Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 21:10 #21 Skrevet tirsdag kl. 21:10 Jeg har aldri handlet fra Temu og kommer aldri til å handle derfra heller. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:11 #22 Skrevet tirsdag kl. 21:11 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Gikk over streken i sommer og kjøpte noen sommerplagg, tenkte det er uansett veldig få bruk per plagg, og økonomien er usikker. Kvaliteten var fæl, de bruker foto av kvalitetsplagg og får sydd lignende modeller i plaststoffer som kjennes som å kle seg i polyester dusjforheng og som ser ut og draperer som dusjforheng. Det var ren svindel på nær samtlige plagg, og føltes ikke bra å bidra til produksjon og frakt verden rundt av rent søppel. Varene hadde gode reviews, overhode ikke til å stole på. Anonymkode: cae94...348 Lurt å se på reviews og eventuelle bilder som kunder har lagt ut om varen før man kjøper, da finner man fort ut som kvaliteten er rævva eller ikke. Anonymkode: f2996...1a1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:13 #23 Skrevet tirsdag kl. 21:13 Har kjøpt sånne organiserings-bokser til å ha inne i skuffer, klistremerker med refleks, kroker til vogna, pakkekuber, div greier i reisestørrelse, dobbeltsidig teip, div kroker og oppheng og organizer-kurv til bleier og kremer. Har også kjøpt litt diverse hobbyting som tørkestativ til pensler, reisefutteral til pensler, musematte. Beskyttelsestrekk til å ha under bilstolen i bilen. Ja egentlig en del småstæsj. kjøper ikke produkter man skal ha på/inntil kroppen. Dvs ikke kosmetikk eller lignende, heller ikke klær. Eller oppbevaring av mat. Anonymkode: 87548...767
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:16 #24 Skrevet tirsdag kl. 21:16 Ingen verdens ting. Ja, i mange tilfeller er det sikkert mye det samme som kinesiskproduserte varer i norske butikker. Men salg gjennom norske butikker krever kvalitetssikring og godkjenning som ikke varer man bestiller fra Temu må gjennom, og noen står til ansvar for innholdet. Det er beviselig i snitt langt mer helseskadelig dritt i Temu-varer enn i de andre «kinavarene» Temu-entusiastene påstår at liksom er like ille. Anonymkode: 0233e...79b 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:17 #25 Skrevet tirsdag kl. 21:17 Aldri gjort, kommer aldri til å gjøre. Anonymkode: e18e0...f5c 2
AnonymBruker12859 Skrevet tirsdag kl. 21:26 #26 Skrevet tirsdag kl. 21:26 Ferdig med Temu, handlet en del ting ved en anledning og kastet det meste ganske kjapt. Det jeg var fornøyd med var et par treningsting og en bagasje-tag med kontaktinfo.
Snok1 Skrevet tirsdag kl. 21:27 #27 Skrevet tirsdag kl. 21:27 Kjøper en del spesialtilpassede verktøy, koblinge, festemidler og pakninger, O-rimger og ligende. Ting som Clas Ohlon førte tidligere. Dette bruker jeg til reparasjoner og utbedringer på ting jeg allerede har, ogmsom dermed forlenger sin levetid. Kjøper ikke klær, kjemikalier og lignende. Jar ikke dårlig samvittighet for å benytte det uemdelige antallet artikler og å kjøpe direlte fra produsent som uansett leverer til andre kjeder. Enkelte ting har skuffet, men i det store og hele kjøper jeg gode produkter som er vanskelige å finne andre steder.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:31 #28 Skrevet tirsdag kl. 21:31 Å handle på Temu er litt som å se alle advarslene, høre om miljøgifter og ulovlige produkter – og likevel tenke: «Jaja, men denne plastdingsen koster bare 9 kroner!» For det krever en helt spesiell kombinasjon av uvitenhet, selvopptatthet og dårlig impulskontroll å fylle hjemmet med ting du ikke trenger, bare fordi appen har blinkende rabatter og et digitalt lykkehjul. «Jeg vet at det er dårlig for miljøet, men jeg sparte jo 38 kroner!» Miljødirektoratets kontroll fant blant annet at 8 av 13 undersøkte Temu-produkter inneholdt farlige stoffer over tillatte grenseverdier. «But who cares liksom….» Anonymkode: 78639...f5b 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:32 #29 Skrevet tirsdag kl. 21:32 AnonymBruker skrev (14 timer siden): De fleste har nok kjøpt noe fra Temu. Hva kjøpte dere og hvor går grensa? Hva hadde dere aldri kjøpt derifra? Anonymkode: 78df2...68a aldri kjøpt noe derfra. Heldigvis må man laste ned en app, så da slipper jeg å spontanshoppe noe ved et uhell Anonymkode: 2dfd6...bf7 1
ThereGoesBob Skrevet tirsdag kl. 21:37 #30 Skrevet tirsdag kl. 21:37 Kjøpte noe småtteri til bilen jeg ikke fant noen andre steder. Så egentlig full boikott her. Kjøpt slikt derfra et par ganger...ugh.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:43 #31 Skrevet tirsdag kl. 21:43 Aldri handla på Temu. Ikke at jeg kan kaste stein siden det skjer at jeg har kjøpt ting på Wish/Aliexpress, men det er kun varer som man engen ikke får tak i andre plasser, eller som koster både skjorta og fletta OM du skulle finne dem. Jeg mener likevel at de to sistnevnte er hakket bedre fordi de i alle fall ikke oppmuntrer til kjøp sånn som Temu gjør. For å si det sånn: klær, vesker, smykker, pynt og det aller meste av kjøkken- og kontorutstyr vil for min del være uaktuelt å handle derfra. Anonymkode: 42952...56b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:43 #32 Skrevet tirsdag kl. 21:43 Kjøper aldri noe på nett, hverken fra Temu eller andre. Anonymkode: fa9a9...f65
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:50 #33 Skrevet tirsdag kl. 21:50 Handlet en del derfra, men kjøper ikke sminke, elektriske ting eller noe som skal brukes til mat. Man kan virkelig finne alt der, og det er som sagt ikke én butikk, men mange. Det vil si at dersom har kjøpt noe et sted man ikke er fornøyd med, ka man likevel kjøpe noe i en annen butikk som er bra. Kjøpte meg nettopp to bukser, én på Famme til 1200kr og én på Temu til 350, og de er helt like i stoffet! Kjempemyke og stretchy. Anonymkode: a9191...eaf
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:57 #34 Skrevet tirsdag kl. 21:57 Har handlet en del på temu. Noe er ræl, men det er også mye smart å finne. Kontorutstyr, skrivesaker, oppgavehefter som kan kopieres til skoleelever, hylleorganisering, kroker, knapper, klær til meg selv, perler, garn, hårspenner, vesker... Ikke krem/sminke. Anonymkode: 4585d...76a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:01 #35 Skrevet onsdag kl. 06:01 AnonymBruker skrev (23 timer siden): De fleste har nok kjøpt noe fra Temu. Hva kjøpte dere og hvor går grensa? Hva hadde dere aldri kjøpt derifra? Anonymkode: 78df2...68a Jeg tror faktisk ikke at de fleste har det. Anonymkode: 4c1d9...e43
dinfarsrevolver Skrevet onsdag kl. 07:39 #36 Skrevet onsdag kl. 07:39 Å kjøpe for å gi til andre. Hva du gjør i ditt eget hus er din sak, men hvis jeg har bursdag vil jeg da for faen ikke ha noe drit fra temu.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå