Gå til innhold

Temu: hvor går grensa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De fleste har nok kjøpt noe fra Temu. Hva kjøpte dere og hvor går grensa? Hva hadde dere aldri kjøpt derifra?

Anonymkode: 78df2...68a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper mye,men ikke sminke,kremer,ting til håret etc. Prøver å holde meg unna elektriske ting 

Anonymkode: 14000...1e9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjøper mye,men ikke sminke,kremer,ting til håret etc. Prøver å holde meg unna elektriske ting 

Anonymkode: 14000...1e9

Samme her....

Anonymkode: 9e929...098

Skrevet

Ingen elektriske ting, ingenting til ansikt eller øyne (inkl solbriller), ikke klær, og ikke kjøkkenredskaper eller kopper, ikke smykker. Blir mest dekor eller hobby produkter faktisk. Men i størst mulig grad forsøker jeg å unngå å handle på temu. 

Anonymkode: 25070...402

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kjøpt ting til håret, har noen sånne brikker til å ha under kaffekrus, har heklekroker og strikkepinner.

Anonymkode: f2996...1a1

Skrevet

jeg har kjøpt klær og ting til hjemmet som kurver, kroker til julestrømpe, putetrekk

jeg ville ikke kjøpt ting til sønnen min eller gaver det syns jeg ikke passer seg

Anonymkode: c0652...f64

Skrevet

Bryr meg null og niks om det er derfra eller fra andre butikker. Jeg kjøper der det er billigst.

Anonymkode: d5381...047

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper ikke elektriske ting, ikke klær eller smykker, og ikke noe til matlaging. 

Anonymkode: d17d5...292

Skrevet

Har kjøpt handlenett. Jeg har ikke funnet den type nett noen andre plasser. Er veldig liten men blir stor når jeg putter varer i den og sterk. Så jeg elsker å ha den i veska slik at når jeg er ute og handler så rommer den det meste jeg handler. Har kjøpt hanskeholder til å henge på veska. Bare sånn små nips til veska.

Anonymkode: 159a0...bea

Skrevet

Gikk over streken i sommer og kjøpte noen sommerplagg, tenkte det er uansett veldig få bruk per plagg, og økonomien er usikker. Kvaliteten var fæl, de bruker foto av kvalitetsplagg og får sydd lignende modeller i plaststoffer som kjennes som å kle seg i polyester dusjforheng og som ser ut og draperer som dusjforheng. Det var ren svindel på nær samtlige plagg, og føltes ikke bra å bidra til produksjon og frakt verden rundt av rent søppel. Varene hadde gode reviews, overhode ikke til å stole på. 

Anonymkode: cae94...348

• Nyttig 3
Skrevet

Eg kjøper ikkje frå Temu i det heile. Dei er verkeleg alt som er gale med moderne forbruk: dårlege, billege forbruksvarer, frakta jorda rundt, proppfullt med giftstoffar, og dessutan med ein app som er laga for å etterlikne dataspel for å få folk til å kjøpe meir søppel.

Skriv heller under på kampanjen mot dei: https://www.framtiden.no/kampanjer/temu 

• Liker 20
Skrevet

Handler heller aldri på Temu, aldri gjort. Har en sterk interesse for å vite hva tinga mine er laget av, hvem som har laga dem + levetid og hvordan de kan repareres og til slutt resirkuleres.

Anonymkode: d65ac...1e7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri handlet der og kommer ikke til å gjøre det. 

• Liker 7
Skrevet
male32 skrev (5 minutter siden):

Aldri handlet der og kommer ikke til å gjøre det. 

Samme her

• Liker 6
Skrevet

Jeg har kjøpt gavelapper til jul og gaveposer. Fant noen spesielle der som jeg ikke har klart å oppdrive i Norge. Har også kjøpt noen hårstrikk.

Ellers er det ikke så mye jeg ønsker å kjøpe derfra. Ting til å ha rett på kroppen som klær, kremer osv er uaktuelt. Det samme med ting man spiser/drikker av. Og elektrisk er fullstendig no go. Og da gjenstår jo ikke veldig mye?

Er egentlig ikke fan av Temu, Ali Express og den type sider, men de gaveposene falt jeg for :)

Anonymkode: 9c14d...95d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Handler heller aldri på Temu, aldri gjort. Har en sterk interesse for å vite hva tinga mine er laget av, hvem som har laga dem + levetid og hvordan de kan repareres og til slutt resirkuleres.

Anonymkode: d65ac...1e7

Enig her. Aldri handlet på Temu eller Shein, og har ingen planer om å begynne med det heller. Det har for øvrig ikke vært noe stort offer eller noe jeg har måttet tenke mye på før jeg tok et standpunkt. Jeg vil ikke fylle huset mitt med «billig ræl», så det har aldri fristet med noe derfra. Vil heller kjøpe færre ting, men av god kvalitet. 

• Liker 4
Skrevet
Fossegrimen skrev (10 timer siden):

Eg kjøper ikkje frå Temu i det heile. Dei er verkeleg alt som er gale med moderne forbruk: dårlege, billege forbruksvarer, frakta jorda rundt, proppfullt med giftstoffar, og dessutan med ein app som er laga for å etterlikne dataspel for å få folk til å kjøpe meir søppel.

Skriv heller under på kampanjen mot dei: https://www.framtiden.no/kampanjer/temu 

Takk for link - Signert! 

Anonymkode: 9cdfa...063

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for link - Signert! 

Anonymkode: 9cdfa...063

Jeg har også signert, aldri kjøpt noe fra Temu, og kommer heller aldri til å gjøre det!

Anonymkode: 89b90...25f

• Liker 5
Skrevet

Temu er ikke én butikk, men en markedsplass, omtrent som Amazon Marketplace, eBay, AliExpress og Trendyol, hvor svært mange forskjellige selskaper kan selge varene sine. En stor del av selgerne på Temu er kinesiske produsenter og forhandlere. Mange norske butikker kjøper også varer fra kinesiske produsenter og leverandører, men varene selges naturligvis til en langt høyere pris når de går gjennom importører, grossister og norsk detaljhandel.

Det betyr ikke at alt på Temu er av samme kvalitet, men det blir også feil å omtale «Temu-varer» som om Temu var én produsent som laget alle varene selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Handler ikke på verken Temu eller Shein. Annonsene derfra dukker av og til opp når jeg googler noe, men i mine øyne eksisterer de ikke. Bare helt utelukket.

Anonymkode: b1fb6...a88

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...