7år yngre enn deg kan ikke få diktere hvordan han skal leve sitt liv. Så lenge han er lykkelig.. 

Anonymkode: a4e69...218

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

En annen ting du ts kan tenke på er at slike nyheter er ikke like spennende uka etterpå. Husker du hvor mye vi snakket om Marius saken for to måneder siden? Det blåser over.. folk går videre og har andre sjokkerende ting å tenke på, 

I vår familie var min svigerbror utro med vår søster. Altså min svigerbror er sammen med min søster Lina, men han lå med min søster Petra. Dette kom naturligvis som et sjokk for oss alle.. Oldemor og oldefar var ikke blide. Bestefar og bestemor var målløse og forbante han nord og ned. Dette er nå noen år siden og vi feirer selskaper sammen som om ingenting har hendt. Svigerbror lager julemiddag sammen med svigermor hvert år. Ting har en tendens til å gå seg til 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror at du må gi han litt tid. Hvorfor stresse?

Når det gjelder «break the news» om deres forhold for nærstående og perifere, vil det komme som et sjokk den første tiden, på samme måte som at det er sjokkerende at en person kommer ut som homofil, er blitt sammen med sin tremenning, har et forhold til bygdas «player» også videre. Det er mange forhold som kan reageres på fra familien sin, men det betyr ikke at en skal følge det. Ikke sant? Vi lever bare en gang. 

Datteren hans på 7år yngre enn deg kan ikke få diktere hvordan han skal leve sitt liv. Så lenge han er lykkelig.. 

Jeg stresser ikke.. Jeg er bare redd for at jeg skal bli litt for glad i mannen for å så bli dumpet for at jeg er for ung eller at datteren hans ikke synes noe om det. 

Ville egentlig bare høre om det har gått bra for andre. 

Jeg er bare veldig redd for å bli såret og gå på en smell. Jeg slipper aldri noen helt inn på meg. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har møtt en veldig fin mann, men haken er aldersforskjellen. Jeg er 36 og han er 54 – altså 18 år mellom oss.

Jeg har barn i ungdomsalderen, han har voksne barn, og ingen av oss skal ha flere. Vi virker egentlig veldig enige om hva vi ønsker oss fremover: noe rolig, stabilt, trygt og godt.

Jeg har nok alltid vært litt «eldre enn alderen», og det viktigste for meg i et forhold er å føle meg trygg og ivaretatt. Det gjør jeg med ham på en måte jeg egentlig aldri har opplevd før.

Men jeg merker at alderen skaper en usikkerhet hos ham. Han var veldig skeptisk til den i starten, og selv om han sier at han nå har lagt det litt fra seg, tror jeg kanskje han tenker mer på det enn han innrømmer. Han kan også virke litt flau over oss utad. Jeg prøvde for eksempel å kysse ham da vi var ute, og da ble han tydelig flau/ukomfortabel. Det gjorde meg selvfølgelig litt usikker.

En annen ting er den eldste datteren hans, som bare er ca. 8 år yngre enn meg. De har et veldig tett forhold, og vi har snakket om at vi ikke helt vet hvordan hun vil reagere. Jeg merker at jeg er redd for at dersom hun reagerer negativt, så kan det påvirke ham så mye at han trekker seg fra meg.

Han er veldig opptatt av at vi skal ta ting rolig og ikke rushe noe, og det er jeg helt enig i. Samtidig kjenner jeg at jeg begynner å få følelser, og blir usikker på hvor mye jeg tør å slippe meg løs når han fortsatt virker litt vinglete.

Dere som har erfaring med større aldersforskjell: Er 18 år noe dere ville vært skeptiske til når man er 36 og 54 og ellers er på samme sted i livet? Og ville dere holdt litt igjen følelsesmessig når han virker usikker, eller bare latt ting utvikle seg naturlig?

Alder eller ei, hvis han blir flau over et kyss i offentlighet??? Nei takk. Det betyr han er svært usikker på hva han føler. Jeg hadde heller ikke orket en voksen pappajente på kjøpet. Never.

Anonymkode: 99757...e2e

• Liker 3
Skrevet

Hva er det du liker med han?

Hvor møttes dere?

Det høres ut som han er litt usikker på forholdets fremtid....? Skjønner hvis han er litt redd for hva andre folk tenker om han. Det er litt vanskeligere for ham enn deg (sosialt sett) når han har så voksne barn.

Anonymkode: 7a50d...af5

• Liker 1
Skrevet

18 er mye, jeg er blitt sammen med en som er 12 år yngre enn meg (jeg er kvinne) og jeg hadde et problem med det i starten, men nå tenker jeg jo ikke over det og vi ser heller ikke så ulike ut i alder, sier folk, så det er ikke på trengende. Med en 18 år eldre mann hadde jeg tenkt en del over at jeg kom til å miste ham til alderdom og sykdom tidlig. Da måtte han i det minste ha vært en mann som virkelig klarte å holde seg i form og tok vare på helsa. Men når man er voksne så går jo alt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er det du liker med han?

Hvor møttes dere?

Det høres ut som han er litt usikker på forholdets fremtid....? Skjønner hvis han er litt redd for hva andre folk tenker om han. Det er litt vanskeligere for ham enn deg (sosialt sett) når han har så voksne barn.

Anonymkode: 7a50d...af5

Jeg liker måten han er på, rolig, snill, omsorgsfull, god.. Han får meg til å føle meg sett, vi har fine samtaler. Vi snakker mye om følelser, hva vi tenker.. 

Han har fortalt meg at han tidligere var usikker på alder men at han har lagt det litt fra seg og tenker ikke på det lenger. Men jeg tror det kanskje ikke er lagt helt dødt. 

Jeg forstår at det kanskje ser litt verre ut for han enn meg.. På en måte. På en annen måte vil jeg ses på som en needy kvinne som bruker en eldre mann til å « fø » meg. - ikke at jeg gjør det da jeg er i full jobb osv. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En annen ting du ts kan tenke på er at slike nyheter er ikke like spennende uka etterpå. Husker du hvor mye vi snakket om Marius saken for to måneder siden? Det blåser over.. folk går videre og har andre sjokkerende ting å tenke på, 

I vår familie var min svigerbror utro med vår søster. Altså min svigerbror er sammen med min søster Lina, men han lå med min søster Petra. Dette kom naturligvis som et sjokk for oss alle.. Oldemor og oldefar var ikke blide. Bestefar og bestemor var målløse og forbante han nord og ned. Dette er nå noen år siden og vi feirer selskaper sammen som om ingenting har hendt. Svigerbror lager julemiddag sammen med svigermor hvert år. Ting har en tendens til å gå seg til 

Og Lina er fortsatt sammen med ham fordi? Eller har han byttet til Petra? 

Anonymkode: d7d18...44f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Slutt! Dette er ikke sant. Dere er begge over 30 år ts, og voksne nok til å ta gode valg på egenhånd. Jeg kan likevel til dels skjønne hans usikkerhet. Jeg hadde måttet stålsette meg for kommentarer som cougar og lignende, hvis jeg fant meg en som er 18 år yngre. Det er utrolig mye fordommer der ute (ref innlegget jeg siterer…).

Når det er sagt så kjenner jeg et par som har nøyaktig den aldersforskjellen du beskriver ts. De har vært sammen i over 10 år og har små barn sammen, og har det veldig fint.

Men som sagt: du må nok gi ham litt tid. Jo eldre man blir, jo mer behov for refleksjon over ting kanskje 😊

Anonymkode: 5dc53...84a

Jeg tror nok mange vil reagere ja. En gang sto jeg utenfor rema med stefaren min, å måten folk som gikk forbi snudde seg etter oss i vantro fikk meg ubekvem, for man så på dem at de tenkte vi var et par og reagerte negativt på det. 

Anonymkode: 2055f...397

• Liker 1
Skrevet

Skjønner han godt, det ER flaut. Hadde kuttet ut faren min, om han ble sammen med noen nærmere min alder enn sin egen.

Anonymkode: c06a6...e89

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er ikke så ung selv, så slik sett er det ikke så ille.

Men at du ønsker å være sammen med en mann som nærmer seg 60, det skjønner jeg ikke. Og jeg er på din alder 

Anonymkode: bbf7a...775

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...