dinfarsrevolver Skrevet fredag kl. 06:06 #1 Skrevet fredag kl. 06:06 Jeg var på kviss i går og kvissmaster hadde brukt dn av de generative stjele.askinene til å lage en hel sang. Reagerte veldig på at alle i rommet så ut til å synes det var greit. Det var et kultursjokk for meg, for mine venner er ganske hardt mot språkmodeller og generativt ræl på grunn av det etiske. Har allerede boikotta en kviss på grunn av "KI"-bruk på plakatene, så ble ganske skuffa over å nå måtte si farvel til denne. Er det ganske utbredt blant dere på KG?
dinfarsrevolver Skrevet fredag kl. 06:10 Forfatter #2 Skrevet fredag kl. 06:10 Kaller det "ki" fordi det ikke er kunstig intelligens, det er bare det de markedsfører det som. Det er en speåkdagabase, bildedagabase eller musikkdagabase trent på stjålet materiale som spyr ut etterligninger samtidig som det forurenser med både støy og gift. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:10 #3 Skrevet fredag kl. 06:10 Du er jo en sånn neo-luditt Anonymkode: fb7c0...e38 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:11 #4 Skrevet fredag kl. 06:11 dette gir ingen mening.. hva reagerte du på? Hva betyr "dn av de generative stjele.askinene" og hva er "ganske hardt mot språkmodeller og generativt ræl på grunn av det etiske" egentlig? Anonymkode: e3574...b7f 3
dinfarsrevolver Skrevet fredag kl. 06:19 Forfatter #5 Skrevet fredag kl. 06:19 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er jo en sånn neo-luditt Anonymkode: fb7c0...e38 Altså, å dra på en kviss er jo fordi jeg vil ha en kviss noen har laget, ikke en kviss en eller annen stjelemotor har bestemt (uten at vi vet hvordan) er den mest gjennomsnittlige kvissen den uka. Om man ikke skal gjøre jobben sjæl må man jo drite i å være kvissmaster. 1 1
dinfarsrevolver Skrevet fredag kl. 06:20 Forfatter #6 Skrevet fredag kl. 06:20 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): dette gir ingen mening.. hva reagerte du på? Hva betyr "dn av de generative stjele.askinene" og hva er "ganske hardt mot språkmodeller og generativt ræl på grunn av det etiske" egentlig? Anonymkode: e3574...b7f Hva er det du spør om, å sette teksten min i hermetegn er ikke et spørsmål?
dinfarsrevolver Skrevet fredag kl. 06:25 Forfatter #8 Skrevet fredag kl. 06:25 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anonymkode: 1ea2b...008 De kaller det en intelligens fordi de trenger investorer. De ønsker at folk skal bruke penger på det. Den kan ikke tenke selv. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:31 #9 Skrevet fredag kl. 06:31 Det har tatt helt av, og er spesielt synlig når det benyttes av personer som ikke har fagkunnskap eller evne til å uttrykke seg skriftlig. Alle jobbsøknader der KI er benyttet i utstrakt grad går i nei-bunken her. Anonymkode: 23d8c...5d6 5
Fossegrimen Skrevet fredag kl. 06:35 #10 Skrevet fredag kl. 06:35 KI i form av samtalerobotar er kreft. 1
dinfarsrevolver Skrevet fredag kl. 06:39 Forfatter #11 Skrevet fredag kl. 06:39 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det har tatt helt av, og er spesielt synlig når det benyttes av personer som ikke har fagkunnskap eller evne til å uttrykke seg skriftlig. Alle jobbsøknader der KI er benyttet i utstrakt grad går i nei-bunken her. Anonymkode: 23d8c...5d6 Har merket det på studiet når jeg må samarbeide med noen fra ande fagområder, at det varierer hvor oppegående folk er til de etiske og filosofiske spørsmålene rundt bruk. En ting er jo bruk av "ki" som oppsummering av wikipedia når du søker opp noe på nettet.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:41 #12 Skrevet fredag kl. 06:41 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det har tatt helt av, og er spesielt synlig når det benyttes av personer som ikke har fagkunnskap eller evne til å uttrykke seg skriftlig. Alle jobbsøknader der KI er benyttet i utstrakt grad går i nei-bunken her. Anonymkode: 23d8c...5d6 Hvilken bransje snakker vi om? Tenker at alle jobber som tvinger en til å gå gjennom 45 min med (ubetalte) mønstergjenkjenningstester er fritt fram Anonymkode: eb2d7...5d3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:51 #13 Skrevet fredag kl. 06:51 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det har tatt helt av, og er spesielt synlig når det benyttes av personer som ikke har fagkunnskap eller evne til å uttrykke seg skriftlig. Alle jobbsøknader der KI er benyttet i utstrakt grad går i nei-bunken her. Anonymkode: 23d8c...5d6 Som om dere alltid ser en KI søknad…🤣 Anonymkode: c0c6d...1b4 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:51 #14 Skrevet fredag kl. 06:51 Plakater er en fin bruk av ki: oppsummering av kjent informasjon. Vet ikke helt hva du mener med at ki lagde sang til kviss. Var det spørsmål om noe ved sangen? Anonymkode: 2da55...5dd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:52 #15 Skrevet fredag kl. 06:52 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som om dere alltid ser en KI søknad…🤣 Anonymkode: c0c6d...1b4 Tipper svadasøknader uten bruk av ki også går i nei-bunken. Anonymkode: 2da55...5dd 1
dinfarsrevolver Skrevet fredag kl. 06:57 Forfatter #16 Skrevet fredag kl. 06:57 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Plakater er en fin bruk av ki: oppsummering av kjent informasjon. Vet ikke helt hva du mener med at ki lagde sang til kviss. Var det spørsmål om noe ved sangen? Anonymkode: 2da55...5dd Å bruke plakater til ki viser jo manglende interesse for et steds grafiske identitet, det undergraver de kreative yrker og ser ekkelt ut for alt er pissgult. 1
dinfarsrevolver Skrevet fredag kl. 06:58 Forfatter #17 Skrevet fredag kl. 06:58 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Plakater er en fin bruk av ki: oppsummering av kjent informasjon. Vet ikke helt hva du mener med at ki lagde sang til kviss. Var det spørsmål om noe ved sangen? Anonymkode: 2da55...5dd Spørsmålet var "hvilken sang har jeg matet inn for å få en russesang".
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:05 #18 Skrevet fredag kl. 07:05 Det er dessverre blitt alt for utbredt. Den sprer feilinformasjon og søppel i lynfart. Anonymkode: e2ac5...2fd 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:06 #19 Skrevet fredag kl. 07:06 Fossegrimen skrev (27 minutter siden): KI i form av samtalerobotar er kreft. Den hjalp meg nettop å roe ned etter å ha fått litt hevelse på stoffskifte saken i halsen, fordi jeg har sublinsk lavt stoffskiftet. Å er redd struma. Var kjempe slapp i går med denne vage følelsen. Å jeg sliter mye med mat til vanlig så den har kanskje også avverget at jeg ikke får en ny runde med frukt igjen. Å sparer legen fra at jeg bestiller time for å få høre det må vente å se om det går over etter noen dager å at kanskje kan det være fordi jeg trente mer. Men jeg følger med ja, for vet jo ikke om den har rett. Har også jern mangel. Å det er kun ai som har fortalt meg dette. Legen sa ikke noe om verken prøvene mine eller at stoffskifte saken trenger jern for å omdanne hormoner. Å føler min eneste reelle sjanse å ikke få kronisk lavt stoff skiftet er å håpe jern mangelen er skyll å rette opp den på egen hånd. Så om det stemmer, ble jeg reddet av ai. Anonymkode: 3d5ba...3b1
dinfarsrevolver Skrevet fredag kl. 07:10 Forfatter #20 Skrevet fredag kl. 07:10 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er dessverre blitt alt for utbredt. Den sprer feilinformasjon og søppel i lynfart. Anonymkode: e2ac5...2fd Er det fordi folk ikke vet nok om det, at de tenker dette er en gratis gave vi har vært så heldige å få fra snille tektrilliardærer som ønsker å gjøre livene til oss små plebeiere bedre? Eller tenker de at chat har all info? Altså sant skal være sant, har brukt det sjæl (prøvde å få chat til å scanne noen tekster og gi meg noen sitater jeg kunne bruke i en tekst) men den hallisunerte og spydde ut vrøvl så det var jo totalt verdiløst. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå