Pippi Lotta Skrevet i går, 12:54 #21 Skrevet i går, 12:54 Altså poenget er jo at han er en voldtektsman.... Betyr det noe om han er utro da? 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:57 #22 Skrevet i går, 12:57 Det kan sikkert kalles utroskap, men det er i bunn og grunn ubetydelig når mannen har begått voldtekt. For meg er det like umoralsk og grusomt som å banke ett barn. Det hadde vært forferdelig og 10 ganger verre å få vite om enn utroskap. Samtidig så er det nok en liten del av meg som hadde vært lettet over at han valgte å voldta en annen kvinne og ikke meg... Anonymkode: 24c74...459 3 1
Pingvinen Skrevet i går, 13:03 #23 Skrevet i går, 13:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du finner ut at mannen din har voldatt en annen kvinne. Selvsagt er voldtekten verst og noe rettsamfunnet tar seg av. Men anser du at han har vært utro i tillegg? Anonymkode: 74412...6ad Ja absolutt, og hundre ganger verre. Han blir umiddelbart er eks 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:07 #24 Skrevet i går, 13:07 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Forferdelig ❤️ Tror du at du tørr å anmelde det en dag? Er ikke sikkert de tar din sak opp, men når han begår mot fler og om de også sier ifra, så kan han på sikt bli tatt. Men jeg vet, det er ikke nok rettferdighet rundt overgrep. En dag må det bli det. Anonymkode: 28acb...ba4 Dette skjedde i 2001. Men jeg glemmer det aldri. Turte ikke anmelde fordi jeg kjente noen som jobbet der i politiet. Men jeg snakket med de som jobber med slike saker nå. Fordi jeg aldri glemmer det. De sa at det blir aldri foreldet så jeg kan anmelde når jeg vil. Selv om det blir henlagt blir der ikke avvist. Jeg vurderer det uansett. For da blir det registrert. Tenk om han har gjort det flere ganger eller gjør det igjen. Det er det jeg tenker på. Jeg var også mindreårig (under 16). Anonymkode: 81e7f...0fa 6
AnonymBruker Skrevet i går, 13:10 #25 Skrevet i går, 13:10 Ser svarene her, og de bør være selvsagte. Man hiver ut mannen og håper han blir fengslet! Men likevel så vet vi at det er kvinner som blir værende og t.o.m støtter kjæresten / mannen sin ved en påstått voldtekt. For det er jo nettopp det. Slike saker er ofte ord mot ord. Og jeg tror de færreste kvinner er villig til å innse at deres kjæreste / mann hadde vært i stand til å gjøre noe sånt. Samtidig, hvis i ser det fra motsatt side, om du som kvinne har blitt voldtatt, så er det dessverre noen menn som tenker at du egentlig bare har vært utro, men skylder på at du ble voldtatt. Så litt vanskeligere problemstilling kanskje enn man opprinnelig skulle trodd, dessverre. Anonymkode: 6152d...6f7 1
Maleficenta Skrevet i går, 13:11 #26 Skrevet i går, 13:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du finner ut at mannen din har voldatt en annen kvinne. Selvsagt er voldtekten verst og noe rettsamfunnet tar seg av. Men anser du at han har vært utro i tillegg? Anonymkode: 74412...6ad Utroskap eller ikke i denne sammenhengen blir jo så bagatellmessig at det har ingen betydning i denne sammenhengen. Det at han hadde vært tilbøyelig til å voldta noen hadde vært så sykt at det... 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #27 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du finner ut at mannen din har voldatt en annen kvinne. Selvsagt er voldtekten verst og noe rettsamfunnet tar seg av. Men anser du at han har vært utro i tillegg? Anonymkode: 74412...6ad Han har vært utro og gjort noe helt sykt som ALDRI hadde blitt tilgitt. Heldigvis har ikke jeg en slik mann! Ett nei er et nei! Anonymkode: 40c97...0d0
AprilLudgate Skrevet 22 timer siden #28 Skrevet 22 timer siden Nei, voldtekt handler ikke om gjensidig samtykkende sex eller sex i det hele tatt. Så begrepet utroskap hadde jeg ikke tenkt nei.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #29 Skrevet 22 timer siden Han er jo utro når han har sex med en annen - helt uavhengig av om det er samtykkende sex eller ikke. Anonymkode: 3985d...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #30 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser svarene her, og de bør være selvsagte. Man hiver ut mannen og håper han blir fengslet! Men likevel så vet vi at det er kvinner som blir værende og t.o.m støtter kjæresten / mannen sin ved en påstått voldtekt. For det er jo nettopp det. Slike saker er ofte ord mot ord. Og jeg tror de færreste kvinner er villig til å innse at deres kjæreste / mann hadde vært i stand til å gjøre noe sånt. Samtidig, hvis i ser det fra motsatt side, om du som kvinne har blitt voldtatt, så er det dessverre noen menn som tenker at du egentlig bare har vært utro, men skylder på at du ble voldtatt. Så litt vanskeligere problemstilling kanskje enn man opprinnelig skulle trodd, dessverre. Anonymkode: 6152d...6f7 Det er ikke en vanskelig problemstilling, selv om det finnes noen som ikke synes det er like selvsagt. Det er ikke mange som blir værende med en som er anklaget for vomdtelt, og det er absolutt ikke mange menn som mener ett voldtektsoffer er utro. Ja, de finnes de også, men når du sier at det er en vanskelig problemstilling, så får du det til å fremstå som det er vanlig at voldtektsoffer blir anklaget for utroskap. Det finnes noen som mener slag og klaps er akseptabel barneoppdragelse, vil du påstå det er en vanskelig problemstilling om hvorvidt vold er en akseptert del av barneoppdragelse? Det finnes flere som mener det er greit å kjøre i fylla, men for de aller fleste så er det ikke en vanskelig problemstilling om man skal sette seg bak rattet eller ikke etter en fest. Anonymkode: 77a66...754
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #31 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette skjedde i 2001. Men jeg glemmer det aldri. Turte ikke anmelde fordi jeg kjente noen som jobbet der i politiet. Men jeg snakket med de som jobber med slike saker nå. Fordi jeg aldri glemmer det. De sa at det blir aldri foreldet så jeg kan anmelde når jeg vil. Selv om det blir henlagt blir der ikke avvist. Jeg vurderer det uansett. For da blir det registrert. Tenk om han har gjort det flere ganger eller gjør det igjen. Det er det jeg tenker på. Jeg var også mindreårig (under 16). Anonymkode: 81e7f...0fa Jeg tenker du skal anmelde. Selvsagt vil dette ramme hans forhold. Det å voldta et barn under 15 år... Ja. Er han slik, så kan det ha skjedd flere ganger. Og du er så mye verd, helt unik, og skal ikke måtte gå å bære på dette alene. Om ikke annet, så plasserer du skyld, og det kan være godt for deg og hjelpe deg å komme videre. Anonymkode: 21d6c...402 1 1 1
agurkskurk Skrevet 15 timer siden #32 Skrevet 15 timer siden blasfeminist skrev (8 timer siden): Fra overskriften trodde jeg du mente om man hadde vært utro om man hadde blitt voldtatt. Svaret på det du lurer på er jo åpenbart. Stiller meg bak denne. For å svare konkret: Er man offer for voldtekt, har man såklart ikke vært utro Har man voldtatt, så har man såklart vært utro, men da har de også gjort noe betydelig mer motbydelig enn å være utro, som er et større problem enn utroskap etter min mening. 1 1
Rotemor Skrevet 15 timer siden #33 Skrevet 15 timer siden Utroskap er temmelig underordnet den problemstillingen. Hvem bryr seg om det lenger da? 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #34 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis du finner ut at mannen din har voldatt en annen kvinne. Selvsagt er voldtekten verst og noe rettsamfunnet tar seg av. Men anser du at han har vært utro i tillegg? Anonymkode: 74412...6ad Ville først og fremst sett på mannen som en voldtektsmann. Det er en dealbreaker nok til å være revnende likegyldig til om hvorvidt det anses som utroskap eller ei. Anonymkode: e0a12...f44 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #35 Skrevet 13 timer siden Hun: "Fy faen, du har vært utro!" Han: "Nehei!! Jeg gjorde det mot hennes vilje! " Hun: "Åja, puh! Elsker deg 😘 Skal vi stikke på kino i kveld? " Anonymkode: fc405...27a
Flintis Skrevet 13 timer siden #36 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis du finner ut at mannen din har voldatt en annen kvinne. Selvsagt er voldtekten verst og noe rettsamfunnet tar seg av. Men anser du at han har vært utro i tillegg? Anonymkode: 74412...6ad Hva er å finne ut, er han domfelt? Eller sier hun at han har voldtatt henne eller er det et rykte som går.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #37 Skrevet 11 timer siden Dette er kanskje hardt, og jeg regner med dette er et hypotetisk spørsmål. Men jeg mener oppriktig at hvis en kvinne får vite mannen hennes har voldtatt noen og i det hele tatt tar en vurdering på om det også er utroskap så er det noe veldig galt med vedkommende. Anonymkode: dc9fb...5f1 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #38 Skrevet 10 timer siden For min del er voldtekt vold, ikke sex, så jeg tror ikke jeg hadde tenkt på om det var utroskap. Anonymkode: d54a4...5ff
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #39 Skrevet 10 timer siden Det blir en rar tanke, om voldtekt også er utroskap. Er vel mest å være "utro" fra det å være et sunt og ordentlig menneske, i så fall? Det er mye verre enn å være utro, det kan ikke sammenliknes en gang. Forholdet vårt hadde uansett vært over. Ikke bare over, men jeg hadde aldri kunnet se på det forholdet likt igjen. Tok han noen med tvang og vold og så kom hjem til senga mi? Får lyst til å kaste opp bare ved tanken. Håper han hadde blitt anmeldt og dømt. Anonymkode: c8d8d...8a6
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #40 Skrevet 8 timer siden Fullstendig absurd spørsmål. Driter vel beint i om det er utroskap, han har voldtatt noen! Det er jo en milliard ganger verre. Utroskap kunne jeg fint tilgitt, men en voldtektsmann er jo helt hinsides uaktuelt å være sammen med. Forstår ikke tankegangen bak å stille det spørsmålet engang. Så dersom han hadde drept noen da, så hadde du vært mest opptatt av om han så henne naken først eller om hun var pen eller noe? "Neida kjære, jeg knivstakk henne uten å gå over noen grenser". Anonymkode: 486db...229
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå