Gå til innhold

Temu: hvor går grensa?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aldri handlet på temu, ikke skal jeg skal jeg heller. Har sett såkalte temu-hauls på YouTube da og gud bedre, så mye ræl folk kjøper! 

Anonymkode: 3d81a...cc7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2026 den 8.54):

Ingen elektriske ting, ingenting til ansikt eller øyne (inkl solbriller), ikke klær, og ikke kjøkkenredskaper eller kopper, ikke smykker. Blir mest dekor eller hobby produkter faktisk. Men i størst mulig grad forsøker jeg å unngå å handle på temu. 

Anonymkode: 25070...402

Å unngå å handle på Temu er faktisk ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg har klart meg i alle år uten, og lever fortsatt. 

Anonymkode: e2af5...f18

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kjøpte sticker til bankkortet en gang. Aldri noe annet, vil ikke handle på den søplesiden 🙂

Skrevet

Handlet en god del klær fra SHEIN og var veldig fornøyd med kvaliteten! Myke gode musselin plagg, dongeri klær til guttungen og er nøye. 
tenker at som alle andre steder kan man finne bra og dårlige ting. 

kjøote også voks til å vokse øyenbrynene og jeg får fort reaksjoner av det meste: har brukt den helt uten problemer eller reaksjoner og bruker den i ansiktet. Ikke sett lignende produkt i Norge med penn føring. 
kjøpt sofa cover også. Hvorfor skal jeg betale 900 for syntetisk teppe på kid når jeg kan kjøpe akkurat samme for 250 kroner på temu eller SHEIN? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2026 den 8.50):

Jeg kjøper mye,men ikke sminke,kremer,ting til håret etc. Prøver å holde meg unna elektriske ting 

Anonymkode: 14000...1e9

Ting til håret? Har kjøpt hårstrikk...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2026 den 8.44):

De fleste har nok kjøpt noe fra Temu. Hva kjøpte dere og hvor går grensa? Hva hadde dere aldri kjøpt derifra?

Anonymkode: 78df2...68a

Jeg har aldri handlet der, og skal heller ikke. 

Anonymkode: 3a174...c37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Handler ingenting som skal være på eller nær kroppen. Hovedsakelig har jeg handlet to ting, Halloween dekorasjoner og skuffedelere. Samme kvalitet som om jeg skulle kjøpt det fra hvilken som helst annen nettbutikk. 

Anonymkode: 2804f...865

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har nok kjøpt noe fra Temu. Hva kjøpte dere og hvor går grensa? Hva hadde dere aldri kjøpt derifra?

Mye, men ALDRI ting til ansikt og kremer til kropp osv  ,elektriske ting, ting tll dyrene mine eller til håret.

Anonymkode: 52c95...8f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt noen wallstickers til barnerom derfra. 
Ville aldri kjøpt hudpleie, hårpleie, klær eller elektronikk derfra. 

Anonymkode: 128ca...77f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri handlet på Temu. Hva skulle jeg liksom kjøpt der?

Anonymkode: 08c22...d19

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper ikke sminke eller noe som skal på huden, kjøper ikke elektriske ting, kjøper ikke noe som mat skal oppbevares i.

Jeg kjøper klær, sko, små duppeditter som vi ikke har i Norge som f.eks persiennevasker etc.

Anonymkode: 10874...427

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2026 den 9.05):

Gikk over streken i sommer og kjøpte noen sommerplagg, tenkte det er uansett veldig få bruk per plagg, og økonomien er usikker. Kvaliteten var fæl, de bruker foto av kvalitetsplagg og får sydd lignende modeller i plaststoffer som kjennes som å kle seg i polyester dusjforheng og som ser ut og draperer som dusjforheng. Det var ren svindel på nær samtlige plagg, og føltes ikke bra å bidra til produksjon og frakt verden rundt av rent søppel. Varene hadde gode reviews, overhode ikke til å stole på. 

Anonymkode: cae94...348

Du kan velge Bomull og kun kjøpe det. Koster litt mer.
Hvis du ikke aktivt velger det, så er det meste polyester, elestan osv.

AnonymBruker
Skrevet
Fossegrimen skrev (På 18.8.2026 den 9.07):

Eg kjøper ikkje frå Temu i det heile. Dei er verkeleg alt som er gale med moderne forbruk: dårlege, billege forbruksvarer, frakta jorda rundt, proppfullt med giftstoffar, og dessutan med ein app som er laga for å etterlikne dataspel for å få folk til å kjøpe meir søppel.

Skriv heller under på kampanjen mot dei: https://www.framtiden.no/kampanjer/temu 

Patetisk.

AnonymBruker
Skrevet

Handler ikke fra Temu og lignende nettbutikker. For meg handler det om usikkerhet rundt arbeidsforhold. Hadde prisene vært høyere og jeg hadde hatt garantier for at de som jobbet fikk en anstendig lønn, kunne jeg sikkert ha handlet noe. Det at noe er billig veier ikke opp noe som helst mtp lite innsyn i arbeidsforhold osv. 

Anonymkode: c2f63...002

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Patetisk.

Grin da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har nok kjøpt noe fra Temu

Kan jeg få se kildene dine her? Jeg kjenner ingen som jeg vet har handlet fra Temu. Det finnes ingenting av verdi hos Temu.

Anonymkode: 0af2f...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan velge Bomull og kun kjøpe det. Koster litt mer.
Hvis du ikke aktivt velger det, så er det meste polyester, elestan osv.

Og så kan du stole på alt som står der :P

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2026 den 23.31):

Å handle på Temu er litt som å se alle advarslene, høre om miljøgifter og ulovlige produkter – og likevel tenke: «Jaja, men denne plastdingsen koster bare 9 kroner!»

For det krever en helt spesiell kombinasjon av uvitenhet, selvopptatthet og dårlig impulskontroll å fylle hjemmet med ting du ikke trenger, bare fordi appen har blinkende rabatter og et digitalt lykkehjul. «Jeg vet at det er dårlig for miljøet, men jeg sparte jo 38 kroner!» 

Miljødirektoratets kontroll fant blant annet at 8 av 13 undersøkte Temu-produkter inneholdt farlige stoffer over tillatte grenseverdier. «But who cares liksom….»

Anonymkode: 78639...f5b

Det skjer i norske butikker også, de testet barnesminke for noen år siden. Det ble funnet ulovlige stoffer i flere av produktene. Det er ikke slik at alle varer blir tester, og bedriftene som produserer produktene bryr seg sikkert mer om pengene, for det er vel lite sannsynlig de ikke visste hva produktene inneholdt og at det var ulovlige ingredienser eller mengden av ingrediensen er ulovlig. 

Så spørs det vel om straffen er høy nok til at det er verdt risikoen på å satse på at en ikke blir tatt. 

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/test-av-barnekosmetikk-ikke-ett-produkt-far-godkjent/

https://www.nrk.no/norge/mattilsynet-fant-ulovlige-stoffer-i-sminke-for-barn-1.16613506

Anonymkode: b1cf4...037

AnonymBruker
Skrevet

Handler ikke fra Temu og lignende nettbutikker. For meg handler det om usikkerhet rundt arbeidsforhold. Hadde prisene vært høyere og jeg hadde hatt garantier for at de som jobbet fikk en anstendig lønn, kunne jeg sikkert ha handlet noe. Det at noe er billig veier ikke opp noe som helst mtp lite innsyn i arbeidsforhold osv. 

Anonymkode: c2f63...002

Handler du på h&m, cubus eller lignende?

De er jo gang på gang tatt i at arbeidsforholdene ikke er gode. 

Vil egentlig regne med det samme gjelder kjeder som Nille, Europris osv også.

Anonymkode: b1cf4...037

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skjer i norske butikker også

men i mye mindre grad, sjansen er mindre, og ansvaret er ikke ditt om noe skulle skje!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...