AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Jeg sender barna ut for å leke selv når de blir for intense og jeg har ting å ordne i huset. Synes det er veldig greit for dem og for meg. Barna er 4 og 6 år. Har inntrykk av at det ikke er så vanlig lengre. Gjør dere det? Anonymkode: 2dd96...bbc 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Hva gjør du for å hjelpe dem regulere seg ned før du slenger de ut? Anonymkode: 3a634...aab 1 4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Å sende dem ut er jo en måte å regulere dem på? Frisk luft, natur og fysisk aktivitet er effektivt for selvregulering. Anonymkode: b5e13...d2a 15 10
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Kanskje ikke så ungt som 4 år, men ikke uvanlig å sende barna ut av hus for å leke ute. Mest fordi de har jo godt av frisk luft, og det er bra med frilek utendørs, uten at en voksen skal dirigere. Anonymkode: d0fb4...3cb 1
alfathealfa Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Sender ikke ut 4-åringer, nei (6-åringer har nok med seg selv, kan ikke ha ansvar for andre i min bok). Har jeg ting å ordne i huset så hender det jeg involverer dem i det. De kan tørke støv, brette klær osv. 3
alfathealfa Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å sende dem ut er jo en måte å regulere dem på? Frisk luft, natur og fysisk aktivitet er effektivt for selvregulering. Anonymkode: b5e13...d2a Selvregulering hos barn er å styre egne følelser, tanker og handlinger (å tenke før det handler, vente på tur, tilpasse seg andre osv.). Hvilken rolle har frisk luft og natur i det? 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Barna sendes ut for å leke hver dag. Ikke bare hvis de blir for intense eller jeg har noe jeg må gjøre. De har vært ute alene siden de var rundt 3 år. Da er de store nok til å selv gå inn igjen hvis det er noe. Anonymkode: 69d61...9cd 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Vi bor i et trygt borettslag uten interntrafikk og gutta våre har fått være ute alene fra de var fire. Begge våre må luftes hver dag, ja. 😅 Når lydnivået går opp og de blir gira er det et tegn på at de trenger å herje ute, så da sender jeg dem ut. Anonymkode: d70f9...b27 1 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg sender barna ut for å leke selv når de blir for intense og jeg har ting å ordne i huset. Synes det er veldig greit for dem og for meg. Barna er 4 og 6 år. Har inntrykk av at det ikke er så vanlig lengre. Gjør dere det? Anonymkode: 2dd96...bbc Ehh nei... Jeg tar de med ut.. Finner på ting med de. Lekeplasser,turer,badeland, osv.. Anonymkode: fa31b...6fb 2 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg sender barna ut for å leke selv når de blir for intense og jeg har ting å ordne i huset. Synes det er veldig greit for dem og for meg. Barna er 4 og 6 år. Har inntrykk av at det ikke er så vanlig lengre. Gjør dere det? Anonymkode: 2dd96...bbc Nei det gjør jeg ikke Anonymkode: bfac6...24a 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Godt å høre at noen fortsatt gjør det. Anonymkode: a8f57...aa1 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Har sendt ut ungene fra de var ca 2,5 år. I begynnelsen bare til sandkassa rett utenfor døra med dør+vindu åpen, etterhvert har de fått gå litt lenger, rundt huset og i hagen på baksida. Fra skolealder har de vært frittgående. Jeg sender de alltid ut hvis de blir hypre, sutrete eller masete, da får de regulert nervesystemet og humøret går alltid opp. ❤️ Nå er eldste på ungdomsskolen, og de er fortsatt ute 340'ish dager i året. Jeg lar de ikke gå og vase rundt i sentrum eller på kjøpesenteret som enkelte neglisjerende foreldre gjør da. Ingen vaping og energidrikke for mine barn. Her er de ute i skog og mark, på trampolina, i hagen eller de sykler eller bygger trehytte. Anonymkode: 0578f...fbe 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Godt å høre at noen fortsatt gjør det. Anonymkode: a8f57...aa1 Hvorfor er det godt? Anonymkode: b84a8...016 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Nei, men jeg var med ut selv da han var mindre. Nå går han ut på egenhånd. Aldri behøvd å kaste han ut. Anonymkode: b963a...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Kaster og kaster. Sier at nå har du sittet inne altfor lenge, nå finner vi ikke på noe mer her, kom deg ut og finn på noe. Men hadde de nektet hadde jeg ikke akkurat dyttet dem ut døren og smelt igjen. Anonymkode: d630a...662 1
AprilLudgate Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Hadde ikke sendt en 4åring ut utenfor en hage eller tilsvarende nei. 3 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden alfathealfa skrev (43 minutter siden): Selvregulering hos barn er å styre egne følelser, tanker og handlinger (å tenke før det handler, vente på tur, tilpasse seg andre osv.). Hvilken rolle har frisk luft og natur i det? Følelser, både hos barn og voksne, er lettest regulert gjennom adferd. Anonymkode: 99205...478 3 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ehh nei... Jeg tar de med ut.. Finner på ting med de. Lekeplasser,turer,badeland, osv.. Anonymkode: fa31b...6fb Så barna dine gjør aldri noe på egenhånd utendørs? Du er med dem på absolutt alt og organiserer alt av lek og aktivitet hele tiden? Anonymkode: 560d0...0f4 5 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden Nja, jeg skiller mellom innelek og utelek, og om de ikke klarer å leke innelek inne, så sier jeg at de/vi må gå ut. Alt ettersom hva som passer. 6-åringen har ikke noe ansvar for 4-åringen, men de får beskjed om å snakke pent til hverandre og be meg om hjelp ved behov. De er mest glade i å være ute, så de opplever seg nok ikke «kastet» ut. Anonymkode: 51148...ec5 2
Vaermina Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ehh nei... Jeg tar de med ut.. Finner på ting med de. Lekeplasser,turer,badeland, osv.. Anonymkode: fa31b...6fb Eh ok, så bra du har tid til det da! Her sendes de ikke ut pga trafikk, hadde gjort det hvis det ikke var et problem. Sender de opp for å leke med lekene sine om det blir for mye bråk og/eller mas om å spille i stua.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå