AnonymBruker Skrevet i går, 13:56 #1 Skrevet i går, 13:56 Kan AI erstatte DIN jobb? Hvorfor evt ikke! Og hva er din jobb? Jeg er renholder i barnehagen og slik det er nå vil ikke AI kunne erstatte meg enda, dessverre. Anonymkode: c157d...bef 1
Beneath the Moon Skrevet i går, 14:05 #2 Skrevet i går, 14:05 (endret) Nei .Jobber i hjemmesykepleien. Endret i går, 16:00 av Beneath the Moon 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:10 #3 Skrevet i går, 14:10 Jobber fysisk offshore så tviler, men at arbeidsdagene kommer til å bli annerledes er jeg ikke i tvil om. Jeg vil tro at vi vil bli målt mer i framtiden på hva vi utretter på jobb ved bruk av AI Anonymkode: 96fd8...89f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:12 #4 Skrevet i går, 14:12 Nei - ikke helt i hvert fall. Lærer Anonymkode: 465d0...200
Hololo Skrevet i går, 14:14 #5 Skrevet i går, 14:14 Jeg har en typisk kontor jobb, med typisk arbeidsoppgaver som jeg tror AI vil erstatte ganske raskt. Vi merker allerede stor tilstedeværelse på min arbeidsplass og jeg er redd vi mennesker vil minke i hoppetall snart(har allerede begynt) Mange fysiske jobber vil nok og dessverre forsvinne, kanskje ikke helt men t.o.m der kommer det AI hjelpemiddler som gjør at de trenger mindre folk.
AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #6 Skrevet i går, 14:16 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan AI erstatte DIN jobb? Hvorfor evt ikke! Og hva er din jobb? Jeg er renholder i barnehagen og slik det er nå vil ikke AI kunne erstatte meg enda, dessverre. Anonymkode: c157d...bef Det tviler jeg på. Det måtte være en allsidig KI-sak, i så fall. Jeg er bonde, og det er vel et av de mest varierte og sammensatte yrker ma kan ha. Men KI er i ferd med å bli et nyttig verktøy i forbindelse med ulike beslutningsprosesser. Jeg tror KI kan bli nyttig og en fin "samarbeidspartner" for bonden, men jeg er ikke redd for å bli overflødig med det første. Anonymkode: ecec1...59a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #7 Skrevet i går, 14:16 Nei. Hovslager. Anonymkode: 41323...bba 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:17 #8 Skrevet i går, 14:17 Nei. Jeg jobber per nå som assistent på en skole og henter sakser, kopierer, følger elever til ulike ting og hjelper dem i heisen. Anonymkode: 05f5a...b5a
AnonymBruker Skrevet i går, 14:22 #9 Skrevet i går, 14:22 Nei, vernepleier, jobber i akuttpsykiatrien. Anonymkode: 2c76e...98b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:23 #10 Skrevet i går, 14:23 Nei, håndtverker. Anonymkode: 683f3...c6e 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:23 #11 Skrevet i går, 14:23 AI vil helt sikkert overta eller endre mange oppgaver, og endre måten vi arbeider på. Jeg jobber med teknologisk forskning og utvikling, og ser mange flere muligheter. Anonymkode: 0f2a6...ab4
AnonymBruker Skrevet i går, 14:41 #12 Skrevet i går, 14:41 Ja, mye av den, men ikke det menneskelige aspektet. Ønsker det velkommen i rutinemessig saksbehandling. Jobber teknisk-administrativt i staten. Anonymkode: 9db4f...1a6
AnonymBruker Skrevet i går, 14:42 #13 Skrevet i går, 14:42 Tviler. Kanskje AI ville vært i stand til det, men jeg jobber mye med graderte opplysninger, og det tør man neppe å fullt og helt overlate til kunstig intelligens på lenge. Fatter også en del avgjørelser jeg tror mange i lang tid fremover ikke vil akseptere hvis det er en maskin som har stått for. Men kunstig intelligens kan sikkert stå for mye research og utarbeidelse av saksunderlag. Anonymkode: f5729...fbb 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:47 #14 Skrevet i går, 14:47 Delvis, ja. Jeg er økonom. Jeg er egentlig litt frustrert over at min arbeidsgiver henger sånn etter og ikke lar oss bruke AI i tilstrekkelig grad, og ser mulighet for å kutte ansatte. Vi sliter veldig med å rekruttere, og når vi får på plass folk har de ingen erfaring og vi bruker mye tid på opplæring. Vi kunne heller brukt mer tid på å få AI til å fungere og latt være å erstatte alle som slutter. Jobber i kommune og vi maner alltid helsevesenet og skolene til å jobbe mer effektivt, fordi vi ikke har nok folk eller penger til å gi de all bemanning de trenger. Men økonomiavdelingen selv? Nei vi skal jobbe helt likt som før! 🙈 Jeg syns jo selv det er kjedelig å gjøre en del oppgaver jeg ser at AI kunne tatt seg av. Begynner i en mer AI-vennlig kommune snart da! Spent på hvordan det blir. Anonymkode: ac1cc...cc1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:07 #16 Skrevet i går, 15:07 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Delvis, ja. Jeg er økonom. Jeg er egentlig litt frustrert over at min arbeidsgiver henger sånn etter og ikke lar oss bruke AI i tilstrekkelig grad, og ser mulighet for å kutte ansatte. Vi sliter veldig med å rekruttere, og når vi får på plass folk har de ingen erfaring og vi bruker mye tid på opplæring. Vi kunne heller brukt mer tid på å få AI til å fungere og latt være å erstatte alle som slutter. Jobber i kommune og vi maner alltid helsevesenet og skolene til å jobbe mer effektivt, fordi vi ikke har nok folk eller penger til å gi de all bemanning de trenger. Men økonomiavdelingen selv? Nei vi skal jobbe helt likt som før! 🙈 Jeg syns jo selv det er kjedelig å gjøre en del oppgaver jeg ser at AI kunne tatt seg av. Begynner i en mer AI-vennlig kommune snart da! Spent på hvordan det blir. Anonymkode: ac1cc...cc1 Jeg har merket at mye offentlig og spesielt de litt mer konservative bransjene henger bakpå og er skeptiske til ai. jeg jobber selv for privat kunde nå og vi har virkelig fått merke gevinstene. selve EUs AI act er alt for streng og gjør Europa handicapped i konkurransekraft, nesten som å se noe fra en tegnefilm. Anonymkode: fd376...1c7
AnonymBruker Skrevet i går, 15:47 #17 Skrevet i går, 15:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan AI erstatte DIN jobb? Hvorfor evt ikke! Og hva er din jobb? Jeg er renholder i barnehagen og slik det er nå vil ikke AI kunne erstatte meg enda, dessverre. Anonymkode: c157d...bef Det går mot krig eller borgerkrig når AI har ødelagt mange nok jobber. Det har ingenting å si om din jobb er "trygg fra AI". Det er som er interessant å påpeke er at man anser AI som en trussel, noe den absolutt er. Selv om du har jobb i en barnehage, så kan man ikke ignorere arbeidsløse mennesker i et samfunn som er desperate etter et anstendig, middelklasse liv og vil lett la seg radikalisere politisk sett når desperasjonen har nådd nye nivåer etter hvert. Arbeidsløse mennesker er også et problem for de som har jobb i barnehagen, fordi hvis du skulle bli syk eller noen mener at du ikke gjør "god nok jobb", så står plutselig 500 stykk arbeidssøkere utenfor barnehagen som vil ta over jobben din. Som uansett betyr at man kan degradere din jobb og dine arbeidsforhold fordi 500 stykk står utenfor på parkeringsplassen og er klare for å levere inn sin CV og søknad når eller hvis du ikke "duger" lenger. Du er med så langt? Niceee 😂 Anonymkode: 4c5e9...430 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:49 #18 Skrevet i går, 15:49 Nei, jeg jobberpå flyplass og håndterer både bagasje, innsjekk og alle mulige forespørsler. Anonymkode: d14a8...3e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå