AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Jeg synes det er blitt veldig mye mer av dette i det siste, tråder som utvikler seg til å bli utrivelige. Enda mer siste tiden enn tidligere. Folk virker skikkelig hissige, angriper andre og svarer så langt utover det som spørres om og er mer opptatt av å krangle enn å forsøke å hjelpe. Vet ikke om jeg orker all negativiteten her. Er interessert i debatt men ikke i dette debattklima. Anonymkode: c5baa...583 11 3 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Det er heldigvis helt frivillig å være her og å svare Anonymkode: 928ec...90a 7
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august TS; HI i denne tråden kan etter min mening forklare hva som skjer her inne og hvorfor Anonymkode: 71d86...4d8 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Rapporter, rapporter, rapporter. Om du linker til de konkrete trådene så kan jeg gjøre det. Anonymkode: 3b1be...2c8 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Det er horribelt. Jeg skriver støttekommentarer kun fordi TS ofte får så mye stygge angrep mot seg. Har selv opprettet en tråd i dag, og folk antar og synser og går til personangrep i hytt og vær. Skremmende. Anonymkode: 078b0...7cf 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august Veldig utrivelige svar. Anonymkode: 9cb7d...eb6 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er horribelt. Jeg skriver støttekommentarer kun fordi TS ofte får så mye stygge angrep mot seg. Har selv opprettet en tråd i dag, og folk antar og synser og går til personangrep i hytt og vær. Skremmende. Anonymkode: 078b0...7cf Rapporterer du? Anonymkode: 3b1be...2c8 2 1
Capazitet Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er blitt veldig mye mer av dette i det siste, tråder som utvikler seg til å bli utrivelige. Enda mer siste tiden enn tidligere. Folk virker skikkelig hissige, angriper andre og svarer så langt utover det som spørres om og er mer opptatt av å krangle enn å forsøke å hjelpe. Vet ikke om jeg orker all negativiteten her. Er interessert i debatt men ikke i dette debattklima. Anonymkode: c5baa...583 Mange troll på KG, ja som bare er ute etter å spre dritt.
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Samtidig har jeg aldri diskutert med mindre fleksible mennesker som nå. Det er godt at "de få" tydeligvis sitter på fasiten og at alle andre synspunkter preller av dem. Jeg har bare forlatt diskusjonen for å diskutere med dem er helt dødfødt. At de itilegg ilegger andre meninger og følelser som ikke er der samtidig som de ser ned på vedkommende for det de selv prosjekterer er både ufyselig og lite fruktbart. Anonymkode: 2ac09...d91 4
X10an Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august Klimaet blir fort slik når regelen har blitt at alle som skriver skal være anonyme. Når man kan slippe helt unna uansett hva man sier og gjør, så er det lite som holder igjen for å dumpe all dritten man har inni seg ut på andre. Jeg har ofte veldig store problemer med å se for meg at folk som kommenterer aggresivt her inne faktisk oppfører seg på liknende måte i sin private sfære. Samtidig tenker jeg minst like ofte at "denne dama kommer aldri til å klare å holde på en mann, og hun kommer aldri til å forstå hvorfor han rømte"... For eksempel er det hysterisk lav terskel for at en kvinne vil få beskjed om å flykte så raskt hun kan og kontakte både politi og krisesenter, i enhver tråd der en kvinne lufter et samlivsproblem. Relativt uavhengig av årsaken til problemene, hvor mange år de har vært gift og antall barn. Løsningsforslag blir unisont kritisert og alt skal handle om samlivsbrudd. Helt trivielle utfordringer får samme konklusjon i løpet av trådens første side. Min profesjonelle verden går ut på å kontinuerlig holde fremdrift i en løsningsorientert prosess. Fokusere på veien mot løsninger, kanskje lenge før man har full oversikt over utfordringenes omfang. En slik tilnærming til problemer er diamentralt motsatt av dynamikken som utspiller seg her på KG. Det finnes selvfølgelig mange unntak, men det er nå slik jeg oppfatter den generelle konsensusen å være. Selv er jeg her mest for å observere og lære om hvordan kvinner i et anonymt forum tenker, argumenterer og konkluderer. Det er spesielt fascinerende å se hvor lite objektive og reflekterte enkelte kan være til tider. Som eksempel har jeg kun i løpet av siste dag allerede rukket å blitt kalt "incel" to ganger, og jeg tar ingen selvkritikk i forhold til årsaken. 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august X10an skrev (2 minutter siden): Som eksempel har jeg kun i løpet av siste dag allerede rukket å blitt kalt "incel" to ganger, og jeg tar ingen selvkritikk i forhold til årsaken. 🙂 Det er brukerdebatt, rapporter det. Anonymkode: 3b1be...2c8
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august I løpet av to timer har en bruker rukket å beskylde flere brukere for at de hater hele 8 ganger, bare fordi de er uenig med henne. Hele åtte ganger! Det er uproduktivt og skaper dårlig stemning. Anonymkode: 2ac09...d91 2
X10an Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er brukerdebatt, rapporter det. Vil absolutt ikke rapportere det. For det første så tåler jeg det helt fint, og for det andre så er det en del av mitt studieprosjekt her inne. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at akkurat den responsen her er nettopp det jeg snakker om. At anonyme debattanter går rett på med den hardeste skytsen de har, helt uten å reflektere rundt de underliggende årsakene.
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august X10an skrev (8 minutter siden): Klimaet blir fort slik når regelen har blitt at alle som skriver skal være anonyme. Når man kan slippe helt unna uansett hva man sier og gjør, så er det lite som holder igjen for å dumpe all dritten man har inni seg ut på andre. Jeg har ofte veldig store problemer med å se for meg at folk som kommenterer aggresivt her inne faktisk oppfører seg på liknende måte i sin private sfære. Samtidig tenker jeg minst like ofte at "denne dama kommer aldri til å klare å holde på en mann, og hun kommer aldri til å forstå hvorfor han rømte"... For eksempel er det hysterisk lav terskel for at en kvinne vil få beskjed om å flykte så raskt hun kan og kontakte både politi og krisesenter, i enhver tråd der en kvinne lufter et samlivsproblem. Relativt uavhengig av årsaken til problemene, hvor mange år de har vært gift og antall barn. Løsningsforslag blir unisont kritisert og alt skal handle om samlivsbrudd. Helt trivielle utfordringer får samme konklusjon i løpet av trådens første side. Min profesjonelle verden går ut på å kontinuerlig holde fremdrift i en løsningsorientert prosess. Fokusere på veien mot løsninger, kanskje lenge før man har full oversikt over utfordringenes omfang. En slik tilnærming til problemer er diamentralt motsatt av dynamikken som utspiller seg her på KG. Det finnes selvfølgelig mange unntak, men det er nå slik jeg oppfatter den generelle konsensusen å være. Selv er jeg her mest for å observere og lære om hvordan kvinner i et anonymt forum tenker, argumenterer og konkluderer. Det er spesielt fascinerende å se hvor lite objektive og reflekterte enkelte kan være til tider. Som eksempel har jeg kun i løpet av siste dag allerede rukket å blitt kalt "incel" to ganger, og jeg tar ingen selvkritikk i forhold til årsaken. 🙂 Du glemmer å nevne dine egne nydelige hersketeknikker om kvinner i den tråden. Anonymkode: 63cb9...dc0 1 1 7
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august Mye psykopater her inne, dessverre. Anonymkode: b8988...2c0 3 1
X10an Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du glemmer å nevne dine egne nydelige hersketeknikker om kvinner i den tråden. Du har helt rett. Men samtidig var det på ingen som helst måte jeg som startet den tiraden, og heller ikke med hersketeknikkene. Det var en kvinne med skylapper som påberopte meg meninger jeg verken har eller ga uttrykk for. Selv da jeg korrigerte dette ble kvinnene bare mere usakelige. At jeg fortsatte utover dette var utelukkende for å samle inlegg til den nye profilen min, samt for å observere responsen 🙂 Mener du det er greit at de skal kunne hakke grunnløst på meg, men at jeg ikke skal ha mulighet eller lov til å forsvare meg i samme sjargong? Endret 31. august av X10an
Mardina Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august Og utrivelige svar skrevet av folk som gjemmer seg bak Anonym bruker funksjonen.... 🤔 For min del gjør det at jeg ikke har lyst til å være her så mye lenger. 3 1
CaptainClueless Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august Anonyme innlegg har en tendens til å gå den veien. Man kan skrive helt uten frykt for å bli konfrontert med sine skriverier i det virkelige liv.
AnonymBruker Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august X10an skrev (10 minutter siden): Du har helt rett. Men samtidig var det på ingen som helst måte jeg som startet den tiraden, og heller ikke med hersketeknikkene. Det var en kvinne med skylapper som påberopte meg meninger jeg verken har eller ga uttrykk for. Selv da jeg korrigerte dette ble kvinnene bare mere usakelige. At jeg fortsatte utover dette var utelukkende for å samle inlegg til den nye profilen min, samt for å observere responsen 🙂 Mener du det er greit at de skal kunne hakke grunnløst på meg, men at jeg ikke skal ha mulighet eller lov til å forsvare meg i samme sjargong? Det jeg så, var en kvinne som var uenig med deg og det var noe du ikke tålte så godt. Anonymkode: 63cb9...dc0 3 6
AnonymBruker Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august X10an skrev (16 minutter siden): Vil absolutt ikke rapportere det. For det første så tåler jeg det helt fint, og for det andre så er det en del av mitt studieprosjekt her inne. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at akkurat den responsen her er nettopp det jeg snakker om. At anonyme debattanter går rett på med den hardeste skytsen de har, helt uten å reflektere rundt de underliggende årsakene. Så du vil altså ha det slik og tar igjen med samme mynt som du skriver også. Da er du en del av problemet som beskrives i HI. Anonymkode: 3b1be...2c8 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå