Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye alkohol drikker dere som er i 40-50 årene når dere er på fest eller en sammenkomst? 

Jeg drikker lite. Koser meg med alkohol og stopper før jeg blir veldig beruset. En venninne drikker mye og fort og sier at jeg er kjedelig når jeg drikker så lite. Jeg mener at jeg er voksen og fornuftig da 🤣

Hun vil at vi skal reise til Spania sammen, men da vet jeg at det blir alkohol hver dag og det starter på flyplassen og det orker jeg ikke. Drikker dere hver dag i Syden? 

Anonymkode: 563cd...a48

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er avholds nå, og har vært det i noen år.

Jeg drakk som venninnen din tidligere, og et vennskap tok faktisk slutt da jeg var edru på en fest. Da venninne tålte det ikke, og klikket helt. Etter det drakk jeg ofte alene og det var som trøst, men heldigvis tok jeg til vettet og sluttet med det. 
Jeg er rundt 50 nå. 

Anonymkode: 40fcc...057

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mindre og mindre. Vil egentlig slutte helt, men har en utfordring med at et par venninner drikker veldig mye (hver dag) og normaliserer alt med en eller annen unnskyldning. Får ofte kommentarer, selv om vi nå er 40år. Innser jeg må bytte litt venner rett og slett, da jeg egentlig vil ha en sunnere livsstil og tilnærmet avholdenhet.

Anonymkode: a2bbc...bc4

• Liker 2
Skrevet

Jeg drikker like mye/lite som vennene mine (alt er relativt 😅) og ingen av oss legger oss oppi andre sitt inntak (eller mangel på sådan). Det er kjipt med edru folk som demper festen og det kjipeste er drikkepress.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol og har ikke gjort det på mange år - husker ikke sist faktisk. Liker bare ikke smaken eller følelsen av å bli påvirket overhodet- og liker heller ikke å være rundt andre som er det. 

Anonymkode: 20f5b...24a

• Liker 2
Skrevet

Jeg drikker lite, blir gjerne 1-2 øl, maks 3. Har en kompis som drikker det dobbelte og det går virkelig unna, men han drikker sjeldent (har blitt sjeldent de siste par årene for meg også).

Mengden avhenger av hvem jeg er med, hvor ålreit kvelden er osv. Gidder ikke å drikke noe særlig om det er en daff kveld.

Ikke så dumt at det blir lite alkohol når jeg prøver å ta trening litt seriøst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker heller ikke alkohol. Psyken min trenger det ikke, og jeg vil heller spare de kaloriene til en urge eller en milkshake. Jeg foretrekker også å alltid være kjørbar.

Anonymkode: dfd2d...31f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mamanodrama skrev (18 minutter siden):

Jeg drikker like mye/lite som vennene mine (alt er relativt 😅) og ingen av oss legger oss oppi andre sitt inntak (eller mangel på sådan). Det er kjipt med edru folk som demper festen og det kjipeste er drikkepress.

Jeg vil si det må gå an å være edru på fest, og danse og ha det gøy!

Drikkepress er kjipt, ja. Særlig blant voksne folk. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil si det må gå an å være edru på fest, og danse og ha det gøy!

Drikkepress er kjipt, ja. Særlig blant voksne folk. 

Underforstått i mitt innlegg at ikke alle edru ødelegger stemningen, men noen gjør det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 60 og er salongbrisen hele ferien. De som har noe imot det trenger ikke henge med meg 😇

Anonymkode: 99913...051

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
mamanodrama skrev (17 minutter siden):

Underforstått i mitt innlegg at ikke alle edru ødelegger stemningen, men noen gjør det. 

Skjønner!

Når det er sagt så drar jeg ikke på fest lenger, men det er mest fordi jeg er kronisk syk. 

AnonymBruker
Skrevet

Drikker kanskje et glass vin 1-2 ganger i året. Tar meg en fest med mer alkohol kanskje hvert 4. år 😅 

Anonymkode: 07e50...fc9

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er snart 60 og er salongbrisen hele ferien. De som har noe imot det trenger ikke henge med meg 😇

Hei mamma! Oppførselen din suger.

Anonymkode: 359e8...795

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynte å like vin som 45åring. Før det drakk jeg ikke fordi jeg ikke likte smaken.

Skulle jeg merke noe av alkoholen, så stopper jeg med en gang. Er ikke glad i følelsen av beruselse.

3 glass går greit her.

Anonymkode: cceb4...a33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mange enheter drikker du om dagen for å være salongbrisen? Aldri hørt det uttrykket før 😅

Anonymkode: 52e5a...aa7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker smaken av alkohol, men jeg liker ikke å være full. På ferie kan jeg drikke alkohol hver dag, men blir jo bare et par glass. Har venner som ikke drikker, og noen som drikker en del... det er ingen som legger seg borti hverandres drikkevaner, vi er jo voksne. 

Anonymkode: 284e7...5d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei mamma! Oppførselen din suger.

Anonymkode: 359e8...795

Din oppførsel suger mer.

Anonymkode: d1232...75d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg liker smaken av alkohol, men jeg liker ikke å være full. På ferie kan jeg drikke alkohol hver dag, men blir jo bare et par glass. Har venner som ikke drikker, og noen som drikker en del... det er ingen som legger seg borti hverandres drikkevaner, vi er jo voksne. 

Anonymkode: 284e7...5d8

Føler mange har et litt vridd syn på hva det vil si å «legge seg borti andres inntak». Man sier jo ellers i fra hvis folk oppfører seg slitsomt, ugreit og/eller ufint i edru tilstand, så når vi vet for a fact at alkohol endrer atferd så burde man egentlig klare å legge to og to sammen. I stedet for å prøve å gaslighte andre til å være moraliserende så bør man ta en titt i speilet. Andre folk kan for øvrig være et nyttig speil ;) 

Anonymkode: fac4d...e97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både du og din venninne høres normale ut. Voksne folk gjør som de har lyst til. Men det høres ikke ut som dere er en god sydenmatch😅

Anonymkode: f1056...6bd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 40, drikker minimalt. Verken fester eller går ut på byen, men kan en sjelden gang ta et glass vin på kvelden hjemme. Har i løpet av denne sommeren drukket én flaske vin, men brukte lang tid på det😅

Anonymkode: ea779...ef3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...