Gå til innhold

Kaster dere ut ungene?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sender dem ut i Hagen (1 og 3), men nekter dem ikke å komme inn hvis de vil.

Anonymkode: 61b44...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
alfathealfa skrev (1 time siden):

Selvregulering hos barn er å styre egne følelser, tanker og handlinger (å tenke før det handler, vente på tur, tilpasse seg andre osv.). Hvilken rolle har frisk luft og natur i det?

Hva vet du om at barna trenger hjelp med regulering da, og spesifikt i denne situasjonen? 

Anonymkode: 9dd54...22b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sender barna ut for å leke selv når de blir for intense og jeg har ting å ordne i huset. Synes det er veldig greit for dem og for meg. Barna er 4 og 6 år. Har inntrykk av at det ikke er så vanlig lengre. Gjør dere det? 

Anonymkode: 2dd96...bbc

Nei, jeg oppdrar dem til å evne å regulere seg selv i stedet

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så barna dine gjør aldri noe på egenhånd utendørs? Du er med dem på absolutt alt og organiserer alt av lek og aktivitet hele tiden?

Anonymkode: 560d0...0f4

4 år gamle barn har ikke noe å gjøre utendørs helt alene uten tilsyn, det er sinnsykt uansvarlig. Og 6-åringer bør slippe å være barnevakt og å ha ansvar for andre enn seg selv.

Anonymkode: 6a77e...841

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4 år gamle barn har ikke noe å gjøre utendørs helt alene uten tilsyn, det er sinnsykt uansvarlig. Og 6-åringer bør slippe å være barnevakt og å ha ansvar for andre enn seg selv.

Det er absolutt ikke sinnsykt uansvarlig. Nå må du ro ned. 

Et barn på fire år bør klare seg helt utmerket ute i egen hage. 

Om du bor i en blokk i en storby forstår jeg at din 4-åring ikke kan være ute alene, men veldig mange barn vokser opp med egen hage. Det er på ingen måte uansvarlig å la barna leke i egen hage. 

Anonymkode: 0db9c...74a

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har mer problem andre veien, må slenge de inn når de skal spise eller sove😄Vært ute i skog og hage siden de klarte å gå. Bor heldigvis slik at det ikke er noe trafikk å bekymre seg for. 

Anonymkode: 56145...40e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvorfor er det godt?

Anonymkode: b84a8...016

At ikke alle undrrvurderer sine barn, og lar de få utvikle seg, på normal måte

Anonymkode: a8f57...aa1

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ut i hagen, selvfølgelig!

Anonymkode: 12219...c8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hva vet du om at barna trenger hjelp med regulering da, og spesifikt i denne situasjonen? 

Anonymkode: 9dd54...22b

Fordi jeg svarer på en post hvor det var tema.

Skrevet

Godt å høre at noen fortsatt gjør det. 

Anonymkode: a8f57...aa1

Godt å høre?🤦🏻‍♀️

Anonymkode: bfac6...24a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sender barna ut for å leke selv når de blir for intense og jeg har ting å ordne i huset. Synes det er veldig greit for dem og for meg. Barna er 4 og 6 år. Har inntrykk av at det ikke er så vanlig lengre. Gjør dere det? 

Ja

Anonymkode: a5a5e...928

Skrevet

Hjernestimuli er mer effektivt. Kjøp noen bøker til dem. 

Anonymkode: 3b3fd...366

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hjernestimuli er mer effektivt. Kjøp noen bøker til dem. 

Ts: Jeg leser såklart bøker for dem og. Men da får jeg jo ikke gjort noe i huset samtidig 

• Liker 3
Skrevet

Nå er eldste på ungdomsskolen, og de er fortsatt ute 340'ish dager i året. Jeg lar de ikke gå og vase rundt i sentrum eller på kjøpesenteret som enkelte neglisjerende foreldre gjør da. Ingen vaping og energidrikke for mine barn. Her er de ute i skog og mark, på trampolina, i hagen eller de sykler eller bygger trehytte. 

Anonymkode: 0578f...fbe

Å, kom deg ned fra din høye hest 🤣

Nesten så man håper du møter ungdomsskoleeleven din på kjøpesenteret med redbull i begge henda….

Anonymkode: f9cc9...a6c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ts: Jeg leser såklart bøker for dem og. Men da får jeg jo ikke gjort noe i huset samtidig 

De kan vel lese selv. 

• Liker 1
Skrevet

Det er virkelig ikke «sinnssykt uansvarlig» i egen hage og med hyppig tilsyn. 

Anonymkode: f9cc9...a6c

• Liker 2
Skrevet

Ja, de minste gutta på snart 5 og 6, de blir sendt ut for å leke.

bare sunt å trene på selvstendighet og få frihet.

det er mange barn i gata her som har det likedan.

det kommer unger fra 3 år med eldre søsken innom støtt og stadig og de drifter i mellom hagene her. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor er det godt?

Anonymkode: b84a8...016

Ikke meg du spør, men jeg svarer gjerne. Fordi det gjør ungene selvstendige. De lærer å aktivisere seg, ordne opp seg imellom, og de lærer faktisk også å følge beskjeder og å passe på seg selv. For ikke å snakke om at de blir vant til at de ikke er verdens midtpunkt.

Synes også det var godt å lese at folk fremdeles gjør dette. Vil tro at lærere, idrettstrenere osv. merker forskjell på de ungene som er vant til å aktivisere seg selv og de som har curlingforeldre som fikser og styrer absolutt alle detaljer rundt dem.

Anonymkode: ab86d...b48

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Godt å høre?🤦🏻‍♀️

Anonymkode: bfac6...24a

Uttrykket brukes også om ting man har lest, sett osv.

Skrevet

Jeg ble selv kastet ut hver dag som barn og måtte være ute en viss tid før jeg fikk komme inn igjen, men det gjør jeg ikke med min egen seksåring. Det er heller ikke nødvendig, for seksåringen elsker å være ute, men vi bor i sentrum av storbyen med åpen hage så det er først de siste par månedene at barnet har kunnet være i hagen på egen hånd uten tilsyn (en kort periode) pga. sterk utforskertrang og hang til stikke av i trafikkert område. Så her i huset er det blitt mye frisk luft på oss voksne også😉

Anonymkode: 463fb...339

Skrevet

Så barna dine gjør aldri noe på egenhånd utendørs? Du er med dem på absolutt alt og organiserer alt av lek og aktivitet hele tiden?

Anonymkode: 560d0...0f4

Sender de ikke ut i traffiken utenfor nei. Selv om det er boligstrøk. Kjører biler her som ikke klarer å holde 30grensen, og uansett er en bil en bil.. Kidnapping ,skade seg og annet. 

No er de akkurat voksen, og de klarer seg fint. Selvstendig og trygge.

Jeg var tilstede når de var liten.

Berken vi eller de brukte ikke skjerm når de var liten.

Traff andre, gikk tur,fjelltur, lekeplass til lekeplass, fant pp ting med de. Badeland,lekeland,trampolineparker,osv. 

Hadde hagen vært inngjerdet(noe som ikke er lov i borettslaget her) hadde jeg latt de leke utenfor 5-6år gamle med oversikt fra kjøkkenvinduet ja. ALDRI om jeg hadde latt de vandre avsted så liten.. Uansvarlig!

Har sett litt av hvert, men ikke vanlig rundt her å sende ut så små. Da hadde bv komt ;)

Anonymkode: fa31b...6fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...