AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:43 #41 Skrevet søndag kl. 23:43 I jobben min deler vi alt. Jeg fant ut at jeg tjente "bare" ca 100 000 mindre enn en med doktorgrad og mange års erfaring enn meg. Helt fair. Jeg tjener dog nesten like mye som noen andre med relativt likt utdanningsnivå som har jobbet der flere år. Kompetansen min fylte et nøkkelbehov for bedriften når jeg ble ansatt , de var "desperate" og jeg fikk høy startlønn. Dette virker også rasjonelt. Det at jeg fikk vite om dette gjorde at jeg ikke følte meg alt for lavt lønnet. Det øker motivasjon på jobb og oppleves som en anerkjennelse. Jeg fant derimot ut at en kollega som ble ansatt til samme rolle som meg. Han tjener 50 000 mindre enn meg i startlønn, og startet også noen år senere så justert for inflasjon blir det mye lavere. Det virker ikke fair og kanskje det kunne hjelpe h*n i hans lønnsforhandling. (Jeg var åpen med han om lønnen min og påpekte at jeg syns hans virket for lav). Men markedet var kanskje annerledes når han ble ansatt siden vi fikk flere i rollen min. Anonymkode: 81089...bbd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:49 #42 Skrevet søndag kl. 23:49 Trodde dette skulle være en artig tråd om å dele lønn. Ikke om hvorvidt man skal være åpen om lønnsnivået sitt. 🤭 Anonymkode: cec35...b1c
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #43 Skrevet 22 timer siden Jeg svarte hen i dag. Jeg skrev at jeg ikke ville dele det og ønsket vedkommende lykke til med lønnsforhandlinger. Så fortsatte hen å argumentere. Jeg gjentok meg og sier at jeg håper hen får et godt resultat. Hen argumenterer videre. Jeg gjentar meg enda en gang. Så ender det i at hen sier «jeg vet ikke hva er godt resultat er». Hen henviste også til en leder som sa at ingen tjente over en viss sum (som jeg ikke svarte hen på). Anonymkode: 87598...f17
Hengebuksvinet Skrevet 21 timer siden #44 Skrevet 21 timer siden Jeg hadde vært kort, men hyggelig. "Beklager, deler ikke sånt. Snakkes etter ferien" Meldinger som ikke besvares blir ofte liggende å gnage
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå