AnonymBruker Skrevet 20. juli #21 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mindre og mindre. Vil egentlig slutte helt, men har en utfordring med at et par venninner drikker veldig mye (hver dag) og normaliserer alt med en eller annen unnskyldning. Får ofte kommentarer, selv om vi nå er 40år. Innser jeg må bytte litt venner rett og slett, da jeg egentlig vil ha en sunnere livsstil og tilnærmet avholdenhet. Anonymkode: a2bbc...bc4 Men du klarer vet å si nei og evt sette de på plass om de maser? Jeg forstår at 16-åringer kan føle seg pressa men en 40-åring må da kunne ha såpass kontakt med seg selv at det ikke blir noe drikkepress. Med mindre du liker å føle på press da... Anonymkode: f1056...6bd 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #22 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor mange enheter drikker du om dagen for å være salongbrisen? Aldri hørt det uttrykket før 😅 Anonymkode: 52e5a...aa7 Høres ut som noe man gjør på danskebåten. Det beste er å stoppe etter en enhet, ellers blir hele opplegget alkoholrelatert. Anonymkode: 2968b...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #23 Skrevet 20. juli Jeg drikker sjeldent, blir 1 til 2 ganger i året, da blir jeg lettere beruset. Opplever drikkepress fra venner og kolleger, vi er godt voksne over 50, men jeg lar meg ikke presse. Har sagt til dem at det er direkte latterlig av dem, og da blir det stille. Anonymkode: fd352...399 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #24 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg drikker sjeldent, blir 1 til 2 ganger i året, da blir jeg lettere beruset. Opplever drikkepress fra venner og kolleger, vi er godt voksne over 50, men jeg lar meg ikke presse. Har sagt til dem at det er direkte latterlig av dem, og da blir det stille. Anonymkode: fd352...399 Jeg opplever drikkepress fra ett par venninner. De kommenterer at jeg drikker sakte. De kjenner på cider boksen min og sier at jeg drikker sakte. Jeg kan være i godt humør da og klar for en fest,men når de gjør sånn så dabber fest humøret mitt av Anonymkode: 563cd...a48 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #25 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei mamma! Oppførselen din suger. Anonymkode: 359e8...795 Huff ja. Hun er min svigermor. Det er alltid alkohol til alt. Både som kos, belønning for arbeid, etter trening, til mat etc etc. Fullstendig sveiseblind for at alle ikke ønsker dette Anonymkode: 21021...b48 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #26 Skrevet 20. juli Jeg drikker lite ute blant andre. Jeg drikker lite hjemme også, men der kan jeg i alle fall ta et glass vin eller to. Ofte er jeg den på sosiale sammenkomster som ikke drikker. Jeg får fort blackout selvom jeg ikke er så full. Jeg tror det blir en total mental overload, og kanskje følelsen av å være full er triggende i seg selv. Jeg har vært med både på byen og punkefestival edru og ingen av de jeg er sammen med har syntes at jeg drar ned stemningen. Og jeg har heller ikke syntes at de fulle folkene er slitsomme. Anonymkode: dc39f...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #27 Skrevet 20. juli Begynner å nærme meg mann 60. Har trappet en del ned de siste par årene. Skal jeg ut å drikke med kompiser på byen, kan det blir opptil 7-8 enheter på en helaften, mens stadig ofere stopper det etter 4-5 og jeg går tidliger hjem. Lørdagskvelder drakk jeg gjerne godt med vin til maten og gjerne noe sprit etterpå, men detter er nå også dempet. På utenlandsturer blir det gjerne 1-2 glass til lunsj og 3-4 om kvelden .Men så er jeg da mann over 100 kg, så det går bra. Lysten på alkohol er betydelig redusert etter 50. I 40-årene drakk jeg som før. Anonymkode: 8a59c...665
AnonymBruker Skrevet 20. juli #28 Skrevet 20. juli Drikker som før. Er alltid godt i gassen på alle fester jeg er på og er et naturlig midtpunkt. Siden dette har virket fint nå i 35 år, fortsetter jeg det gode liv. Anonymkode: 87496...e2f
AnonymBruker Skrevet 20. juli #29 Skrevet 20. juli Jeg er 48. Nå på sommeren når været er fint elsker jeg å kose meg med vin på altanen, ofte i kombinasjon med reker, sushi, blåskjell, fiskesuppe eller annen god sommermiddag. Drikker sjelden en hel flaske alene på en kvelden, men den holder seg fint i kjøleskapet til dagen etter. Kan bli en frisk drink i tillegg. Hvis det grilles blir det gjerne en-to øl, noen ganger alkoholfri, men ofte med alkohol. Jeg er i snitt ute og spiser en gang i uken, da blir det alkohol til maten, men sjelden mer enn en-to enheter. På vinteren drikker jeg mye mindre alkohol, da er det som regel kun ved måltider ute og hvis jeg er med andre en fredag/lørdagskveld. Men det er helt uproblematisk for meg p drikke alkohol, jeg blir ikke dårlig og vet godt hvor grensene går. Flere i min omgangskrets har samme drikkevaner som meg, ingen blir ubehagelig fulle eller bråkete selv om promillen en sjelden gang blir veldig høy. Vi koser oss sammen, og alle oppfører seg. Jeg er ufattelig lei av moralistene i sånne tråder som tror de er voksne, ansvarlige og modne bare fordi de har sluttet p drikke eller ikke tåler et halvt glass vin. Fint for deg, men dropp moraliseringen og bedreviterstilen oven for andre. Anonymkode: f5736...759 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #30 Skrevet 20. juli Kos meg med et glass eller 2 i helger og ellers når det er anledninger. K55 Anonymkode: 7acc2...d65
AnonymBruker Skrevet 20. juli #31 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er snart 60 og er salongbrisen hele ferien. De som har noe imot det trenger ikke henge med meg 😇 Anonymkode: 99913...051 Sånn har jeg det også, og jeg må si jeg storkoser meg med det. En mild fyll er virkelig greia mi, 1000 ganger mer enn sjokolade og biff og gym. Misliker å være fyllesyk da, så begrenser meg til ca fire enheter av gangen, og bare på kvelden, på bar. Jeg har fred og harmoni i sjela, så er bare stille og glad med promille. Bare elsker en god feriebar på mørke og varme kvelder, og akkurat perfekt promille. Anonymkode: 7ecb2...62e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #32 Skrevet 20. juli I 40-årene drakk jeg omtrent ingenting. Barna var i slutten av tenårene og vi foreldre prøvde å være kjøreklare hver helg. Anonymkode: f35b3...438
AnonymBruker Skrevet 20. juli #33 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sånn har jeg det også, og jeg må si jeg storkoser meg med det. En mild fyll er virkelig greia mi, 1000 ganger mer enn sjokolade og biff og gym. Misliker å være fyllesyk da, så begrenser meg til ca fire enheter av gangen, og bare på kvelden, på bar. Jeg har fred og harmoni i sjela, så er bare stille og glad med promille. Bare elsker en god feriebar på mørke og varme kvelder, og akkurat perfekt promille. Anonymkode: 7ecb2...62e Så flott da. Hva tror du hadde skjedd om du plutselig hadde null tilgang til alkohol og ingen mulighet til å kjøpe eller få tak i? Fremdeles like stille og harmonisk persjon med fred i sjela? Anonymkode: 9435f...aac 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #34 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så flott da. Hva tror du hadde skjedd om du plutselig hadde null tilgang til alkohol og ingen mulighet til å kjøpe eller få tak i? Fremdeles like stille og harmonisk persjon med fred i sjela? Anonymkode: 9435f...aac Da hadde jeg nok kjøpt meg litt hasj el marihuana. Helt personlig tenker jeg at godt regulert og jevnt fordelt rus (en gang eller to eller tre i måneden) + litt oftere på ferie er en fin greie, det er bra for oss, eller i hvert fall for meg. Det plager ikke meg at andre ikke drikker, men jeg vil gjerne bruke rus på min kontrollerte måte selv, takk. Og, jeg tror til og med det er bra, for sjela. Anonymkode: 7ecb2...62e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #35 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da hadde jeg nok kjøpt meg litt hasj el marihuana. Helt personlig tenker jeg at godt regulert og jevnt fordelt rus (en gang eller to eller tre i måneden) + litt oftere på ferie er en fin greie, det er bra for oss, eller i hvert fall for meg. Det plager ikke meg at andre ikke drikker, men jeg vil gjerne bruke rus på min kontrollerte måte selv, takk. Og, jeg tror til og med det er bra, for sjela. Anonymkode: 7ecb2...62e Enhver har sin livsløgn. Den tillærte greia at rus er saliggjørende begynner heldigvis å gå av moten med økt kunnskap om hva giftstoffer gjør med de ulike organene. Samfunnsøkonomisk er det iallfall ikke. Anonymkode: fac4d...e97 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #36 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enhver har sin livsløgn. Den tillærte greia at rus er saliggjørende begynner heldigvis å gå av moten med økt kunnskap om hva giftstoffer gjør med de ulike organene. Samfunnsøkonomisk er det iallfall ikke. Anonymkode: fac4d...e97 Tja, hørt om alkoholparadokset? Anonymkode: 7ecb2...62e
AnonymBruker Skrevet 20. juli #37 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Sånn har jeg det også, og jeg må si jeg storkoser meg med det. En mild fyll er virkelig greia mi, 1000 ganger mer enn sjokolade og biff og gym. Misliker å være fyllesyk da, så begrenser meg til ca fire enheter av gangen, og bare på kvelden, på bar. Jeg har fred og harmoni i sjela, så er bare stille og glad med promille. Bare elsker en god feriebar på mørke og varme kvelder, og akkurat perfekt promille. Anonymkode: 7ecb2...62e Topp at du har fred og harmoni, men pass deg så du ikke skaper krig og kaos hos de de tilbringer tid med… Har også familiemedlemmer med salongpromille hele ferien, det er et helvete for alle andre enn den fulle. Jippi, så heldigve vi er. Anonymkode: 359e8...795 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #38 Skrevet 20. juli Drikker ikke alkohol, liker ikke smaken. Anonymkode: 8c5fc...320 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #39 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Drikker dere hver dag i Syden? Anonymkode: 563cd...a48 Hver dag. Starter på flyplassen før boarding. Anonymkode: 0073b...581
AnonymBruker Skrevet 20. juli #40 Skrevet 20. juli Nordmenn er ekstreme på drikkepress, skal de finne på noe med andre mennesker MÅ alkoholen være med. Triste mennesker. Jeg er snart 50 selv, slutta å drikke alkohol når jeg var 41. Ga meg ikke noe lenger, fikk også lettere hangover dagen etterpå uansett mengde alkohol. Er SÅ deilig å ikke drikke alkohol! Så ble jeg kvitt flere falske venner som ikke taklet det, deltar heller ikke på ting som er bygd opp rundt alkohol lenger. Patetisk å se på folk som synes rus er gøy. Anonymkode: 9b838...158 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå