AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:55 #1 Skrevet torsdag kl. 19:55 Vi er en familie ifra ørsta som vurderer og flytte østover, usikker på hvor. Ikkje for langt unna oslo, men ikke nært heller. Bra for barnefamiller og jobbmuligheter. Vi savner sterkt sol, og ønsker mer stabilt vær. Anonymkode: 0b940...f14 1 1
Zerosugar Skrevet torsdag kl. 20:00 #2 Skrevet torsdag kl. 20:00 Vi flyttet fra Trønderlag til Østfold for noen år siden. Savner familie og røttene mine veldig! Men ikke været! Det er så sykt deilig å ha litt mere stabilt vær 😆 Hvor det er lett å få seg jobb avhenger jo av type jobb, men i Østfolds største byer skal det vel være muligheter. Og kort til Svinesund 😂 3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:02 #3 Skrevet torsdag kl. 20:02 Zerosugar skrev (Akkurat nå): Vi flyttet fra Trønderlag til Østfold for noen år siden. Savner familie og røttene mine veldig! Men ikke været! Det er så sykt deilig å ha litt mere stabilt vær 😆 Hvor det er lett å få seg jobb avhenger jo av type jobb, men i Østfolds største byer skal det vel være muligheter. Og kort til Svinesund 😂 Ja er nettopp det! Veldig familiekjær, men har ikke vært noe sol i det hele tatt så og si! Angrer dere? Eller blir dere der?😊 Anonymkode: 0b940...f14
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:03 #4 Skrevet torsdag kl. 20:03 Zerosugar skrev (2 minutter siden): Vi flyttet fra Trønderlag til Østfold for noen år siden. Savner familie og røttene mine veldig! Men ikke været! Det er så sykt deilig å ha litt mere stabilt vær 😆 Hvor det er lett å få seg jobb avhenger jo av type jobb, men i Østfolds største byer skal det vel være muligheter. Og kort til Svinesund 😂 Hvor flyttet dere foresten? Anonymkode: 0b940...f14
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:18 #5 Skrevet torsdag kl. 20:18 Jeg også tenkte Østfold da jeg leste innlegget. Som Zerosugar skriver, både det med mulighet for jobb og kort vei til Sverige. Og grei reisevei til Oslo. Og kort vei til Hvaler, som har mange soltimer ila året ❤️ (Hvaler er et lite samfunn, så det derfor jeg nevner at dere kan besøke stedet og sannsynligvis ikke bo der - pga jobbmulighetene (som jo er få pga dette). Om du skjønner) Men det er et stykke å kjøre til Gardermoen. Så det er mulig dere heller vil sjekke områder nærmere flyplassen, så du kan dra hjem når hjemlengselen er som størst 🙂 (jeg kjenner meg igjen mtp hjemlengsel) Anonymkode: 011a9...a66 1
Zerosugar Skrevet torsdag kl. 20:57 #6 Skrevet torsdag kl. 20:57 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ja er nettopp det! Veldig familiekjær, men har ikke vært noe sol i det hele tatt så og si! Angrer dere? Eller blir dere der?😊 Anonymkode: 0b940...f14 Hender seg at vi angrer litt. Men om vi ikke hadde flyttet hadde vi sikkert sittet i Trøndelag og angret🤷♀️ Vi blir! Reiser hjem hver sommer da
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:06 #7 Skrevet torsdag kl. 21:06 Zerosugar skrev (9 minutter siden): Hender seg at vi angrer litt. Men om vi ikke hadde flyttet hadde vi sikkert sittet i Trøndelag og angret🤷♀️ Vi blir! Reiser hjem hver sommer da Er det jeg er litt redd for, kanskje det ikke blir sydenturer fordi vi reiser hjem igjen til familie.. hmmm Anonymkode: 0b940...f14
AnonymBruker Skrevet i går, 05:08 #8 Skrevet i går, 05:08 Vi bor på Jessheim. Trives godt her ønsker man å bo litt lenger "på landet" men fremdeles kort vei til Gardermoen og Oslo så er det fint på Årnes. Anonymkode: 466a1...4ee 4
AnonymBruker Skrevet i går, 05:13 #9 Skrevet i går, 05:13 Anbefaler Bærum. Masse flotte og landlige steder her, med sjøen, Oslo og det meste av andre tilbud i kort avstand. Supre oppvekstmiljøer og bra, oppegående folk. Anonymkode: a9056...d57 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:16 #10 Skrevet i går, 05:16 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi bor på Jessheim. Trives godt her ønsker man å bo litt lenger "på landet" men fremdeles kort vei til Gardermoen og Oslo så er det fint på Årnes. Anonymkode: 466a1...4ee Årnes er virkelig ikke fint. Jeg hadde heller sett nedover vestfoldskysten. Anonymkode: 2a4cf...f5e 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:29 #11 Skrevet i går, 05:29 Harryturen til Sverige bør ha null innvirkning på vaget ditt. Du blir fot lei av det. Og du sparer mininmalt med mindre du er alkoholiker, røyker eller er avhengig av Pepsi max. For alle andre er det smuler å spare på å reise til Sverige. Jeg vil heller anbefale Asker, Lier, Tønsberg, Nittedal, Eidsvoll eller Hamar. Anonymkode: f5928...f32 6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:37 #12 Skrevet i går, 05:37 Zerosugar skrev (8 timer siden): Hender seg at vi angrer litt. Men om vi ikke hadde flyttet hadde vi sikkert sittet i Trøndelag og angret🤷♀️ Vi blir! Reiser hjem hver sommer da Fint å bruke sommerferien til å reise tilbake til et regnfullt og kaldt Trøndelag når sommeren er på det fineste på Østlandet. Anonymkode: eb3a1...f36 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:39 #13 Skrevet i går, 05:39 Hamar og omegn er fint. Fin by med flere butikker og kjøpesentre + veldig landlig rundt. Det ligger ved Mjøsa og fine bademuligheter. Og så går det tog til Oslo, via Gardermoen (1t), hver time. Långflon shoppingsenteret er ca 11 mil unna, men om du vil ha større utvalg i butikker i Sverige, så anbefaler jeg Charlottenberg som er ca 14 mil unna. Sverige er ikke bare Svinesund og Nordby. Anonymkode: 7f187...0b3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:15 #14 Skrevet i går, 07:15 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anbefaler Bærum. Masse flotte og landlige steder her, med sjøen, Oslo og det meste av andre tilbud i kort avstand. Supre oppvekstmiljøer og bra, oppegående folk. Anonymkode: a9056...d57 Ser veldig fint ut der da! Hvordan er for eksempel skien/porsgrunn område? Anonymkode: 0b940...f14
AnonymBruker Skrevet i går, 07:16 #15 Skrevet i går, 07:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Harryturen til Sverige bør ha null innvirkning på vaget ditt. Du blir fot lei av det. Og du sparer mininmalt med mindre du er alkoholiker, røyker eller er avhengig av Pepsi max. For alle andre er det smuler å spare på å reise til Sverige. Jeg vil heller anbefale Asker, Lier, Tønsberg, Nittedal, Eidsvoll eller Hamar. Anonymkode: f5928...f32 Så mange plasser og velge imellom!😅🥹🥰 Anonymkode: 0b940...f14
GammalMegge Skrevet i går, 07:32 #17 Skrevet i går, 07:32 Hamar er veldig fint. Sentralt, vakkert, god plass for barn og ikke minst godt stabilt vær. Men Gjøvik og Lillehammer er også slik... Tror du må kaste kron og mynt...😁 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:33 #18 Skrevet i går, 07:33 Avhengig av hva slags jobb man trenger, er jo Toten/Gjøvik et fint sted å bo. Raufoss har fabrikkområdet sitt, der det kommer til å bli sterk vekst og en del jobbmuligheter i årene framover. I tillegg har Gjøvik NTNU og sykehus. Og det er ikke fryktelig langt til det nye sykehuset som er planlagt på Moelv, om man noensinne kommer dit. Men alt kommer jo helt an på hva man vil ha. Vil man ha sjø, flytter man selvfølgelig ikke til Innlandet, selv om det finnes gode bademuligheter for de som liker ferskvann. Tørrere klima enn kysten, inkludert Oslo, som gjør at minusgradene ikke føles så ille. Hilsen innlandsjente som nå bor i Oslo og egentlig lengter hjem, men ikke har noen supergode jobbmuligheter. Men plutselig dukker det opp. Anonymkode: ae63a...186 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:40 #19 Skrevet i går, 09:40 Østlandet og Sørlandet er jo de stedene i Norge med best vær. Jeg bor selv i Fredrikstad. Vi har hatt en utrolig flott sommer her sånn apropos været. Fredrikstad er ca en time unna Oslo. Vi har flotte badeplasser,fin levende by med brygge promenade fullt av restauranter. Gratis byferge som kjører hele året. Gamlebyen som er en gammel festnings by,men der er det fortsatt butikker og masse kulturtilbud. Hvaler ligger ikke langt unna med fantastisk skjærgård. Vi har et kommunalt badeanlegg ute og inne. Det heter Kongsten friluftsbad. Flotte svømmebasseng og stupetårn ,som er rimelige å bruke. Vi er nærme Sverige og mange av oss som bor så nærme grensen,handler mat fast der. Jeg kjører inn på 20 min og drar hver uke. Masse penger og spare på alt av mat. Anonymkode: 7996a...e82 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå