Suzie3000 Skrevet torsdag kl. 20:42 Forfatter #21 Skrevet torsdag kl. 20:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette ts, hvis han tar kontakt med deg ikveld og er full så ringer du de. Anonymkode: cddc6...5d6 Han tok faktisk kontakt nå over sms, men vanskelig å vite så langt om han er full.. men det vil vise seg kjapt om han fortsetter å skrive og drikker samtidig. Jeg svarer ikke på meldinger, så kan hende han stopper å skrive smser.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:45 #22 Skrevet torsdag kl. 20:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tar det motsatte synspunktet og sier at du har gjort det du kan, nå passer du dine egne interesser og går til politiet for dine egne ting. Slik situasjonen er nå har du sagt fra til de du kan. Så lenge de underkjenner det du sier kommer ikke det noe videre uansett, beklager. Hvis han skal på camping er ingenting bedre, der er det så gjennomsiktige forhold at du må stole på at det blir fanget opp hvis det er noe. Det er dessverre slik nå at noen andre enn eksen må bekrefte det du allerede har sagt fra om. Det tenker jeg er realiteten. Anonymkode: d69d3...148 Ikke hør på dette rådet, TS. Det er ikke sant. Du må gjøre alt du kan for å hjelpe barnet. Anonymkode: 1a1be...4d7 5 4
Smilii Skrevet torsdag kl. 20:48 #23 Skrevet torsdag kl. 20:48 Hei Ts! Jeg vil anbefale deg å sende inn en bekymringsmelding, da du har tydlige bekymringer for dette barnet. Barnevernet er ikke så skummle som media ofte fremstiller dem. Som privatperson kan du melde med navn, men kan også melde i fra som anonym. Dette velger du når du tar kontakt. Man kan også ta kontakt med barnevernet om å drøfte en sak du vurderer å melde inn, dersom du er usikker. Ofte lettere når man får klarsignal fra dem selv om du bør og evt hvordan. Tenker uansett at det er bedre med en telefon for mye enn for lite til barnevernet. 😊 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:55 #24 Skrevet torsdag kl. 20:55 Suzie3000 skrev (33 minutter siden): Politi er selvfølgelig informert da både jeg og mange naboer har vært nødt til å ringe inn, og jeg har time til anmeldelse i morgen. Melder jeg til barnevernet kan jeg garantere et reint helvette for meg fra alle kanter. Og han kommer til å finne meg og gi meg juling. Jeg vet han skal reise på ferie alene med barnet om 2 dager og de skal bo på en svær camping med flere barer og puber. Fortell alt til politiet, også din bekymring, og be dem ta dette videre. Det haster. Anonymkode: 6e243...247 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:55 #25 Skrevet torsdag kl. 20:55 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke hør på dette rådet, TS. Det er ikke sant. Du må gjøre alt du kan for å hjelpe barnet. Anonymkode: 1a1be...4d7 Hva er ikke sant? Hvis både far og barnemor sier at alt er i orden og at det er en sjalu eks som sprer uhygge - tenker du det gjør noen forskjell om man sier fra en gang til om det samme? Anonymkode: d69d3...148
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:57 #26 Skrevet torsdag kl. 20:57 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er ikke sant? Hvis både far og barnemor sier at alt er i orden og at det er en sjalu eks som sprer uhygge - tenker du det gjør noen forskjell om man sier fra en gang til om det samme? Anonymkode: d69d3...148 Så da skal hun bare sitte og se på at ungen blir utsatt for omsorgssvikt? Nei, heller varsle en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: cddc6...5d6 1
