Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det var vel en løgn. I utgangspunktet skulle vaksinen hindre at folk ble smittet. Det funka dårlig.

Anonymkode: 4ab3f...eaa

Jeg skal være med på at vaksinering sannsynligvis var unødvendig for mange av de som tok den, og i dag anbefales den kun for spesielt utsatte grupper.

Det er imidlertid ikke sant at vaksinen skulle hindre at folk ble smittet. Hvem har hevdet dette?

Det ble sagt fra dag 1 at man ikke hadde tilstrekkelige data til å fastslå at vaksinen kunne hindre smitte, kun motvirke alvorlig sykdomsforløp, noe den også gjorde. 

Anonymkode: 5ee50...c61

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leste du sa

Det kan ikke være sånn, for jeg opplevde ikke det.

Anonymkode: 6dc15...b2c

Nei, jeg fortalte min mening etter min opplevelse.

Anonymkode: a269e...440

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det kalles "latskap med unskyldning".

Anonymkode: d33e9...3e9

Så de som har fått utmattelse her er bare late de da? En som var blant våre fremste innen kickboksing måtte slutte med det, og slutte å jobbe. Norgesmester i 2019. Han ble vel bare lat da, og måtte bruke vaksinen og utmattelse som unnskyldning. 

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Det er du som har lav forståelse eller nysgjerrighet eller omsorg for andre. Bare sett deg litt inn i livene som er berørt å still deg spørsmålet, hvor sannsynlig er det at noen lever som dette frivillig? 

Faktisk veldig sannsynlig, da offerollen er noe mange synes er det aller mest komfortable i verden. Alle symptomene de har er enten nocebo eller løgn.

Finnes det de som har bivirkninger? Ja, selvsagt, jeg er ikke anti-vitenskap. Jeg bare trur ikke på de som sier sånt uten videre.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mange var nødt for at samfunnet skulle gå videre. Om ingen gjorde har folk fortsatt å dø. 

Vi var ikke nødt til det nei. Vi hadde underdødelighet under korona. Dessuten var det de eldre som var mest utsatt. Å vaksinere de unge med tullete uutprøvde vaksiner for å redde folk som var halvveis døde er idiotisk.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Faktisk veldig sannsynlig, da offerollen er noe mange synes er det aller mest komfortable i verden. Alle symptomene de har er enten nocebo eller løgn.

Finnes det de som har bivirkninger? Ja, selvsagt, jeg er ikke anti-vitenskap. Jeg bare trur ikke på de som sier sånt uten videre.

Mer "latskap med unnskyldning", disse barna liker seg tydeligvis i offerrollen: 

"Ni børn har fået tilkendt erstatning for skader efter en covid-19-vaccine hos Patienterstatningen.
Det skriver Berlingske, som har fået en opgørelse fra Patienterstatningen.
De ni børn har tilsammen fået tildelt 3.184.801 kroner, skriver mediet.
Det drejer sig om syv børn mellem 12 og 17 år og to børn under 12 år."

https://politiken.dk/danmark/sundhed/art10930026/Ni-børn-har-fået-erstatning-efter-at-have-fået-covid-vaccine#Echobox=1785311148

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Summer Breeze skrev (8 minutter siden):

Mer "latskap med unnskyldning", disse barna liker seg tydeligvis i offerrollen: 

"Ni børn har fået tilkendt erstatning for skader efter en covid-19-vaccine hos Patienterstatningen.
Det skriver Berlingske, som har fået en opgørelse fra Patienterstatningen.
De ni børn har tilsammen fået tildelt 3.184.801 kroner, skriver mediet.
Det drejer sig om syv børn mellem 12 og 17 år og to børn under 12 år."

https://politiken.dk/danmark/sundhed/art10930026/Ni-børn-har-fået-erstatning-efter-at-have-fået-covid-vaccine#Echobox=1785311148

Å, herregud. 😴

Som jeg skrev, så trur jeg det finnes eksempler på at det er ekte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å, herregud. 😴

Som jeg skrev, så trur jeg det finnes eksempler på at det er ekte.

Du er totalt anonym. Jeg forstår ikke hvorfor selv i en tilfeldig tråd man kan legge bort å aldri åpne igjen som aldri vil bli direkte knyttet til oss, kan ikke noen som tar feil bare vise litt ydmykhet å si oi det var jeg ikke klar over? Så trist.

Isteden bare graver du og mange andre dere dypere i usosial tone av å være frekk å påstå å vite, nei. Du gikk for «lat, tror ikke på at andre har det så vondt som de ytrer at de har. Grådig på omsorg jeg». Det er sånn dette fremstår for meg. Forstår dere som er sånn det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er imidlertid ikke sant at vaksinen skulle hindre at folk ble smittet. Hvem har hevdet dette?

Det var for å hindre smitte de innførte det i første omgang.

Og når folk fortsatt var skeptisk innførte de koronasertifikat slik at man måtte ta vaksine dersom man ønsket å delta på konserter og lignende. Heksejakt.

Har du glemt dette allerede?

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste du sa

Det kan ikke være sånn, for jeg opplevde ikke det.

Vedkommende sa at hen kunne si at det ikke var bivirkninger for hen personlig etter så mange doser. Avsluttet innlegget med ordene "for meg"... 

Anonymkode: 9fdd2...601

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er totalt anonym. Jeg forstår ikke hvorfor selv i en tilfeldig tråd man kan legge bort å aldri åpne igjen som aldri vil bli direkte knyttet til oss, kan ikke noen som tar feil bare vise litt ydmykhet å si oi det var jeg ikke klar over? Så trist.

Isteden bare graver du og mange andre dere dypere i usosial tone av å være frekk å påstå å vite, nei. Du gikk for «lat, tror ikke på at andre har det så vondt som de ytrer at de har. Grådig på omsorg jeg». Det er sånn dette fremstår for meg. Forstår dere som er sånn det?

Det er vanskelig å skjønne hva du mener. Hva tok jeg feil om? Vær spesifik.

Jeg skrev nemlig at jeg trur det finnes de som har fått negative bieffekter. Dette er tredje gang jeg skriver dette på kun denne ene siden. Er det dette du mener jeg tar feil om? Hjelp meg å forstå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vedkommende sa at hen kunne si at det ikke var bivirkninger for hen personlig etter så mange doser. Avsluttet innlegget med ordene "for meg"... 

Anonymkode: 9fdd2...601

Jeg skal la vedkommende få være noen som bare ville møte opp for å proklamere de var en heldig som ikke fikk noen bivirkninger da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vanskelig å skjønne hva du mener. Hva tok jeg feil om? Vær spesifik.

Jeg skrev nemlig at jeg trur det finnes de som har fått negative bieffekter. Dette er tredje gang jeg skriver dette på kun denne ene siden. Er det dette du mener jeg tar feil om? Hjelp meg å forstå.

Jeg snakker om måten du formulerer deg på. Du påstår du tviler på at noen er noe annet enn lat. Du vil ikke la dem få tvilen din til gode som om den betyr noe for dem mens de sitter der syke.

Så får du bevis. Å det gjelder barn. Å det blir snork for deg å få motstand. Bare innrøm du ikke er den klokeste personen fra start å bli klokere på stedet. Hvor vanskelig kan det være? Greit, jeg skal stole mer på syke folk. Si dette til deg fremfor et speil tre ganger, så kanskje det sitter. Så har du blitt en bedre person for deg og andre. Du kommer ikke til å takke meg, men en dag har du kanskje bruk for dette. Husk meg den dagen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg snakker om måten du formulerer deg på. Du påstår du tviler på at noen er noe annet enn lat. Du vil ikke la dem få tvilen din til gode som om den betyr noe for dem mens de sitter der syke.

Så får du bevis. Å det gjelder barn. Å det blir snork for deg å få motstand. Bare innrøm du ikke er den klokeste personen fra start å bli klokere på stedet. Hvor vanskelig kan det være? Greit, jeg skal stole mer på syke folk. Si dette til deg fremfor et speil tre ganger, så kanskje det sitter. Så har du blitt en bedre person for deg og andre. Du kommer ikke til å takke meg, men en dag har du kanskje bruk for dette. Husk meg den dagen.

Da må du lese det jeg skrev på nytt, for du tolker ut i fra fri fantasi.

Teskje-modus:

Jeg trur ikke automatisk på noen som påstår dette. Jeg er skeptisk, fordi mange juger. Det er alt.

Hva du mener med "beviset" (jeg åpnet ikke engang lenken, så vet ikke hvor seriøs det du linket til var) skjønner jeg ingenting av, da jeg på ingen måte tviler på at det finnes eksempler på at det er ekte.

At det finnes de som har det på ekte hverken beviser eller motbeviser at det finnes de som juger eller har nocebo. De to tingene har ingenting med hverandre å gjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Summer Breeze skrev (På 10.8.2026 den 11.40):

Hva mener du, hvorfor dessverre?

Du må jo sitte i 20 minutter etter vaksinen for eventuelle reaksjoner. Da kunne der ha blitt fanget opp der og da og linket litt vaksinen. Jeg er garantert ikke den eneste ned en så voldsom reaksjon. I stede ble det bare en vanlig sykemelding pga. utmattelse. 

Anonymkode: 2c6dc...279

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må jo sitte i 20 minutter etter vaksinen for eventuelle reaksjoner. Da kunne der ha blitt fanget opp der og da og linket litt vaksinen. Jeg er garantert ikke den eneste ned en så voldsom reaksjon. I stede ble det bare en vanlig sykemelding pga. utmattelse. 

Anonymkode: 2c6dc...279

Man kan ta kontakt når som helst og melde om bivirkninger, det finnes ingen krav om at man må sitte på legekontoret og oppleve bivirkning av noen medikamenter for at det skal bli registrert. Meldte du det inn?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det var for å hindre smitte de innførte det i første omgang.

Og når folk fortsatt var skeptisk innførte de koronasertifikat slik at man måtte ta vaksine dersom man ønsket å delta på konserter og lignende. Heksejakt.

Har du glemt dette allerede?

Jepp, de brukte det ugyldige argumentet hele veien for å ekskludere folk. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 16.43):

Jeg skal være med på at vaksinering sannsynligvis var unødvendig for mange av de som tok den, og i dag anbefales den kun for spesielt utsatte grupper.

Det ble sagt fra dag 1 at man ikke hadde tilstrekkelige data til å fastslå at vaksinen kunne hindre smitte, kun motvirke alvorlig sykdomsforløp, noe den også gjorde. 

Det stemmer da virkelig ikke. Jeg fikk til og med den beskjeden da jeg tok første vaksinen, angrer på at jeg ikke tok vare på skrivet jeg fikk med, siden det virker som mange har glemt helt. 

Koronasertifikat ville vært helt meningsløst om det du skriver her stemmer. Samme med helsepersonell, uvaksinerte ble testet ofte og ble ansett som risiko. 

Anonymkode: c7874...490

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke bestemt, har ingen mulighet til å faktisk vite. Kan være en pussig tilfeldighet. Men etter dose to ble jeg brått dårlig, etter den har jeg hatt konstant verking i kropp og fint lite overskudd. Savner den jeg var, nå går all tid/overskudd til å komme seg gjennom jobb og nødvendige oppgaver. 

Anonymkode: c7874...490

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...