Gå til innhold

Hva burde stefar hjelpe til med?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har nå vært i livet våres i 4år, den biologiske pappen ønsker ingenting med barnet sitt å gjøre. Så det er ikke samvær eller noe. Det har nå endt opp i at barnet har valgt å kalle stefar for pappa. 

Eneste er at jeg til dags dato syntes det er vanskelig sette noen forventninger, jeg står alltid for middagen. Står nærmest for alt som gjelder barnet av de hverdagslige oppgavene dusj, mat, lekser, finne fram klær, legging, tannpuss osv. Har ett barn med ekstra utfordringer så trenger mye hjelp til ting som egentlig ikke skal være ett behov i den alderen.  Samt tar alltid klesvask, rydder og vasker sikkert 80%. 

Greia er at når jeg spør han forsiktig om hjelp føler jeg det blir sukking og ofte om jeg kan gjøre det uansett. 

Hva ville dere forventet? Føler meg til tider som mamma til to. 

Anonymkode: d26c0...245

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde forventet full innsats. Han visste om barnet, og trolig lite aktivitet far, når han ble kjent med deg, så dere er en pakke.  Han kan ikke velge bare deg. 

Anonymkode: ce158...401

• Liker 10
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke hadde barn burde han likevel ha vasket 50% av gangene og laget middag halvparten av gangene. Hvorfor gjør han ikke det nå? Og vasker han ikke sine egne klær??

Anonymkode: 4aead...104

• Liker 14
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er min jobb og mitt ansvar. Deres stefar stiller når han føler det naturlig og har lyst.

Jeg valgte få barn, ikke han. Han valgte meg, til tross for barna. Ligger ikke naturlig for meg å kreve noe som helst fra han der, men jeg setter enormt pris på når han stiller og hjelper til. Noe han svært ofte gjør 

Nå har vi riktignok valgt ikke bo sammen, nettopp pga familiesituasjonen. 

Anonymkode: 167d2...122

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han har nå vært i livet våres i 4år, den biologiske pappen ønsker ingenting med barnet sitt å gjøre. Så det er ikke samvær eller noe. Det har nå endt opp i at barnet har valgt å kalle stefar for pappa. 

Eneste er at jeg til dags dato syntes det er vanskelig sette noen forventninger, jeg står alltid for middagen. Står nærmest for alt som gjelder barnet av de hverdagslige oppgavene dusj, mat, lekser, finne fram klær, legging, tannpuss osv. Har ett barn med ekstra utfordringer så trenger mye hjelp til ting som egentlig ikke skal være ett behov i den alderen.  Samt tar alltid klesvask, rydder og vasker sikkert 80%. 

Greia er at når jeg spør han forsiktig om hjelp føler jeg det blir sukking og ofte om jeg kan gjøre det uansett. 

Hva ville dere forventet? Føler meg til tider som mamma til to. 

Anonymkode: d26c0...245

Hvis dere ikke bor sammen ikke så mye, bor sammen? Hadde forventet han gjorde alt en far hadde gjort ( med mindre han har mange barn selv følge opp??) Da er det ikke så lett .....

Anonymkode: 7a34f...c01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dine barn er ditt ansvar, ikke hans. 

Anonymkode: 7c96e...dd1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer at dersom jeg skal ha en partner i mitt liv, så skal den personen faktisk gjøre mitt liv bedre og støtte meg og mine nærmeste. 

Det skal være en person som ikke skal legge en bør på mine skuldre. Og om den personen attpåtil bor med meg, og mitt barn, så skal den personen også ta sitt ansvar som voksen. Hvis ikke, så er det faktisk på hue og ræva ut! 

Anonymkode: 2334e...8cf

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen jeg bor sammen med forventet å bidra 100% i oppdragerrollen av mitt barn og våre felles barn. Selv før vi fikk felles barn, delte vi omsorgen som om han var vår. Her er det heller ingen far inn i bilde. Jeg har aldri vært nødt til å be han om noe. Jeg trenger ikke en voksenbaby i tillegg, men en likeverdig partner. 

Anonymkode: e312f...502

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe en skal spørre forsiktig om. Han må si hvilken rolle han selv ønsker og det samme må du. Om dette matcher dårlig så må dere jo ta en seriøs prat om en faktisk kan få det til å fungere.

Synest det er rart at en ikke tenker på å gjøre det, når også barnet  kaller en mann pappa som du er usikker på hvor mye han egentlig vil involvere seg.

Det at du også gjør omtrent 80% av alt synest jeg virker som om han er en "gratis" passasjer. Gidder du virkelig dette?

Anonymkode: 7148a...e03

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hadde forventet full innsats. Han visste om barnet, og trolig lite aktivitet far, når han ble kjent med deg, så dere er en pakke.  Han kan ikke velge bare deg. 

Anonymkode: ce158...401

Samme her

Anonymkode: 0abae...87f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir de sammen med en alenemor, bør de også skjønne at de må være deltagende i barnets liv og det som omhandler barnet 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han bør lage mlddag og vaske klær og slik. Men han skal selfølgelig ikke ta seg av barnet, hjelpe med lekser, følge til fritidsaktiviteter etc!!

Anonymkode: bf673...bfc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han bør ikke nødvendigvis ta ansvar for ting med barnet, men vaske, rydde, lage middag dersom dere bor sammen er naturlig og burde være et minimum. Hvis dere ikke bor sammen kan du ikke forvente noe. Da må du ordne hos deg og han hos seg.

Anonymkode: 37fa6...8e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har dere noensinne i løpet av de fire årene hatt noen samtaler om forventinger og hva han ønsker å bidra med?

Anonymkode: ee33d...b04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han bør lage mlddag og vaske klær og slik. Men han skal selfølgelig ikke ta seg av barnet, hjelpe med lekser, følge til fritidsaktiviteter etc!!

Selvsagt skal han det 

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han må selvsagt vaske egne klær og eget hus, og bidra med matlaging osv., men når det gjelder barna er det ikke hans jobb. Ønsker han å bidra er det topp, men ikke noe du kan kreve.

Anonymkode: a6f16...3f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt skal han det 

Selvsagt skal ikke en kjæreste pålegges jobben med barn som ikke er hans. 🙄

Anonymkode: a6f16...3f1

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selvsagt skal han det 

Kødder du nå eller for å provosere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Full likeverdig innsats om han skal bo sammen med oss.

Anonymkode: 4b154...761

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe fasit på dette, det må dere være samstemte om.

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: c967e...e18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...