AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden For ikke å kuppe en annen tråd her så starter jeg en ny en. Jeg ser ikke på meg selv som kristen, selv om jeg tror på Gud og Jesus. Jeg står i statskirka, men det er kun fordi det blir det nærmeste til hva jeg tror på. Å regne meg som ateist blir enda lengre ut på viddene. Jeg bekjenner meg ikke til de kristne trossetningene i sin helhet. Men jeg tror at Jesus døde på korset og viste seg for disiplene etterpå, og at han var noe mer enn det vi mennesker er per i dag, uten at jeg kan si hva. Jeg mener aliens er tilstede og mange ganger utgir seg for Gud i Gamle Testamentet, og at Paulus var en falsk profet. Jeg tror at reinkarnasjon eksisterer, og jeg driver med telepatisk dyrekommunikasjon samt jeg mener at det er ingenting galt med mediumskap. Dette er bare et kort sammendrag. Men ut fra det jeg skrev, vil du si jeg er kristen? Jeg er spesielt interessert i hva kristne sier om det. Anonymkode: c8a09...543 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Nei. Kristendommen tror folkemorderen Yahweh er gud, så tror du på Jesus og Faderen kan du ikke være kristen. Anonymkode: 65476...30e 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Kristendommen tror folkemorderen Yahweh er gud, så tror du på Jesus og Faderen kan du ikke være kristen. Anonymkode: 65476...30e Det er en viktig forskjell ja. Jeg tror absolutt ikke at Gud ville forlange steining, akseptere slaveri eller forlange dyreoffer eller menneskeoffer. TS Anonymkode: c8a09...543
linsejesus Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Nei, du er ikke kristen i noen vanlig forstand av ordet. Man kan ikke snakke om en kristen tro uten Paulus, som iflg bibelen var den som skulle gi evangeliet til hedningene (ikke-jøder). Ingenting av det du sier du tror på er kompatibelt med kristen tro. (Jeg er selv tidligere kristen, i tilfelle det er relevant.) 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Men spørsmålet er om Jesus som person, var kristen selv? Jesus kom ikke hit for å skape en religion, men for å vekke opp hjertene til menneskene. Jeg er ikke kristen selv men har en tro på Jesus som mer er min egen. Paganist? Om gud viser seg i bibel, er et av mange tegn fra verden mener jeg. Anonymkode: f10e7...bfd 1
frenchygirl Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Jeg ville ha definert deg som bl.a Kristen, men det virker som du tror på mye forskjellig da. (jeg er vokst opp som kristen, er nyateist i dag).
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Du kan melde deg ut av kristendommen og inni en annen om ikke føler deg helt kristen. Mange andre naturreligioner. Sjamanistisk forbund regnes som et annet trossamfunn det er mulig melde seg i om en ikke ønsker stå som ateist. En religion blir kun skapt for at mange mennesker tror på samme Anonymkode: f10e7...bfd
Mandagsunge Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Definisjonen på "kristen" er vel trua på at Jesus er Guds sønn, men eg trur du må leite ei stund for å finne andre som er einige med deg om Paulus. 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men spørsmålet er om Jesus som person, var kristen selv? Jesus kom ikke hit for å skape en religion, men for å vekke opp hjertene til menneskene. Jeg er ikke kristen selv men har en tro på Jesus som mer er min egen. Paganist? Om gud viser seg i bibel, er et av mange tegn fra verden mener jeg. Anonymkode: f10e7...bfd Nettopp, samme her. TS Anonymkode: c8a09...543
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Mandagsunge skrev (18 minutter siden): Definisjonen på "kristen" er vel trua på at Jesus er Guds sønn, men eg trur du må leite ei stund for å finne andre som er einige med deg om Paulus. Jeg kan ikke tro at Jesus er "Guds sønn", da Gud ikke er en kjødelig person som kan få sønner. Jeg forstår ikke hva som menes med det. Dette er en av de tingene som ikke gir mening for meg med kristendommen og som gjør at jeg ikke kan sluke det helt. Alle disse menneskeskapte konklusjonene ut fra løsrevne setninger i denne boka kalt Bibelen. TS Anonymkode: c8a09...543
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du kan melde deg ut av kristendommen og inni en annen om ikke føler deg helt kristen. Mange andre naturreligioner. Sjamanistisk forbund regnes som et annet trossamfunn det er mulig melde seg i om en ikke ønsker stå som ateist. En religion blir kun skapt for at mange mennesker tror på samme Anonymkode: f10e7...bfd Kristendommen blir nærmest meg fordi den er, eller burde vært, sentrert rundt Jesus og en eneste Gud. Grunnen til at jeg startet tråden var at noen i en annen tråd påstod at jeg er kristen, noe jeg tviler på at jeg kan defineres som. TS Anonymkode: c8a09...543
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): For ikke å kuppe en annen tråd her så starter jeg en ny en. Jeg ser ikke på meg selv som kristen, selv om jeg tror på Gud og Jesus. Jeg står i statskirka, men det er kun fordi det blir det nærmeste til hva jeg tror på. Å regne meg som ateist blir enda lengre ut på viddene. Jeg bekjenner meg ikke til de kristne trossetningene i sin helhet. Men jeg tror at Jesus døde på korset og viste seg for disiplene etterpå, og at han var noe mer enn det vi mennesker er per i dag, uten at jeg kan si hva. Jeg mener aliens er tilstede og mange ganger utgir seg for Gud i Gamle Testamentet, og at Paulus var en falsk profet. Jeg tror at reinkarnasjon eksisterer, og jeg driver med telepatisk dyrekommunikasjon samt jeg mener at det er ingenting galt med mediumskap. Dette er bare et kort sammendrag. Men ut fra det jeg skrev, vil du si jeg er kristen? Jeg er spesielt interessert i hva kristne sier om det. Anonymkode: c8a09...543 Jeg tenker det bestemmer du selv hva du vil definere deg som. Jeg elsker salmer, jeg synes det er fint med gudstjenester både jul,bryllup,begravelser i kirken osv. Får ro at slikt foregår i kirken❤️ Leser ikke bibel,går kun i kirken ved begravelser,bryllup,noen konserter osv. Kan også lite hva som står i bibelen. Jeg definerer meg som at jeg har en kristen tro, men uten at jeg tenker "hei jeg heter lise og er kristen" 🤷♀️ Har min tro på en måte Anonymkode: a2874...068
Anonym11223344 Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Nei, du er ikke kristen, men en avgudsdyrker. Du må knele og be til Vår Fader, han som så viselig satte sin sønn på jorden så vi kan få evig liv. Men bare gjennom å erkjenne at Jesus er Guds sønn, og at du ved bibelens ord og Jesu død og oppstandelse få evig liv. Helliggjøre hans navn, nå og for alltid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå