AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:51 #21 Skrevet fredag kl. 09:51 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er en familie ifra ørsta som vurderer og flytte østover, usikker på hvor. Ikkje for langt unna oslo, men ikke nært heller. Bra for barnefamiller og jobbmuligheter. Vi savner sterkt sol, og ønsker mer stabilt vær. Anonymkode: 0b940...f14 Du vil få betydelig bedre livskvalitet av å bo på Østlandet da Østlandet rett og slett er bedre for kropp og sjel. Men vær obs, du kommer da til å bli hatet av sure bitre vestlendinger og andre sjåvinister som hater alt som er østlandsrelatert. Anonymkode: 15683...7d1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:58 #22 Skrevet fredag kl. 09:58 Bor i Oslo og ikke så veldig kjent rundt om - men Asker er mer mangfoldig enn man skulle tro - flere muligheter der, mindre snobbete enn Bærum - som har sine negative sider. Eller har jo du Nesodden som et bra alternativ, det hadde jeg kanksje valgt selv. Østfold er fint og Fredrikstad er en bra by - men som en kollega sier: Det er folka et er noe "feil" med. Det er jo et fylke som topper stort sett alle neagative statistikker... Anonymkode: acf2c...ca6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:10 #23 Skrevet fredag kl. 13:10 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi er en familie ifra ørsta som vurderer og flytte østover, usikker på hvor. Ikkje for langt unna oslo, men ikke nært heller. Bra for barnefamiller og jobbmuligheter. Vi savner sterkt sol, og ønsker mer stabilt vær. Anonymkode: 0b940...f14 For sommervibes Tønsberg eller der omkring. Vil du være nærme Oslo ville jeg vurdert Drammen. Anonymkode: 1cf5a...6ad 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:18 #24 Skrevet fredag kl. 13:18 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For sommervibes Tønsberg eller der omkring. Vil du være nærme Oslo ville jeg vurdert Drammen. Anonymkode: 1cf5a...6ad Deromkring= vestfold kysten. Beklager litt rart ordvalg. Anonymkode: 1cf5a...6ad
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:35 #25 Skrevet fredag kl. 13:35 Jeg ville gått for Mjøsområdet. Hamar-Lillehammer-Gjøvik, eller Brumunddal for den del. Befolkningen i Lillehammer, Gjøvik, Hamar og Ringsaker er til sammen over 130 000, og med flere godt befolkede nabokommuner kommer man opp i en befolkning på nærmere 200 000. Det gir et ganske stort arbeidsmarked innen 30-40 minutters kjøring. Størrelsen på befolkningen gjenspeiler også ganske godt et mangfoldig kultur- og fritidstilbud innen rimelig avstand. Hvis man ønsker så se og oppleve mer, tar det f.eks en drøy time fra Hamar til Oslo med tog. Det tar ca 50 minutter fra Hamar til Gardermoen med tog hvis man vil ut og reise med fly. Hvis dere har behov for å besøke Ørsta innimellom, er det også betydelig raskere å kjøre bil fra Mjøsområdet enn fra Østfold. I Innlandet får man stort sett fremdeles fire årstider, der både somrene og vintrene er stabile, selv om vintrene har blitt kortere der også. Mjøsa er super til båtliv og bading. Det er kort veg til fantastiske skiområder. Anonymkode: dd4d3...988 5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:23 #26 Skrevet fredag kl. 14:23 Flytt til Drammen. Du får hus til 5/6 millioner. Nytt sykehus. Universitet og masse tilbud innen kultur og idrett.Eget teater og eget teaterkompani og Union scene for pop/rock. Marka på begge sider av byen har fine forhold sommer og vinter og vi har to slalåmbakker. Elva og fjorden gir mulighet for bading og båt. I Drammen har du en halv time reise til Oslo og du har ti bye innen pendle avstand. Anonymkode: 2b2b7...000 1 1
veronica<3 Skrevet fredag kl. 14:55 #27 Skrevet fredag kl. 14:55 Tråden er ryddet for diskriminerende innlegg. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:14 #28 Skrevet fredag kl. 15:14 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi er en familie ifra ørsta som vurderer og flytte østover, usikker på hvor. Ikkje for langt unna oslo, men ikke nært heller. Bra for barnefamiller og jobbmuligheter. Vi savner sterkt sol, og ønsker mer stabilt vær. Anonymkode: 0b940...f14 Det kan jo være mange steder på Østlandet som oppfyller de preferansene, både Akershus, deler av Innlandet, Østfold, deler av Buskerud, deler av Telemark og Vestfold. Men mht til reisevei til «hjem» til Ørsta, enten dere kjører bil eller fly, ville jeg nok valgt Akershus eller Innlandet fra Hamar og sørover. Anonymkode: ecfc7...c58 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:16 #29 Skrevet fredag kl. 15:16 Men hvis du er ute etter å flytte dit det er minst nedbør, burde du flytte til Skjåk i Gudbrandsdalen. De har minst nedbør i hele Norge. Men det er en god bit derfra til Oslo da. Anonymkode: ecfc7...c58 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:29 #30 Skrevet fredag kl. 15:29 Drammen🥰❤️ Anonymkode: 95a49...19c 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:03 #31 Skrevet fredag kl. 16:03 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Drammen🥰❤️ Anonymkode: 95a49...19c Så mange forskjellige fine plasser! Her i Ørsta regner det hver eneste dag( ikke noe sol eller fint vær i sommer) hvordan skal vi velge plass?😊 angående vennskap, det er litt vanskelig med sunnmøringer for nye vennskap* hvordan er det på østlandet? Dere virker alltid lette og prate med synes jeg! Anonymkode: 0b940...f14 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:55 #32 Skrevet fredag kl. 16:55 Lettere å tipse om en vet budsjettet. Det varierer ganske mye på østlandet…. Anonymkode: 0732a...e3e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:52 #33 Skrevet fredag kl. 18:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lettere å tipse om en vet budsjettet. Det varierer ganske mye på østlandet…. Anonymkode: 0732a...e3e Ja hmm, spørs med ny jobb da!😅😁har huslån på 4,5 hjemme her i ørsta. Så kanskje rundt 4-6? Anonymkode: 0b940...f14
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:45 #34 Skrevet fredag kl. 19:45 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja hmm, spørs med ny jobb da!😅😁har huslån på 4,5 hjemme her i ørsta. Så kanskje rundt 4-6? Anonymkode: 0b940...f14 Hva slags jobber ser dere for dere da? Jeg tipset deg om Drammen, fordelen her er at det er mange muligheter i nærheten. Likevel, vi har ikke så mange kunnskapsarbeidsplasser her i byen, kun Papirbredden/USN som driver med forskning. Det er 25 minutter til Kongsberg med mange store teknologiarbeidsplasser. De som er høyt utdannet her og ønsker å jobbe med faget pendler ofte til Oslo hvor de kan jobbe med sitt felt. Flere av mine venninner jobber i ulike departement, mannen min jobber på Blindern, naboen her var direktør i en stor norsk bedrift og pendlet i alle år osv Mitt eget felt, som er svært smalt har kun en eneste stilling her i byen som er "midt i blinken" den har jeg. Det som er den store fordelen med byen er at du kan finne deg en bolig i gangavstand til sentrum/togstasjon og fremdeles bo relativt rolig selv om du bort sentrumsnært. Elva og marka gir byen utrolig flott beliggenhet med frodig natur og vann tett på. Det som er minuset med byen er at det i liten grad er subkulturer, du mangler de alternative miljøene du gjerne finner i byer som har hatt en universitet og studentmiljø i mange år. Men soldager har vi og byen er ofte den varmeste i landet. Trives dere med et flerkulturelt miljø kan det være noe for dere. Anonymkode: 2b2b7...000 1 1
Perfume Skrevet fredag kl. 19:52 #35 Skrevet fredag kl. 19:52 Mange steder i indre Østfold er det fantastiske hus til salgs mye billigere enn mange andre steder. Kort vei til Oslo og Sverige osv.. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:19 #36 Skrevet fredag kl. 20:19 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bor i Oslo og ikke så veldig kjent rundt om - men Asker er mer mangfoldig enn man skulle tro - flere muligheter der, mindre snobbete enn Bærum - som har sine negative sider. Eller har jo du Nesodden som et bra alternativ, det hadde jeg kanksje valgt selv. Østfold er fint og Fredrikstad er en bra by - men som en kollega sier: Det er folka et er noe "feil" med. Det er jo et fylke som topper stort sett alle neagative statistikker... Anonymkode: acf2c...ca6 Kan du si noe mer om hva som er «feil» med folka og negative statistikker. Spør da vi vurderer Fredrikstad. Anonymkode: 35250...7f2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:33 #37 Skrevet fredag kl. 20:33 Perfume skrev (35 minutter siden): Mange steder i indre Østfold er det fantastiske hus til salgs mye billigere enn mange andre steder. Kort vei til Oslo og Sverige osv.. Det er helt sant! Gode, stabile, solrike somre også. Dessverre har vi mistet mange vinterdager de siste tiårene. Det er et minus. Vinteren blir litt kjedelig når den ikke er så stabil som den var før. Det er kortere avstand til Gardermoen enn fra de ytre delene av fylket, forresten. Anonymkode: 011a9...a66 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:45 #38 Skrevet fredag kl. 20:45 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan du si noe mer om hva som er «feil» med folka og negative statistikker. Spør da vi vurderer Fredrikstad. Anonymkode: 35250...7f2 Jeg svarer, selv om det ikke er jeg som skrev det du siterer. Det er nok snakk om uføretrygd og arbeidsledighet. Stabil andel uføretrygdede i Østfold - nav.no "Mer enn 27 000 innbyggere i Østfold mottar uføretrygd. Det tilsvarer 13,9 prosent av alle innbyggere i Østfold mellom 18 og 67 år. Andelen er uendret det siste året og ligger fortsatt høyere enn landsgjennomsnittet på 10,5 prosent" Arbeidsledigheten litt opp også i Østfold – NRK Østfold – Lokale nyheter, TV og radio "4.235 personer i Østfold er registrert som helt arbeidsledige ved utgangen av juli. Det viser nye tall fra Nav. Totalt gjør det 2,8 prosent av arbeidsstyrken i fylket. Østfold følger med det resten av landet, der flere står utenfor jobb, selv justert for sesongvariasjoner. Nasjonalt står nå 2,1 prosent av arbeidsstyrken helt uten jobb." Men "feil med folk", det skjønner jeg ingenting av. Vi er like fine folk som resten av Norge. Anonymkode: 011a9...a66 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:04 #39 Skrevet fredag kl. 21:04 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg svarer, selv om det ikke er jeg som skrev det du siterer. Det er nok snakk om uføretrygd og arbeidsledighet. Og ikke minst .... Innvandring, som er altfor stor ifht. folketallet og en voldsom belastning på sosialbudsjettet. Ellers har det vel med at folka der er regnet som litt "enkle" og harry. Men de aller fleste er koselige. Anonymkode: 3924f...5ad 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:10 #40 Skrevet fredag kl. 21:10 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hvis du er ute etter å flytte dit det er minst nedbør, burde du flytte til Skjåk i Gudbrandsdalen. De har minst nedbør i hele Norge. Men det er en god bit derfra til Oslo da. Anonymkode: ecfc7...c58 Trodde det var Folldal som hadde minst nedbør jeg. Anonymkode: bd88d...1a7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå