Gå til innhold

Var dette et seksuelt overgrep?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjønner. Han tok på brystet ditt. Overgrep er vel å dra det litt langt, men upassende det var det i aller høyeste grad. Hvor gammel var denne fetteren? 
Litt forskjell om han var 16- 16 eller over 20

Anonymkode: c3dcb...c70

Syns ikke det er å dra det langt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vokste opp på åtti og nittitallet, og er altså litt over 40. 

Om jeg skulle gått rundt og dvelet over fortidens krenkende avferder hadde jeg ikke hatt tid til annet. Jeg skjönner ikke tragen til å holde fast ved ubehagligheter fra barndom/ungdomstid. Med mindra man er blitt grovt missbrukt så er isolerte hendelser bare å läre av og riste av seg. 

Endret av Perle
  • Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (4 minutter siden):

Om jeg skulle gått rundt og dvelet over fortidens krenkende avferder hadde jeg ikke hatt tid til annet. Jeg skjönner ikke tragen til å holde fast ved ubehagligheter fra barndom/ungdomstid. Med mindra man er blitt grovt missbrukt så er isolerte hendelser bare å läre av og riste av seg. 

Ts her. Jeg levde samtidig med grov omsorgssvikt og alvorlig mobbing på skolen, så dette ble enda et sted hvor verden ble farlig. Det var ingen trygge mennesker i mitt liv. Det er grenser for hva et barn kan tåle. Jeg har alvorlig kompleks ptsd i dag. 

Anonymkode: f208b...fdb

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er dette overgrepet. Normale voksne mennesker presser seg ikke inntil og beføler barn på brystene. Han er en ekkel ekkel mann. De som stod å så på, uten og gjøre noe, er også skrudd feil sammen. 

Anonymkode: 727dc...b78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er dette overgrepet. Normale voksne mennesker presser seg ikke inntil og beføler barn på brystene. Han er en ekkel ekkel mann. De som stod å så på, uten og gjøre noe, er også skrudd feil sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg husker krystallklart hvordan min fars fetter reagerte da jeg var 11. Hadde ikke sett ham på en stund og vi besøkte dem en sommerdag.  Jeg var liten og spinkel men hadde antydning til bryster. Han kom mot meg helt glasset i blikket, det var andre mennesker der men det enset han ikke, med løftet hånd klar til å presse seg mot meg da han liksom skulle gi meg en klem. Jeg husker at jeg ble helt iskald og stiv og fikk en sterk uvirkelighetsfølelse. Det var også fælt at ingen rundt enten så det eller reagerte. Jeg har hatt stort ubehag når jeg har møtt ham siden. 

Nå skrev jo du veldig dårlig høres ut som han strakte hånda å stoppet og at man skal finne på resten selv. Tok han deg på brystet er det seksuell krenkende adferd. Ikke greit. Ga han deg en klem så var det nok en klem, men at du synes det var ubehagelig å ikke hadde lyst å gi klem.

Anonymkode: 81b6d...a4b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts her. Jeg levde samtidig med grov omsorgssvikt og alvorlig mobbing på skolen, så dette ble enda et sted hvor verden ble farlig. Det var ingen trygge mennesker i mitt liv. Det er grenser for hva et barn kan tåle. Jeg har alvorlig kompleks ptsd i dag. 

Hvordan kan vi vite dette?

Jeg svarer på bekgrunn av informasjonen i hovedinnlegget. 

Endret av Perle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke her er noen penger å hente i denne saken.

Anonymkode: 74813...678

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke normalt å gi en klem og holde en hånd på brystet.

Siden ingenting mer skjedde vil jeg ikke si det var en overgrepssituasjon per se, men et overtramp med klar seksuell undertone. 

Så ja, denne fetteren til din far bør ikke være rundt barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde til og med en tante som holdt på sånn. Sjekket om vi hadde fått pupper ved å dra opp kjolen vår eller ta på de. 
Snål dame. Og som flere skriver her så var dette litt mer vanlig før. Hadde ikke akseptert dette fra noen om dette var gjort mot min datter i dag. 
Men sånn var det da, de voksne lo det bort og vi barna hvisket om det. 

Seksuelt overgrep er det ikke, det du opplevde, men ekkelt og krenkende er det jo. 
Men så er det noe med å bare la ting være og fokusere livet på her og nå også da. Hvorfor så opptatt av å definere en ekkel klem fra en onkel en gang for mange år siden? 

Anonymkode: c55ad...529

• Liker 4
Skrevet
Perle skrev (28 minutter siden):

Det er forskjell på en jevnaldrende som groper i noen sekund og voksen mann som med vilje berører barns bryster, underliv etc.

Jeg vokste opp med omsorgssvikt, men opplevde aldri at voksne/mye eldre gjorde dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde til og med en tante som holdt på sånn. Sjekket om vi hadde fått pupper ved å dra opp kjolen vår eller ta på de. 
Snål dame. Og som flere skriver her så var dette litt mer vanlig før. Hadde ikke akseptert dette fra noen om dette var gjort mot min datter i dag. 
Men sånn var det da, de voksne lo det bort og vi barna hvisket om det. 

Seksuelt overgrep er det ikke, det du opplevde, men ekkelt og krenkende er det jo. 
Men så er det noe med å bare la ting være og fokusere livet på her og nå også da. Hvorfor så opptatt av å definere en ekkel klem fra en onkel en gang for mange år siden? 

Anonymkode: c55ad...529

Hallo, det var da ikke normalt.

Det er grenseoverskridelse, og var også det på 80-90 tallet når jeg vokste opp. 

Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på en jevnaldrende som groper i noen sekund og voksen mann som med vilje berører barns bryster, underliv etc.

Jeg vokste opp med omsorgssvikt, men opplevde aldri at voksne/mye eldre gjorde dette. 

Jeg skrev ikke om gjevnaldrende. 

Endret av Perle
Skrevet
Perle skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev ikke om gjevnaldrende. 

Om du ble tatt på seksuelt av voksne/endel eldre så er det overgrep. 

AnonymBruker
Skrevet

En godt voksen mann som beføler brystene til et barn er overgrep ja. 

Anonymkode: 1bbe3...8bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han holdt den over det ene brystet. 

Ja, da er det et overgrep. For et kreep.

Anonymkode: c817e...086

AnonymBruker
Skrevet

Det ble kanskje klønete skrevet. Han kom helt bort til meg, la den ene hånden på brystet mitt og holdt meg hardt inntil seg lenge. 

Du skulle skreket høy. "ÆSJ KNUT, TAR DU MEG PÅ BRYSTET. SÅ EKKEL DU ER". 

Men jeg forstår at man fryser. Det er derfor vi har samtykkeloven. Sa du ikke noe til noen?

Ja, det er et overgrep. Har nok gjort mye ekkelt med mange barn og ungdom og voksne etterhvert som han vokste opp. Kanskje han gjør ting med barn enda. Faen for en psyko.

Hold ungene dine unna han. Og si det til alle sånn at folk blir obs på han.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skulle skreket høy. "ÆSJ KNUT, TAR DU MEG PÅ BRYSTET. SÅ EKKEL DU ER". 

Men jeg forstår at man fryser. Det er derfor vi har samtykkeloven. Sa du ikke noe til noen?

Ja, det er et overgrep. Har nok gjort mye ekkelt med mange barn og ungdom og voksne etterhvert som han vokste opp. Kanskje han gjør ting med barn enda. Faen for en psyko.

Hold ungene dine unna han. Og si det til alle sånn at folk blir obs på han.

Man kan ikke legge det ansvaret på barn. Selv ikke alle voksne får det til.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han var 40 år, det var pappas fetter. 

Si det til din far. Og alle du treffer på. Han er pedofil og tester grenser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Si det til din far. Og alle du treffer på. Han er pedofil og tester grenser. 

Han er død nå. Og han var pappas beste venn og jeg måtte beskytte pappa. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...