AnonymBruker Skrevet 21. juli #61 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Har prøvd. Er ikke en god sirkel... Anonymkode: 9b838...158 For mange er det det. Anonymkode: 87496...e2f
AnonymBruker Skrevet 21. juli #62 Skrevet 21. juli Drikker meg full 5-7 ganger I året, jevnt fordelt. Ellers edru. Anonymkode: da5f4...107
AnonymBruker Skrevet 21. juli #63 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2026 den 1.27): Hvor mye alkohol drikker dere som er i 40-50 årene når dere er på fest eller en sammenkomst? Jeg drikker lite. Koser meg med alkohol og stopper før jeg blir veldig beruset. En venninne drikker mye og fort og sier at jeg er kjedelig når jeg drikker så lite. Jeg mener at jeg er voksen og fornuftig da 🤣 Hun vil at vi skal reise til Spania sammen, men da vet jeg at det blir alkohol hver dag og det starter på flyplassen og det orker jeg ikke. Drikker dere hver dag i Syden? Anonymkode: 563cd...a48 Drikker 1-2 ganger i året ute (musikkfestival i utlandet eller den ene teite turen på byen hvis jeg gidder). Ellers kanskje noen drinker hjemme alene med kjæresten en sjelden gang. Hater å bli dårlig dagen etter. Blir slapp uansett. 40 ish. Anonymkode: df2e8...6dc
AnonymBruker Skrevet 23. juli #64 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 21.7.2026 den 15.03): At dyr gjør noe er et virkelig tafatt argument i denne sammenhengen. Da har man et forhold til alkohol som bør utforskes nærmere! Dyr går ikke hjem og banker kone og barn, skulker jobb, får kreft, fyllekrangler og slåss på byen osv osv. Herregud. Å skylde på at noe er naturlig er ikke en grunn til å bli helt ukritisk, det er mye som er naturlig og likevel ikke sunt, konstruktivt eller trygt å drive med. Det er ingen som liker første draget med røyk eller første slurken alkohol. Man fortsetter å smake og til dels tvinge seg gjennom sosiale ritualer for å oppnå rus, og plutselig er rus «kultur» og integrert som noe ingen stiller spørsmål ved. Vi må starte med å snakke ærlig om hva det er, det er gift som er pakket pent inn i markedsføring og hig etter beruselse. Inntil folk klarer å kalle en spade for en spade, vil alkoholbruk fortsette å koste mye både for samfunn og enkeltskjebner. Anonymkode: fac4d...e97 Dyr får kreft jo. Jeg er 44. Sjelden jeg er på ordentlig fest for tiden, blir mest middager hjemme hos venner eller ute. Drikker da øl/vin/bobler til maten og etter middagen. Aldri full, men beruset, ja det kan jeg bli. På jobb-arrangement kan jeg drikke noen få enheter, men aldri så jeg blir synlig beruset. En gang i skuddåret kan det hende det går litt over stokk og stein, straffen kommer da dagen etter. Anonymkode: 31151...67f
AnonymBruker Skrevet 23. juli #65 Skrevet 23. juli Er i 40-årene. Drikker aldri. Bryr meg ikke om hva andre gjør. Anonymkode: a7aca...47c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #66 Skrevet 24. juli Jeg sluttet å drikke når jeg passerte 50. Det frister ikke på noe vis, og jeg ser min helse har bedre av å holde meg unna alkohol. Så langt har alle respektert mitt valg. Anonymkode: a3857...6e0 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #67 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 21.7.2026 den 19.39): Drikker meg full 5-7 ganger I året, jevnt fordelt. Ellers edru. Anonymkode: da5f4...107 HeRrEgUd Så MyE, Du KoMmEr tIL Å fÅ lEvErKrEfT!! Anonymkode: f2a16...5b1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #68 Skrevet 24. juli Aldri drukket mye. Ble noe festing i ungdommen, men langt i fra ofte. Nå er jeg 40 år og drikker kanskje èn gang i mnd. Da blir det 2 - 3 glass vin. Trenger aldri mer enn det, uansett hva jeg er ute på. Anonymkode: d9493...3e4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå