AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #41 Skrevet 10 timer siden Til TS, var dette en ubehagelig engangshendelse, eller noe han gjorde ofte? Kan det ha vært en misforståelse? Min mors fetter forgrep seg på meg da jeg var 15, han fullførte totalt ca 20 samleier med meg, men ble bare tiltalt / dømt for 10. Helt latterlig straff, 2 måneders betinget, men dette var på 1990 - tallet. Jeg sliter likevel ikke slik som du beskriver at du gjør. Jeg har ingen psykiske diagnoser. Jeg vet ikke helt hva du kan / bør gjøre. Det du har opplevd ligger helt i grenseland, og kan vanskelig bevises på noen måte regner jeg med? Eneste grunnen for at han her ble dømt var at han tilstod. Politi og rettsvesen tar likevel slike saker mer seriøst nå. Men det er selve bevisgrunnlaget som vil være vanskelig i din sak. Jeg vet ikke om det hjelper deg å vite om dette var et overgrep eller ikke. Men at det uansett var ubehagelig skjønner jeg godt. Håper du slipper å omgås med denne mannen nå lengre. Anonymkode: 7b94b...572 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #42 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er død nå. Og han var pappas beste venn og jeg måtte beskytte pappa. Anonymkode: f208b...fdb Så denne nå. Da er det ikke så mye å gjøre mer i denne saken. Trist at du følte at du måtte beskytte pappaen din. Men jeg forstår, jeg følte det på samme måte med min familie, var redd den skulle bli splittet. Men fikk hjelp av min første kjæreste til å gå til anmeldelse av han. Min overgriper er også død nå (døde da jeg var i 20 årene). Klem ❤️ Anonymkode: 7b94b...572 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #43 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Til TS, var dette en ubehagelig engangshendelse, eller noe han gjorde ofte? Kan det ha vært en misforståelse? Min mors fetter forgrep seg på meg da jeg var 15, han fullførte totalt ca 20 samleier med meg, men ble bare tiltalt / dømt for 10. Helt latterlig straff, 2 måneders betinget, men dette var på 1990 - tallet. Jeg sliter likevel ikke slik som du beskriver at du gjør. Jeg har ingen psykiske diagnoser. Jeg vet ikke helt hva du kan / bør gjøre. Det du har opplevd ligger helt i grenseland, og kan vanskelig bevises på noen måte regner jeg med? Eneste grunnen for at han her ble dømt var at han tilstod. Politi og rettsvesen tar likevel slike saker mer seriøst nå. Men det er selve bevisgrunnlaget som vil være vanskelig i din sak. Jeg vet ikke om det hjelper deg å vite om dette var et overgrep eller ikke. Men at det uansett var ubehagelig skjønner jeg godt. Håper du slipper å omgås med denne mannen nå lengre. Anonymkode: 7b94b...572 Hva faen? Anonymkode: 1bbe3...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #44 Skrevet 10 timer siden Ts her. Grunnen til at jeg spør, er at jeg går i traumebehandling og i siste time spurte hun om jeg har vært utsatt for overgrep. Jeg har jo opplevd dette og et annet da jeg var yngre, jeg er bare ikke sikker på pm det er alvorlig nok til å ta opp, vil ikke være dramatisk liksom. Det er jo noen her som sier "såpass må du tåle" og det gjør faktisk skikkelig vondt. Anonymkode: f208b...fdb 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #45 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts her. Grunnen til at jeg spør, er at jeg går i traumebehandling og i siste time spurte hun om jeg har vært utsatt for overgrep. Jeg har jo opplevd dette og et annet da jeg var yngre, jeg er bare ikke sikker på pm det er alvorlig nok til å ta opp, vil ikke være dramatisk liksom. Det er jo noen her som sier "såpass må du tåle" og det gjør faktisk skikkelig vondt. Anonymkode: f208b...fdb Hos terapeuten er jo det absolutt beste stedet å ta det opp. Anonymkode: 46dcb...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #46 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ts her. Grunnen til at jeg spør, er at jeg går i traumebehandling og i siste time spurte hun om jeg har vært utsatt for overgrep. Jeg har jo opplevd dette og et annet da jeg var yngre, jeg er bare ikke sikker på pm det er alvorlig nok til å ta opp, vil ikke være dramatisk liksom. Det er jo noen her som sier "såpass må du tåle" og det gjør faktisk skikkelig vondt. Anonymkode: f208b...fdb Jeg tenker at det en fin arena at du tar det opp med en psykolog. Det er jo bare å si det som det er. Og det er tydeligvis noe som plager deg uansett hva som skjedde den gangen. Da er det fint å få satt ord på det. Anonymkode: 998e6...