Suzie3000 Skrevet torsdag kl. 20:20 #1 Skrevet torsdag kl. 20:20 Hei! Har en case her.. backstory først, og værsåsnill ikke døm meg for mye eller vær for brutal. Ting er ille nok som dem er. for noen år siden traff jeg en kar og vi ble kjent. I oktober i fjor ble vi bedre kjent og vi begynte å holde på. Vi har barn i samme barnehage. Fra ganske tidlig av hadde vi «play dates» med barna da de er kjempegode venner fra barnehagen. Allerede i desember merket jeg at noe skurret. Hver uke når han hadde barnet fikk jeg merkelige meldinger og anrop fra han, det virket som han var full. Ikke lenge etterpå dro jeg til han en natt fordi oppførselen var så bekymringsverdig og han sverget at han ikke hadde drukket en dråpe alkohol. Han var dritings, satt å sov i en stol alene med musikk dundrende, ovn på med svart pizza og barnet våken på soverommet. Han sverget å bare ha drukket to øl og det var kun to ølbokser som sto der. Neste gang han hadde barnet skjedde dette igjen. (Jeg visste ikke han hadde barnet, han sa han hadde barnefri), Jeg dro til han uten å si noe. Jeg kom inn og det stinket alkohol og urin. Hele leiligheten var utpissa og det var rundt 12 tomme ølbokser på bordet og en nesten tom 1 liters spritflaske. Jeg prøvde å snakke med han, men han var så full at han fikk ikke ut et ord og plutselig tisset han seg ut rett framfor meg. Plutselig hører jeg en lyd fra soverommet.. der var barnet hans. Exen min ville plutselig gå gjennom mobilen min og jeg sa nei, han klikket og jeg prøvde å løpe ut, han løp etter meg og fikk tak i meg ute og bar meg inn igjen og igjen. Jeg ble kastet i gulvet og låst inne. Jeg var kjemperedd og kom meg ut til slutt. Når klokken ble rundt 8 ringer han meg og sier at barnet hans er våken. Jeg hørte på han at han hadde drukket mer etter jeg dro. Jeg dro tilbake dit og etter mye frem og tilbake endte det opp med å stelle barnet, lage matpakke og levere han i barnehagen. Når exen var blitt edru sa jeg at jeg kommer til å involvere noen andre i dette. Han hadde nå innrømt å være alkoholiker. Han klikket når jeg nevnte barnevern og moren til barnet. Jeg grublet på hva jeg skulle gjøre hele dagen, men det endte med at jeg ringte søstra hans, moren hans og barnemor. Moren til barnet fortalte at grunnen til at hun var sammen med han så lenge var fordi han var alkoholiker og voldelig og var redd for hvordan det ville være å ha 50/50 med han, men hun hadde hatt inntrykk av at disse problemene var borte. Jeg fortalte alt og hun tok dette veldig seriøst. Dagen ette ringte hun han og sa at hun ikke skulle ta dette videre og at han hadde en sjangse igjen. Han gikk til lege for alkoholproblemet og tok blodprøver jevnlig hos lege fram til mai. Blodprøvene var fine. Da dette opplegget var over i mai sklei han rett tilbake til start. Og jeg hadde selvfølgelig fått nok… en stor grunn til at jeg holdt ut med han i flere måneder er fordi han sa han ble å begynne å drikke igjen hvis jeg dro. Jeg kontaktet moren til barnet og sa ifra om at nå er ting sånn som før igjen. Han sa til henne at jeg løy og at han ikk drakk, og hun trodde på han. Det skjedde igjen og igjen og jeg ga beskjed en siste gang om at hun bør være obs neste gang han har samvær med barnet, me denne gangen var hun frekk. jeg har brukt de siste månedene til å kutte alt med han. Jeg blir stalket og trakassert hver eneste bidige dag. Han har brutt seg inn, gjort forsøk på innbrudd, tatt seg inn når jeg ikke har vært hjemme og tisset på alt av møbler osv. Politi er selvfølgelig informert da både jeg og mange naboer har vært nødt til å ringe inn, og jeg har time til anmeldelse i morgen. Han er blokkert overalt unntatt på sms. Han har sendt mye fyllemeldinger og fyllebilder der når det har vært hans uker. (Jeg vet at hans mor, farmor til barnet måtte komme å hente barnet rundt 01 for noen uker siden fordi han var så full). Men likevel virker det som ingen gjør en dritt?? ei venninne av ei venninne hadde pratet barnemoren hans der hun hadde sagt «jeg hørte at han drikker mye igjen» der barnemor hadde svart «det er bare exen som sprer rykter». Altså, jeg skjønner ikke. Barnemor har jo levd med han i årevis og selv vært vitne til rus og alkohol rundt barn, men nå er hun plutselig likegyldig til det. Jeg får så vondt i meg for dette barnet. Jeg har liksom prøvd ALT nå utenom barnevern. Melder jeg til barnevernet kan jeg garantere et reint helvette for meg fra alle kanter. Og han kommer til å finne meg og gi meg juling. Jeg vet han skal reise på ferie alene med barnet om 2 dager og de skal bo på en svær camping med flere barer og puber. Jeg er redd for at det skal ta helt av. Han er den typen som ikke kan drikke 1 øl, fordi da blir det 14. han klarer ikke å stoppe. Og han blir svært sint, aggressiv og virker som han havner i en slags psykose…. hjelp.. og som sagt, værsåsnill og ikke døm meg. Plis. Jeg har vært dum, men jeg har gjort mitt aller beste med det jeg kunne.. 9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:28 #2 Skrevet torsdag kl. 20:28 Tips til barnevernet, ingen tvil! Skjønner du er redd for konsekvenser for deg selv, men dette barnet har ingen sjanse 💔🥺 Be politiet om voldsalarm når du anmelder, hvis han har drevet og brutt seg inn/stalket osv. Anonymkode: 1a1be...4d7 17 1 5
Mizzy Skrevet torsdag kl. 20:28 #3 Skrevet torsdag kl. 20:28 Kanskje du kan prate med noen ansatte i barnehagen og fortelle det akkurat som det er? Så kan de melde fra til barnevernet. De har sikkert kjent på at noe skurrer 3 1 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:28 #4 Skrevet torsdag kl. 20:28 Suzie3000 skrev (6 minutter siden): Hei! Har en case her.. backstory først, og værsåsnill ikke døm meg for mye eller vær for brutal. Ting er ille nok som dem er. for noen år siden traff jeg en kar og vi ble kjent. I oktober i fjor ble vi bedre kjent og vi begynte å holde på. Vi har barn i samme barnehage. Fra ganske tidlig av hadde vi «play dates» med barna da de er kjempegode venner fra barnehagen. Allerede i desember merket jeg at noe skurret. Hver uke når han hadde barnet fikk jeg merkelige meldinger og anrop fra han, det virket som han var full. Ikke lenge etterpå dro jeg til han en natt fordi oppførselen var så bekymringsverdig og han sverget at han ikke hadde drukket en dråpe alkohol. Han var dritings, satt å sov i en stol alene med musikk dundrende, ovn på med svart pizza og barnet våken på soverommet. Han sverget å bare ha drukket to øl og det var kun to ølbokser som sto der. Neste gang han hadde barnet skjedde dette igjen. (Jeg visste ikke han hadde barnet, han sa han hadde barnefri), Jeg dro til han uten å si noe. Jeg kom inn og det stinket alkohol og urin. Hele leiligheten var utpissa og det var rundt 12 tomme ølbokser på bordet og en nesten tom 1 liters spritflaske. Jeg prøvde å snakke med han, men han var så full at han fikk ikke ut et ord og plutselig tisset han seg ut rett framfor meg. Plutselig hører jeg en lyd fra soverommet.. der var barnet hans. Exen min ville plutselig gå gjennom mobilen min og jeg sa nei, han klikket og jeg prøvde å løpe ut, han løp etter meg og fikk tak i meg ute og bar meg inn igjen og igjen. Jeg ble kastet i gulvet og låst inne. Jeg var kjemperedd og kom meg ut til slutt. Når klokken ble rundt 8 ringer han meg og sier at barnet hans er våken. Jeg hørte på han at han hadde drukket mer etter jeg dro. Jeg dro tilbake dit og etter mye frem og tilbake endte det opp med å stelle barnet, lage matpakke og levere han i barnehagen. Når exen var blitt edru sa jeg at jeg kommer til å involvere noen andre i dette. Han hadde nå innrømt å være alkoholiker. Han klikket når jeg nevnte barnevern og moren til barnet. Jeg grublet på hva jeg skulle gjøre hele dagen, men det endte med at jeg ringte søstra hans, moren hans og barnemor. Moren til barnet fortalte at grunnen til at hun var sammen med han så lenge var fordi han var alkoholiker og voldelig og var redd for hvordan det ville være å ha 50/50 med han, men hun hadde hatt inntrykk av at disse problemene var borte. Jeg fortalte alt og hun tok dette veldig seriøst. Dagen ette ringte hun han og sa at hun ikke skulle ta dette videre og at han hadde en sjangse igjen. Han gikk til lege for alkoholproblemet og tok blodprøver jevnlig hos lege fram til mai. Blodprøvene var fine. Da dette opplegget var over i mai sklei han rett tilbake til start. Og jeg hadde selvfølgelig fått nok… en stor grunn til at jeg holdt ut med han i flere måneder er fordi han sa han ble å begynne å drikke igjen hvis jeg dro. Jeg kontaktet moren til barnet og sa ifra om at nå er ting sånn som før igjen. Han sa til henne at jeg løy og at han ikk drakk, og hun trodde på han. Det skjedde igjen og igjen og jeg ga beskjed en siste gang om at hun bør være obs neste gang han har samvær med barnet, me denne gangen var hun frekk. jeg har brukt de siste månedene til å kutte alt med han. Jeg blir stalket og trakassert hver eneste bidige dag. Han har brutt seg inn, gjort forsøk på innbrudd, tatt seg inn når jeg ikke har vært hjemme og tisset på alt av møbler osv. Politi er selvfølgelig informert da både jeg og mange naboer har vært nødt til å ringe inn, og jeg har time til anmeldelse i morgen. Han er blokkert overalt unntatt på sms. Han har sendt mye fyllemeldinger og fyllebilder der når det har vært hans uker. (Jeg vet at hans mor, farmor til barnet måtte komme å hente barnet rundt 01 for noen uker siden fordi han var så full). Men likevel virker det som ingen gjør en dritt?? ei venninne av ei venninne hadde pratet barnemoren hans der hun hadde sagt «jeg hørte at han drikker mye igjen» der barnemor hadde svart «det er bare exen som sprer rykter». Altså, jeg skjønner ikke. Barnemor har jo levd med han i årevis og selv vært vitne til rus og alkohol rundt barn, men nå er hun plutselig likegyldig til det. Jeg får så vondt i meg for dette barnet. Jeg har liksom prøvd ALT nå utenom barnevern. Melder jeg til barnevernet kan jeg garantere et reint helvette for meg fra alle kanter. Og han kommer til å finne meg og gi meg juling. Jeg vet han skal reise på ferie alene med barnet om 2 dager og de skal bo på en svær camping med flere barer og puber. Jeg er redd for at det skal ta helt av. Han er den typen som ikke kan drikke 1 øl, fordi da blir det 14. han klarer ikke å stoppe. Og han blir svært sint, aggressiv og virker som han havner i en slags psykose…. hjelp.. og som sagt, værsåsnill og ikke døm meg. Plis. Jeg har vært dum, men jeg har gjort mitt aller beste med det jeg kunne.. Dette er INGENTING å lure på! Du melder bekymring til barnevern og politiet. Hvis du vet han har barnet nå, så tar du ansvar asap! Anonymkode: a2889...833 9 1 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:28 #5 Skrevet torsdag kl. 20:28 Selvsagt ringer du barnevernet, asap! I morgen. Og forteller alt dette, og om ferien. Det er jo farlig. Anonymkode: 2aaca...b83 6 1 3
Suzie3000 Skrevet torsdag kl. 20:29 Forfatter #6 Skrevet torsdag kl. 20:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tips til barnevernet, ingen tvil! Skjønner du er redd for konsekvenser for deg selv, men dette barnet har ingen sjanse 💔🥺 Be politiet om voldsalarm når du anmelder, hvis han har drevet og brutt seg inn/stalket osv. Anonymkode: 1a1be...4d7 Skal prøve å få både besøksforbud og voldssalarm❤️ 2 3 2
Mystikk Skrevet torsdag kl. 20:30 #7 Skrevet torsdag kl. 20:30 At du ikke har meldt allerede første gang han var full med barnet tilstede? Jeg dømmer deg hardt... 11 13
Suzie3000 Skrevet torsdag kl. 20:30 Forfatter #8 Skrevet torsdag kl. 20:30 Mizzy skrev (Akkurat nå): Kanskje du kan prate med noen ansatte i barnehagen og fortelle det akkurat som det er? Så kan de melde fra til barnevernet. De har sikkert kjent på at noe skurrer Det er liksom litt sent nå, for barnet er akkurat ferdig der nå og skal begynne på skolen til høsten. Kunne jo tatt meg en prat med de som er på jobb der nå, men de fleste snakker ganske dårlig norsk.
Ulven Skrevet torsdag kl. 20:31 #9 Skrevet torsdag kl. 20:31 Du kan ringe barnevernvakta, som alle kommuner skal ha, og legge fram saken. Gi også beskjed om at mannen er voldelig og at politiet er involvert. Hvis du vet at barnet er der nå og mannen er full, gir du BV-vakta beskjed om dette og de kan da dra på uanmeldt tilsyn. 13 3
Suzie3000 Skrevet torsdag kl. 20:31 Forfatter #10 Skrevet torsdag kl. 20:31 Mystikk skrev (Akkurat nå): At du ikke har meldt allerede første gang han var full med barnet tilstede? Jeg dømmer deg hardt... Barnemor har selv meldt han til barnevernet flere ganger under deres forhold og jeg var sikker på at hun ville ta dette seriøst.. men skjønner jo at du dømmer meg. 2
Suzie3000 Skrevet torsdag kl. 20:32 Forfatter #11 Skrevet torsdag kl. 20:32 Ulven skrev (Akkurat nå): Du kan ringe barnevernvakta, som alle kommuner skal ha, og legge fram saken. Gi også beskjed om at mannen er voldelig og at politiet er involvert. Hvis du vet at barnet er der nå og mannen er full, gir du BV-vakta beskjed om dette og de kan da dra på uanmeldt tilsyn. Han har barnet nå, men har ikk peiling på om han er full. Har ikke hørt noe særlig i kveld fra han.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:33 #12 Skrevet torsdag kl. 20:33 Det er ikke noe å lure på, meld han. Anonymkode: cddc6...5d6 1
Mystikk Skrevet torsdag kl. 20:34 #13 Skrevet torsdag kl. 20:34 Suzie3000 skrev (Akkurat nå): Barnemor har selv meldt han til barnevernet flere ganger under deres forhold og jeg var sikker på at hun ville ta dette seriøst.. men skjønner jo at du dømmer meg. Han burde jo ikke under noen omstendigheter være alene med barnet om han enda drikker, spesielt om han viser aggressive og voldelige tendenser. Tenk så skummelt det er for barnet at faren såvidt klare å stå på beina som du sier.. eller noe skjer, og barnet må takle det alene. Tror ikke jeg hadde klart å senke skuldrene om jeg visste situasjonen, hadde meldt fra til barnevernet ja... 2
Suzie3000 Skrevet torsdag kl. 20:35 Forfatter #14 Skrevet torsdag kl. 20:35 Han blir meldt til barnevernet i løpet av morgendagen (eller i kveld hvis han er full), jeg bare er livredd for å gjøre det selv. Jeg vet at det aller beste er å ha baller og fortelle alt selv, men jeg er så redd. 4 3
Ulven Skrevet torsdag kl. 20:35 #15 Skrevet torsdag kl. 20:35 Suzie3000 skrev (2 minutter siden): Han har barnet nå, men har ikk peiling på om han er full. Har ikke hørt noe særlig i kveld fra han. Har han ferie? For isåfall er det jo ganske stor sjanse for at han drikker. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:37 #16 Skrevet torsdag kl. 20:37 Man melder bekymring for et barn, ikke melder en forelder. Bekymring er det åpenbart grunn til her. Ellers vil antagelig også politiet melde, om de følger egne rutiner. Anonymkode: 95841...599 8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:38 #17 Skrevet torsdag kl. 20:38 (Om du får indikasjoner på at han er ruset sammen med barnet igjen, må du ringe barnevernvakten. Det gjør det lang enklere å forholde seg til saken om de kommer hjem til familien mens det står på). Anonymkode: 95841...599 2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:38 #18 Skrevet torsdag kl. 20:38 Suzie3000 skrev (Akkurat nå): Han blir meldt til barnevernet i løpet av morgendagen (eller i kveld hvis han er full), jeg bare er livredd for å gjøre det selv. Jeg vet at det aller beste er å ha baller og fortelle alt selv, men jeg er så redd. Det spiller egentlig liten rolle om du gjør det selv eller får noen andre til å gjøre det, du kommer nok til å bli mistenkt for det uansett. Men det kan jo lett være andre i hans omgangskrets /barnehage osv som kan finne på å gjøre det og.. uten at jeg har kjennskap til prosessene, så har han vel garantert ikke krav på å få vite hvem, men det hjelper deg uansett ikke for mistanken. Så det er ingen grunn til å vente i mine øyne. Bra du tar tak ❤️ det kan hjelpe dette barnet. Skjønner at du syns det er vanskelig og er redd. Anonymkode: 1a1be...4d7 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:38 #19 Skrevet torsdag kl. 20:38 Jeg tar det motsatte synspunktet og sier at du har gjort det du kan, nå passer du dine egne interesser og går til politiet for dine egne ting. Slik situasjonen er nå har du sagt fra til de du kan. Så lenge de underkjenner det du sier kommer ikke det noe videre uansett, beklager. Hvis han skal på camping er ingenting bedre, der er det så gjennomsiktige forhold at du må stole på at det blir fanget opp hvis det er noe. Det er dessverre slik nå at noen andre enn eksen må bekrefte det du allerede har sagt fra om. Det tenker jeg er realiteten. Anonymkode: d69d3...148 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:39 #20 Skrevet torsdag kl. 20:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): (Om du får indikasjoner på at han er ruset sammen med barnet igjen, må du ringe barnevernvakten. Det gjør det lang enklere å forholde seg til saken om de kommer hjem til familien mens det står på). Anonymkode: 95841...599 Dette ts, hvis han tar kontakt med deg ikveld og er full så ringer du de. Anonymkode: cddc6...5d6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå