Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at jeg er blitt voksen når noen av de jeg kjenner og er i samme generasjon som i familien er blitt besteforeldre.

Og så utrolig kjedelig jeg synes det er. Jeg vet ikke om det er fordi jeg selv har barn som bor hjemme og ikke akkurat ser fram til å bli bestemor eller ser det som sannsynlig i hvert fall ikke før om ti år minst.

Det er bilder, på bilder, og så mye oppfølging av disse barnebarna. Det virker ikke som at det er at valg, neida de må stille opp her og der og hele tiden. Sender jeg et uskyldig bilde fra ferieturen eller noe får jeg ti bilder tilbake med barnebarn. For meg ser de jo helt like ut, jeg klarer ikke å se forskjell på de heller.

Anonymkode: df459...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er ditt forhold til alder ja, men du blir sikkert vant til det ☺️

Vi får håpe de syns det er koselig og ser forskjell, siden det er deres barnebarn.

Anonymkode: 337b6...777

Skrevet

Er dette et problem??

Vær glad for at de har god kontakt med barnebarna sine, og deltar i livet deres. Mye verre om det motsatte skjer, og folk er totalt likegyldige.

Anonymkode: 82aa5...c85

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje det er ditt forhold til alder ja, men du blir sikkert vant til det ☺️

Vi får håpe de syns det er koselig og ser forskjell, siden det er deres barnebarn.

De blir jo helt sprø? Og hvorfor tror de at jeg er interessert i dette?

Jeg hadde jo håpet at nå som vi har store barn så kunne vi gjøre mer ting sammen, reise osv Så handler plutselig alt om barnebarna😁

• Nyttig 2
Skrevet

Det er totalt uinteressant før egne barn er såpass gamle at de har flyttet ut, og nærmer seg en alder det er naturlig å få barn. Selv er jeg sammen med en som er 10 år eldre enn meg. Han fikk også barn i en alder av 23 år. Altså 10 år før meg, som fikk min som 33 åring. Jeg har en 14 åring og han har barnebarn på 4 og 1 år. 

Datteren vil gjerne ha barnevakt en gang eller 2 i uka og gjerne overnatting. Det er helt grusomt. Nå er jeg så lei, og har bedt han passe de mer hjemme hos dem. 

Blir nok anderledes når mitt barn har bodd borte noen år og blir forelder. Da er jeg nok mer klar for bestemortilværelsen.

Anonymkode: 8c9c5...513

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dette et problem??

Vær glad for at de har god kontakt med barnebarna sine, og deltar i livet deres. Mye verre om det motsatte skjer, og folk er totalt likegyldige.

Anonymkode: 82aa5...c85

Det er ikke noe problem, men veldig uinteressant for meg. Det minner meg jo om da jeg var ung og satte meg på "damebordet" i lunsjen for så kun å høre om skolefritidsordningen😆

• Nyttig 2
Skrevet

Så kjedelig. Fikk dem barn mye tidligere enn deg?

Anonymkode: 38772...ea1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er totalt uinteressant før egne barn er såpass gamle at de har flyttet ut, og nærmer seg en alder det er naturlig å få barn. Selv er jeg sammen med en som er 10 år eldre enn meg. Han fikk også barn i en alder av 23 år. Altså 10 år før meg, som fikk min som 33 åring. Jeg har en 14 åring og han har barnebarn på 4 og 1 år. 

Datteren vil gjerne ha barnevakt en gang eller 2 i uka og gjerne overnatting. Det er helt grusomt. Nå er jeg så lei, og har bedt han passe de mer hjemme hos dem. 

Blir nok anderledes når mitt barn har bodd borte noen år og blir forelder. Da er jeg nok mer klar for bestemortilværelsen.

Anonymkode: 8c9c5...513

Og vet du, det forstår jeg veldig godt. Jeg er selv i en alder der noen har voksne barn og veldig mange har fortsatt hjemmeboende barn av mine venner.

Det å begynne med bestemorkrav nå er helt uaktuelt og jeg kjenner det er slitsomt bare å høre så mye om det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så kjedelig. Fikk dem barn mye tidligere enn deg?

Anonymkode: 38772...ea1

ja og barna deres har og fått barn tidlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De blir jo helt sprø? Og hvorfor tror de at jeg er interessert i dette?

Jeg hadde jo håpet at nå som vi har store barn så kunne vi gjøre mer ting sammen, reise osv Så handler plutselig alt om barnebarna😁

Har du fortalt dem at du ikke bry deg da? For det er jo typisk at mange ikke tenker så mye over det eller finner det koselig. Så er ikke sikkert de tenker du har noe imot det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønner at jeg er blitt voksen når noen av de jeg kjenner og er i samme generasjon som i familien er blitt besteforeldre.

Og så utrolig kjedelig jeg synes det er. Jeg vet ikke om det er fordi jeg selv har barn som bor hjemme og ikke akkurat ser fram til å bli bestemor eller ser det som sannsynlig i hvert fall ikke før om ti år minst.

Det er bilder, på bilder, og så mye oppfølging av disse barnebarna. Det virker ikke som at det er at valg, neida de må stille opp her og der og hele tiden. Sender jeg et uskyldig bilde fra ferieturen eller noe får jeg ti bilder tilbake med barnebarn. For meg ser de jo helt like ut, jeg klarer ikke å se forskjell på de heller.

Du snakker om dine barn, de om sine barnebarn. Du sender bilde, og får bilde tilbake. Ser du likheten?

Anonymkode: 2460d...42a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du fortalt dem at du ikke bry deg da? For det er jo typisk at mange ikke tenker så mye over det eller finner det koselig. Så er ikke sikkert de tenker du har noe imot det.

Det er jeg for høflig til.

Og det er faktisk annerledes enn når folk snakker om barna sine. Foreldrerollen er så mye mer kompleks da finner jeg alltid noe interessant å snakke med andre om og jeg kan bidra med råd, erfaringer og tanker. Og det synes jeg også da jeg selv var barnløs.  Det å være forelder er en mer sårbar og interessant rolle på en måte og krever så mye av oss.

Besteforeldrerollen er mer en slags dessert som jeg ikke i det hele tatt er opptatt av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...