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #47 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Han er død nå. Og han var pappas beste venn og jeg måtte beskytte pappa. Anonymkode: f208b...fdb Nei det måtte du ikke. Selv i gamle dager visste mann at pedofili ikke var arvelig eller smittsomt. Anonymkode: 74813...678 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #48 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ts her. Grunnen til at jeg spør, er at jeg går i traumebehandling og i siste time spurte hun om jeg har vært utsatt for overgrep. Jeg har jo opplevd dette og et annet da jeg var yngre, jeg er bare ikke sikker på pm det er alvorlig nok til å ta opp, vil ikke være dramatisk liksom. Det er jo noen her som sier "såpass må du tåle" og det gjør faktisk skikkelig vondt. Anonymkode: f208b...fdb Ikke tenk på om det var alvorlig nok til å bli tatt opp. Det er en hendelse som du føler på at var feil. Om man kaller det for et overgrep eller ikke er ikke så viktig. Det er din opplevelse av det som er viktig, og noe du absolutt kan ta opp med din psykolog uten å bli sett på som dramatisk. Hos psykologen skal du være på et trygt sted. Anonymkode: 7b94b...572 1 1
Anonymbruker*** Skrevet 9 timer siden #49 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjønner. Han tok på brystet ditt. Overgrep er vel å dra det litt langt, men upassende det var det i aller høyeste grad. Hvor gammel var denne fetteren? Litt forskjell om han var 16- 16 eller over 20 Anonymkode: c3dcb...c70 Synes egt det er like ille for en 16 åring å beføle en 11-åring som at enn si 23 åring gjør det. Det første man ser i tråden masse bagatellisering og mistenkeliggjøring av ts sin historie. Hvorfor lurer jeg på. Hvorfor er så manges første instinkt når det gjelder overgrep mot barn å fornekte det. Er det rart pedofili er ett stort samfunnsproblem egentlig?
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #50 Skrevet 9 timer siden Anonymbruker*** skrev (14 minutter siden): Synes egt det er like ille for en 16 åring å beføle en 11-åring som at enn si 23 åring gjør det. Det første man ser i tråden masse bagatellisering og mistenkeliggjøring av ts sin historie. Hvorfor lurer jeg på. Hvorfor er så manges første instinkt når det gjelder overgrep mot barn å fornekte det. Er det rart pedofili er ett stort samfunnsproblem egentlig? Takk for støtte. Jeg ble veldig overrasket over disse tilbakemeldingene. Ts Anonymkode: f208b...fdb 1 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #51 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kan ikke legge det ansvaret på barn. Selv ikke alle voksne får det til. Anonymkode: 727dc...b78 Nei man kan selvsagt ikke det. Men det er godt å vite at om man blir utsatt for upassende adferd fra en mann så må man skrike opp, det nytter ikke å fryse til. Om man sier "Ikke ta meg på brystet!" høyt, så gjør han det ikke igjen. Tier man stille så kan han slippe unna med mer. Det er det samme om man er voksen eller barn, og selv voksne vet faktisk ikke at det er dette man må gjøre på firmafesten eller utestedet eller arbeidsplassen når man blir forulempet slik. Og nei, ikke alle klarer det, man går automatisk til frys fordi man tenker det er tryggere. Samme med når man holder på å bli kidnappet, eller man blir overfalt. Skrik, sloss, klyp, bit, spark! De vil helst ha et medgjørlig offer, og slipper deg raskt om du gjør motstand. Men dette er en digresjon selvsagt. Kjære ts, selvsagt skal du snakke med psykologen din om dette. Det er krenkende adferd, og det har satt spor, og da er det noe du har behov for å snakke om. Når noen gjør noe slikt og ingen andre legger merke til det er det utrolig ekkelt. Jeg skjønner godt at du følte deg utrygg rundt han etter dette. Anonymkode: 72bf7...257
Maleficenta Skrevet 7 timer siden #52 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei man kan selvsagt ikke det. Men det er godt å vite at om man blir utsatt for upassende adferd fra en mann så må man skrike opp, det nytter ikke å fryse til. Om man sier "Ikke ta meg på brystet!" høyt, så gjør han det ikke igjen. Tier man stille så kan han slippe unna med mer. Det er det samme om man er voksen eller barn, og selv voksne vet faktisk ikke at det er dette man må gjøre på firmafesten eller utestedet eller arbeidsplassen når man blir forulempet slik. Og nei, ikke alle klarer det, man går automatisk til frys fordi man tenker det er tryggere. Samme med når man holder på å bli kidnappet, eller man blir overfalt. Skrik, sloss, klyp, bit, spark! De vil helst ha et medgjørlig offer, og slipper deg raskt om du gjør motstand. Men dette er en digresjon selvsagt. Kjære ts, selvsagt skal du snakke med psykologen din om dette. Det er krenkende adferd, og det har satt spor, og da er det noe du har behov for å snakke om. Når noen gjør noe slikt og ingen andre legger merke til det er det utrolig ekkelt. Jeg skjønner godt at du følte deg utrygg rundt han etter dette. Anonymkode: 72bf7...257 Nytter ikke å fryse til akkurat som om dette er noe man styrer?
Maleficenta Skrevet 7 timer siden #53 Skrevet 7 timer siden Anonymbruker*** skrev (2 timer siden): Synes egt det er like ille for en 16 åring å beføle en 11-åring som at enn si 23 åring gjør det. Det første man ser i tråden masse bagatellisering og mistenkeliggjøring av ts sin historie. Hvorfor lurer jeg på. Hvorfor er så manges første instinkt når det gjelder overgrep mot barn å fornekte det. Er det rart pedofili er ett stort samfunnsproblem egentlig? Kunne ikke vært mer enig. Tror seksuelle overgrep av barn er en så ubehagelig ting for folk å tenke på at de ønsker ikke å tro det er sant. Tror og det er derfor mange overgripere blir frikjent
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #54 Skrevet 7 timer siden Maleficenta skrev (32 minutter siden): Nytter ikke å fryse til akkurat som om dette er noe man styrer? Man kan lære seg å overstyre det ja, man kan trene på å bryte en slik lammelse. Anonymkode: 72bf7...257
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #55 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man kan lære seg å overstyre det ja, man kan trene på å bryte en slik lammelse. Anonymkode: 72bf7...257 Ja, den kunnskapen hadde ikke jeg da jeg var 11 i hvertfall Anonymkode: f208b...fdb 1
Maleficenta Skrevet 6 timer siden #56 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Man kan lære seg å overstyre det ja, man kan trene på å bryte en slik lammelse. Anonymkode: 72bf7...257 En 11 åring klarer det?
Anonymbruker*** Skrevet 6 timer siden #57 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for støtte. Jeg ble veldig overrasket over disse tilbakemeldingene. Ts Anonymkode: f208b...fdb Ett råd for fremtiden: søk aldri råd rundt seksuelle overgrep o.l på KG. Det må isåfall bare være om man står støtt som et fjell og ikke er sårbar rundt temaet (noe som er svært sjeldent). Les heller ikke tråder om lignende temaer da det kan være triggende for noen som er i den prosessen du er. Diskuter det heller med terapeuten, en god venninne eller så finnes det hjelpetelefoner man kan ringe og drøfte med. 1 2
Maleficenta Skrevet 6 timer siden #58 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Man kan lære seg å overstyre det ja, man kan trene på å bryte en slik lammelse. Anonymkode: 72bf7...257 Det går faktisk an å tenke før man lirer av seg ting 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #59 Skrevet 6 timer siden Anonymbruker*** skrev (5 minutter siden): Ett råd for fremtiden: søk aldri råd rundt seksuelle overgrep o.l på KG. Det må isåfall bare være om man står støtt som et fjell og ikke er sårbar rundt temaet (noe som er svært sjeldent). Les heller ikke tråder om lignende temaer da det kan være triggende for noen som er i den prosessen du er. Diskuter det heller med terapeuten, en god venninne eller så finnes det hjelpetelefoner man kan ringe og drøfte med. Ja, det burde jeg kanskje ha tenkt på forhånd, dette ble feil. Anonymkode: f208b...fdb
Anonymbruker*** Skrevet 6 timer siden #60 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, det burde jeg kanskje ha tenkt på forhånd, dette ble feil. Anonymkode: f208b...fdb Om man ikke har lest tråder med lignende tema før så er det ikke så godt å vite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå