AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august Her er noe dere burde vurdere, så slipper vi andre å bli forgiftet: Anonymkode: a3fe3...f50 9 3 10
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Jeg har et familiemedlem med parfymeallergi. Hun må aktivt unngå kjøpesentre, taxier og arrangementer fordi folk ikke tar hensyn. Anonymkode: d8c59...3dd 6 2 6
AnonymBruker Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august Noen skjønner ikke at en spray er evig nok. Er lite attraktivt at lukten i et rom forandres når de kommer inn. Men igjen, tror ikke de skjønner hvor ekkelt andre syns det er Anonymkode: f14c8...f22 12 4
AnonymBruker Skrevet 9. august #4 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er lite attraktivt at lukten i et rom forandres når de kommer inn. Anonymkode: f14c8...f22 Det verste er at lukten ofte forblir i rommet etter de har forlatt stedet. Anonymkode: d8c59...3dd 10 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #5 Skrevet 9. august Kan jeg med pollenallergi be folk slutte å klippe gresset? Anonymkode: 6f55b...c95 17 5
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan jeg med pollenallergi be folk slutte å klippe gresset? Anonymkode: 6f55b...c95 Ikke helt sammenlignbart. Personer med pollenallergi risikerer ikke å få allergien utløst av å dra på jobb eller skole. Det gjør de som har parfymeallergi, da dette er steder alle mennesker må innom. Anonymkode: d8c59...3dd 5 7
AnonymBruker Skrevet 9. august #7 Skrevet 9. august Jeg sprayer aldri rett på kroppen, jeg sprayer i luften så går jeg gjennom det. Da blir det passe mengde, så glad jeg fikk det tipset for mange år siden. Enkelte sprayer til og med parfyme rett på klærne og da lukter det kjempesterkt. Anonymkode: 6f7ea...913 4
AnonymBruker Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Det der fikk meg bare til å ville bruke mer parfyme:p ( Jeg bruker det såklart ikke på sykehus/jobb men utenom det så blir det mye brukt siden jeg liker parfyme og det er noe som gjør meg glad siden jeg samler. ) Anonymkode: c8153...8b4 17 2 4
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august Jeg er allergisk for katter, og må bruke medisiner fordi to kolleger har katt. Sånn er livet. Mitt råd: ikke tro verden dreier seg rundt din akse. Fokusér på det du kan gjøre noe med. (Og hvis du ber kattefolk unngå kattehår på klærne blir de ganske fornærmet, regner med det samme gjelder parfymefolk) Anonymkode: c5436...c91 16 10
AnonymBruker Skrevet 9. august #10 Skrevet 9. august Nå er det nå sånn i naturen at de sterkeste og friskeste overlever…. Anonymkode: d241a...65b 6 9
AnonymBruker Skrevet 9. august #11 Skrevet 9. august Bruker ikke mye, men jeg bruker parfyme og kommer ikke til å slutte med det😀 Anonymkode: 707f9...24a 17 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #12 Skrevet 9. august Jeg elsker parfymene mine 🙂. Bruker ikke parfyme på legekontor, sykehus eller hos tannlege. På kjøpesentre er det parfymelukt uansett, da det er en lovlig salgsvare med testere. Hos frisør o.l er det også masse parfymerte produkter uansett. Kjører egen bil, så tar ikke kollektiv. Jeg har som så mange andre allergier for diverse. Det forventer jeg ikke at andre skal innrette livet sitt etter. Om noen på jobb hadde fått påvist alvorlige allergiske reaksjoner på parfyme av lege, så hadde jeg prøvd å innordne meg. Men som andre her skriver, så kan du liksom ikke nekte kollegaer å ha hund eller katt pga din allergi. Anonymkode: efa03...72b 9 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #13 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg med pollenallergi be folk slutte å klippe gresset? Anonymkode: 6f55b...c95 Det er ingen som har på seg gressklipp kun for å "lukte godt" på kontoret, på kino, på butikken og over alt. Man putter det heller ikke i shampoo, solkrem, toalettrens, oppvasksåpe, duftlys, duftpinner, i bilen, på toaletter og over alt hele året. Og "allergi" mot parfyme, er en reaksjon på faktisk gift. Parfyme er giftig. Har du tenkt på at ingredienslisten til parfyme kun er "parfyme"? Her er en film om hva som er i det: Anonymkode: a3fe3...f50 3 5
AprilLudgate Skrevet 9. august #14 Skrevet 9. august (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg elsker parfymene mine 🙂. Bruker ikke parfyme på legekontor, sykehus eller hos tannlege. På kjøpesentre er det parfymelukt uansett, da det er en lovlig salgsvare med testere. Hos frisør o.l er det også masse parfymerte produkter uansett. Kjører egen bil, så tar ikke kollektiv. Jeg har som så mange andre allergier for diverse. Det forventer jeg ikke at andre skal innrette livet sitt etter. Om noen på jobb hadde fått påvist alvorlige allergiske reaksjoner på parfyme av lege, så hadde jeg prøvd å innordne meg. Men som andre her skriver, så kan du liksom ikke nekte kollegaer å ha hund eller katt pga din allergi. Anonymkode: efa03...72b Det er ikke uvanlig å innrette seg på arbeidsplass? Jeg har jobbet steder med litt ulike greier. Parfyme, appelsin (skrelle) og ….ja. En tredje ting jeg ikke husker - var virkelig helt uproblematisk å droppe det på jobb. Tok det jeg ønsket hjemme og i helgene. Greia med parfyme er at det blir igjen i rommet når personen går. Lenge. Om noen bruker endel og henger jakka fra seg så smitter det over på andres klær/møbler og lar seg ikke enkelt fjerne eller lufte ut. Kjøpesentre må man akseptere, men ikke helsetjenester og jobb/kollektiv/skole. Og jepp, har brukt parfyme selv på skole, jobb og i studier. Tok meg lang tid å skjønne hvorfor jeg var kvalm hver bidige morgen 😆 Endret 9. august av AprilLudgate 5
AprilLudgate Skrevet 9. august #15 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det der fikk meg bare til å ville bruke mer parfyme:p ( Jeg bruker det såklart ikke på sykehus/jobb men utenom det så blir det mye brukt siden jeg liker parfyme og det er noe som gjør meg glad siden jeg samler. ) Anonymkode: c8153...8b4 Men: du ser et bilde av at noen blir skadet, og så vil du da skade mer? Bildet baserer seg på reell kunnskap og forskning. Har lest kildene på det. Hva får deg til å tenke «ah, skader noen - nå vil jeg skade andre MER»? 5 10
AnonymBruker Skrevet 9. august #16 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg med pollenallergi be folk slutte å klippe gresset? Anonymkode: 6f55b...c95 Sammenlign med noe som er sammenlignbart ‘, hvis du vil inn i debatten. Som vepseallergiker forstår jeg, helt av meg selv, at jeg ikke kan be om utrydding av veps. Helt av meg selv!!!! Anonymkode: 9c32a...fcb 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #17 Skrevet 9. august AprilLudgate skrev (3 minutter siden): Det er ikke uvanlig å innrette seg på arbeidsplass? Jeg har jobbet steder med litt ulike greier. Parfyme, appelsin (skrelle) og ….ja. En tredje ting jeg ikke husker - var virkelig helt uproblematisk å droppe det på jobb. Tok det jeg ønsket hjemme og i helgene. Greia med parfyme er at det blir igjen i rommet når personen går. Lenge. Om noen bruker endel og henger jakka fra seg så smitter det over på andres klær/møbler og lar seg ikke enkelt fjerne eller lufte ut. Kjøpesentre må man akseptere, men ikke helsetjenester og jobb/kollektiv/skole. Og jepp, har brukt parfyme selv på skole, jobb og i studier. Tok meg lang tid å skjønne hvorfor jeg var kvalm hver bidige morgen 😆 Hvis du tror at du tok nok hensyn på jobb, så var de sikkert ikke fornøyd med deg likevel 🙃. Svært få av oss bruker shampo, balsam, dusjsåpe, deodorant og vaskemidler helt uten duft. Er de virkelig allergiske, så reagerer de nok på de duftene også. Og på en arbeidsplass kommer det uansett folk utenfra innom som ofte har duft. Kunder, rengjøringspersonell, vaktmesteren, en som skal fikse pc'en din osv. Anonymkode: efa03...72b 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #18 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er allergisk for katter, og må bruke medisiner fordi to kolleger har katt. Sånn er livet. Mitt råd: ikke tro verden dreier seg rundt din akse. Fokusér på det du kan gjøre noe med. (Og hvis du ber kattefolk unngå kattehår på klærne blir de ganske fornærmet, regner med det samme gjelder parfymefolk) Anonymkode: c5436...c91 Men nå er det ingen som tar med seg katten på jobb. Disse sammenligningene blir for useriøse. Anonymkode: d8c59...3dd 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #19 Skrevet 9. august Parfymen kom for 4000 år siden. Da blandet de oljer og dufter. På 1300-tallet ble det vanlig å blande alkohol med dufter, og den moderne parfymen oppsto. På 1800-tallet kom de syntetiske parfymene. Tror nok vi kan si at parfyme har kommet for å bli 🙂 Anonymkode: efa03...72b 6
AnonymBruker Skrevet 9. august #20 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men nå er det ingen som tar med seg katten på jobb. Disse sammenligningene blir for useriøse. Anonymkode: d8c59...3dd De har kattehår på klærne 🙂, så de har litt av katten med på jobb. Anonymkode: efa03...72b 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå