Malle90 Skrevet fredag kl. 10:53 #1 Skrevet fredag kl. 10:53 Jeg begynte å snakke med han jeg dater nå i April. Vi har vært med hverandre 5 -6 ganger , det er litt avstand mellom oss, han har reise jobb; der han er vekke 4 uker.. vi har bestilt oss tur til krakow. Og gleder oss veldig til dette! MEN... jeg fant ut jeg var blitt gravid her for noen dager siden. Enda ikke fått vært hos lege, skal dit på tirsdagen... Men er 2-3 på testen, og har 2 til positive tester.. jeg har blitt gravid med prevansjon. Og dette var ikke planlagt.. jeg og han har enda ikke pratet om dette tema, jeg har ikke møtt foreldra hans.. og nå er jeg livredd for å fortelle han dette.. for jeg har jo ikke peiling på hvordan han vil reagere. 😔 er det noen som har vært i samme typ situasjon ? Hvordan reagerte han, hvor lang tid tok det før , ble de sur ? Nei.. er så usikker... og redd. Jeg er 36 og han er 34. 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:12 #2 Skrevet fredag kl. 11:12 Det enkle svaret er vel rett og slett at folk er så forskjellige at det er umulig å gi noe godt svar på hvordan han vil reagere. Så er det klart at graviditet og det å ta stilling til hva man gjør og alt det der først og frem er kvinnens bord, men det vil uansett være et sjokk for ham og potensielt livsforandrende. Så jeg ville i hvert fall ha husket på det, at dette er noe han også må få prosessere. Ville derfor ikke lagt for mye i aller første reaksjon, enten den er positiv eller negativ eller noe midt imellom. Anonymkode: cb537...f77 6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:18 #3 Skrevet fredag kl. 11:18 Min mann søskenbarn skjedde dette med! De valgte å satse og fikk barnet. De giftet seg og nå lever de godt sammen. Han steppa opp fra å være barnslig til å vokse opp på kort tid! Fine mennesker ! Anonymkode: 1d9f7...7e7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:19 #4 Skrevet fredag kl. 11:19 For oss så gikk det greit. Vi hadde kjent hverandre i 2 måneder. Vi var ung. 21 år. Begge tenkte jaja. Så ble det unge tidlig da. Vi er fortsatt sammen 25 år senere. Anonymkode: 18090...6d7 3
Pippi Lotta Skrevet fredag kl. 11:25 #5 Skrevet fredag kl. 11:25 Det er umulig å si hvordan han reagerer før du har snaket med han. Jeg tenker det kan være lurt om du gjlr deg op en tanke om hva du ønsker før du snaker med han. Ønsker du barnet? Ønsker du abort? Er villig til å være allene mor? Det er gode støtte ordninger i Norge, så du kommer uanset til å klare deg om du beholder. Men ønsker du abort så er det også helt greit! Om du er usiker kan du ringe amathea for rådgivning. Lykke til!
Malle90 Skrevet fredag kl. 21:19 Forfatter #6 Skrevet fredag kl. 21:19 Pippi Lotta skrev (9 timer siden): Det er umulig å si hvordan han reagerer før du har snaket med han. Jeg tenker det kan være lurt om du gjlr deg op en tanke om hva du ønsker før du snaker med han. Ønsker du barnet? Ønsker du abort? Er villig til å være allene mor? Det er gode støtte ordninger i Norge, så du kommer uanset til å klare deg om du beholder. Men ønsker du abort så er det også helt greit! Om du er usiker kan du ringe amathea for rådgivning. Lykke til! Barnet blir beholdt. Uansett.. abort er ikke i mine tanker engang.. dette er ikke barnets feil, ingen sin feil. det er en redsel av å miste han.. 4
Malle90 Skrevet fredag kl. 21:22 Forfatter #7 Skrevet fredag kl. 21:22 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For oss så gikk det greit. Vi hadde kjent hverandre i 2 måneder. Vi var ung. 21 år. Begge tenkte jaja. Så ble det unge tidlig da. Vi er fortsatt sammen 25 år senere. Anonymkode: 18090...6d7 Det er jo det samme så og si.. fint å høre det gikk fint for dere ♥️ jeg håper det samme. Var jo ikke dette som sku skje men, det var det som skjedde. Nå er jo det en redsel for å si det til han, og at barnet har det bra ♥️
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:28 #8 Skrevet fredag kl. 21:28 Malle90 skrev (3 minutter siden): Det er jo det samme så og si.. fint å høre det gikk fint for dere ♥️ jeg håper det samme. Var jo ikke dette som sku skje men, det var det som skjedde. Nå er jo det en redsel for å si det til han, og at barnet har det bra ♥️ Kan jeg spør om du ble gravid med p-piller? Det skal jo nesten ikke gå, om du tok de på tiden. Menn vil jo aldri kunne stole på prenesjon igjenm. Ikke fælt ment, men det er stort å sette et barn til verden. Hva om det ikke er greit for han da? Anonymkode: 4cc55...4af 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:30 #9 Skrevet fredag kl. 21:30 Malle90 skrev (10 timer siden): Jeg begynte å snakke med han jeg dater nå i April. Vi har vært med hverandre 5 -6 ganger , det er litt avstand mellom oss, han har reise jobb; der han er vekke 4 uker.. vi har bestilt oss tur til krakow. Og gleder oss veldig til dette! MEN... jeg fant ut jeg var blitt gravid her for noen dager siden. Enda ikke fått vært hos lege, skal dit på tirsdagen... Men er 2-3 på testen, og har 2 til positive tester.. jeg har blitt gravid med prevansjon. Og dette var ikke planlagt.. jeg og han har enda ikke pratet om dette tema, jeg har ikke møtt foreldra hans.. og nå er jeg livredd for å fortelle han dette.. for jeg har jo ikke peiling på hvordan han vil reagere. 😔 er det noen som har vært i samme typ situasjon ? Hvordan reagerte han, hvor lang tid tok det før , ble de sur ? Nei.. er så usikker... og redd. Jeg er 36 og han er 34. Er dere fra sørlandet? 🫣 Kunne høres ut som en jeg datet rett før deg. Og han vil møtes den dag idag også, 3 dager siden. Anonymkode: 4cc55...4af
petterm Skrevet fredag kl. 21:33 #10 Skrevet fredag kl. 21:33 Malle90 skrev (11 minutter siden): Barnet blir beholdt. Uansett.. abort er ikke i mine tanker engang.. dette er ikke barnets feil, ingen sin feil. det er en redsel av å miste han.. Hvis han ikke er voksen nok til å stille opp og støtte deg når du trenger han som mest så er det kanskje ikke så stort tap hvis han stikker av? Jeg skjønner at det er skummelt å si det, men dere er begge godt voksne, så det går sikkert bra hvis dere vil. 1
29_j Skrevet fredag kl. 21:37 #11 Skrevet fredag kl. 21:37 (endret) petterm skrev (4 minutter siden): Hvis han ikke er voksen nok til å stille opp og støtte deg når du trenger han som mest så er det kanskje ikke så stort tap hvis han stikker av? Jeg skjønner at det er skummelt å si det, men dere er begge godt voksne, så det går sikkert bra hvis dere vil. Det er stor sannsynlighet for at han kan stikke av. De har møtt hverandre 5-6 ganger? Det er det jeg bruker på å bli kjent med en person. Ts, vær forberedt på tung samtale. Tror neppe dette var i tankene hans. Endret fredag kl. 21:37 av 29_j 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:38 #12 Skrevet fredag kl. 21:38 Umulig å si hvordan han vil ta det. Bestem deg for hva du ønsker uavhengig av ham. Anonymkode: 076de...1ab
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:49 #13 Skrevet fredag kl. 21:49 Du har bestemt deg hva du vil gjøre. Da må du rett og slett bare snakke med ham, Ts. Har du mulighet til å treffe ham før Krakow-turen? Hvis ikke må du snakke med ham på telefon om dette før turen. Siden du ikke vet hvordan han vil reagere, så tenker jeg du ikke bør fortelle dette til ham når dere to er alene i utlandet sammen. Det kan gå veldig bra. Men det kan også bli traumatisk for deg hvis han absolutt ikke vil ha barnet og blir ufin. Gratulerer med graviditeten og samtalen! ❤️ Håper alt går bra for dere! ❤️ Anonymkode: 56462...83c 2
Malle90 Skrevet lørdag kl. 16:27 Forfatter #14 Skrevet lørdag kl. 16:27 petterm skrev (18 timer siden): Hvis han ikke er voksen nok til å stille opp og støtte deg når du trenger han som mest så er det kanskje ikke så stort tap hvis han stikker av? Jeg skjønner at det er skummelt å si det, men dere er begge godt voksne, så det går sikkert bra hvis dere vil. Ja, han burde være såpass voksen at han burde stille opp. Såklart sjokket, men jah.. nei ikke lett når en uventet gradivitet skjer... blir morro å hilse på foreldra hans 🙄👀 1
Malle90 Skrevet lørdag kl. 16:29 Forfatter #15 Skrevet lørdag kl. 16:29 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du har bestemt deg hva du vil gjøre. Da må du rett og slett bare snakke med ham, Ts. Har du mulighet til å treffe ham før Krakow-turen? Hvis ikke må du snakke med ham på telefon om dette før turen. Siden du ikke vet hvordan han vil reagere, så tenker jeg du ikke bør fortelle dette til ham når dere to er alene i utlandet sammen. Det kan gå veldig bra. Men det kan også bli traumatisk for deg hvis han absolutt ikke vil ha barnet og blir ufin. Gratulerer med graviditeten og samtalen! ❤️ Håper alt går bra for dere! ❤️ Anonymkode: 56462...83c Takk for veldig fin melding ♥️ ja planen er å si det imorgen, må bare kjøre 4 timer først 🫣 men det er en 50/50 sjangse. Men hvis ikke må eg ta en facetime tlf rett og slett... ikke lett når det er avstand og jah.. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:32 #16 Skrevet lørdag kl. 16:32 Jeg ble også veldig tidlig gravid. Han tok det veldig fint og sa han ble veldig stolt. MEN han var en ræva far og forholdet med han tok slutt mens jeg var i permisjon. Årene som fulgte var et helvete. Ungen kutta kontakten med han i tenårene. Han lager fremdeles et helvete og tenåringen teller ned dagene til 18-årsdagen. Anonymkode: 2d0bf...fb6 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:40 #17 Skrevet lørdag kl. 16:40 Malle90 skrev (7 minutter siden): Ja, han burde være såpass voksen at han burde stille opp. Såklart sjokket, men jah.. nei ikke lett når en uventet gradivitet skjer... blir morro å hilse på foreldra hans 🙄👀 Ville lagt lista litt lavere enn dette. Hvorfor burde han stille opp hvis dere har vært sammen 5-6 ganger? Hadde ikke forventet for mye av en som jeg snakket med for første gang for 4 mnd siden og som har vært borte fire uker i strekk. Hvis han jobber 4 uker av gangen, har han ikke fri flere uker av gangen, også? Sier ikke dette for å være slem, bare så du ikke blir skuffet. Ville sagt det til ham så fort som mulig og tatt høyde for at den turen er det ikke noen vits i å dra på. Så kan man heller bli gledelig overrasket om det er feil. Anonymkode: b4805...f0d 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:53 #18 Skrevet lørdag kl. 16:53 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ville lagt lista litt lavere enn dette. Hvorfor burde han stille opp hvis dere har vært sammen 5-6 ganger? Hadde ikke forventet for mye av en som jeg snakket med for første gang for 4 mnd siden og som har vært borte fire uker i strekk. Hvis han jobber 4 uker av gangen, har han ikke fri flere uker av gangen, også? Sier ikke dette for å være slem, bare så du ikke blir skuffet. Ville sagt det til ham så fort som mulig og tatt høyde for at den turen er det ikke noen vits i å dra på. Så kan man heller bli gledelig overrasket om det er feil. Anonymkode: b4805...f0d Ikke bare det, men har de snakker godt om fremtid , oppdragelse , livssyn , tradisjoner osv? kjenner et par på samme alder som startet produksjon uten og snakke om noe som helst, det er full kræsj. Tok det visst som en selvfølge at de var enige om alt fra dåp til sukker. Så var de uenige om alt. Alt er en drakamp. Synes så synd på dette barnet . han stiller opp da, det skal han ha for 😅 Anonymkode: ca81b...429 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:55 #19 Skrevet lørdag kl. 16:55 Har dere snakket om hvor dere skal bo? Anonymkode: ca81b...429 1
Million Skrevet lørdag kl. 16:59 #20 Skrevet lørdag kl. 16:59 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kan jeg spør om du ble gravid med p-piller? Det skal jo nesten ikke gå, om du tok de på tiden. Menn vil jo aldri kunne stole på prenesjon igjenm. Ikke fælt ment, men det er stort å sette et barn til verden. Hva om det ikke er greit for han da? Anonymkode: 4cc55...4af P-piller og skal ikke gå an å bli gravid? Har du lest pakningsvedlegget noengang? P-piller er 97-98% sikre. Det vil si at av 100 kvinner som tar dem riktig, vil uansett to eller tre av de bli gravide - på prevensjonen. Det er ingens feil og sånt skjer. De er ikke 100% sikre. 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå