Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hele mitt voksne liv. Var drømmen å flytte ved sjøen. Når jeg ble 50 år. Gikk drømmen i oppfyllelse. Alltid elsket sjøen. Båtliv sjøfugler . Lukt av sjø. Min første sommer her er over. Ikke en dag har jeg kunnet nytt balkongen . Uten at det har vært støy. Det er ikke snakk om vanlig båter og vannscootere. Men båter som har to tre motorer. Støyen blir forsterket opp i høyden til meg. Tror noen av de båtene blir kalt Gold fish. Kan godt være jeg skriver det feil.  De varmeste dagene måtte jeg rømme eller gå med musikk i ørene. Er noen som har råd hvordan du kan klage på støy som påvirker livet til folk så mye. Jeg har bodd mitt i Oslo med bygge bråk trafikk byggefelt og etter bil veier. Men dette er det værste bråk og stress jeg har bodd under.  

Anonymkode: 2cc6c...de3

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Arendal og det du skriver er nettopp grunnen for at jeg IKKE  vil bo ved sjøen. Altfor mye bråk! Tror ikke det er noe poeng å klage - politiet har ikke ressurser.

Det blir sannsynligvis bedre nå utover høsten, om det er en trøst.  

Anonymkode: 9fa29...c08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bor i Arendal og det du skriver er nettopp grunnen for at jeg IKKE  vil bo ved sjøen. Altfor mye bråk! Tror ikke det er noe poeng å klage - politiet har ikke ressurser.

Det blir sannsynligvis bedre nå utover høsten, om det er en trøst.  

Det er jo utrolig trist. At kystbyer og flotte steder ikke kan folk bo ved. Vanlig liv på sjøen er koselig . Men ikke båter med motorer . Som bråker mere enn helikopter. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange byer og småsteder langs sjøen du kan bo uten å bli plaget av støy. At du valgte et av de få stedene med masse harry båtfolk var.. uheldig. 

Anonymkode: b3faf...b8d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er veldig mange byer og småsteder langs sjøen du kan bo uten å bli plaget av støy. At du valgte et av de få stedene med masse harry båtfolk var.. uheldig. 

Harry? De båtene koster en formue og det er ikke noe harry sted jeg bor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At noe er dyrt gjør det ikke mindre harry. Men da må du velge da, om du vil bo et statussted eller nyte stedet du bor. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånne båter er harry, og en del av dem som har dem synes nettopp det er stas å kjøre att og fram der folk bor, fordi de vil bli sett på. Det er typisk i innseilingen til kystbyer eller fjorden rett utenfor sentrum. Bor man ved sjøen i mer grisgrendte strøk eller litt utenfor har man lite av det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At noe er dyrt gjør det ikke mindre harry. Men da må du velge da, om du vil bo et statussted eller nyte stedet du bor. 

Ikke alle kan bare flytte jobb familie penger du har investert og påkostninger . Penger du bare ikke får igjen. Jeg spurte om et råd hvor jeg kan ta opp støy. 

AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (3 minutter siden):

Sånne båter er harry, og en del av dem som har dem synes nettopp det er stas å kjøre att og fram der folk bor, fordi de vil bli sett på. Det er typisk i innseilingen til kystbyer eller fjorden rett utenfor sentrum. Bor man ved sjøen i mer grisgrendte strøk eller litt utenfor har man lite av det.

Vi har ulik syn på Harry . Men samme det. Miljøsvin og støysvin og store egoer er de. 

AnonymBruker
Skrevet

Støyen du skal klage på varer noen få mnd i året. Du får få deg ørepropper eller noe da hvis det er så plagsomt, evt flytte ut i skogen🤣🙈 tror det skal godt gjøres og få innført noe forbud!  

Anonymkode: 0774f...d1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Støyen du skal klage på varer noen få mnd i året. Du får få deg ørepropper eller noe da hvis det er så plagsomt, evt flytte ut i skogen🤣🙈 tror det skal godt gjøres og få innført noe forbud!  

Anonymkode: 0774f...d1a

🤡De båtene kjører kjører så lenge det ikke er is på sjøen. Gud så morsom du er🥱 Jeg er ingen pingle jeg tåler masse vanlig støy. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

🤡De båtene kjører kjører så lenge det ikke er is på sjøen. Gud så morsom du er🥱 Jeg er ingen pingle jeg tåler masse vanlig støy. 

Ikke la deg provosere. Husk at de folka som liker å kjøre rundt og bråke like gjerne kan skrive her inne. Og noen er ekstremt motstander av å ta hensyn til andre. 

• Liker 1
Skrevet

klage på lovlige båter? Er dette tull?

AnonymBruker
Skrevet
Morten1 skrev (6 minutter siden):

klage på lovlige båter? Er dette tull?

Det er jo ikke båtene hun vil klage på, men støyen fra dem. Akkurat disse båtene hun nevner lager ekstra mye støy ved aggressiv kjøring pga måten de er bygget på. Slik jeg forstår ts bor hun ved sjøen og jeg tipper det er mye råkjøring, rett og slett, stopping og akselerasjon, og det kan være veldig sjenerende. 

Jeg vet at i området her jeg bor har naboer flere steder forsøkt å få gjort noe med det, men det virker veldig vanskelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg elsker "støyen" fra livet på sjøen, og synes det er stusselig når sesongen er over.

Anonymkode: 3e3ce...adb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke båtene hun vil klage på, men støyen fra dem. Akkurat disse båtene hun nevner lager ekstra mye støy ved aggressiv kjøring pga måten de er bygget på. Slik jeg forstår ts bor hun ved sjøen og jeg tipper det er mye råkjøring, rett og slett, stopping og akselerasjon, og det kan være veldig sjenerende. 

Jeg vet at i området her jeg bor har naboer flere steder forsøkt å få gjort noe med det, men det virker veldig vanskelig. 

TS sier jo ingenting om det er fartsgrense eller ikke der disse båtene kjører, mye kan sees på som rå kjøring uten at det er det. 

Hvis det så skulle vært råkjøring så er det neppe lenge de holder på da det er svært sjeldent at lokal befolkning kjøper seg Goldfish båter 

Skrevet

Spørsmålet er om dette er påregnelig støy eller ikke.

Er det spørsmål om støynivå er rett instans kommunen. Er det ulovlig støy/aktivitet som plager andre utilbørlig så er det politiet.

Men du kan ikke forvente at alle tilpasser seg din romantiske fantasi om å bo rolig og fredelig. Bor du langs ei farled så vil du få båttrafikk tett på. Og noen båter har årer mens andre har raketter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo som å bo ved motorveien og klage på bilene. Rett og slett for dumt. Vi har hytte ved sjøen og valgte bevisst beliggenhet inne i en grunn kile der man ikke kan kjøre fort med båt. Vi bor i det innerste hyttefeltet, så ingen kjører forbi. Det er musestille. Kanskje prøve noe sånt? Ellers er det også mulig å bo mot et innlandsvann i stedet? Det kan være magisk det også.

Rikmannsstrøk høres sikkert fint ut på papiret, men da får du nettopp det du beskriver. Og det er jo lov, både store båter, så mange motorer man vil, og ikke minst å bruke de - og i rikmannsstrøk er det så klart flere som har råd til en stor og sterk og bråkende båt. Og ja, det er vel innafor å kalle det harry å bruke båter og naturen slik for det er jo ganske absurd, særlig show off biten. Hvorfor tenkte du ikke på dette på visning? 

Anonymkode: 160e0...046

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dette må det da være enkelt å få løst på en minnelig måte.

Rykk inn en annonse i lokalavisen og be båtfolket om å dempe seg. Krev samtidig at de med de mest bråkete båtene selger dem til Oslo og kjøper seg el-båt istedenfor!

Båtfolket vil lese denne annonsen og rette seg etter dine krav. Du kan takke meg senere.

Endret av X10an
AnonymBruker
Skrevet
X10an skrev (5 minutter siden):

Dette må det da være enkelt å få løst på en minnelig måte.

Rykk inn en annonse i lokalavisen og be båtfolket om å dempe seg. Krev samtidig at de med de mest bråkete båtene selger dem til Oslo og kjøper seg el-båt istedenfor!

Båtfolket vil lese denne annonsen og rette seg etter dine krav. Du kan takke meg senere.

Det er garantert ikke lokalbefolkningen som holder på sånn :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...