Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Joda men er man ressurssterk så pleier det som regel å gå bra. Men jeg syns fortsatt at det er urettferdig at hun som blir gravid er slem og egoistisk om hun ikke tar abort samtidig som at han som hadde halvparten av skylda møter full forståelse for å ønske å stikke fra sitt barn. Mor får skylda for at barnet er farløs men ikke far?

Er man ressursterk så er det det beste for barnet ja. Men barnet kan fortsatt få vansker når det vet hen ukke er ønsket av den ene parten, det er veldig vondt.

Nå er det jo sånn at mannen har ikke noe han skulle sakt og kvinnen som tar valget om å beholde eller ikke. Så da blir det jo hun som må ta den støyten. Når kvinnen vet hvor mannen står, men fortsatt velger å gjennomføre. Gjør hun det for seg selv og sine følelser og ikke barnets beste.

Anonymkode: 93b6d...1df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er man ressursterk så er det det beste for barnet ja. Men barnet kan fortsatt få vansker når det vet hen ukke er ønsket av den ene parten, det er veldig vondt.

Nå er det jo sånn at mannen har ikke noe han skulle sakt og kvinnen som tar valget om å beholde eller ikke. Så da blir det jo hun som må ta den støyten. Når kvinnen vet hvor mannen står, men fortsatt velger å gjennomføre. Gjør hun det for seg selv og sine følelser og ikke barnets beste.

Han hadde noe han skulle sagt da han valgte å ha sex. Han vet jo allerede da at han ikke har noe han skulle sagt. Alle menn bør faktisk ha graviditet i tankene når han velger å ligge med en fruktbar dame. Så om han ikke tenker å stille opp for et potensielt barn som kan bli etter å ha hatt sex med en person, bør han avstå fra sex med denne personen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men mener du da at det er til barnets beste å ikke få oppleve livet i det hele tatt, fordi det er en mulighet for at hen vil synes det er leit at ikke far ønsket å stille opp? 

Anonymkode: ae118...471

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

seriøst lå dere sammen med en gang dere møtes 

uansett vi kan ikke si noe som helst på hvordan han kan reagere på det det er så utrolig store forskjeller 

Anonymkode: 5e73d...d1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

seriøst lå dere sammen med en gang dere møtes 

uansett vi kan ikke si noe som helst på hvordan han kan reagere på det det er så utrolig store forskjeller 

Mange som gjør det.. er da ikke uvanlig...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Mange som gjør det.. er da ikke uvanlig...

nei det er ikke det men uansett bør man kunne tenke litt lenger 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så enig med deg. Som sagt tidligere er jeg for selvbestemt abort, men jeg blir likevel mildt sagt sjokkert hvordan noen på dette forumet bagatelliserer abort over lav sko. Det er ikke som å fjerne en føflekk. At man skal ha respekt for kvinner som må ta dette valget, og ikke gjøre det vanskeligere for de enn det er er for meg en selvfølge. Men å nesten hoppe til at abort skal være nærmest en plikt dersom ikke alt er perfekt eller far er hoppende glad, er jo helt absurd. Og i tillegg sitte og si dette til andre mennesker i en sårbar situasjon… 

Det skulle er jo at de mener det er synd på mannen oppi dette. Stakkars han som blir tvunget til å bli far liksom. Fyy så slem du er mot han om du ikke tar abort. Altså wtf!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere ikke brukte prevensjon, så er han vel noe forberedt på at slikt kan skje?

Anonymkode: cc197...f2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dersom dere ikke brukte prevensjon, så er han vel noe forberedt på at slikt kan skje?

Anonymkode: cc197...f2f

De gjorde det men den sviktet. Uansett må man alltid være forberedt på at slikt kan skje

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

nei det er ikke det men uansett bør man kunne tenke litt lenger 

Coulda, woulda, schoulda

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (På 12.8.2026 den 13.45):

Det er isåfall farens feil

Spiller det noen rolle egentlig? Nei, alt er ikke alltid far sin feil, men uansett er det barnet det går utover. 

Anonymkode: ca81b...429

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Spiller det noen rolle egentlig? Nei, alt er ikke alltid far sin feil, men uansett er det barnet det går utover. 

Anonymkode: ca81b...429

Ikke alt i verden nei men om en far velger å stikke fra damen han gjorde gravid og gjør at barnet ender opp farløse så er det et valg han tar og dermed hans feil. Og en graviditet er alltid 50 hans feil med mindre han ble voldtatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Han hadde noe han skulle sagt da han valgte å ha sex. Han vet jo allerede da at han ikke har noe han skulle sagt. Alle menn bør faktisk ha graviditet i tankene når han velger å ligge med en fruktbar dame. Så om han ikke tenker å stille opp for et potensielt barn som kan bli etter å ha hatt sex med en person, bør han avstå fra sex med denne personen

Det er jo helt utopisk å tro at menn skal tenke slik. Dessverre. 

Anonymkode: f7eac...526

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mulig det men jeg syns samfunnet burde strebe mer etter at menn skal begynne å tenke slik. Menn blir unnskyldt alt for mye og det hjelper ikke at alenemødre blir shamet mens mennene som har sørget for at de ble det får sympati. (Med alenemødre mener jeg de som står helt alene med ansvaret. Inkluderer selvsagt ikke de som har valgt det frivillig ved bruk av donor).

Endret av Maleficenta
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i at det er. Det er jo bare den udiskutable realiteten her i verden, at det er slik barn blir til, og noe alle må forholde seg til. Så vanvittig lavt noen tenker om menn? Man skulle tro dere nesten bare kjente galninger? Ja, det finnes absolutt de som ikke er så smarte, og de som ikke er så hyggelige. Men menn flest er jo oppegående nok til å være klar over hvordan barn blir til, og menneskelige nok til å være interessert og oppriktig glad i sine egne barn? Selv om kanskje storken kom litt uventet på besøk… 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i at det er. Det er jo bare den udiskutable realiteten her i verden, at det er slik barn blir til, og noe alle må forholde seg til. Så vanvittig lavt noen tenker om menn? Man skulle tro dere nesten bare kjente galninger? Ja, det finnes absolutt de som ikke er så smarte, og de som ikke er så hyggelige. Men menn flest er jo oppegående nok til å være klar over hvordan barn blir til, og menneskelige nok til å være interessert og oppriktig glad i sine egne barn? Selv om kanskje storken kom litt uventet på besøk… 

Dessverre er det det for mange menn som ikke er oppegående nok til det, noe som ikke er rart mtp at vi omtrent er oppfostret til å lære at alt som har med graviditet å gjøre er kvinners feil og ansvar.

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Dessverre er det det for mange menn som ikke er oppegående nok til det, noe som ikke er rart mtp at vi omtrent er oppfostret til å lære at alt som har med graviditet å gjøre er kvinners feil og ansvar.

Jeg er ikke uenig i at det finnes « dårlige» menn i verden. Jeg vil bare poengtere at de er ( heldigvis) i kraftig mindretall i forhold til alle de normale mennene der ute. Og vi må ikke la noen forlede oss til å normalisere dårlig oppførsel, med unnskyldninger og bortforklaringer som «man kan ikke forvente annet av en mann». Selvfølgelig både kan og skal vi forvente ansvarlig og menneskelig oppførsel fra både menn og kvinner. Det finnes definitivt drittsekker, men det er veldig trist dersom noen antar at en mann er dritsekk helt til han beviser noe annet. Jeg mener vi må anta at mannen er oppegående, til det motsatte då evt viser seg , som det av og til gjør. Men nå er jeg også så heldig å ha vært i hovedsak omgitt av normale menn mesteparten av livet, med unntak av noen helt få. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i at det finnes « dårlige» menn i verden. Jeg vil bare poengtere at de er ( heldigvis) i kraftig mindretall i forhold til alle de normale mennene der ute. Og vi må ikke la noen forlede oss til å normalisere dårlig oppførsel, med unnskyldninger og bortforklaringer som «man kan ikke forvente annet av en mann». Selvfølgelig både kan og skal vi forvente ansvarlig og menneskelig oppførsel fra både menn og kvinner. Det finnes definitivt drittsekker, men det er veldig trist dersom noen antar at en mann er dritsekk helt til han beviser noe annet. Jeg mener vi må anta at mannen er oppegående, til det motsatte då evt viser seg , som det av og til gjør. Men nå er jeg også så heldig å ha vært i hovedsak omgitt av normale menn mesteparten av livet, med unntak av noen helt få. 

Ja ER de nå det? Jeg ønsker ikke normalisere dårlig oppførsel men sånn som i ts tilfelle er dette en hun kjenner knapt og hun vet ikke hvordan han er. Er derfor mitt første innlegg i denne tråden var at fordelen med denne raske uplanlagte graviditeten er at på denne måten finner hun raskt ut hvorvidt dette er en bra fyr eller ikke, avhengig av hvordan han vil ta det. Får håpe at han er en bra fyr og at dette ordner seg.

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Ja ER de nå det? Jeg ønsker ikke normalisere dårlig oppførsel men sånn som i ts tilfelle er dette en hun kjenner knapt og hun vet ikke hvordan han er. Er derfor mitt første innlegg i denne tråden var at fordelen med denne raske uplanlagte graviditeten er at på denne måten finner hun raskt ut hvorvidt dette er en bra fyr eller ikke, avhengig av hvordan han vil ta det. Får håpe at han er en bra fyr og at dette ordner seg.

Ja, det er de 😊 Akkurat som at det finnes dårlig damer, men de normale er i flertall 😊 ( men av og til lager de dårlige så mye støy, derfor legger vi mer merke til de enn de normale) Jeg er ellers enig med deg i det andre du skriver. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er de 😊 Akkurat som at det finnes dårlig damer, men de normale er i flertall 😊 ( men av og til lager de dårlige så mye støy, derfor legger vi mer merke til de enn de normale) Jeg er ellers enig med deg i det andre du skriver. 

Joda men man vet aldri hvem som er hvem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...