Lorieen Skrevet torsdag kl. 20:57 #27 Skrevet torsdag kl. 20:57 Selvfølgelig skal du melde - og du burde meldt for lenge siden om du bryr deg om barnets ve og vel. 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:19 #28 Skrevet torsdag kl. 21:19 Hei, Det knyter seg i magen av å lese dette. Vær så snill å meld ifra! Stakkars guttungen! Gjerne oppdater her når du har meldt ifra, kommer til å tenke på denne gutten.. Anonymkode: 01c59...e6f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:34 #29 Skrevet torsdag kl. 21:34 Suzie3000 skrev (51 minutter siden): Han tok faktisk kontakt nå over sms, men vanskelig å vite så langt om han er full.. men det vil vise seg kjapt om han fortsetter å skrive og drikker samtidig. Jeg svarer ikke på meldinger, så kan hende han stopper å skrive smser. Hva skriver han da? Anonymkode: ba0b2...fa6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:39 #30 Skrevet torsdag kl. 21:39 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva er ikke sant? Hvis både far og barnemor sier at alt er i orden og at det er en sjalu eks som sprer uhygge - tenker du det gjør noen forskjell om man sier fra en gang til om det samme? Anonymkode: d69d3...148 Du skrev «Så lenge de underkjenner det du sier kommer ikke det noe videre uansett, beklager. » som at det er en opplest og vedtatt sannhet, noe det selvfølgelig ikke er. Ref TS sin historie, har hun ikke meldt til barnevernet før, så tenker det er på høy tid nå. Så blir det opp til dem å vurdere hennes bekymring. Det er først når hun har meldt fra til dem, at hun har gjort det hun kan. Og skulle jeg tippe, så kan momentene at han er meldt til barnevernet tidligere(av barnemor), levert tisseprøver hos lege, naboer har reagert på innbrudd osv, være noe som legges vel så mye vekt på, som at det er snakk om en «sjalu eks». Dessuten kan det være levert bekymringsmeldinger av andre som ikke TS er kjent med, og summen kan gjøre at de agerer feks. Anonymkode: 1a1be...4d7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:40 #31 Skrevet torsdag kl. 21:40 Suzie3000 skrev (1 time siden): Hei! Har en case her.. backstory først, og værsåsnill ikke døm meg for mye eller vær for brutal. Ting er ille nok som dem er. for noen år siden traff jeg en kar og vi ble kjent. I oktober i fjor ble vi bedre kjent og vi begynte å holde på. Vi har barn i samme barnehage. Fra ganske tidlig av hadde vi «play dates» med barna da de er kjempegode venner fra barnehagen. Allerede i desember merket jeg at noe skurret. Hver uke når han hadde barnet fikk jeg merkelige meldinger og anrop fra han, det virket som han var full. Ikke lenge etterpå dro jeg til han en natt fordi oppførselen var så bekymringsverdig og han sverget at han ikke hadde drukket en dråpe alkohol. Han var dritings, satt å sov i en stol alene med musikk dundrende, ovn på med svart pizza og barnet våken på soverommet. Han sverget å bare ha drukket to øl og det var kun to ølbokser som sto der. Neste gang han hadde barnet skjedde dette igjen. (Jeg visste ikke han hadde barnet, han sa han hadde barnefri), Jeg dro til han uten å si noe. Jeg kom inn og det stinket alkohol og urin. Hele leiligheten var utpissa og det var rundt 12 tomme ølbokser på bordet og en nesten tom 1 liters spritflaske. Jeg prøvde å snakke med han, men han var så full at han fikk ikke ut et ord og plutselig tisset han seg ut rett framfor meg. Plutselig hører jeg en lyd fra soverommet.. der var barnet hans. Exen min ville plutselig gå gjennom mobilen min og jeg sa nei, han klikket og jeg prøvde å løpe ut, han løp etter meg og fikk tak i meg ute og bar meg inn igjen og igjen. Jeg ble kastet i gulvet og låst inne. Jeg var kjemperedd og kom meg ut til slutt. Når klokken ble rundt 8 ringer han meg og sier at barnet hans er våken. Jeg hørte på han at han hadde drukket mer etter jeg dro. Jeg dro tilbake dit og etter mye frem og tilbake endte det opp med å stelle barnet, lage matpakke og levere han i barnehagen. Når exen var blitt edru sa jeg at jeg kommer til å involvere noen andre i dette. Han hadde nå innrømt å være alkoholiker. Han klikket når jeg nevnte barnevern og moren til barnet. Jeg grublet på hva jeg skulle gjøre hele dagen, men det endte med at jeg ringte søstra hans, moren hans og barnemor. Moren til barnet fortalte at grunnen til at hun var sammen med han så lenge var fordi han var alkoholiker og voldelig og var redd for hvordan det ville være å ha 50/50 med han, men hun hadde hatt inntrykk av at disse problemene var borte. Jeg fortalte alt og hun tok dette veldig seriøst. Dagen ette ringte hun han og sa at hun ikke skulle ta dette videre og at han hadde en sjangse igjen. Han gikk til lege for alkoholproblemet og tok blodprøver jevnlig hos lege fram til mai. Blodprøvene var fine. Da dette opplegget var over i mai sklei han rett tilbake til start. Og jeg hadde selvfølgelig fått nok… en stor grunn til at jeg holdt ut med han i flere måneder er fordi han sa han ble å begynne å drikke igjen hvis jeg dro. Jeg kontaktet moren til barnet og sa ifra om at nå er ting sånn som før igjen. Han sa til henne at jeg løy og at han ikk drakk, og hun trodde på han. Det skjedde igjen og igjen og jeg ga beskjed en siste gang om at hun bør være obs neste gang han har samvær med barnet, me denne gangen var hun frekk. jeg har brukt de siste månedene til å kutte alt med han. Jeg blir stalket og trakassert hver eneste bidige dag. Han har brutt seg inn, gjort forsøk på innbrudd, tatt seg inn når jeg ikke har vært hjemme og tisset på alt av møbler osv. Politi er selvfølgelig informert da både jeg og mange naboer har vært nødt til å ringe inn, og jeg har time til anmeldelse i morgen. Han er blokkert overalt unntatt på sms. Han har sendt mye fyllemeldinger og fyllebilder der når det har vært hans uker. (Jeg vet at hans mor, farmor til barnet måtte komme å hente barnet rundt 01 for noen uker siden fordi han var så full). Men likevel virker det som ingen gjør en dritt?? ei venninne av ei venninne hadde pratet barnemoren hans der hun hadde sagt «jeg hørte at han drikker mye igjen» der barnemor hadde svart «det er bare exen som sprer rykter». Altså, jeg skjønner ikke. Barnemor har jo levd med han i årevis og selv vært vitne til rus og alkohol rundt barn, men nå er hun plutselig likegyldig til det. Jeg får så vondt i meg for dette barnet. Jeg har liksom prøvd ALT nå utenom barnevern. Melder jeg til barnevernet kan jeg garantere et reint helvette for meg fra alle kanter. Og han kommer til å finne meg og gi meg juling. Jeg vet han skal reise på ferie alene med barnet om 2 dager og de skal bo på en svær camping med flere barer og puber. Jeg er redd for at det skal ta helt av. Han er den typen som ikke kan drikke 1 øl, fordi da blir det 14. han klarer ikke å stoppe. Og han blir svært sint, aggressiv og virker som han havner i en slags psykose…. hjelp.. og som sagt, værsåsnill og ikke døm meg. Plis. Jeg har vært dum, men jeg har gjort mitt aller beste med det jeg kunne.. BV BV BV BV BV Anonymkode: 4ef1c...570
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:15 #32 Skrevet fredag kl. 06:15 Jeg blir så sint av å lese dette. F**k all rundt det barnet som ikke har gjort en dritt. Please varsle barnevernet. Dette ga meg flashback til barndommen. Jeg vokste opp i et voldelig hjem. Nabo damen forteller meg flere år senere i et voksen alder at hun visste hvordan jeg hadde det som barn. Jeg ble retraumatisert. Jeg kunne ikke skjønne hvordan et voksent menneske kan vite små barn blir utsatt for jevnlig vold men velger å ikke gjøre noe. kontakt barnevernet og meld mor også. Meld hele familien. De må vite at disse menneskene ikke er villig til å beskytte barnet fra det ene faren i livet deres, som er far. Barnevernet må vite hvordan andre familiemedlemmer har også oppdrett. Hvordan blir det om barnet ender opp med en av dem, og de kanskje tillater far kan få ungen på besøk og back to start. Anonymkode: 2f3e7...997 2 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:33 #33 Skrevet fredag kl. 09:33 Til barnemors forsvar har hun nok sannsynlig gitt opp, fordi hun skjønner/har inntrykk av at hun ikke klarer å stoppe dette og ikke får riktig hjelp. Det er en forsvarsmekanisme at hun må beskytte seg selv (sin bekymring for barnet) ved å innbille seg at det ikke er slik. Jeg håper du derfor ikke dømmer henne altfor hardt, for hun er den som har det desidert verst her, utenom barnet selvsagt, hvis hen skjønner noe. Dersom hun faktisk velger å face det at hun setter barnet sitt i livsfare hver gang hun sender barnet til far, men samtidig ikke kan nekte far samvær, så vil hun knekke sammen mentalt. Sier ikke at hun handler korrekt, men det kan i det minste forklares. Men du må absolutt