Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg hadde et spørsmål men alt det andre dere skriver. Blir ikke aktuelt nå.  Det er 5 knop her. Vært i dialog med politi de hadde råd og mulighet til en kontroll i sommer. Det var over 10 stk de tok i kontroll den dagen. Så jeg har jo fått bevis det de driver med ikke er lov. Synd politi har så lite ressurser. I tillegg er det flere enn oss. Fuglelivet med unger blir også påvirket.

Anonymkode: 2cc6c...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her. Jeg hadde et spørsmål men alt det andre dere skriver. Blir ikke aktuelt nå.  Det er 5 knop her. Vært i dialog med politi de hadde råd og mulighet til en kontroll i sommer. Det var over 10 stk de tok i kontroll den dagen. Så jeg har jo fått bevis det de driver med ikke er lov. Synd politi har så lite ressurser. I tillegg er det flere enn oss. Fuglelivet med unger blir også påvirket.

Vel. Det kunne du jo opplyst om i hi siden det er relevant.

Det hjelper ikke å ha rett her når det systemet som skal håndtere det ikke har ressurser. Løsningen din er å flytte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mens jeg elsker "støyen" fra livet på sjøen, og synes det er stusselig når sesongen er over.

Anonymkode: 3e3ce...adb

Leste du mitt innlegg. Helt vanlig båter og vannscootere er koselig . Men det er snakk om båter som passer mere på åpent hav i støynivå . Lyder fra disse forsterker seg inn i leiligheter. 

AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Vel. Det kunne du jo opplyst om i hi siden det er relevant.

Det hjelper ikke å ha rett her når det systemet som skal håndtere det ikke har ressurser. Løsningen din er å flytte.

Har dere tungt å forstå. Skal alle bare måtte flytte. Tape masse penger . Jeg får ta med meg alle opptak på telefon filmer. Å besøke Komune huset å høre. Om de har forslag . Angrer jeg posta noe her.Hilsen TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har dere tungt å forstå. Skal alle bare måtte flytte. Tape masse penger . Jeg får ta med meg alle opptak på telefon filmer. Å besøke Komune huset å høre. Om de har forslag . Angrer jeg posta noe her.Hilsen TS

Har du tungt for å forstå?

Du kan ikke bare forvente at folk har samme oppfatning som deg eller skal tilpasse seg deg.

Kommunen var et av forslagene mine men det var mest av alt for å finne ut av om det er ulovlig støy/trafikk der. Noe du allerede vet. Ut over det kan nok ikke kommunen gjøre så mye men lokalt havnevesen kanskje?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel politiet du må kontakte. Vet ikke om det er regler for støynivå på båter slik det er på biler. Isåfall burde det vært det, pga hekkende fugler og fauna.

Antar det er lite de tar tak i, om de ikke bryter noen regler..det kan det jo være om de drikker i tilegg. 

Men som andre sier, slike folk elsker å vise frem båtene sine, og her på innlandet kjører de gjerne helt inn på badeplassen om deres  ønskede publikum ikke viser de nok interesse. Selv om de må være 50 meter utenfor.

At det svømmer unger både over og undervann der, er de for dumme til å forstå.

Så her snakket vi med politiet, for bistand til å stoppe livsfarlig båtkjøring.

Anonymkode: c3b3f...a8e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden):

Har du tungt for å forstå?

Du kan ikke bare forvente at folk har samme oppfatning som deg eller skal tilpasse seg deg.

Kommunen var et av forslagene mine men det var mest av alt for å finne ut av om det er ulovlig støy/trafikk der. Noe du allerede vet. Ut over det kan nok ikke kommunen gjøre så mye men lokalt havnevesen kanskje?

Det var det at jeg skulle flytte. Som ikke er aktuelt nå. Nå har jeg høsten og vinter på meg. Å prøve å gjøre det jeg kan. Kanskje et lite håp . Det er båter her så lenge det ikke er fryst is på fjorden. Men heldigvis blir det bedre utover nå. Da kveldene blir tidligere mørkere. Og varmen forsvinner. Det er trist elsker sol sommer og vanlig liv og røre. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var det at jeg skulle flytte. Som ikke er aktuelt nå. Nå har jeg høsten og vinter på meg. Å prøve å gjøre det jeg kan. Kanskje et lite håp . Det er båter her så lenge det ikke er fryst is på fjorden. Men heldigvis blir det bedre utover nå. Da kveldene blir tidligere mørkere. Og varmen forsvinner. Det er trist elsker sol sommer og vanlig liv og røre. 

Sånn jeg ser det har du tre valg.

1: Få andre til å gjøre som du vil.

2: Flytte bort fra de som plager deg.

3: Godta at andre og bruker sjøen der du bor.

Jeg er rimelig sikker på at alternativ 1 her er bortkastet tid.

Endret av skeiv-ostepop
  • Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må lære deg at båt lyder er ikke støy, men lyden av sommer og varme dager.

Jeg ønsker motorsag, gressklipping og høytrykkspyler velkommen, det er lyden av sommer for meg. Drømmer om å bo i en skikkelig stor by og høre biler og tuting hele tiden. Hadde jeg bodd ved vannet hadde jeg elsket å høre på båtene også.

Stilheten er kjedelig.

Anonymkode: 9381b...b8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vannscootere er djevelens verk.

Anonymkode: 542b2...906

AnonymBruker
Skrevet

Du har gjort dårlig research før du kjøpte boligen. Beliggenheten passer ikke for deg. Det finnes andre boliger ved sjøen som har bedre beliggenhet mtp støy, du skulle ha kjøpt en av dem i stedet.

Det er ikke mye du får gjort, altså. Du kan jo kontakte politiet og be dem om å ha hyppigere kontroll.

Eller sette opp støyskjermer på verandaen. Eller selge.

Anonymkode: 0c68b...ddc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo utrolig trist. At kystbyer og flotte steder ikke kan folk bo ved. Vanlig liv på sjøen er koselig . Men ikke båter med motorer . Som bråker mere enn helikopter. 

Båter med motorer ER vanlig liv på sjøen. Jeg bor ikke helt ved sjøen selv, men i en kystby  slik at nærhet til sjøen er mulig, samt at vi har hytte et annet sted hvor vi eier helt ned til vannkanten. 

Man må nesten ta hele pakka når man bosetter seg langs sjøen. 

Det du evt kan gjøre er å be om politi kan ta noen kontroller hvis det er mye bråk fordi folk kjører mye fortere enn det fartsgrensa tillater på det aktuelle stedet. Vi har det slik her at visse steder får man kun kjøre i max 5 knop. 

Anonymkode: 6b4bd...e89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vannscootere er djevelens verk.

Anonymkode: 542b2...906

Nei. 

Anonymkode: 6b4bd...e89

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det lov å sette opp skilt da?

"MAX 5 KNOP. Vis hensyn".

Anonymkode: 97bdc...62f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke det lov å sette opp skilt da?

"MAX 5 KNOP. Vis hensyn".

Anonymkode: 97bdc...62f

Skilting på sjøen fungerer ofte dårlig, fordi ingen ser de små skiltene som står på land. Skilt må være veldig store for å bli sett fra sjøen, og så store skilt får du nok ikke lov til å sette opp.

Og som ts skriver, det er allerede 5 knops grense i området, uten at det blir respektert.

Anonymkode: 0c68b...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor ved sjøen, lar meg ikke sjenere av båt eller folk. Det hører med. 

Du må være ekstremt sart. 

Anonymkode: eaa3d...fc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke alle kan bare flytte jobb familie penger du har investert og påkostninger . Penger du bare ikke får igjen. Jeg spurte om et råd hvor jeg kan ta opp støy. 

En jobb for politikerne i så fall. Send en melding til en politiker i et av forbudspartiene på venstresiden og kryss fingrene for at vedkommende kan ta det opp i spørretimen i stortinget. ( SV hater alle som eier noe alenemødrene på grunerløkka ikke har, ville prøvd der)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her tror få har lest det jeg har skrevet tidligere her. Jeg liker båter og liv på sjøen. Av normal støy. Dette er snakk om båter som har blitt flere og flere av . Båter som har vært vanlig mye i Miami . Som jeg mener ikke hører hjemme i små sund og steder i Norge. Åpen sjø kan de gi på. Sær på støy er jeg ikke. Jeg takler mye som andre klager og irriterer seg over.  Det var bare dumt å poste dette. 

AnonymBruker
Skrevet
Hxndyman skrev (11 minutter siden):

En jobb for politikerne i så fall. Send en melding til en politiker i et av forbudspartiene på venstresiden og kryss fingrene for at vedkommende kan ta det opp i spørretimen i stortinget. ( SV hater alle som eier noe alenemødrene på grunerløkka ikke har, ville prøvd der)

Nå er vel prisen for en leilighet der. Kanskje høyere enn ved flere kystbyer da.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg båt og bli med?
Hvorfor bo ved sjøen om du ikke liker lyden av båt?
Merkelig.

Anonymkode: 86c5a...fb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...