Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (Akkurat nå):

Både menn og kvinner tilpasser seg realitetene på Tinder. Kvinner blir svært kravstore pga den enorme mengden likes, menn flest vet at sannsynligheten for match er svært lav og da liker man enten alle, de aller fleste eller i hvert fall sveiper svært raskt. Jeg leser i utgangspunktet ikke profiltekster og gidder sjeldent å bla igjennom bildene, ser bare kjapt på første bildet og er videre til neste i løpet av et par sekunder. Må prøve å sveipe effektivt og heller fjerne matcher senere.

Det er ikke Tinder som gir noen høye forventninger. Det er å være bevisst om hva som gir et godt liv. 

Anonymkode: 7967f...fc7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (2 minutter siden):

Både menn og kvinner tilpasser seg realitetene på Tinder. Kvinner blir svært kravstore pga den enorme mengden likes, menn flest vet at sannsynligheten for match er svært lav og da liker man enten alle, de aller fleste eller i hvert fall sveiper svært raskt. Jeg leser i utgangspunktet ikke profiltekster og gidder sjeldent å bla igjennom bildene, ser bare kjapt på første bildet og er videre til neste i løpet av et par sekunder. Må prøve å sveipe effektivt og heller fjerne matcher senere.

Og hva i huleste er poenget med å gjøre det slik? 🤦Det er jo ikke om å gjøre å få flest mulig match, men å få match med de som kan være aktuelle? Det er jo ingen vits å matche med noen du ser du aldri hadde giddet snakke med.. Det er faktisk helt dust. 

Ille nok at menn flest ikke gidder legge innsats i profilen sin, de skal ikke engang gidder å lese tekst eller se på bilder.. 

Anonymkode: bd117...e35

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke Tinder som gir noen høye forventninger. Det er å være bevisst om hva som gir et godt liv. 

Forventningene ville nok blitt kraftig redusert, hvis markedet var mer balansert. Man vil naturligvis bare ha de aller beste når man får hundrevis av likes i løpet av kort tid. Så treffer man disse, ligger med dem, datingen avsluttes og så er prosessen for å treffe en ny i gang igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble singel i fjor, prøvde jeg også Match.com.  Fikk masse oppmerksomhet der, men jeg likte ingen av dem.  Prøvde også Facebook dating, og det likte jeg mye bedre.  Men kjæresten min,  fant jeg på Tinder. Jeg var veldig skeptisk til Tinder, og jeg trodde det var så overflatisk og at det passet best for yngre. Jeg er kvinne 60+, men fant etterhvert ut at det var Tinder som hadde flest interessante menn. Var så heldig at det ble full klaff med den første jeg traff, og vi er fortsatt sammen. 

På Match.com hadde jeg tegnet et 6 mnd. medlemskap, så måtte selvfølgelig betale for hele perioden, selv om jeg ikke var interessert i å motta flere meldinger om alle jeg hadde "foført".

Anonymkode: a41ab...4f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hva i huleste er poenget med å gjøre det slik? 🤦Det er jo ikke om å gjøre å få flest mulig match, men å få match med de som kan være aktuelle? Det er jo ingen vits å matche med noen du ser du aldri hadde giddet snakke med.. Det er faktisk helt dust. 

Ille nok at menn flest ikke gidder legge innsats i profilen sin, de skal ikke engang gidder å lese tekst eller se på bilder.. 

Hvis jeg liker 100 kvinner, som er reelle likes, jeg har både sett på alle bildene, lest teksten og tenkt at vi ville vært en bra match... Hvor mange av disse ville likt meg? 2? Høyst sannsynlig ingen? Da er det naturligvis ikke verdt å bruke "ekstra" tid på dette. Få fortgang i sveipingen og så vil det uansett ikke være så mange å slette siden antall likes vil være lavt.

Jeg liker ikke alle, men jeg vet at jeg liker flere enn de jeg ville involvert meg med. Rekker å se om en kvinne er helt utelukket i løpet av et par sekunder. Pleier ikke å slette matchene, de blir bare liggende der uten kontakt og så virker det som at jeg slettes etter en stund. Ser at jeg har 34 matcher i skrivende stund, ikke skrevet med noen av dem, og så er det nok noen få av dem jeg kunne slettet med en gang etter at vi matchet. Ganske få som slettes med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å matche med noen få, relevante, enn hundrevis av mennesker det aldri kommer til å bli noe mer med uansett?

Anonymkode: 63912...f5b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (19 minutter siden):

Forventningene ville nok blitt kraftig redusert, hvis markedet var mer balansert. Man vil naturligvis bare ha de aller beste når man får hundrevis av likes i løpet av kort tid. Så treffer man disse, ligger med dem, datingen avsluttes og så er prosessen for å treffe en ny i gang igjen.

Ikke i en verden med så mye kunnskap. Har ikke datet en fra tinder og mine forventninger er i skyene ut ifra hvor mange som eksisterer med de egenskapene.

Å det er ikke så rett frem som det høres ut som, å du trenger ikke forholde deg til Tinder for å møte noen. Sannsynligheten til hva en finner, er også basert på hva man selv er. Det er ikke så kynisk eller så upersonlig går du bort fra skjermen.

På Tinder er det ikke nødvendigvis der damer får mange gode opplevelser heller, men et sted som viste hvor viktig det er å legge vekt på hva som er fint sammenlignet med 😅

Siden du savner sjansen, så forsterker det kanskje for deg, hvor positivt det er å få muligheten. Men da glemmes hvor mye såra følelser det er i at det kun ble med ligg eller at noen ikke stiller spørsmål på date og kommunikasjonen er en veis. Eller skumle opplevelser. Selvsagt er det mye fint også. Men det er jo et kaotisk sted som genererer mye ufint veldig fort, som alle som må oppleve veldig grove meldinger de ikke ville lese. Den mengden med avslag også, ikke normalt å bemerke seg. Vi avslår hverandre hele tiden på et vis, i livet. Men å bli tvunget til å være klar over alle man avslår og bli avslått av gjør noe med dem som er der inne.

Så mye negativ energi ga mye oppmerksomhet til alt som er kjipt i hverdagen relatert til kjærlighet, sex og dating. Og så tok samtalen der etter å viste oss enda mer hvor viktig for eksempel empati er i en partner. Snill var uansett et behov, men jeg foreksempel er nå mer klar over, enn det jeg vil være, hvor lite omtanke mange faktisk har. 

Har ikke jeg sett red pill eller sett dagens politikk, så har jeg kanskje ikke trengt å ta så mange forhåndsregler. Men nå vet jeg hvor viktig en kritisk tenkende hjerne og omsorgsevne er for jøss hva i alle bekker og daler er det som foregår.

AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (11 minutter siden):

Hvis jeg liker 100 kvinner, som er reelle likes, jeg har både sett på alle bildene, lest teksten og tenkt at vi ville vært en bra match... Hvor mange av disse ville likt meg? 2? Høyst sannsynlig ingen? Da er det naturligvis ikke verdt å bruke "ekstra" tid på dette. Få fortgang i sveipingen og så vil det uansett ikke være så mange å slette siden antall likes vil være lavt.

Jeg liker ikke alle, men jeg vet at jeg liker flere enn de jeg ville involvert meg med. Rekker å se om en kvinne er helt utelukket i løpet av et par sekunder. Pleier ikke å slette matchene, de blir bare liggende der uten kontakt og så virker det som at jeg slettes etter en stund. Ser at jeg har 34 matcher i skrivende stund, ikke skrevet med noen av dem, og så er det nok noen få av dem jeg kunne slettet med en gang etter at vi matchet. Ganske få som slettes med en gang.

Syntes fortsatt det er en helt dust fremgangsmåte, og utrolig respektløst ovenfor kvinnene. 

Skjønner det må bli en av screeningene jeg tar.

"Er du en som liker nesten alle i håp om match?"

"Nei" - supert, da kan vi fortsette å bli kjent. 

"Ja" - you're out.. 

Respektløst og ødeleggende. Spesielt for de kvinnene som har litt dårlig selvtillit, så hjelper det ikke akkurat å få en match og så bli slettet igjen uten engang å få sjansen til å bli kjent, gang på gang.  For du er ikke eneste mann som tenker sånn som du. Og for alle andre er det bare utrolig irriterende og respektløst.

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skriver du her og ikke med dem da? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår det er tidlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det ikke bedre å matche med noen få, relevante, enn hundrevis av mennesker det aldri kommer til å bli noe mer med uansett?

Anonymkode: 63912...f5b

Jeg er nok åpen for kontakt og dating med kanskje tre fjerdedeler av de jeg har likt. Ville vært en dårligere idé om det var halvparten eller færre.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Syntes fortsatt det er en helt dust fremgangsmåte, og utrolig respektløst ovenfor kvinnene. 

Skjønner det må bli en av screeningene jeg tar.

"Er du en som liker nesten alle i håp om match?"

"Nei" - supert, da kan vi fortsette å bli kjent. 

"Ja" - you're out.. 

Respektløst og ødeleggende. Spesielt for de kvinnene som har litt dårlig selvtillit, så hjelper det ikke akkurat å få en match og så bli slettet igjen uten engang å få sjansen til å bli kjent, gang på gang.  For du er ikke eneste mann som tenker sånn som du. Og for alle andre er det bare utrolig irriterende og respektløst.

Kvinner får prøve å forstå at det er slik menn tilpasser seg. Alternativet er at kvinner gir flere menn en sjanse, da kan vi etter hvert begynne å sveipe grundigere.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skriver ikke til dem fordi jeg vet at sjansen for å treffes er svært liten og at vi i hvert fall ikke kommer til å treffes mer enn én gang. Man får korte og uinteresserte svar, kanskje det går et døgn uten respons på siste meldingen. Menn holder ikke på sånn, ikke menn flest i hvert fall, men heller menn som har mange å velge mellom. Jeg gidder ikke å gjøre en skikkelig innsats for "ingenting". Matchene får skrive til meg, så får jeg gjøre en vurdering og så avslutter jeg om jeg merker at det er ganske halvhjertet og forventninger om at det er jeg som skal overbevise og underholde .

AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (21 minutter siden):

Jeg er nok åpen for kontakt og dating med kanskje tre fjerdedeler av de jeg har likt. Ville vært en dårligere idé om det var halvparten eller færre.

Kvinner får prøve å forstå at det er slik menn tilpasser seg. Alternativet er at kvinner gir flere menn en sjanse, da kan vi etter hvert begynne å sveipe grundigere.

Jeg skriver ikke til dem fordi jeg vet at sjansen for å treffes er svært liten og at vi i hvert fall ikke kommer til å treffes mer enn én gang. Man får korte og uinteresserte svar, kanskje det går et døgn uten respons på siste meldingen. Menn holder ikke på sånn, ikke menn flest i hvert fall, men heller menn som har mange å velge mellom. Jeg gidder ikke å gjøre en skikkelig innsats for "ingenting". Matchene får skrive til meg, så får jeg gjøre en vurdering og så avslutter jeg om jeg merker at det er ganske halvhjertet og forventninger om at det er jeg som skal overbevise og underholde .

Med den innsatsen håper jeg i grunn du ikke får match. 😂 Ikke engang gidde å gjøre en innsats når du først får en match..🤦 Da skjønner jeg hvorfor Tinder ikke funker om det er slik menn holder på😂

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med den innsatsen håper jeg i grunn du ikke får match. 😂 Ikke engang gidde å gjøre en innsats når du først får en match..🤦 Da skjønner jeg hvorfor Tinder ikke funker om det er slik menn holder på😂

Vanligere at kvinner, som føler seg som prinsesser, ikke tar kontakt. Vil tro at det er mannen som sender første meldingen i minst 80 % av tilfellene.

AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (27 minutter siden):

Alle kan skrive korte svar, husk at det er ikke alle som skriver langt fra starten av. 

Dere tenker begge det samme, dere får det dere gir. Og hun har flere valg enn det du har.

Det kommer ikke til å skje. Hvorfor skal vi gi flere en sjanse? Vi gir en sjanse når det vekker vår interesse. 

Resultatet er det som er reelt nå, kvinner orker i mindre grad app enn menn gjør. Å med tanke på at det er kvinner som får flest likes og enda er dem som rømmer appen, så er ikke det et utgangspunkt der at kvinner har størst desperasjon etter kontakt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (3 minutter siden):

Vanligere at kvinner, som føler seg som prinsesser, ikke tar kontakt. Vil tro at det er mannen som sender første meldingen i minst 80 % av tilfellene.

Fordi kvinner får så mange matcher at menn må kjempe om å nå frem først til henne. Eller damer vet menn sviker på alle, så de vil ikke risikere å møte noen som bare ville ha match.

Match betyr ikke noe bra, som du selv vet. 

Skrevet
Run skrev (1 minutt siden):

Jeg har forsøkt både match og andre apper, og jeg svarer alle som skriver til meg. Uansett. Selv om 75 % av de neppe har lest noe som helst av hva jeg leter etter men det er greit. Jeg er høflig så alle får hyggelig takk og  svar uansett 🙂

Men.. jeg opplever jo også en ting jeg synes er underlig og det er når en mann har "likt" meg og jeg går inn på hans profil og liker han. Da har vi en match og jeg sender da en melding. 

Ikke en gang har jeg fått svar 😄 Og det synes jeg er noe rart, hvorfor trykke like på meg da? 

Men jeg er ferdig med disse appene nå, gidder ikke mer. Er for lite seriøse som jeg klarer å finne dessverre så jeg velger å ikke bruke mer tid og penger på dette 🙂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva mener du med "vise profilen"? Alle kan vel se profilen, men de må jo klikke seg inn på den for at det skal registreres. Tusen likes på Tinder, er umulig å forholde seg til, og hvor mye interesse har du vist for andres profiler?

De har forresten ingen abonnement til 199,- i uka.

Anonymkode: 16a10...eef

Jeg har hvertfall betalt 199,- Sjekket i banken nå, og det stemmer. Så hva du får opp kan jeg ikke svare for.

Jeg har tittet, sveipet, sendt likes. Min profil er vist ca 2 ganger i døgnet. Mest latterlige jeg har vært borti av apper.

Anonymkode: 778a6...7d9

AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er naturlig at den som matcher sist, sender første melding. Noe jeg alltid gjør. Jeg skriver utfyllende meldinger, men det er det sjelden mennene gjør. 

Skrevet
Nikoletta skrev (22 minutter siden):

Jeg har forsøkt både match og andre apper, og jeg svarer alle som skriver til meg. Uansett. Selv om 75 % av de neppe har lest noe som helst av hva jeg leter etter men det er greit. Jeg er høflig så alle får hyggelig takk og  svar uansett 🙂

Men.. jeg opplever jo også en ting jeg synes er underlig og det er når en mann har "likt" meg og jeg går inn på hans profil og liker han. Da har vi en match og jeg sender da en melding. 

Ikke en gang har jeg fått svar 😄 Og det synes jeg er noe rart, hvorfor trykke like på meg da? 

Men jeg er ferdig med disse appene nå, gidder ikke mer. Er for lite seriøse som jeg klarer å finne dessverre så jeg velger å ikke bruke mer tid og penger på dette 🙂

Kanskje maks 10 % av kvinner er som deg. Veldig selektive på hvem man gidder å svare selv om det er en match , og sender i hvert fall ikke første meldingen. 

AnonymBruker
Skrevet
Nikoletta skrev (26 minutter siden):

Det er fordi de mest sannsynlig likte mange og snakker med noen andre eller ikke likte genuint. De bare liker en haug med damer uten å vie det mye tanker, så ser de etterpå.

Synd det er sånn, men du kan møte mye bedre ute i det fri. Tror folk fort ender opp relasjons skadet på Tinder. Spesielt de som er der over tid. De glemmer kjærligheten og begynner å oppføre seg som at det er et spill.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...