AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Det er noen utsatte kommuner … https://www.nettavisen.no/nyheter/uforetrygd-i-din-kommune-se-de-enorme-forskjellene-i-norge/s/5-95-3201616 Anonymkode: e9c72...45c 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Gammelt nytt. Anonymkode: 76a93...96c 3
Ulven99 Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Så utrolig mange uføretråder det er her på forumet! Og det opprettes bare fler og fler.. 7 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Ulven99 skrev (1 minutt siden): Så utrolig mange uføretråder det er her på forumet! Og det opprettes bare fler og fler.. Det er et tema som engasjerer bredt. Både antallet uføre og systemet som produserer uføre. Anonymkode: 76a93...96c 5 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Burde engasjere mer at 1 av 3 kvinner opplever vold og seksualisert vold minst 1 gang i livet. At 80 prosent av alle anmeldte voldtekter blir henlagt. At minst 1 av 5 kvinner opplever voldtekt, og her er det store mørketall. Men her sitter vi atter en gang og diskuterer uføretrygdede.. Anonymkode: e2234...a0a 19 18
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Ting jeg tror hjelper - Sjekke vitaminene til dem som sliter mentalt. Om noe er i ubalanse, for om ja kan det kanskje bedres noe for dem om det rettes opp. (Her er jeg nå, har fått litt bedring selv om jeg ikke er frisk. Får se hvor mye bedre det blir når lagrene fylles opp. Har fått litt mer kontroll for frukten for mat og ocd) - Hjelpe dem som er pille pasienter, hvor de gjennom legen er avhengig av medisiner de ikke egentlig trenger, som gjør dem ute av stand til å fungere greit. - Rett medisin til alle som lider der medisinen deres ikke støttes av staten og lignende. - Forskning der det ikke er en kur. Mer penger til forskning. - Bedre kontakt mellom helse, psykologi, forskning, ernæring, fysioterapi og lignende. Alle slike ulike etater som kanskje kunne funnet flere svar har det blitt kommunisert bedre. - Nav og veien ut i jobb/ utprøving. Det er vanskelig for dem å finne steder folk kan testes. Mange havner mellom stolene. - Psykologer prate mer med pasientene under kartlegging av mulig diagnose, for firkantet system og høy mulighet for feil diagnose. Kanskje. Jeg opplevde det. De misforsto meg. Det er noen feiltolkninger av folk hvor de kan misforstå deg på måter du nesten må forutse selv for å beskytte deg fra det. Men hvordan vite før du vet? Det er vanskelig. Mange er unge når de er til psykolog å det er kun tilfeldig at jeg vet de misforsto meg nå, fordi jeg har en assosierende tenke stil å de har en tendens til å fordømme det som i gata til vrangforestillinger fordi de tenker det er uorganiserte tanker. Men det er jo ikke det. En del med kvinnelig adhd kan feil diagnoseres her. - Psykologer og leger ha litt mer kunnskap om medisinering, for mange blir feilaktig satt på medisin. Anonymkode: f4295...b4e 1 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Burde engasjere mer at 1 av 3 kvinner opplever vold og seksualisert vold minst 1 gang i livet. At 80 prosent av alle anmeldte voldtekter blir henlagt. At minst 1 av 5 kvinner opplever voldtekt, og her er det store mørketall. Men her sitter vi atter en gang og diskuterer uføretrygdede.. Anonymkode: e2234...a0a Helt enig! Og kanskje er det noe relatert til uføre også, om noen har ptsd. Anonymkode: f4295...b4e 7 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Er ufør, bor i en kommune som har mange uføre. Hus er billigere her. Vil man eie når inntekten reduseres med 34%, så er det lurt å flytte der boliger er billigere. Anonymkode: 67813...b26 6 5
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Ulven99 skrev (22 minutter siden): Så utrolig mange uføretråder det er her på forumet! Og det opprettes bare fler og fler.. Trådene er populære fordi mange av oss kjernebrukere på KG er uføre, elleri løpet mot å bli det. Anonymkode: ab57b...3ab 1 5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Burde engasjere mer at 1 av 3 kvinner opplever vold og seksualisert vold minst 1 gang i livet. At 80 prosent av alle anmeldte voldtekter blir henlagt. At minst 1 av 5 kvinner opplever voldtekt, og her er det store mørketall. Men her sitter vi atter en gang og diskuterer uføretrygdede.. Anonymkode: e2234...a0a Har du laget en tråd om disse kvinnene? Om ikke, hvorfor er du her og klager over dette? Anonymkode: 76a93...96c 1 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Jeg kommer nok til å bli dels ufør etter en alvorlig skade på jobb. Jeg har lenge levd i fornektelse, tenkt at det blir bedre, men så innser du når det har gått 7 år og ting har ikke blitt bedre😢 Anonymkode: 19069...b67 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden Mest interessant er at bare 17% av de uføretrygdede har en bachelor eller mer. Noen gir lettere opp enn andre. Anonymkode: ceb4e...d67 2 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mest interessant er at bare 17% av de uføretrygdede har en bachelor eller mer. Noen gir lettere opp enn andre. Anonymkode: ceb4e...d67 Hvor mange har en master? Anonymkode: 76a93...96c 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mest interessant er at bare 17% av de uføretrygdede har en bachelor eller mer. Noen gir lettere opp enn andre. Anonymkode: ceb4e...d67 Har kun fagbrev, så de 30 årene jeg hadde i arbeid, eller de som ikke har tatt utdanning gjør at man gir opp lett? Utdanning sier ingenting om når man ga opp, elller om man har gitt opp. Anonymkode: 67813...b26 5 8
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har kun fagbrev, så de 30 årene jeg hadde i arbeid, eller de som ikke har tatt utdanning gjør at man gir opp lett? Utdanning sier ingenting om når man ga opp, elller om man har gitt opp. Anonymkode: 67813...b26 Utdanning har nok en del å si. Da har folk vist ansvar tidlig og tjener også mer. Lavtlønnede som tjener knapt over uføretrygd er det naturlig å tenke lettere gir opp … Anonymkode: e9c72...45c 2 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Burde engasjere mer at 1 av 3 kvinner opplever vold og seksualisert vold minst 1 gang i livet. At 80 prosent av alle anmeldte voldtekter blir henlagt. At minst 1 av 5 kvinner opplever voldtekt, og her er det store mørketall. Men her sitter vi atter en gang og diskuterer uføretrygdede.. Anonymkode: e2234...a0a Men dette koster jo ikke like mye skattekroner som de uføre i landet.... Fullstendig usammenlignbart!!!! Anonymkode: 52bb5...e96 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Skrevet 20 timer siden Ulven99 skrev (1 time siden): Så utrolig mange uføretråder det er her på forumet! Og det opprettes bare fler og fler.. Så er det utrolig mange uføretrygdede her inne også da. Det gir jo mening, fellesskap og god tid til å henge på forumet. Anonymkode: edeb2...b38 3 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Burde engasjere mer at 1 av 3 kvinner opplever vold og seksualisert vold minst 1 gang i livet. At 80 prosent av alle anmeldte voldtekter blir henlagt. At minst 1 av 5 kvinner opplever voldtekt, og her er det store mørketall. Men her sitter vi atter en gang og diskuterer uføretrygdede.. Anonymkode: e2234...a0a Absolutt! Eller 87000 som blir mobbet på arbeidsplassen. Mobbing er helseskadelig, det er nok ikke få som har falt ut av arbeidsplassen pga mobbing. Men dette er mye mindre interessant å snakke om enn de uføre... Hva blir man mest provosert av? Svaret sier noe om hvilken person man er. Anonymkode: 485ae...1f6 4 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #20 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men dette koster jo ikke like mye skattekroner som de uføre i landet.... Fullstendig usammenlignbart!!!! Anonymkode: 52bb5...e96 Det bør. Det er dyrt å fengsle noen og ta vare på ofre for overgrep, barnevern osv siden mange av ofrene er barn og overgriperne foreldre. Samme med politiet trenger mer økonomisk støtte og opprustning, vi trenger å pusse opp fengsler og bygge flere. Mange slipper fri av økonomiske grunner tror jeg. Norge vet de ikke har råd eller plass til alle overgriperne i fengsel. Anonymkode: f4295...b4e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå