Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke en vanskelig problemstilling, selv om det finnes noen som ikke synes det er like selvsagt. 

Det er ikke mange som blir værende med en som er anklaget for vomdtelt, og det er absolutt ikke mange menn som mener ett voldtektsoffer er utro. Ja, de finnes de også, men når du sier at det er en vanskelig problemstilling, så får du det til å fremstå som det er vanlig at voldtektsoffer blir anklaget for utroskap. 

Det finnes noen som mener slag og klaps er akseptabel barneoppdragelse, vil du påstå det er en vanskelig problemstilling om hvorvidt vold er en akseptert del av barneoppdragelse? 

Det finnes flere som mener det er greit å kjøre i fylla, men for de aller fleste så er det ikke en vanskelig problemstilling om man skal sette seg bak rattet eller ikke etter en fest. 

Anonymkode: 77a66...754

Det kan faktisk være en vanskelig problemstilling. Jeg ble voldtatt av kjæresten til en venninne, og hun forsvarte han i retten. Og selv etter dommen kom, og han måtte sone.

Jeg klarer ikke skjønne hvordan hun kunne støtte ham, og hvorfor hun ble hos han i flere år etterpå. Samtidig er det nok en virkning av vold (aner ikke om han var fysisk), men det var garantert psykisk vold. Sammen med at han nok hadde klart innprente at hun ikke kunne få noe bedre. 

Anonymkode: 58e23...f14

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvis du finner ut at mannen din har voldatt en annen kvinne. Selvsagt er voldtekten verst og noe rettsamfunnet tar seg av. Men anser du at han har vært utro i tillegg? 

Anonymkode: 74412...6ad

Det å finne ut at mannen hadde voldtatt, hadde vært så altoverskyggende jævlig at tanken om utroskap nok ikke hadde streifet meg.

Anonymkode: 3eb05...83e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det å finne ut at mannen hadde voldtatt, hadde vært så altoverskyggende jævlig at tanken om utroskap nok ikke hadde streifet meg.

Anonymkode: 3eb05...83e

Enig. Ville puttet følelsen mer i bås med om jeg hadde funnet ut at han hadde banket en kvinne, enn følelsen av å bli bedratt. Utroskap kunne jeg tilgitt, at han var i stand til å skade på den måten- aldri.

• Liker 1
Skrevet
Pingvinen skrev (19 timer siden):

Ja absolutt, og hundre ganger verre. Han blir umiddelbart er eks

Du hadde ikke anmeldt han og? 

Skrevet

Selvfølgelig er det også utroskap, men jeg hadde driti langt i den utroskapen hvis de viste seg at han var en voldtekstmann!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

At hun har godtatt at han voldtar? Hva slags tanke er det i du hele tatt å tenke?

Anonymkode: 57986...fba

Så er det jo utroskap? 
Det finnes gærne folk, men i de aller fleste tilfeller er voldtekt også utroskap. 

Anonymkode: c0e86...378

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Du hadde ikke anmeldt han og? 

Er ikke det opp til den fornærmede? Og stille som vitne eventuelt ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så er det jo utroskap? 
Det finnes gærne folk, men i de aller fleste tilfeller er voldtekt også utroskap. 

For den som voldtar anses voldtekt som en seksuell handling.

Mens for den som blir voldtatt så er det tortur. En som voldtas utsettes for tvang, smerter og skade uten at det har et mikroskopisk fnugg med kåtskap eller nytelse å gjøre. Det er bare et svart helvete hvor man misbrukes.

Anonymkode: da3a6...ad6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er ikke det opp til den fornærmede? Og stille som vitne eventuelt ja. 

Vet ikke... Om du var vitne til det kunne du jo anmeldt fordi du så en kriminell handling ble gjort? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så er det jo utroskap? 

Hvem bryr seg om det er utroskap eller ikke? Er jo som å spørre om det er utroskap å ha drept en person

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...