melde dette til barnevernet ja! Skjønner at du er redd for din egen del, men noen må faktisk ta ansvar her. Et lite barn kan dø når det ikke passes på. Anonymkode: b4325...c1b 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:51 #34 Skrevet fredag kl. 09:51 Det er så mye bedre å bygge barn, enn å reparere voksne. Historien har vist, er at barn er totalt avhengig av at voksne tar grep og faktisk får noe gjort. Det er mishandling å la dette fortsette med åpne armer. Neste gang, kan skaden være opprettelig. Anonymkode: 6328e...cf3 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:56 #35 Skrevet fredag kl. 09:56 Du ringer politiet og sier at han er fæen fare for barnet! Han kan ikke ta med barnet... Anonymkode: 0efd5...937 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:59 #36 Skrevet fredag kl. 09:59 Du kan ikke bare melde til barnevernet du må ringe hastetelefon siden det vare er om to dager. Du kan nekte å gi barnet til han imens ta barnet med deg til et familiemedlem ts men prosessen pågår... Anonymkode: 0efd5...937 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:10 #37 Skrevet fredag kl. 11:10 Og hvis han har lappen ringer du fastlegen og melder bekymring. Anonymkode: 4c935...a3e 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:20 #38 Skrevet fredag kl. 11:20 Kontakt barneverns vakta. Barnet bør absolutt langt vekk fra både mor og far. Du skulle kontaktet barneverns vakta allerede første kvelden du dro bort, og ovnen sto på full fyr og brent pizza. Faren for brann og død hadde vært lik hundre prosent om du ikke hadde kommet dit i tide. Du selv begår omsorgsvikt, siden du har også meldeplikt i en sånn situasjon.... Jeg leser utifra det du skriver, du er mer redd for hva som skjer deg enn med barnet. Du er veldig på deg, deg, deg. Du bør faktisk drøfte saken med barnevernsvakta allerede nå, så kan de faktisk ta med politiet til han eller ferie plass å avgjøre selv hva de velger å gjøre... Og da blir barnet garantert plassert i beredskapshjem. Mor er med på grov omsorgsvikt, å lar barnet bli sendt hjelpesløs til far som er uforsvarlig. Les den saken om babyen som døde hvor mor ble siktet, selv om hun ikke var tilstede. Uansett på camping vil nok noen garantert kontakte bv vakta. Men bedre du gjør dette nå, og forklarer hendelsene så de har noe mer rundt på seg. Ditt behov må du faktisk legge til side. Men nevn også trusler.. men barnets ve og vel er viktigst. Anonymkode: 4cd14...f5c 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:22 #39 Skrevet fredag kl. 11:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til barnemors forsvar har hun nok sannsynlig gitt opp, fordi hun skjønner/har inntrykk av at hun ikke klarer å stoppe dette og ikke får riktig hjelp. Det er en forsvarsmekanisme at hun må beskytte seg selv (sin bekymring for barnet) ved å innbille seg at det ikke er slik. Jeg håper du derfor ikke dømmer henne altfor hardt, for hun er den som har det desidert verst her, utenom barnet selvsagt, hvis hen skjønner noe. Dersom hun faktisk velger å face det at hun setter barnet sitt i livsfare hver gang hun sender barnet til far, men samtidig ikke kan nekte far samvær, så vil hun knekke sammen mentalt. Sier ikke at hun handler korrekt, men det kan i det minste forklares. Men du må absolutt melde dette til barnevernet ja! Skjønner at du er redd for din egen del, men noen må faktisk ta ansvar her. Et lite barn kan dø når det ikke passes på. Anonymkode: b4325...c1b Mor kan og vil miste omsorg fordi hun sender barnet i hjelpesløs tilstand til far.. en dag så skjer det noe alvorlig, og da vil nor også bli siktet, heldigvis. Mor bør ikke ha ansvar for barnet. Hun veier opp egen behov før barnets. Ingen forklaring er god nok for mor sin side. Anonymkode: 4cd14...f5c 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:23 #40 Skrevet fredag kl. 11:23 Får du fremdeles meldinger av ham når han er full? Hva med å ringe politi pga støy og musikk? Samt nevne at du tror det er et barn der? Anonymkode: 0577f...4a7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå