AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:28 #41 Skrevet fredag kl. 21:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du si noe mer om hva som er «feil» med folka og negative statistikker. Spør da vi vurderer Fredrikstad. Anonymkode: 35250...7f2 Negative statistikker har med arven etter tung og hard arbeiderklasse industri i fortiden. Dette er jo i forandring. Det er da ikke noe feil med menneskene som bor her. Tror du vil oppfatte folk her som imøtekommende og nedpå.... altså folk skriver så mye snålt Anonymkode: 7996a...e82 1 2
Mardina Skrevet lørdag kl. 00:12 #42 Skrevet lørdag kl. 00:12 (endret) Feil tråd. Endret lørdag kl. 00:13 av Mardina
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 00:33 #43 Skrevet lørdag kl. 00:33 Flytte? Neitakk. Anonymkode: 283f2...b81 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 02:01 #45 Skrevet lørdag kl. 02:01 AnonymBruker skrev (På 13.8.2026 den 21.55): Vi er en familie ifra ørsta som vurderer og flytte østover, usikker på hvor. Ikkje for langt unna oslo, men ikke nært heller. Bra for barnefamiller og jobbmuligheter. Vi savner sterkt sol, og ønsker mer stabilt vær. Anonymkode: 0b940...f14 Skjønner at det ikke hjelper å si at dere flytter fra verdens nydeligste sted, men klarer ikke å dy meg: Anonymkode: 03665...1e9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:07 #46 Skrevet lørdag kl. 06:07 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Flytte? Neitakk. Anonymkode: 283f2...b81 Helt greit, vi er lei av regn og surt vær. Anonymkode: 0b940...f14 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:07 #47 Skrevet lørdag kl. 06:07 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjønner at det ikke hjelper å si at dere flytter fra verdens nydeligste sted, men klarer ikke å dy meg: Anonymkode: 03665...1e9 Jeg vil si at Valldal er verdens nydeligste sted. På en fin sommerdag! Men nå er vi veldig lei av surt vær! Anonymkode: 0b940...f14
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:18 #48 Skrevet lørdag kl. 06:18 Drammen er drømmen 😅som de promoterer. Vi flyttet og det er helt ok. Asker og bærum er flott det ig hvis man driter penger eller liker å bo trangt.. Anonymkode: f1e24...1ee 1
Perfume Skrevet lørdag kl. 06:19 #49 Skrevet lørdag kl. 06:19 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg svarer, selv om det ikke er jeg som skrev det du siterer. Det er nok snakk om uføretrygd og arbeidsledighet. Stabil andel uføretrygdede i Østfold - nav.no "Mer enn 27 000 innbyggere i Østfold mottar uføretrygd. Det tilsvarer 13,9 prosent av alle innbyggere i Østfold mellom 18 og 67 år. Andelen er uendret det siste året og ligger fortsatt høyere enn landsgjennomsnittet på 10,5 prosent" Arbeidsledigheten litt opp også i Østfold – NRK Østfold – Lokale nyheter, TV og radio "4.235 personer i Østfold er registrert som helt arbeidsledige ved utgangen av juli. Det viser nye tall fra Nav. Totalt gjør det 2,8 prosent av arbeidsstyrken i fylket. Østfold følger med det resten av landet, der flere står utenfor jobb, selv justert for sesongvariasjoner. Nasjonalt står nå 2,1 prosent av arbeidsstyrken helt uten jobb." Men "feil med folk", det skjønner jeg ingenting av. Vi er like fine folk som resten av Norge. Anonymkode: 011a9...a66 Dette gjelder vel I hovedsak Sarpsborg og Fredrikstad da.. Ikke de indre kommunene... 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:29 #50 Skrevet lørdag kl. 06:29 Vi er 2 trøndere, som bodde på Sørlandet i mange år, og elsket det. Men etter at ungene kom, ble det både stusselig og upraktisk å bo så langt unna familie. Så vi flyttet hjem igjen. Savner Sørlandet hver dag, men viktigheten av å la ungene vokse opp med familie rundt seg, veier tyngst på vektskåla. Skulle vi flyttet igjen nå, hadde vi valgt et sted i Mjøs-området. Helt annet klima enn i Trøndelag, varme somre og stabile vintre. Og ikke alt for lang vei til Trøndelag. En helgatur går fint, det var ikke mulig fra Sørlandet. Og du trenger ikke å bekymre deg for at feriene må gå til Sunnmøre. Da vi bodde på Sørlandet, var det så populært å komme til oss, at vi knapt var i Trøndelag 😄 Vi holder også på å bli gale av været denne sommeren, det tærer på humøret. Og selv om folk liker å påpeke at vi hadde 3 knalluker i fjor sommer, er det ikke til å stikke under en stol at vi har mye mer drittvær enn de som bor lengre sør. Lykke til med valget! Anonymkode: 2c968...255 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:32 #51 Skrevet lørdag kl. 06:32 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Negative statistikker har med arven etter tung og hard arbeiderklasse industri i fortiden. Dette er jo i forandring. Det er da ikke noe feil med menneskene som bor her. Tror du vil oppfatte folk her som imøtekommende og nedpå.... altså folk skriver så mye snålt Anonymkode: 7996a...e82 Det har vel også med stor tilflytting av mennesker som statistisk sett i større grad har krav på / trenger kommunale tjenester og trygd, slik at kommunens budsjetter er sprengt. Fine byer så vidt jeg veit, men jeg ville i alle fall ikke flytta dit om noen i familien har behov for noe ekstra av tjenester fra kommunen. Ts: ser du for deg en by (Kongsberg, Drammen, Mjøsbyene,..), et tettsted, eller mer forstadspreg (Nittedal, Asker, Bærum, Nesodden)? Anonymkode: e51a2...908
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:35 #52 Skrevet lørdag kl. 06:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har vel også med stor tilflytting av mennesker som statistisk sett i større grad har krav på / trenger kommunale tjenester og trygd, slik at kommunens budsjetter er sprengt. Fine byer så vidt jeg veit, men jeg ville i alle fall ikke flytta dit om noen i familien har behov for noe ekstra av tjenester fra kommunen. Ts: ser du for deg en by (Kongsberg, Drammen, Mjøsbyene,..), et tettsted, eller mer forstadspreg (Nittedal, Asker, Bærum, Nesodden)? Anonymkode: e51a2...908 Vi er veldig usikker! Redd for å treffe feil valg. Vi kjenner noen i Asker, men har ikke råd til og bo der. Har også kjentfolk i Porsgrunn. Anonymkode: 0b940...f14
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:42 #53 Skrevet lørdag kl. 06:42 Ville vurdert Larvik jeg. Kort vei til Torp flyplass. Bedre ungdomsmiljø en i Sandefjord og Tønsberg, som begynner å bli hardt. Anonymkode: 9e447...e6e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:23 #54 Skrevet lørdag kl. 08:23 Har noen nevnt Hadeland, enda? Bra vær, vakkert landskap og Gardermoen en kort reise unna. Vinn-vinn. Anonymkode: 011a9...a66 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:32 #55 Skrevet lørdag kl. 08:32 Drammen ble kåret til Norges varmeste by i år igjen. Vi hadde 52 dager på rad med temperatur over 20 grader nå i sommer. 🌞 Så klimamessig vil jeg anbefale Drammen. Eventuelt Lier, som er rett ved, mer landlig og en fin kommune. Anonymkode: 05268...291
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:26 #56 Skrevet lørdag kl. 09:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er veldig usikker! Redd for å treffe feil valg. Vi kjenner noen i Asker, men har ikke råd til og bo der. Har også kjentfolk i Porsgrunn. Anonymkode: 0b940...f14 Du må jo besøke byene og de tilbudene de har. Ganske stor forskjell på de ulike byene. Jeg bor i Fredrikstad og kunne ikke bodd på en mindre plass enn her. Har kort vei til Oslo,der kulturtilbudet er mye større. Er jo flere "byer"som har kommet opp som forslag,men som omtrent bare har et bittelite kjøpesenter og absolutt ingen andre ting som skjer. Jeg hadde jo dævva. Da kan de fjellene være så vakre de bare vil,for hadde dødd av kjedsomhet. Anonymkode: 7996a...e82 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:57 #57 Skrevet lørdag kl. 10:57 AnonymBruker skrev (På 14.8.2026 den 11.51): AnonymBruker skrev (På 13.8.2026 den 21.55): Du vil få betydelig bedre livskvalitet av å bo på Østlandet da Østlandet rett og slett er bedre for kropp og sjel. Den tror jeg nesten du må utdype litt gitt .... hehe. Bytte bort den nydelige naturen på Nordvestlandet mot trengsel, kø og jag og stress ?? Nei jeg fikk nok etter en 6-7 år og flytta tilbake, tross et surere klima. Man kan ta seg en sydentur om man blir skikkelig lei. Bedre helse fikk jeg og, stress og mas er ikke bra hverken for den mentale eller fysiske helse. Anonymkode: 3924f...5ad 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:31 #58 Skrevet søndag kl. 06:31 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ville vurdert Larvik jeg. Kort vei til Torp flyplass. Bedre ungdomsmiljø en i Sandefjord og Tønsberg, som begynner å bli hardt. Anonymkode: 9e447...e6e Hvordan hardt miljø? Anonymkode: 604e4...f11
bullehurk Skrevet søndag kl. 12:23 #59 Skrevet søndag kl. 12:23 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan hardt miljø? Anonymkode: 604e4...f11 Narko, vold og gjenger + det som ofte følger med. Og de blir stadig yngre, skummel utvikling. Unge..... til dels svært unge jenter som prostituerer seg for øl, sprit og stoff.
Snok1 Skrevet søndag kl. 12:30 #60 Skrevet søndag kl. 12:30 Det sentrale østlandsområdet eller Stor-Oslo er vær- og økonomivinneren. Bonus om dere bosetter dere i nærhet av sjøen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå