Gå til innhold

Student betale utstyr selv?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

En 23 åring som har bodd gratis hjemme å jobbet i 6mnd burde kunne betale disse tingene selv mener nå jeg. Hun er jo voksen nå. Du har jo allerede hjulpet henne med å bo gratis, slik att hun har hatt mulighet til å legge seg opp litt penger. Det hadde vert annerledes om hun var under 20, da hadde det vert mer forventet att foreldre hjalp til. Men 23! Nei da er det på tide å finne ut att ting koster penger!

Evt. La henne ta med noen sengesett og håndklær og div. Slike ting hjemmefra om du har å avse. Så hun har en liten start der. Be henne skrive opp ting hun trenger på ønskeliste til jul eller bursdag.

Anonymkode: e205e...516

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på økonomien din.

Om det hugger inn på din økonomi så skal du selvsagt ikke lide økonomisk. At hun har fått bo hjemme og spare penger er like mye å bidra økonomisk.

Anonymkode: 5765b...c0b

Skrevet

Som nyutflyttet, enten man er student eller ikke, skal man ikke ha komplette serviser, nye kasseroller osv. Da jeg flyttet ut som 17åring hadde jeg kopper og kar fra, som vi sier her jeg er fra, forskjellige prestegjeld. Fikk en kasserolle fra farmor, noen tallerkener og glass fra foreldrene mine, bestikk kjøpte jeg på bruktbutikk osv. Det er noe av sjarmen med å nettopp ha flyttet for seg selv. Så etter min mening, nei, du skal ikke betale for hennes utstyr, men kanskje kan du donere noe av det du ikke bruker selv. Erfaringsmessig har vi mer enn nok utstyr i hjemmene våre. Spørsmålet er hvor kravstor din datter er og om hun godtar å bruke brukte ting, eller om hun "MÅ" kjøpe nytt.

Anonymkode: 25a85...638

• Liker 1
Skrevet

Studielånene er ikke så store, jeg hadde hjulpet mine barn med dette om de skulle studere. Kjøp f.eks pakke med servise og bestikk på ikea, eller andre billige steder. Ikke vanlig å ha så dyre ting som student 

Anonymkode: c8b86...e10

Skrevet

Studenten kjøper dette selv. Det blir jo hennes nå som hun flytter ut og tar med seg videre som egne eiendelen i mange år framover. 
Jeg ønsket meg slikt til bursdag og jul året før jeg skulle studere. Men måtte jo kjøpe en del også, for ikke snakk om møbler. Hadde noe hjemme på rommet. Fikk med meg sengetøy og litt sånt som var «til overs» hjemme.

Anonymkode: 7aa20...db2

Skrevet

Hun får vel med det hun har fra barnerommet (dyne, garderobeskap, seng osv?), så kanskje hun kan få noen glass og diverse med hvis du har fra eget kjøkken. 

Jeg fikk et kjøkkenbord og to stoler av mamma, det billigste de hadde på Ikea. Til gjengjeld fikk jeg verken med seng, madrasser eller annet enn klærne mine. Jeg var 18 da, ikke 23. 

Anonymkode: e88f0...e61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...