Gå til innhold

Kaster dere ut ungene?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og de har vært mer ute enn inne.

Aktive herlige sosiale fine barn!

Det går ann å la de utfordre seg selv og bli selvstendig, men 2 og 4 år har IKKE noe alene ute å gjøre. Sender dere de virkelig rundt i gaten??

Er dere så giddalause?Uansvarlige?

Anonymkode: fa31b...6fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og de har vært mer ute enn inne.

Aktive herlige sosiale fine barn!

Det går ann å la de utfordre seg selv og bli selvstendig, men 2 og 4 år har IKKE noe alene ute å gjøre. Sender dere de virkelig rundt i gaten??

Er dere så giddalause?Uansvarlige?

Det er altså ikke alle som har gate eller bilvei rett utenfor ytterdøren ...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De kan vel lese selv. 

Anonymkode: 3b3fd...366

Så flott at din fireåring leser bøker, det gjør desverre ikke min

Anonymkode: 2dd96...bbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sender barna ut for å leke selv når de blir for intense og jeg har ting å ordne i huset. Synes det er veldig greit for dem og for meg. Barna er 4 og 6 år. Har inntrykk av at det ikke er så vanlig lengre. Gjør dere det? 

Anonymkode: 2dd96...bbc

Jeg pleide å gå turer med dem i den alderen, i skogen mm.  6 år kan man sende ut for å leke i gata om det er flere barn ute evt om de har noen de kan oppsøke i noen hus bortafor.

En på 4 år alene uten tilsyn blir litt for lite om den ikke holder seg rett i nærheten. 6 åringen kan ikke ta ansvar for en på 4 år. 

Er de bare ute i hagen er det selvsagt helt ok👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva gjør du for å hjelpe dem regulere seg ned før du slenger de ut?

Anonymkode: 3a634...aab

Åherreguuuuuuud, så dumt 

Anonymkode: 23799...718

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

kommer jo ann på hva du mener med og sende ut da, ut i hagen er jo greit med og sende dem på leke plassen for eks syns jeg ikke man bør gjøre når dem er så små uten en voksen 

Anonymkode: 81ff1...830

Skrevet

Her er det så greit at dersom vi ikke klarer å oppføre oss men i stedet ramponerer huset så må vi ut. Jeg gjør noe midt i mellom de andre i tråden gjør. Jeg kaster de ikke ikke ut og overlater de til seg selv eller trer inn som aktivitør/sysselsetter, jeg gjør hagearbeid, rydder bod, måker snø e.l. mens barna får utfolde seg selv.

Anonymkode: 7d872...b4e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tuller du eller? Vær så snill

Anonymkode: 96f8d...2d7

Skrevet

Her trenger vi ikke sende 4-åringen ut, han går ut selv, helt frivillig. Ville helst vært ute hele dagen. 
Men barna har klokker, med klar beskjed om å ringe og fortelle om de ikke er der de skulle da de gikk ut. Dette fungerer veldig bra. 

Anonymkode: 035c4...986

Skrevet

Ja, mine er samme alder som dine og jeg sender dem ut for å leke. Er ikke uvanlig her hvor vi bor. Vi bor i et inngjerdet rekkehusområde uten trafikk og de vet hvilke grenser de skal holde seg innenfor (det er veldig enkelt og konkret - til et huskestativ og tilbake). Stort sett holder de seg i hagen vår, vi har brukt mye tid og penger på å investere i en hage som barna faktisk bruker. Eller de går i hagen til nabobarna og leker med dem🫶🏼

Anonymkode: 3dcbf...f0e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åherreguuuuuuud, så dumt 

Anonymkode: 23799...718

Å herrregud så dumt svar av deg 

Anonymkode: bfac6...24a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva faen? Skal alt være pedagogisk latterligt....

Anonymkode: 3a460...9d5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
alfathealfa skrev (7 timer siden):

Selvregulering hos barn er å styre egne følelser, tanker og handlinger (å tenke før det handler, vente på tur, tilpasse seg andre osv.). Hvilken rolle har frisk luft og natur i det?

SELVrelgulering. Vi regulerer dem ikke.  Å få dem ut i natur på aktivitet hjelper på fokus. Når man skifter fokus så er det enklere å regulere følelser, det er automatikk.  Folk i dag skal overkomplisere det så jævligt  som om det skulle vært mindfulness meditasjonspiss så mye ut av ingenting. at det er nesten litt creepy å se.  Simpelt! For å regulere følelser skifter man fokus så simpelt er det!

Anonymkode: 3a460...9d5

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ehh nei... Jeg tar de med ut.. Finner på ting med de. Lekeplasser,turer,badeland, osv..

Og derfor kan ikke barn å leke på egenhånd lengre, de blir aktivisert konstant!!

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Nå liker de å være ute da, men hvis de er inne og jeg tenker at de trenger en tur ut kan jeg fint si det ja. Vi har helt inngjerdet hage og stille nabolag, alle kan være ute på terassen og i hagen alene. De eldre vet hvor de kan gå for å leke med nabounger. 
De blir ikke aktivisert og holdt i henda hele tiden nei, de må leke alene og. 

Anonymkode: 968cf...c51

• Liker 1
Skrevet

Aldri kastet ut mine, kunne ikke ramlet meg inn. Men jeg var masse ute sammen med dem. Da fikk heller husarbeidet vente til vi kom inn igjen. Mannen min ble sendt mye ut alene i 3-4 årsalderen, dette var på 80-tallet. Trygt område med boligfelt, blokker, skog/natur og lekeplasser. Han ble utsatt for seksuelle overgrep av eldre barn/ungdommer. Men jeg skjønner at det var ekstremt uheldig, det er ikke hovedsakelig derfor jeg aldri har sendt barna ut. Det er mer fordi jeg ønsket å være med dem, man er jo nok av tiden på jobb. Og så er det andre ting som kan skje, selvfølgelig. Ønsket å se at de var trygge, samt vise dem at jeg var glad for å være med dem, dele opplevelser. 

Anonymkode: 6f3f1...010

Skrevet

Unger i dag blir jo så aktivisert at de har mistet all evne til å bruke fantasien og finne på noe selv. Jammen en trist utvikling! Ender som roboter og lettkrenka tullinger . 

Anonymkode: 76ac1...e47

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

og en ting til ; ikke rart foreldre syns de har en travel hverdag når de må drive å aktivisere unger i tillegg til alt annet. Dermed syns jeg ikke synd på de sutrende foreldrene! 

Anonymkode: 76ac1...e47

• Liker 6
Skrevet
beige skrev (1 time siden):

Og derfor kan ikke barn å leke på egenhånd lengre, de blir aktivisert konstant!!

Uff ja gud forby at man bruker tid med barna sine 

Anonymkode: bfac6...24a

Skrevet

Sendes ut hver dag, helst før det blir intenst 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...