Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøp deg båt og bli med?
Hvorfor bo ved sjøen om du ikke liker lyden av båt?
Merkelig.

Anonymkode: 86c5a...fb8

Handler ikke om vanlig båt……. Joda båtliv er fint det. Men vet at flere med båt ikke bor ved sjøen. Men bruker den på mest mulig dritt måte for å irritere de som bor ved sjøen.

Anonymkode: 2cc6c...de3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er samme tabbe som når folk flytter på landet, for det er så fredelig. Det er ikke det! Vedhogging, -saging, korntørking, såing, tresking, Atv og dyr som uler om natten. 
Verden bråker.

Anonymkode: bd2d9...a87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er samme tabbe som når folk flytter på landet, for det er så fredelig. Det er ikke det! Vedhogging, -saging, korntørking, såing, tresking, Atv og dyr som uler om natten. 
Verden bråker.

Anonymkode: bd2d9...a87

Jeg har bodd mange år på ulike steder med mye normal støy. Aldri brydd meg. Besøk jeg fikk reagerte ofte at jeg orket. Derfor vet jeg at jeg ikke er sær. Men jeg tenker også lengre . Jeg kan selge og flytte etter en tid. Men synes livet ved sjøen skal være et ok sted for mange. Ikke kun disse som elsker enorme motorer som de selv kjører med plugger selv i ørene.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Handler ikke om vanlig båt……. Joda båtliv er fint det. Men vet at flere med båt ikke bor ved sjøen. Men bruker den på mest mulig dritt måte for å irritere de som bor ved sjøen.

Hva er vanlig båt? Snekke som går 5 knop?

Anonymkode: eaa3d...fc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være ganske så bråkete hvis det utkonkurrerer brannalarmer, bilalarmer (gjerne nærme soverom), støy fra naboer, russ, biler, høy musikk osv osv😬Får 1-3 netter ila uka uten dette. Og jeg bor i en utkant av bysentrum🥹

Anonymkode: 2e539...8bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mads Clemmetsen  har vel slik hobby og båtene jeg mener ligner hans. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det må være ganske så bråkete hvis det utkonkurrerer brannalarmer, bilalarmer (gjerne nærme soverom), støy fra naboer, russ, biler, høy musikk osv osv😬Får 1-3 netter ila uka uten dette. Og jeg bor i en utkant av bysentrum🥹

De lydene har jeg jo tillegg bor ikke alene .

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mads Clemmetsen  har vel slik hobby og båtene jeg mener ligner hans. 

Perfekt. Da ringer du han.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her tror få har lest det jeg har skrevet tidligere her. Jeg liker båter og liv på sjøen. Av normal støy. Dette er snakk om båter som har blitt flere og flere av . Båter som har vært vanlig mye i Miami . Som jeg mener ikke hører hjemme i små sund og steder i Norge. Åpen sjø kan de gi på. Sær på støy er jeg ikke. Jeg takler mye som andre klager og irriterer seg over.  Det var bare dumt å poste dette. 

Hvordan båt det er, er egentlig helt irrelevant, det skal være åpenhet og rom for at folk skal få post nesten alt man vil her inne, men du virker veldig opphengt i en spesifikk ting som du mest sannsynlig ikke får gjort noe med.

Hvilke båter du mener hører hjemme på sjøen og ikke er heller ikke relevant, alle båter har lov å ferdes der de ønsker sålenge de ferdes ordentlig, ja noen tullinger er det alltid i båt, men man må faktisk forvente at det alltid vil være noen av de og at man vil merke de når man bosetter seg nære sjøen

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er rent tull, 90% av de med båt har ikke det for å irritere folk som bor ved sjøen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De lydene har jeg jo tillegg bor ikke alene .

Da hadde jeg seriøst vurdert å flyttet😬

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg seriøst vurdert å flyttet😬

Hvorfor er det jeg som må gi opp . Hva med at folk kan ta hensyn til hverandre. De kan fint kjøre forbi her. Men trenger vel ikke bruke så stor fart tett innpå andre. Det er mitt poeng. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det jeg som må gi opp . Hva med at folk kan ta hensyn til hverandre. De kan fint kjøre forbi her. Men trenger vel ikke bruke så stor fart tett innpå andre. Det er mitt poeng. 

Nå tenkte jeg på totalen av støy; ikke bare båtene😊Når det er så ille at man ikke får sove, som i mitt tilfelle(minus båtstøy), så er det for meg verdt å finne en annen bolig.

AnonymBruker
Skrevet

Nå tenkte jeg på totalen av støy; ikke bare båtene😊Når det er så ille at man ikke får sove, som i mitt tilfelle(minus båtstøy), så er det for meg verdt å finne en annen bolig.

Kjedelig for deg . Jeg er heldig med godt sove hjerte og bruker sov i ro da det trengs. 

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at folk burde kunne følge lover og regler, og ta hensyn til andre. Det er en veldig merkelig holdning i Norge at hvis man bort tett på andre så må de "tåle" dårlig atferd. I andre storbyer er det slik at når man bor tett på andre, så må man ta hensyn. Du ser det i hver eneste sak om f.eks. nattestøy. Det er alltid naboene som "må tåle" ditt og datt, selv om det er lover og regler som er brutt. Helt schprøtt. Og "naboene" taper alltid. "Hvem var der først!?!?" skrikes det i kommentarfeltene. Men det er det ingen som sier om naboene var der først. "Pøblene vinner alltid."

Norge er noen ganger et pottitland hvor pøblene vinner mens bermen står og jubler. Det kan man mislike. Men for egen helse og velferds skyld kan det realistiske alternativet likevel være å komme seg vekk. Det kan man mislike, og det er urettferdig - men det er likevel realiteten.

Så er disse dieseldyra utrydningstruet. Med klimalovgivningen som er i ferd med å innføres i Europa er de snart like aktuelle som fossiler.

• Liker 1
Skrevet

Åh, føler med deg! Vi bor rett ved sjøen og hører bare bråk fra bølgene. 

AnonymBruker
Skrevet

😂

Skrevet
solsolsol skrev (9 minutter siden):

Har du prøvd å kontakte kommune eller metrologisk institutt for å få de til å slutte?

AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (56 minutter siden):

🤡

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det blir vanskelig å få dem til å slutte. Det må i så fall politiske vedtak til for å få til det.

Det er sikkert rikingene fra Oslo vest som holder på nå på sommeren. Få politikere tør å foreslå å ta fra dem leketøyene deres.

Til vinteren forsvinner de opp på fjellet til hyttene sine der. Der klager de på bråket fra en og annen enslig snøscooter. De skal jo ha det stille når de er til fjells, må vite. Og selvsagt er politikerne på deres parti der også.

Anonymkode: e08dc...41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...