Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det håper jeg inderlig. Eller i hvert fall at de kan gjøre mitt «yrke» overflødig. Jeg er ufør. Håper virkelig at AI klarer å gjøre store fremskritt på forskningsfronten, sånn at jeg også kan få leve et innholdsrikt liv. 

Anonymkode: 85cbe...d11

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2026 den 15.56):

Kan AI erstatte DIN jobb? Hvorfor evt ikke! Og hva er din jobb? 

Jeg er renholder i barnehagen og slik det er nå vil ikke AI kunne erstatte meg enda, dessverre. 

Anonymkode: c157d...bef

Tviler på at AI kan overta personalledelse med det første.

Anonymkode: 08c69...579

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tviler på at AI kan overta personalledelse med det første.

Anonymkode: 08c69...579

Hvem skal du personal lede når alle undersåttene dine er erstattet med AI agenter?

Anonymkode: ee01c...848

Skrevet

Nei. Barnehagelærer 

AnonymBruker
Skrevet

Delvis. Jeg er saksbehandler, men det er en del brukeroppfølging som ikke en ai bot kan ta for seg (enda). Men at ai kunne blitt brukt til å feks kontrollere søknader, dokumentasjon, lage tilleggsvedtak om vilkår er oppfyllt osv tror jeg fint den kunne gjort  

Anonymkode: a97b2...053

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (9 timer siden):

Det er ingen forskjell på AI revolusjonen og den industrielle revolusjon på 1800-tallet. Den førte også til store omveltninger i samfunnet, med mye protester. Likevel er det ingen som ønsker seg tilbake til slik det var før. 

Mest historieløse svaret noen gang.

Hva har skjedd siden slutten av 1800-tallet med tanke på verdenskriger, kolonier, kalde kriger og ikke minst det faktumet at verdensbefolkning rundet 1.5 MRD mennesker i år 1900, og nå kan du legge på 7 MRD ekstra i 2029, altså totalt 8.5 MRD mennesker i 2029. Og ikke minst går det mot 9 MRD mennesker rundt 2036 eller 2037.

Det er en massiv forskjell mellom AI revolusjonen der vi nå har begynt å få Trillionaires (Musk - dette er faen meg så sykt at det ikke skulle gått an), og målet er altså å knuse systematisk og ødelegge alle jobber som finnes slik at de rike kan bli enda rikere enn det de allerede er. 

Har du hørt en eneste Filthy Rich jævel av en sadist fortelle en detaljert på angående hvordan og hva 8.5 MRD mennesker skal leve av i fred og ro når en liten klikk på under 1% eier det meste? 

Kolonisering, massedrap siden slutten av 1800-tallet, etterfulgt av to brutale verdenskriger, lokale kriger overalt, den første kalde krigen - så er vi nå i gang med den andre verdenskrigen. Tusener og tusener av atomvåpen eies av en liten klikk av stater som helst ikke skulle hatt dette (Igjen, en ting man ikke hadde på 1800-tallet, nemlig atomvåpen), så går ikke matematikken opp i opp.

AI-dritten er mest for en liten klikk av en ekstremt rik elite som har overhodet ikke menneskehetens beste i tankene sine. 

Vi lever på en planet der vi straks er et sted mellom 8.5 - 9 MRD mennesker de neste årene og vi har en syk liten gjeng sadistiske jævler av WannaBe Trillionaires som ønsker å knuse hele inntektseksistensen til menneskeheten. Det er en oppskrift på katastrofe og det vil smelle hardt.

Anonymkode: 4c5e9...430

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...